Nazory na Fiat Stilo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
"-- skrytý --" 20.11.06 22:33
« Koupe Stila?
Zdravim vsechny diskutujici, je cas na zmenu a moc se mne libi Stilo 3D. Znamy ma 1.6 5D, auto se mne zda kvalitne zpracovane a z kvalitnich materialu, je spokojeny a zatim bez problemu, ale ja bych chtel asi o kousek silnejsi, takze bud 1.8 popr. JTD 115. Najedu max 15-20tis./rok, 50% mesto, 50% delsi trasy. Co doporucite Vy? Kdyz se divam na dnesni ceny nafty, tak se klonim na stranu benzinu. Muzou mne majitele napsat zkusenosti s temito motory? Co si myslite o najezdu techto motoru? Mam se bat koupit Stilo s vyssim najezdem Km(napr. 150 tis.)?Nedelam si iluze o dovezenych autech, co se tyce stocenych km, tak si myslim, ze je koupit auto sice s vice najetyma km, ale radne servisovane(tim myslim, ze se to da overit a ne "pofiderni" servisni knizky u dovozu). Mimochodem nevite, proc nemuzu prispivat na Stilo.org, i kdyz sem registrovany? Omlouvam se za delku prispevku. Dekuji za nazory... -
"-- skrytý --" 19.11.06 21:31
« Bez nadpisu
Měl jsem na mysli to, že motor není do 3 tisíc otáček prakticky vůbec slyšet, narozdíl od srovnávaného od VW, to je prostě fakt. Při vytočení (při předjíždění se s ním nemazlím) slyšet je, ale v normě, zejména při srovnání s výše zmíněným. S tím srovnávám proto, že ze srovnatelých ho dobře znám já a stejně tak i většina diskutujících tady. To nepopřeš, pokud nejsi jen teoretik ;-) S O2 jsem já Stilo vůbec nesrovnával, protože ji moc neznám, jen mě zajímalo, v čem to kolega Tommy vidí. OI je podle mne těžko srovnatelná se Stilem (motor, brzdy, vnitřní prostor), kvůli tomu jsem taky přešel od Škody ke konkurenci :roll:
Poruchovost neřeším, zatím nemám se Stilem problém, narozdíl od teoreticky mnohem spolehlivější Škody >:D -
Ted 19.11.06 21:19
« Bez nadpisu
m4lcolm:srovnavat stilo s o2 je fakt drsny. ale od cloveka, kterej hodnoti hlucnost motoru s tim, ze malokdy prekroci 3000 otacek me to neprekvapuje. ve vyzkumu top gearu, odpovidalo pres 76000 majitelu jednotlivych aut. stilo skoncilo 154. ze 159 aut. kdyz vam nesedi ADAC, mato to z druhy strany. O2 je 5.!!! -
Mr.Murphy_ 16.11.06 19:56
« pro Wimpiho
Nechápu, co v následující větě předřečníka mělo být řečeno tou informací o 3000 otáčkách ..... :
citace:
"Motor JTD je bezvadnej, vykonu spousta, na petku toci 3000 otacek, takze pohoda".
Jsem se upsal ;-) Chtěl jsem napsat, že na pětku auto při 150kmh točí 3.000 otáček (což je pro dlouhé cestování na dálnici skvělé...). -
« Statistiky ADAC
Neoháněl bych se jakoukoliv statistikou, aniž bych přesně znal podmínky, za jakých se tvoří. Já tyto podmínky u ADAC prostě neznám a pokud někdo víte, kde jsou vystaveny, dejte sem prosím odkaz.
Jde mi zejména o následující podmínky:
1. Které automobilky si v Německu udržují vlastní "žluté anděly"?
2. Které automobilky (pojišťovny...) si v Německu asistenční služby zařizují přes konkurenci ADAC (např. AvD)?
3. Jsou ve statistikách ADAC zahrnuty i data asistenčních služeb z bodů 1 a 2?
4. Jsou ve statistikách ADAC zahrnuty i data ze zásahů, které ADAC dělá "pod smlouvou" s nějakou automobilkou (pojišťovnou)?
5. Kolik těch zásahů je typu "došel mi benzín", tedy takových které nemají co dělat se spolehlivostí auta?
Jinými slovy - kolik % zásahů všech zásahů žlutých andělů v Německu ročně statistika ADAC zohledňuje a zda-li je tento vzorek opravdu reprezentativní a týká se opravdu spolehlivosti auta? Netvrdím, že ta statistika není v pořádku, ale několik "úletů" ADAC v poslední době nabádá k obezřetnosti i na tomto poli.
Děkuji za odkazy, které přímo povedou k odpovědím. -
matuS 16.11.06 17:25
« Re:m
ADAC ale sleduje to, co by vas melo zajimat... poruchy, ke kterym jsou privolani na silnici... reporty TUV muze za spolehlivost vydavat jen magor.
Kazda statistika je samozrejme o inom a kazda ma slabiny. TUV ukazuje ako kvalitne su urobene podvozkove casti, brzdy, zavesenia, tesnost motorov, kvalita katov a podobne. Samozrejme napr spolahlivost elektroniky alebo motora v statistike zahrnuta nieje. Toto by prave mal ukazat ADAC, ale zase co z toho, ked ADAC robi vyjazdy aj ku defektom? -
Ted 16.11.06 17:04
« Bez nadpisu
ADAC ale sleduje to, co by vas melo zajimat... poruchy, ke kterym jsou privolani na silnici... reporty TUV muze za spolehlivost vydavat jen magor.
a ze maj podobny auta rozdilny vysledky me neprekvapuje. u aut se meni kvalita i v case... chvili jsou auta super (mercedes A) a v druhym roce vyroby jdou do kytek... takze pokud je auto kompletovany v jiny fabrice, nedivil bych se nicemu -
« Bez nadpisu
Stillo je podle ADAC nejporuchovejsi auto ve tride. Nad tim nelze mavat rukou, tak to proste je.
huml76: nad adac mávnout rukou lze, a to velmi. tato organizace se proflákla několika aférami, při nichž vyšlo najevo, že je - mírně řečeno - neobjektivní. preferuje totiž vozy vyrobené v německu a je silně zaujata proti konkurenci z jiných zemí. -
"-- skrytý --" 16.11.06 15:28
« Bez nadpisu
@Huml:
Za prvé, Stilo je s jedním L, aspoň to moje:)
Za druhé, před Stilem jsem vlastnil dva vozy Škoda (vždy zakoupené nové) a v poruchovosti bych žádný rozdíl neviděl, naopak na Fabii se mi jen za prvních za 30 000 km stačila po... spousta věcí, sice nic zásadního, ale i tak bych to jako etalon kvality neviděl.
Stilo jsem vybral z více důvodů, kromě subjektivních (prostě se mi líbí) hrála velkou roli právě kvalita benzínových motorů (za slušné peníze), třeba právě při porovnání s koncernem VW. Prostě, na co je mi u auta této třídy kvalitní šestiválec?
Stilo má i slabiny (mě osobně trvalo nějakou dobu zvykání na delší řadící páku), ale auto bez nějaké té drobné mouchy jsem ještě neměl. U Fabie (i slabších Oktávek) to třeba byly slabé brzdy. Jen by mě zajímalo, co znamená ta poznámka, že zájemce o Stilo OII nezaplatí... Myslíš proto, že si ji nekoupí, nebo se připojuješ k velmi oduševnělému názoru, že Fiatem jezdí jen nezaměstnané socky? :P -
Ted 16.11.06 14:39
« Bez nadpisu
magic: ja te respektuju, ale ta hlaska na adresu TDI byla trosku hystericka... jo, JTD docela ujde, ale HDI lepsi neni ani nahodou...
Stillo je podle ADAC nejporuchovejsi auto ve tride. Nad tim nelze mavat rukou, tak to proste je. srovnavat ho s O2 je pro silny natury, ale kdo chce kam... jasne, benzinovy motory VW jsou az na muj oblibeny 3.2 V6 podprumerny ale zas tak strasny to neni. nejhur dopadaj nejmensi objemy. nicmene stilo ma nastupce ktery je vsemi fiatonadsenci uz dopredu prohlasovan za TEN KVALITNI fiat... na druhe strane, zajemce o stilo asi O2 nezaplati... -
"-- skrytý --" 11.11.06 19:48
« Stilo MW
I já bych si dovolil přispět pár poznatky – Stilo MW 1.9 JTD 116 k (Unijet), 97.000 km za 2 a čtvrt roku.
Motor – dostatečně výkonný, dá se slušně předjíždět, hlučnost v průměru. V plném obsazení včetně zavazadel je schopen zrychlovat i ve stoupání kolem Naháče (255 Nm). Průměrná spotřeba za celou tu dobu při svižném, leč nikoliv bláznivém způsobu jízdy těsně pod 6 litrů.
Jízdní vlastnosti – není to sportovní auto vyžívající se v serpentinách, ale je určené pro pohodlné cestování i na dlouhé vzdálenosti (měkčí naladění, vyšší stavba). To měkčí naladění je na našich silnicích velice příjemné, není však přehnané a pro normální ježdění naprosto dostačující. Rozměr pneu 205/55 R16 mohu jen doporučit. Po sjetí standardně montovaných Continentalů PremiumContact a po přechodu na Pirelli P7 se rozhodně zlepšila živost a obratnost.
Řízení – posilovač je trochu silnější než třeba u škodovek, ale je to věc zvyku a není to nijak na závadu. City program jsem nikdy nepoužil, je opravdu hodně silný.
Řazení – trochu tužší, ale nijak to nevadí. Přesnost obvyklá.
Sezení – velmi pohodlné, a to i při delších cestách. Na větší vzdálenosti jsem měl jen trochu problémy s pravou nohou, protože jsem neměl dostatečně podepřené stehno u kolena. Tuto potíž mám však u všech vozů, kde není samostatně nastavitelný sklon sedáku, přestože měřím konfekčních 178 cm. Spolujezdci si vždy velmi pochvalovali.
Vnitřní prostor – velmi nadprůměrný ve všech směrech, vzadu člověk nesedí, ale rozvaluje se. Úložných prostor není nadbytek, ale jsou dostatečné (především solidní kapsy ve všech dveřích a 2 velké přihrádky před spolujezdcem). Kufr dostatečný i pro chalupáře (510 l), všechny stěny rovné. V krytých kapsách za podběhy a kolem dojezdového kola lze uložit neočekávanou spoustu drobností. Materiály, zpracování a slícování velice dobré, povrzávání jen občasné na nerovnostech, v míře obvyklé v této třídě. Celkově působí interiér nesmírně příjemně a útulně, přitom nepostrádá italský šmrnc.
Spolehlivost – nevím, proč se pořád dokola (a to i některých rádoby odborných motoristických časopisech) omílá nespolehlivost Fiatů. U mě to rozhodně neplatilo. Za celou dobu intenzivního provozu bylo poruch minimum: po cca 20.000 km odešel obtokový ventil turba a po cca 70.000 km jeden vstřikovač. Toť vše, pominu-li samozřejmě občasnou výměnu žárovek (pouze potkávacích, žádná jiná neodešla) a předepsané prohlídky po 20.000 km. Nevím, co to je závada na elektronice nebo falešné hlášení závady na přístrojové desce. Zato znám lidi, kteří byli každou chvíli v servisu s auty 3x dražšími, vesměs opěvovaných německých značek …
Mohu-li to celé shrnout – půjde-li kus s jasnou historií a péčí a s majitelem, který měl k autu aspoň trochu vztah a choval se k němu podle toho, mohu rozhodně jen a jen doporučit. Je to výborné auto za velmi rozumný peníz (porovnávám-li cenu nového auta s konkurencí při srovnatelné motorizaci a výbavě). >:D
PS: Magiku, doufám, že se už našla Tvá stříbrná kráska?
Máš na mysli ten kvalitný ADAC, ktorý sa naposledy preukázal kvalitným testom napr. pri Logane ? To je naozaj spolahlivá organizácia plná na slovo vzatých odborníkov, keď si pri teste že vraj "nevšimli" značne opotrebovaných pneumatík a jednej dokonca poškodenej. A z "pravdou" vyšli von, až keď pomali celý motor. svet začal do nich rýpať??!!!
SLÁVA ADAC-u, držím mu palce :'-(