Nazory na Fiat Stilo

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.11.06  08:05

    « Bez nadpisu

    Předjíždět kamion nalepený na zadku "překvapivě svižné" Oktávky 1,4 je fakticky utrpení, ale osobně bych to označil za chybu majitele a nikoliv výrobce - prostě když motor při testovací jizdě nestačí, koupím silnější. Výhodou u Stila je, že stačí a připlácet za 1,6 je zbytečné (můj dojem na základě testovacích jízd).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.11.06  19:14

    « Re: Re:

    Zdarec,
    srovnávání motorů z oktávie a ze stila se opravdu srovnat nedají. Jezdím s 1.2 16V a jsem spojený a motor šlape bez menších problémů, fakt super motor, ten se Italům povedl. >:D Měl jsem i možnost svézt se v oktávii s 1.4 benzín a i majitel říkal, že je to strašně líný, ale i na spotřebu to není…… :(
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.11.06  18:30

    « Bez nadpisu

    Výrobní cena TDI-PD musí být podle mě nižší než CR. Konec PD motorů je spíš v tom, že dál v této podobě už nemůžou. Základní nabídka v Octavii - motor 1.9 TDI sice nechlastá, to máš pravdu, ale taky se moc nehne. Pokud má PD totiž nabídnout podobnou dynamiku jako JTD, HDi, CDI nebo d, stoupne jeho hlučnost a spotřeba tak výrazně, že je nekonkurenceschopný.
    Tím nechci nějak zavrhovat PD systém - ve své době byl geniální a jemu vděčí tento svět za renesanci naftových motorů.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.11.06  17:23

    « Bez nadpisu

    @magic
    to bude rozhodně ten popelník, co se tak dobře vyjímá a teď se skvěle vyjímá u nás ve sklepě :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.11.06  17:13

    « Re: Re: magic

    Opravdu má STILO tužší kastli, než Octavia ? Jak jsi to zjistil ?
    Taky s těmi uchlastanými škodováckými diesely je to pro mě překvapivá informace. Já dosud žil v iluzích, že koncernová TDIčka jsou právě v tomto parametru nedostižná. Taky ta "nedynamičnost" mi připadá jaksi ne příliš na místě.....
    Pozn.: To, že koncernový koncept VW "TDI / pumpe-duse" končí ve vývoji je prý otázkou nikoli špatných technických paramatrů, ale nekonkurenceschopné ceny (vysoké výrobní náklady na přípravu a vstřik paliva).
    (Nejsem majitelem ani obdivovatelem Octavie, proto jsem si pořídil wagónový Stilo).
    Zdar, nazdar a dík za případnou reakci.
    Wimpi
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.11.06  09:20

    « ZAostavani Stila za Octavii

    No ja sam mam Stilo a musm uznat, ze OII pusobi celkove propracovanejsim dojmem, hlavne v Interieru, na druhou stranu pri srovnatelne vybave (t.j. standardni stilo ) je OII cca o 150tisic drazsi ... takze v tom Stilo zaostava celkem dost. No a podpirat si kapotu tyckou.. no na to uz sem u Stila taky odvyk >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.11.06  09:14

    « Re:

    To by mě opravdu zajímalo, v čem jako Stilo zaostává za Octavií. Ve venitřním prostoru, který je u Stila větší? V tuhosti karoserie, která je u Stila větší? V motorech, které jsou v Octavii nepoužitelné v benzinu a hlučné, nedyxnamické a uchlastané v diselech? Je pravda, že konstrukce zadní nápravy Stila působí oproti Octavii hodně odbytým dojmem, ale na silnici to nějak není cítit. Kvalita mi přijde stejná, tak opravdu nevím, v čem to pitomé Stilo tak strašně zaostává? Má ošklivější popelník a horší image, co?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.11.06  16:00

    « Bez nadpisu

    Mr.L, máme problém, asi srovnáváme jiný motor:) Já jezdím v klidu a výlety přes 3 000 otáček pořádám jen zřídka, přes 4tis. je to hlučnější, ale stále v normě, viz mé srovnání níže...
  • 00 Reagovat !

    foto zmulin

    zmulin 08.11.06  12:41

    « Bez nadpisu

    Já jel s 1.9JTD MW a jako nějaká houpačka se mi to nezdálo.Normální rodinný auto a podle mýho názoru ho O II taktak dohnala.U každýho z těch aut se daj najít nějaký +a-.Sedačky dobrý (měřim 195cm),motor tižší a celkově lepší a cena ve srovnatelný výbavě nižší,tak bych to ani neřešil.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.11.06  09:56

    « Bez nadpisu

    Ja srovnavam hlavne s tou O2, pac sou to obe auta stejne tridy:) a tam stilo docela pokulhava....dost me taky prekvapilo srovnani s mym starym puntem (1,2), kdy sem prave cekal vyrazny posun k lepsimu, ktery se bohuzel nedostavil..:(
    Jinak sem zapomnel jeste na hudbu, ktera je ve stilu uz ve svem zakl provedeni luxusni...prave v ty O2 tam je max hudba a na ten zaklad stila to nema..
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.11.06  18:58

    « Bez nadpisu

    @Mr.L
    S jakým benzínem srovnáváš tu 1,4? Je třeba srovnávat podobné: občas střídám své Stilo 1,4 70kW za Fabii 1,4 74kW, a motor je v ní mnohem hlučnější, což mi potvrdil i její majitel. Stilem dojíždím denně do zaměstnání, cca 30 km dálnice, 10 km pražské zácpy a spotřebu mám dlouhodobě 6,2 litru, při celkem svižném tempu (ve 100kmh dlabe na šestku cca 5l, což to srazí).
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.11.06  14:23

    « Bez nadpisu

    Tak nazor z jineho soudku, na stridacku jezdim s tim a s O2
    hlucnost: nevim v cem jezdite, ale moje stilo je hlucne hodne (benzin 1,4)
    preposilovanost: absolutne tupe rizeni, nedava zadne informace od kol v zime lahudka
    sedacky: me sedej super
    podvozek: hlucny, houpavy z kol doporucuju 16, jako kompromis mezi komfortem a rozum jizd vlastnostmi
    motory:
    1,4 dost slabe a spotreba zadny zazrak ja jezdim za 8,5 praha
    1,6 ta stara fiatacka gut, akorat mesto pod 10 je umeni
    1,8 tohle je motor ktery mi sedel dost, ale sou tam myslim nejake problemy s variatorem, jinak spotrebu sem mel dokonce nizsi, nez u ty 1,6 podle me optimalni motor pro to auto
    2,4 jëde slusne, ale ne tak jak bys cekal od 2,4 a zere jako trilitr, uprimne si spotrebu pod 10, nebo 8 nedokazu predstavit
    z benzinu bych teda bral akorat 1,4 a 1,8 ale tu bych asi dukl. proveril
    naftu neznam
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.11.06  11:47

    « Stilo MW 1,4 16V

    @ fera2
    Musím přidat také názor za tu slabší objemovou část řady benzínových motorů Stila. Mám 1,4 16V v MW a mohu spolehlivě říct, že výkon 95HP bohatě stačí na běžnou i svižnou jízdu i s tak těžkou kastlí. Uznávám, tato kubatura v MW není na sportovní jízdu, ale to není celé MW. Najeto přes 20tis. km za jeden a půl roku a nemohu si stěžovat. Byly sice problémy s digiklimou, ale servis odstranil potíže a bude provedena výměna celé jednotky (garančka po 2 letech). Celkovou průměrnou spotřebu mám 7L/100km s tím, že ze 3/4 jezdím po městě v tom nejhorším možném režimu pro motor = ujedu pár km a stop, motor se sotva ohřeje. Spotřeba oleje byla v prvních 10tis. km 0,8L/10.000km, teď není skoro žádná. Jízdní vlastnosti a pohodlí hodnotím za 1 (náklony nehodnotím, mám MW ne 3D racing, sedačky mě i lepší polovičce naprosto vyhovují), režim CITY je velmi diskutovaný, já ho používám, je to paráda zvláště při městském provozu a parkování, od cca 60km/h se automaticky vypíná, hlučnost tak asi 1-, je to dáno pneumatikami, prostor ve voze i kufru za 1, ovládací prvky a indikace 2-, 6speed za 1*.
    A teď také nějaké zápory: dlouhý a měkký krok plynového pedálu (oproti starším Fiatům), nejednoznačná indikace některých funkcí (režim CITY a klimatizace), při zapnutých mlhovkách a při překlopení z potkávaček na dálková zůstanou mlhovky svítit (což je nebo aspoň bylo proti vyhlášce), při zapnutém zadním stěrači se stává, že když se použije ostřikovač, zůstane někdy stěrač viset v libovolné poloze a nelze jej nijak ovládat po dobu cca 3-5minut (SW problém).
    Celkově: údržba vozu z mé strany je limitována na občasné umytí, dolévání kapaliny do ostřikovačů, kontrolu oleje, tlaku v pneu a tankování. Zatím velká spokojenost.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.11.06  18:14

    « Re : názory na Stilo / Kubas

    Nedá mi to, abych nepřipojil svůj názor k hodnocení STILa JTD115 k, ročníku 2003, které tomoto vozítku poněkud níže vystavil Kubas. Já mám s tímto autem najeto 135 000 km. Takže aby nedošlo ke klamným iluzím:
    Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, náklony v zatáčkách zcela ekvivalentví tomu, že auto je robustní (váží více než 1,5 tuny). Kdo s takto těžkým autem neumí jezdit, resp. projíždět zatáčky a nebo si hraje na závodníka, tomu se to holt naklání. Mně se to nenaklání.
    Motor slušný, dlouhodobá průmerná spotřeba cca 6 l/ 100 km - při svižné, předjížděcí jízdě. Nechápu, co v následující větě předřečníka mělo být řečeno tou informací o 3000 otáčkách ..... :
    "Motor JTD je bezvadnej, vykonu spousta, na petku toci 3000 otacek, takze pohoda".

    Spolehlivost (životnost jednotlivých součástek) je alespoň u mého vozidla na mírně slabší úrovni, ohodnotil bych to tak známkou 3- (jako ve škole). Toto se ale týká pouze podvozku a karosérie (u motoru je to 1-). Při každé návštěvě servisu v rámci garančky je vždy něco k opravování či vyměňování a mnohdy musím s nějakou volovinou přijet i častěji. Speciálně upozorňuji na tristní způsob výměny žárovek ve světlometech.
    O tom, že posilovač Stila je údajně nadstandardně a tudíž nepříjemně účinný, už jsem se dočetl kdesi v nějakém oficiálním testu. Považuji to za fámu. Pokud nový majitel Stila nepřechází rovnou z vozidla Praga V3S, tak při jízdě nepozná žádnou nadlimitní agresivitu posilovače. V porovnání s ostatními moderními auty je "lehkost" řízení to zcela v souladu. Auto se řídí zcela citlivě i při vysokých rychlostech. (Režim CITY mám a nepoužívám - pro mě je zbytečný).
    Motor je v mém autě hlučný minimálně, v porovnání s ostatními podobnými diesely (ŠKODA, FORD). Při rychlostech od cca 70-80 km/hod výše již není motor skoro slyšet a uvnitř vozidla výrazně převládá již jen akustický hluk od pneumatik a obtékajícího vzduchu.
    Mne na kostkách nic nevrže. Ale zato mi vrže spojkový pedál, když je teplo (v létě) - prý nevhodný meteriál těsnící manžety.
    Sedačka se svým výrazným bederním vypolstrováním je při prvém posedu velmi nezvyklá, ale její službu oceníte při dlouhých jízdách. Je dělaná spíše pro vyšší postavy - opěra je dosti vysoko. Já jsem prcek, měřím 168 cm. Avšak ani já, ani nikdo jiný z mých kolegů, kdo v tomhle autě jel, si nestěžoval na bolesti zad ani po dlouhé několikahodinové jízdě, což se nedá říci po jízdě v jiných, mnohem populárnějších vozidlech. Sedačka se dá seřídit zcela optimálně v obou směrech.
    Zdarec, Wimpi.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.11.06  20:12

    « STILO ....

    1.6 - velmi dobrý motor, máme firemní MW a jezdíme za 6.7 l/100 km
    75 tis. km - měněný spínač startéru za pár korun, něco se dělalo v záruce, pokud to nemusí být originál, tak jsou díly levné - spodní ramena 1890,- za ks.....
    2.4 - velká pružnost pětiválce, na 5 stupeň se dá jezdit skoro pořád, kromě rozjezdů.... >:D Spotřeba je podle nohy, jeden čas jsem měl 7.6 při úsporné jízdě na N 98, se 3 D. Teď mám 2.4 selespeed 5 D. a jezdím za 8.6/100 km benzínu N 98.
    Pro normálního řidiče bude dobrá 1.6, pokud chce i předjíždět, tak 1.8...se 2.4 se dá jezdit velmi dynamicky, ale spotřeba je pak vyšší.... ;-)
    Prostornost auta vynikající, sezení je vysoké, výbavy nadprůměrné, reznou výfuky - zadní díl 4 - 5 let. Motory chtějí dostatek kvalitního oleje a pak nejsou žádné problémy, občas blbne elektronika - ne že by blbla skutečně, ale počítač to hlásí. Na 1.6 (2003) jsme neměli za celou dobu jediné chybové hlášení, na 2.4 (2002) to občas hlásí vadnou žárovku zadní svítilny i když vše svítí....
    Koupi auta s dobrým původem doporučuji.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.11.06  15:50

    « Bez nadpisu

    Ten posez je individuální, mě vyhovuje. Nechal jsem svézt kamaráda, a cituji: "takový posez nemá ani on v BMW X5..." :-!
    Spotřeba oleje je slušná, v záběhu jsem po 10tkm doléval cca 7 deci, od té doby ok.
  • 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 04.11.06  14:53

    « Bez nadpisu

    kolega mal stilo 1,8
    suhlas s Kubom - tie sedacky su fakt zvlastne a mne sa vnich nesedelo dobre - akoby bola stale na maximum vystrcena bederna opierka.
    Inak kolega nebol spokojny - predtym mal feliciu a ziadne poruchy. Stilo bralo dost vela oleja ( 0,6l-0,8/1000km, najazdene malo okolo 80tis, takze to urcite nieje normalne), musel vymenit klb, pokazilo sa radio (niekto mu to tusim opravil ale iba docasne, musel by to riesit drahou vymenou) palubak stale daval hlasky o zlom ABS, pricom ale fungovalo, uvolnila sa mu tyc riadenia (ten isty problem ako u C5) - da sa spravit len vymenou za cca 12tis sk.
    takze auto nakoniec predal.
    cisto z uzivatelskeho hladiska ked opomeniem tie poruchy a mne nevyhovujuce sedacky tak je to skvele auto - priestranne, s dobrou vybavou, pekny interier, solidne spracovany, ziadne vrzganie, dobre jazdne vlastnosti, dobra spotreba (okolo 8l mal)
    Ked chytis dobry kusok tak to bude velmi dobre auto.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.11.06  13:57

    « STILO

    Nalistuj si www.stilo.org - sekci CZ/SK.
  • « 00 Reagovat !

    foto Mr-Murphy-

    Mr.Murphy_ 04.11.06  10:57

    « Re: Nazory na Fiat Stilo

    Mam Stilo MW JTD 115k. R.v.2003, momentalne najeto 175tkm. Predtim to mel kamos jako sluzebak ve firme, 165 tkm najel on. Podle me to auto nema buhvijake jizdni vlastnosti, v zatackach se celkem dost naklani... Samozrejme beznemu ridici to na 100% staci. Motor JTD je bezvadnej, vykonu spousta, na petku toci 3000 otacek, takze pohoda. Co se tyce casto omylane spolehlivosti a zpracovani auta, tak pokud si pamatuju vsechny problemy predchoziho majitele, tak obmenoval nejake ramena a silentbloky na podvozku (jezdi rychle a nesetri to...) a taky musel menit kompresor klimatizace za tusim 12 tisic. Jinak si fakt nepamatuju, ze by se mu na tom aute neco pokazilo (a me zatim taky nic). Obcas otravuji nejake nesmyslne hlasky palub. pocitace, typicky praskla zarovka, ikdyz vsechno sviti... Nekomu by mohlo vadit hodne preposilovane rizeni, takze z volantu moc necitite, co se z autem deje - na druhou stranu pokud s tim autem bude jezdit i zenska, tak si to hned zamiluje (pokud ma auto City rezim, tak samozrejme tim lip). Me na tom aute trosku vadi v podstate jedina vec, a to ze je trosku hlucny motor. Nevim jestli je to tim, ze uz ma dost najeto, nebo jestli se tak projevuji vsechny diesely, ale mohl by byt tissi.... Zpracovani auta je celkem dobre, na kostkach neco obcas vrzne, ale jinak fakt pohoda... Jo a pred koupi bych udelal jednu vec - peclive bych si pro sebe zkusil nastavit sedacku. Je totiz hodne specificka a podle me se nekomu muze stat, ze proste nenajde spravnou polohu (ikdyz me se v ni sedi bajecne). A bylo by blby koupit auto, ve kterem se spatne sedi, ze? Good Luck ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.11.06  10:37

    « Nazory na Fiat Stilo

    Zdravim vsechny,
    Rad bych znal vase nazory na tento vuz zejmena z let 2001-x. Predevsim nazor a hlavne zkusenosti, co se tyce spolehlkivosti, vykonovych charakteristik jednotlivych motoru (zajimaji mne spis benzinove varianty), mira pohodli, uzitne hodnoty a bezpeci. Diky moc za vase prispevky...prijde mi to jako velmi zajimavy vuz, uvitam take srovnani s jeho nejblizsimi konkurenty...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…