Nazory na Fiat Stilo

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta


  • 00 Reagovat !

    foto

    04.11.2006  10:37

    Nazory na Fiat Stilo

    Zdravim vsechny,
    Rad bych znal vase nazory na tento vuz zejmena z let 2001-x. Predevsim nazor a hlavne zkusenosti, co se tyce spolehlkivosti, vykonovych charakteristik jednotlivych motoru (zajimaji mne spis benzinove varianty), mira pohodli, uzitne hodnoty a bezpeci. Diky moc za vase prispevky...prijde mi to jako velmi zajimavy vuz, uvitam take srovnani s jeho nejblizsimi konkurenty...
    • 00 Reagovat !

      foto Mr-Murphy-

      Mr.Murphy_ 04.11.2006  10:57

      « Re: Nazory na Fiat Stilo

      Mam Stilo MW JTD 115k. R.v.2003, momentalne najeto 175tkm. Predtim to mel kamos jako sluzebak ve firme, 165 tkm najel on. Podle me to auto nema buhvijake jizdni vlastnosti, v zatackach se celkem dost naklani... Samozrejme beznemu ridici to na 100% staci. Motor JTD je bezvadnej, vykonu spousta, na petku toci 3000 otacek, takze pohoda. Co se tyce casto omylane spolehlivosti a zpracovani auta, tak pokud si pamatuju vsechny problemy predchoziho majitele, tak obmenoval nejake ramena a silentbloky na podvozku (jezdi rychle a nesetri to...) a taky musel menit kompresor klimatizace za tusim 12 tisic. Jinak si fakt nepamatuju, ze by se mu na tom aute neco pokazilo (a me zatim taky nic). Obcas otravuji nejake nesmyslne hlasky palub. pocitace, typicky praskla zarovka, ikdyz vsechno sviti... Nekomu by mohlo vadit hodne preposilovane rizeni, takze z volantu moc necitite, co se z autem deje - na druhou stranu pokud s tim autem bude jezdit i zenska, tak si to hned zamiluje (pokud ma auto City rezim, tak samozrejme tim lip). Me na tom aute trosku vadi v podstate jedina vec, a to ze je trosku hlucny motor. Nevim jestli je to tim, ze uz ma dost najeto, nebo jestli se tak projevuji vsechny diesely, ale mohl by byt tissi.... Zpracovani auta je celkem dobre, na kostkach neco obcas vrzne, ale jinak fakt pohoda... Jo a pred koupi bych udelal jednu vec - peclive bych si pro sebe zkusil nastavit sedacku. Je totiz hodne specificka a podle me se nekomu muze stat, ze proste nenajde spravnou polohu (ikdyz me se v ni sedi bajecne). A bylo by blby koupit auto, ve kterem se spatne sedi, ze? Good Luck ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.11.2006  13:57

    STILO

    Nalistuj si www.stilo.org - sekci CZ/SK.
  • 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 04.11.2006  14:53

    Bez nadpisu

    kolega mal stilo 1,8
    suhlas s Kubom - tie sedacky su fakt zvlastne a mne sa vnich nesedelo dobre - akoby bola stale na maximum vystrcena bederna opierka.
    Inak kolega nebol spokojny - predtym mal feliciu a ziadne poruchy. Stilo bralo dost vela oleja ( 0,6l-0,8/1000km, najazdene malo okolo 80tis, takze to urcite nieje normalne), musel vymenit klb, pokazilo sa radio (niekto mu to tusim opravil ale iba docasne, musel by to riesit drahou vymenou) palubak stale daval hlasky o zlom ABS, pricom ale fungovalo, uvolnila sa mu tyc riadenia (ten isty problem ako u C5) - da sa spravit len vymenou za cca 12tis sk.
    takze auto nakoniec predal.
    cisto z uzivatelskeho hladiska ked opomeniem tie poruchy a mne nevyhovujuce sedacky tak je to skvele auto - priestranne, s dobrou vybavou, pekny interier, solidne spracovany, ziadne vrzganie, dobre jazdne vlastnosti, dobra spotreba (okolo 8l mal)
    Ked chytis dobry kusok tak to bude velmi dobre auto.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.11.2006  15:50

    Bez nadpisu

    Ten posez je individuální, mě vyhovuje. Nechal jsem svézt kamaráda, a cituji: "takový posez nemá ani on v BMW X5..." :-!
    Spotřeba oleje je slušná, v záběhu jsem po 10tkm doléval cca 7 deci, od té doby ok.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.11.2006  20:12

    STILO ....

    1.6 - velmi dobrý motor, máme firemní MW a jezdíme za 6.7 l/100 km
    75 tis. km - měněný spínač startéru za pár korun, něco se dělalo v záruce, pokud to nemusí být originál, tak jsou díly levné - spodní ramena 1890,- za ks.....
    2.4 - velká pružnost pětiválce, na 5 stupeň se dá jezdit skoro pořád, kromě rozjezdů.... >:D Spotřeba je podle nohy, jeden čas jsem měl 7.6 při úsporné jízdě na N 98, se 3 D. Teď mám 2.4 selespeed 5 D. a jezdím za 8.6/100 km benzínu N 98.
    Pro normálního řidiče bude dobrá 1.6, pokud chce i předjíždět, tak 1.8...se 2.4 se dá jezdit velmi dynamicky, ale spotřeba je pak vyšší.... ;-)
    Prostornost auta vynikající, sezení je vysoké, výbavy nadprůměrné, reznou výfuky - zadní díl 4 - 5 let. Motory chtějí dostatek kvalitního oleje a pak nejsou žádné problémy, občas blbne elektronika - ne že by blbla skutečně, ale počítač to hlásí. Na 1.6 (2003) jsme neměli za celou dobu jediné chybové hlášení, na 2.4 (2002) to občas hlásí vadnou žárovku zadní svítilny i když vše svítí....
    Koupi auta s dobrým původem doporučuji.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.11.2006  18:14

    Re : názory na Stilo / Kubas

    Nedá mi to, abych nepřipojil svůj názor k hodnocení STILa JTD115 k, ročníku 2003, které tomoto vozítku poněkud níže vystavil Kubas. Já mám s tímto autem najeto 135 000 km. Takže aby nedošlo ke klamným iluzím:
    Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, náklony v zatáčkách zcela ekvivalentví tomu, že auto je robustní (váží více než 1,5 tuny). Kdo s takto těžkým autem neumí jezdit, resp. projíždět zatáčky a nebo si hraje na závodníka, tomu se to holt naklání. Mně se to nenaklání.
    Motor slušný, dlouhodobá průmerná spotřeba cca 6 l/ 100 km - při svižné, předjížděcí jízdě. Nechápu, co v následující větě předřečníka mělo být řečeno tou informací o 3000 otáčkách ..... :
    "Motor JTD je bezvadnej, vykonu spousta, na petku toci 3000 otacek, takze pohoda".

    Spolehlivost (životnost jednotlivých součástek) je alespoň u mého vozidla na mírně slabší úrovni, ohodnotil bych to tak známkou 3- (jako ve škole). Toto se ale týká pouze podvozku a karosérie (u motoru je to 1-). Při každé návštěvě servisu v rámci garančky je vždy něco k opravování či vyměňování a mnohdy musím s nějakou volovinou přijet i častěji. Speciálně upozorňuji na tristní způsob výměny žárovek ve světlometech.
    O tom, že posilovač Stila je údajně nadstandardně a tudíž nepříjemně účinný, už jsem se dočetl kdesi v nějakém oficiálním testu. Považuji to za fámu. Pokud nový majitel Stila nepřechází rovnou z vozidla Praga V3S, tak při jízdě nepozná žádnou nadlimitní agresivitu posilovače. V porovnání s ostatními moderními auty je "lehkost" řízení to zcela v souladu. Auto se řídí zcela citlivě i při vysokých rychlostech. (Režim CITY mám a nepoužívám - pro mě je zbytečný).
    Motor je v mém autě hlučný minimálně, v porovnání s ostatními podobnými diesely (ŠKODA, FORD). Při rychlostech od cca 70-80 km/hod výše již není motor skoro slyšet a uvnitř vozidla výrazně převládá již jen akustický hluk od pneumatik a obtékajícího vzduchu.
    Mne na kostkách nic nevrže. Ale zato mi vrže spojkový pedál, když je teplo (v létě) - prý nevhodný meteriál těsnící manžety.
    Sedačka se svým výrazným bederním vypolstrováním je při prvém posedu velmi nezvyklá, ale její službu oceníte při dlouhých jízdách. Je dělaná spíše pro vyšší postavy - opěra je dosti vysoko. Já jsem prcek, měřím 168 cm. Avšak ani já, ani nikdo jiný z mých kolegů, kdo v tomhle autě jel, si nestěžoval na bolesti zad ani po dlouhé několikahodinové jízdě, což se nedá říci po jízdě v jiných, mnohem populárnějších vozidlech. Sedačka se dá seřídit zcela optimálně v obou směrech.
    Zdarec, Wimpi.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.11.2006  11:47

    Stilo MW 1,4 16V

    @ fera2
    Musím přidat také názor za tu slabší objemovou část řady benzínových motorů Stila. Mám 1,4 16V v MW a mohu spolehlivě říct, že výkon 95HP bohatě stačí na běžnou i svižnou jízdu i s tak těžkou kastlí. Uznávám, tato kubatura v MW není na sportovní jízdu, ale to není celé MW. Najeto přes 20tis. km za jeden a půl roku a nemohu si stěžovat. Byly sice problémy s digiklimou, ale servis odstranil potíže a bude provedena výměna celé jednotky (garančka po 2 letech). Celkovou průměrnou spotřebu mám 7L/100km s tím, že ze 3/4 jezdím po městě v tom nejhorším možném režimu pro motor = ujedu pár km a stop, motor se sotva ohřeje. Spotřeba oleje byla v prvních 10tis. km 0,8L/10.000km, teď není skoro žádná. Jízdní vlastnosti a pohodlí hodnotím za 1 (náklony nehodnotím, mám MW ne 3D racing, sedačky mě i lepší polovičce naprosto vyhovují), režim CITY je velmi diskutovaný, já ho používám, je to paráda zvláště při městském provozu a parkování, od cca 60km/h se automaticky vypíná, hlučnost tak asi 1-, je to dáno pneumatikami, prostor ve voze i kufru za 1, ovládací prvky a indikace 2-, 6speed za 1*.
    A teď také nějaké zápory: dlouhý a měkký krok plynového pedálu (oproti starším Fiatům), nejednoznačná indikace některých funkcí (režim CITY a klimatizace), při zapnutých mlhovkách a při překlopení z potkávaček na dálková zůstanou mlhovky svítit (což je nebo aspoň bylo proti vyhlášce), při zapnutém zadním stěrači se stává, že když se použije ostřikovač, zůstane někdy stěrač viset v libovolné poloze a nelze jej nijak ovládat po dobu cca 3-5minut (SW problém).
    Celkově: údržba vozu z mé strany je limitována na občasné umytí, dolévání kapaliny do ostřikovačů, kontrolu oleje, tlaku v pneu a tankování. Zatím velká spokojenost.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.11.2006  14:23

    Bez nadpisu

    Tak nazor z jineho soudku, na stridacku jezdim s tim a s O2
    hlucnost: nevim v cem jezdite, ale moje stilo je hlucne hodne (benzin 1,4)
    preposilovanost: absolutne tupe rizeni, nedava zadne informace od kol v zime lahudka
    sedacky: me sedej super
    podvozek: hlucny, houpavy z kol doporucuju 16, jako kompromis mezi komfortem a rozum jizd vlastnostmi
    motory:
    1,4 dost slabe a spotreba zadny zazrak ja jezdim za 8,5 praha
    1,6 ta stara fiatacka gut, akorat mesto pod 10 je umeni
    1,8 tohle je motor ktery mi sedel dost, ale sou tam myslim nejake problemy s variatorem, jinak spotrebu sem mel dokonce nizsi, nez u ty 1,6 podle me optimalni motor pro to auto
    2,4 jëde slusne, ale ne tak jak bys cekal od 2,4 a zere jako trilitr, uprimne si spotrebu pod 10, nebo 8 nedokazu predstavit
    z benzinu bych teda bral akorat 1,4 a 1,8 ale tu bych asi dukl. proveril
    naftu neznam
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.11.2006  18:58

    Bez nadpisu

    @Mr.L
    S jakým benzínem srovnáváš tu 1,4? Je třeba srovnávat podobné: občas střídám své Stilo 1,4 70kW za Fabii 1,4 74kW, a motor je v ní mnohem hlučnější, což mi potvrdil i její majitel. Stilem dojíždím denně do zaměstnání, cca 30 km dálnice, 10 km pražské zácpy a spotřebu mám dlouhodobě 6,2 litru, při celkem svižném tempu (ve 100kmh dlabe na šestku cca 5l, což to srazí).
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.11.2006  09:56

    Bez nadpisu

    Ja srovnavam hlavne s tou O2, pac sou to obe auta stejne tridy:) a tam stilo docela pokulhava....dost me taky prekvapilo srovnani s mym starym puntem (1,2), kdy sem prave cekal vyrazny posun k lepsimu, ktery se bohuzel nedostavil..:(
    Jinak sem zapomnel jeste na hudbu, ktera je ve stilu uz ve svem zakl provedeni luxusni...prave v ty O2 tam je max hudba a na ten zaklad stila to nema..
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 09.11.2006  09:14

      « Re:

      To by mě opravdu zajímalo, v čem jako Stilo zaostává za Octavií. Ve venitřním prostoru, který je u Stila větší? V tuhosti karoserie, která je u Stila větší? V motorech, které jsou v Octavii nepoužitelné v benzinu a hlučné, nedyxnamické a uchlastané v diselech? Je pravda, že konstrukce zadní nápravy Stila působí oproti Octavii hodně odbytým dojmem, ale na silnici to nějak není cítit. Kvalita mi přijde stejná, tak opravdu nevím, v čem to pitomé Stilo tak strašně zaostává? Má ošklivější popelník a horší image, co?
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 09.11.2006  17:13

        « Re: Re: magic

        Opravdu má STILO tužší kastli, než Octavia ? Jak jsi to zjistil ?
        Taky s těmi uchlastanými škodováckými diesely je to pro mě překvapivá informace. Já dosud žil v iluzích, že koncernová TDIčka jsou právě v tomto parametru nedostižná. Taky ta "nedynamičnost" mi připadá jaksi ne příliš na místě.....
        Pozn.: To, že koncernový koncept VW "TDI / pumpe-duse" končí ve vývoji je prý otázkou nikoli špatných technických paramatrů, ale nekonkurenceschopné ceny (vysoké výrobní náklady na přípravu a vstřik paliva).
        (Nejsem majitelem ani obdivovatelem Octavie, proto jsem si pořídil wagónový Stilo).
        Zdar, nazdar a dík za případnou reakci.
        Wimpi
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 09.11.2006  19:14

        « Re: Re:

        Zdarec,
        srovnávání motorů z oktávie a ze stila se opravdu srovnat nedají. Jezdím s 1.2 16V a jsem spojený a motor šlape bez menších problémů, fakt super motor, ten se Italům povedl. >:D Měl jsem i možnost svézt se v oktávii s 1.4 benzín a i majitel říkal, že je to strašně líný, ale i na spotřebu to není…… :(
  • 00 Reagovat !

    foto zmulin

    zmulin 08.11.2006  12:41

    Bez nadpisu

    Já jel s 1.9JTD MW a jako nějaká houpačka se mi to nezdálo.Normální rodinný auto a podle mýho názoru ho O II taktak dohnala.U každýho z těch aut se daj najít nějaký +a-.Sedačky dobrý (měřim 195cm),motor tižší a celkově lepší a cena ve srovnatelný výbavě nižší,tak bych to ani neřešil.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.11.2006  16:00

    Bez nadpisu

    Mr.L, máme problém, asi srovnáváme jiný motor:) Já jezdím v klidu a výlety přes 3 000 otáček pořádám jen zřídka, přes 4tis. je to hlučnější, ale stále v normě, viz mé srovnání níže...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.11.2006  09:20

    ZAostavani Stila za Octavii

    No ja sam mam Stilo a musm uznat, ze OII pusobi celkove propracovanejsim dojmem, hlavne v Interieru, na druhou stranu pri srovnatelne vybave (t.j. standardni stilo ) je OII cca o 150tisic drazsi ... takze v tom Stilo zaostava celkem dost. No a podpirat si kapotu tyckou.. no na to uz sem u Stila taky odvyk >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.11.2006  17:23

    Bez nadpisu

    @magic
    to bude rozhodně ten popelník, co se tak dobře vyjímá a teď se skvěle vyjímá u nás ve sklepě :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.11.2006  18:30

    Bez nadpisu

    Výrobní cena TDI-PD musí být podle mě nižší než CR. Konec PD motorů je spíš v tom, že dál v této podobě už nemůžou. Základní nabídka v Octavii - motor 1.9 TDI sice nechlastá, to máš pravdu, ale taky se moc nehne. Pokud má PD totiž nabídnout podobnou dynamiku jako JTD, HDi, CDI nebo d, stoupne jeho hlučnost a spotřeba tak výrazně, že je nekonkurenceschopný.
    Tím nechci nějak zavrhovat PD systém - ve své době byl geniální a jemu vděčí tento svět za renesanci naftových motorů.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.11.2006  08:05

    Bez nadpisu

    Předjíždět kamion nalepený na zadku "překvapivě svižné" Oktávky 1,4 je fakticky utrpení, ale osobně bych to označil za chybu majitele a nikoliv výrobce - prostě když motor při testovací jizdě nestačí, koupím silnější. Výhodou u Stila je, že stačí a připlácet za 1,6 je zbytečné (můj dojem na základě testovacích jízd).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.11.2006  19:48

    Stilo MW

    I já bych si dovolil přispět pár poznatky – Stilo MW 1.9 JTD 116 k (Unijet), 97.000 km za 2 a čtvrt roku.
    Motor – dostatečně výkonný, dá se slušně předjíždět, hlučnost v průměru. V plném obsazení včetně zavazadel je schopen zrychlovat i ve stoupání kolem Naháče (255 Nm). Průměrná spotřeba za celou tu dobu při svižném, leč nikoliv bláznivém způsobu jízdy těsně pod 6 litrů.
    Jízdní vlastnosti – není to sportovní auto vyžívající se v serpentinách, ale je určené pro pohodlné cestování i na dlouhé vzdálenosti (měkčí naladění, vyšší stavba). To měkčí naladění je na našich silnicích velice příjemné, není však přehnané a pro normální ježdění naprosto dostačující. Rozměr pneu 205/55 R16 mohu jen doporučit. Po sjetí standardně montovaných Continentalů PremiumContact a po přechodu na Pirelli P7 se rozhodně zlepšila živost a obratnost.
    Řízení – posilovač je trochu silnější než třeba u škodovek, ale je to věc zvyku a není to nijak na závadu. City program jsem nikdy nepoužil, je opravdu hodně silný.
    Řazení – trochu tužší, ale nijak to nevadí. Přesnost obvyklá.
    Sezení – velmi pohodlné, a to i při delších cestách. Na větší vzdálenosti jsem měl jen trochu problémy s pravou nohou, protože jsem neměl dostatečně podepřené stehno u kolena. Tuto potíž mám však u všech vozů, kde není samostatně nastavitelný sklon sedáku, přestože měřím konfekčních 178 cm. Spolujezdci si vždy velmi pochvalovali.
    Vnitřní prostor – velmi nadprůměrný ve všech směrech, vzadu člověk nesedí, ale rozvaluje se. Úložných prostor není nadbytek, ale jsou dostatečné (především solidní kapsy ve všech dveřích a 2 velké přihrádky před spolujezdcem). Kufr dostatečný i pro chalupáře (510 l), všechny stěny rovné. V krytých kapsách za podběhy a kolem dojezdového kola lze uložit neočekávanou spoustu drobností. Materiály, zpracování a slícování velice dobré, povrzávání jen občasné na nerovnostech, v míře obvyklé v této třídě. Celkově působí interiér nesmírně příjemně a útulně, přitom nepostrádá italský šmrnc.
    Spolehlivost – nevím, proč se pořád dokola (a to i některých rádoby odborných motoristických časopisech) omílá nespolehlivost Fiatů. U mě to rozhodně neplatilo. Za celou dobu intenzivního provozu bylo poruch minimum: po cca 20.000 km odešel obtokový ventil turba a po cca 70.000 km jeden vstřikovač. Toť vše, pominu-li samozřejmě občasnou výměnu žárovek (pouze potkávacích, žádná jiná neodešla) a předepsané prohlídky po 20.000 km. Nevím, co to je závada na elektronice nebo falešné hlášení závady na přístrojové desce. Zato znám lidi, kteří byli každou chvíli v servisu s auty 3x dražšími, vesměs opěvovaných německých značek …
    Mohu-li to celé shrnout – půjde-li kus s jasnou historií a péčí a s majitelem, který měl k autu aspoň trochu vztah a choval se k němu podle toho, mohu rozhodně jen a jen doporučit. Je to výborné auto za velmi rozumný peníz (porovnávám-li cenu nového auta s konkurencí při srovnatelné motorizaci a výbavě). >:D
    PS: Magiku, doufám, že se už našla Tvá stříbrná kráska?
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 16.11.2006  14:39

    Bez nadpisu

    magic: ja te respektuju, ale ta hlaska na adresu TDI byla trosku hystericka... jo, JTD docela ujde, ale HDI lepsi neni ani nahodou...
    Stillo je podle ADAC nejporuchovejsi auto ve tride. Nad tim nelze mavat rukou, tak to proste je. srovnavat ho s O2 je pro silny natury, ale kdo chce kam... jasne, benzinovy motory VW jsou az na muj oblibeny 3.2 V6 podprumerny ale zas tak strasny to neni. nejhur dopadaj nejmensi objemy. nicmene stilo ma nastupce ktery je vsemi fiatonadsenci uz dopredu prohlasovan za TEN KVALITNI fiat... na druhe strane, zajemce o stilo asi O2 nezaplati...
  • 00 Reagovat !

    foto zmulin

    zmulin 16.11.2006  14:56

    Bez nadpisu

    Má na to ADAC nějakej ofigo pamflet?Jinak mě to s tou spolehlivostí moc bídný nepřipadá.Znam tři floutky co ho maj a dva si to chválej a jeden tak na neurčito.Já osobně uvažoval i o Abarthu,ale Alfa líp jede a míň žere.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.11.2006  15:28

    Bez nadpisu

    @Huml:
    Za prvé, Stilo je s jedním L, aspoň to moje:)
    Za druhé, před Stilem jsem vlastnil dva vozy Škoda (vždy zakoupené nové) a v poruchovosti bych žádný rozdíl neviděl, naopak na Fabii se mi jen za prvních za 30 000 km stačila po... spousta věcí, sice nic zásadního, ale i tak bych to jako etalon kvality neviděl.
    Stilo jsem vybral z více důvodů, kromě subjektivních (prostě se mi líbí) hrála velkou roli právě kvalita benzínových motorů (za slušné peníze), třeba právě při porovnání s koncernem VW. Prostě, na co je mi u auta této třídy kvalitní šestiválec?
    Stilo má i slabiny (mě osobně trvalo nějakou dobu zvykání na delší řadící páku), ale auto bez nějaké té drobné mouchy jsem ještě neměl. U Fabie (i slabších Oktávek) to třeba byly slabé brzdy. Jen by mě zajímalo, co znamená ta poznámka, že zájemce o Stilo OII nezaplatí... Myslíš proto, že si ji nekoupí, nebo se připojuješ k velmi oduševnělému názoru, že Fiatem jezdí jen nezaměstnané socky? :P
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.11.2006  15:48

    Bez nadpisu

    Stillo je podle ADAC nejporuchovejsi auto ve tride. Nad tim nelze mavat rukou, tak to proste je.
    huml76: nad adac mávnout rukou lze, a to velmi. tato organizace se proflákla několika aférami, při nichž vyšlo najevo, že je - mírně řečeno - neobjektivní. preferuje totiž vozy vyrobené v německu a je silně zaujata proti konkurenci z jiných zemí.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.11.2006  15:57

    Bez nadpisu

    U ADACu mi přijde zajímavý propastný rozdíl ve statistické poruchovosti tria VW Sharan/Alhambra/Ford Galaxy, samozřejmě v neprospěch Fordu, přestože jsou to úplně totožná auta. Ford má asi velmi nekvalitní štítky s logem :D
    • 00 Reagovat !

      foto zmulin

      zmulin 16.11.2006  16:32

      « Re:

      V jinym žebříčku sem viděl Sharana na 198-mym místě z 200 a asi 15-20 příček za Galaxy :o
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 16.11.2006  17:04

    Bez nadpisu

    ADAC ale sleduje to, co by vas melo zajimat... poruchy, ke kterym jsou privolani na silnici... reporty TUV muze za spolehlivost vydavat jen magor.
    a ze maj podobny auta rozdilny vysledky me neprekvapuje. u aut se meni kvalita i v case... chvili jsou auta super (mercedes A) a v druhym roce vyroby jdou do kytek... takze pokud je auto kompletovany v jiny fabrice, nedivil bych se nicemu
    • 00 Reagovat !

      foto matuS

      matuS 16.11.2006  17:25

      « Re:m

      ADAC ale sleduje to, co by vas melo zajimat... poruchy, ke kterym jsou privolani na silnici... reporty TUV muze za spolehlivost vydavat jen magor.

      Kazda statistika je samozrejme o inom a kazda ma slabiny. TUV ukazuje ako kvalitne su urobene podvozkove casti, brzdy, zavesenia, tesnost motorov, kvalita katov a podobne. Samozrejme napr spolahlivost elektroniky alebo motora v statistike zahrnuta nieje. Toto by prave mal ukazat ADAC, ale zase co z toho, ked ADAC robi vyjazdy aj ku defektom?
    • 00 Reagovat !

      foto

      16.11.2006  17:36

      « Statistiky ADAC

      Neoháněl bych se jakoukoliv statistikou, aniž bych přesně znal podmínky, za jakých se tvoří. Já tyto podmínky u ADAC prostě neznám a pokud někdo víte, kde jsou vystaveny, dejte sem prosím odkaz.
      Jde mi zejména o následující podmínky:
      1. Které automobilky si v Německu udržují vlastní "žluté anděly"?
      2. Které automobilky (pojišťovny...) si v Německu asistenční služby zařizují přes konkurenci ADAC (např. AvD)?
      3. Jsou ve statistikách ADAC zahrnuty i data asistenčních služeb z bodů 1 a 2?
      4. Jsou ve statistikách ADAC zahrnuty i data ze zásahů, které ADAC dělá "pod smlouvou" s nějakou automobilkou (pojišťovnou)?
      5. Kolik těch zásahů je typu "došel mi benzín", tedy takových které nemají co dělat se spolehlivostí auta?
      Jinými slovy - kolik % zásahů všech zásahů žlutých andělů v Německu ročně statistika ADAC zohledňuje a zda-li je tento vzorek opravdu reprezentativní a týká se opravdu spolehlivosti auta? Netvrdím, že ta statistika není v pořádku, ale několik "úletů" ADAC v poslední době nabádá k obezřetnosti i na tomto poli.
      Děkuji za odkazy, které přímo povedou k odpovědím.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.11.2006  18:14

    Bez nadpisu

    Huml, pro Tvoji informaci, všechny tři vozidla jsou (byla) kompletována v jedné fabrice v Portugalsku...
  • 00 Reagovat !

    foto Mr-Murphy-

    Mr.Murphy_ 16.11.2006  19:56

    pro Wimpiho

    Nechápu, co v následující větě předřečníka mělo být řečeno tou informací o 3000 otáčkách ..... :
    citace:
    "Motor JTD je bezvadnej, vykonu spousta, na petku toci 3000 otacek, takze pohoda".


    Jsem se upsal ;-) Chtěl jsem napsat, že na pětku auto při 150kmh točí 3.000 otáček (což je pro dlouhé cestování na dálnici skvělé...).
  • 00 Reagovat !

    foto Tommy100

    Tommy100 17.11.2006  12:05

    Bez nadpisu

    ten fiat má výhodu motoru,ve všem ostatním vede octavia 8-s Mám to z vlastní zkušenosti,stilo porovnávat spíše s octavií I :?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.11.2006  17:52

    TommyEngelo

    Zkus být, prosím, konkrétnější ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 19.11.2006  21:19

    Bez nadpisu

    m4lcolm:srovnavat stilo s o2 je fakt drsny. ale od cloveka, kterej hodnoti hlucnost motoru s tim, ze malokdy prekroci 3000 otacek me to neprekvapuje. ve vyzkumu top gearu, odpovidalo pres 76000 majitelu jednotlivych aut. stilo skoncilo 154. ze 159 aut. kdyz vam nesedi ADAC, mato to z druhy strany. O2 je 5.!!!
    • 00 Reagovat !

      foto

      21.11.2006  13:08

      « To huml76

      Jak jsem psal dříve - žádnou statistiku nelze brát vážně, dokud neznáme základní podmínky. Žádal jsem dříve o vyjasnění, v jakých podmínkách ADAC svoji statistiku vytváří, ale zatím žádné informace zde nejsou.
      Jestli totiž (a to nevím, jen uvádím jako příklad/možnost) každý majitel koncernového vozu si může zavolat asistenci VW, tak se logicky ve statistice ADAC objeví až "eskalace" (tedy, když VW k poruše nedorazí nebo ji není schopno opravit), kdežto třeba Subaru má dohodu o asistenci přímo s ADAC (a ten každý výjezd do statistiky započítává), tak, marná sláva, sčítají se jablka s hruškami (tedy eskalace a zásahy) a celá statistika vyznívá zcela jinak.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.11.2006  21:31

    Bez nadpisu

    Měl jsem na mysli to, že motor není do 3 tisíc otáček prakticky vůbec slyšet, narozdíl od srovnávaného od VW, to je prostě fakt. Při vytočení (při předjíždění se s ním nemazlím) slyšet je, ale v normě, zejména při srovnání s výše zmíněným. S tím srovnávám proto, že ze srovnatelých ho dobře znám já a stejně tak i většina diskutujících tady. To nepopřeš, pokud nejsi jen teoretik ;-) S O2 jsem já Stilo vůbec nesrovnával, protože ji moc neznám, jen mě zajímalo, v čem to kolega Tommy vidí. OI je podle mne těžko srovnatelná se Stilem (motor, brzdy, vnitřní prostor), kvůli tomu jsem taky přešel od Škody ke konkurenci :roll:
    Poruchovost neřeším, zatím nemám se Stilem problém, narozdíl od teoreticky mnohem spolehlivější Škody >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.11.2006  22:33

    Koupe Stila?

    Zdravim vsechny diskutujici, je cas na zmenu a moc se mne libi Stilo 3D. Znamy ma 1.6 5D, auto se mne zda kvalitne zpracovane a z kvalitnich materialu, je spokojeny a zatim bez problemu, ale ja bych chtel asi o kousek silnejsi, takze bud 1.8 popr. JTD 115. Najedu max 15-20tis./rok, 50% mesto, 50% delsi trasy. Co doporucite Vy? Kdyz se divam na dnesni ceny nafty, tak se klonim na stranu benzinu. Muzou mne majitele napsat zkusenosti s temito motory? Co si myslite o najezdu techto motoru? Mam se bat koupit Stilo s vyssim najezdem Km(napr. 150 tis.)?Nedelam si iluze o dovezenych autech, co se tyce stocenych km, tak si myslim, ze je koupit auto sice s vice najetyma km, ale radne servisovane(tim myslim, ze se to da overit a ne "pofiderni" servisni knizky u dovozu). Mimochodem nevite, proc nemuzu prispivat na Stilo.org, i kdyz sem registrovany? Omlouvam se za delku prispevku. Dekuji za nazory...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.11.2006  22:37

    Bez nadpisu

    Přispívání na Stilo.org funguje, jsi zalogovaný? :)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 20.11.2006  22:48

      « Re:

      Ano zalogovany jsem, ale pise mne to, ze nemam opravneni, ani nemam pristup do vsech temat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.11.2006  08:50

    Bez nadpisu

    @ huml76
    Máš na mysli ten kvalitný ADAC, ktorý sa naposledy preukázal kvalitným testom napr. pri Logane ? To je naozaj spolahlivá organizácia plná na slovo vzatých odborníkov, keď si pri teste že vraj "nevšimli" značne opotrebovaných pneumatík a jednej dokonca poškodenej. A z "pravdou" vyšli von, až keď pomali celý motor. svet začal do nich rýpať??!!!
    SLÁVA ADAC-u, držím mu palce :'-(
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.11.2006  13:34

    koupe 3D

    to lukin ->
    Co sa tyka 3 Dv. stila, je to vazne v pohode. Jedno mam a zatial ziadne problemy. Auto je veeelmi pohodlne a priestranne najma v predu. Dual zone clima je super vec ak sa da zober auto s nou.
    Co sa tyka motorov. Ja mam 1.6 najazdenych 65 tis. km. Lutujem ze som nezobral 1.8 beznin, lebo to auto ma dost dlhe sprevodovanie (presne na 1.8ku). Zato ale na 5.ke pri 130 km/h tocim presne 3.500 ot. co je myslim dost v poho. Diesel by som nebral, su vyborne aj spotreba je ok, ale su dost tazke a trpela by presna naprava, najma ramena.
    1.8 benzin ma charakteristicky rapotavy zvuk pri nastartovani v zime, (variator ventilov) trva to asi 2 sec. Ozyva sa to aj na 1.6 ale nic hrozne. Je to uplne v pohode, nema to vplyv na zivotnost ani vykon, ak ta ale obtazuje mozes si to nechat vymenit. Spotreba 1.8 je v priemre asi o 1 liter vacsia ako 1.6. Ja s mojou 1.6 nejazdim nijako predpisovo, vacsinou mest - 70 percent a mam priemerku 8.2. V lete 7.8, ziadna tragedia...nad 4.000 otacok ma 1.6 zaber ovela lepsi ako konkurenica....(porovnam s Golf IV a Astra G). Good luck ..and good buy... :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.11.2006  13:36

    Bez nadpisu

    Jak jsem psal dříve - žádnou statistiku nelze brát vážně, dokud neznáme základní podmínky. Žádal jsem dříve o vyjasnění, v jakých podmínkách ADAC svoji statistiku vytváří, ale zatím žádné informace zde nejsou.
    metodiky statistik by se jistě daly dohledat na webu adac. ale proč ztrácet čas, když už se tato organizace proflákla několika aférami? viz např. www.autorevue.cz/default.aspx?article=67…
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.11.2006  13:52

    Bez nadpisu

    Stillo je podle ADAC nejporuchovejsi auto ve tride. Nad tim nelze mavat rukou, tak to proste je. srovnavat ho s O2 je pro silny natury, ale kdo chce kam...
    Tak to ti teda poviem že máš pravdu. Ja mám Stilo 1.6 Dynamic a máme firemnú O2 1.6 a porovnávať sa to vážne nedá. Vnútorný priestor má Stilo o triedu väčší. Kvalita poťahov modrý velúr versus škaredý šedý textil v O2 je tiež o triedu inde. Komfort jazdy (pruženia) je v Stile o triedu lepšia, ja proste na "nemecky športové podvozky" neverím, oceňujem hlavne komfort.
    Kvalita audia v Stile je o triedu lepšia, kvalita sedačiek neporovnateľná, v O2 ma vždy tlačí zadok a bolí chrbát už po hodine jazdy.
    A toto nie sú len moje dojmy, kolegovia čo sa zviezli so mnou pár krát na služobke môžu potvrdiť.
    A čo sa týka spoľahlivosti, na O2 nám prvé diaľkové svetlo niekedy svieti a niekedy nie, podľa počasia. Toto sa mi na Stile nestáva ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.11.2006  07:54

    Stilo vs.Golf V

    tady jsem umístil srovnávací test těchto dvou aut:
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.11.2006  21:49

    Bez nadpisu

    Velmi zajímavé porovnání aut zdánlivě (z pohledu jisté sorty lidí)nesrovnatelných... 8)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 04.12.2006  09:12

      « Re:

      A nenapadlo tě někdy, že když je Fiat jedna z mála firem, která nemá non-stop asistenčku, tak že ty statistiky budou celkem nesmyslný?
      Ale souhlasím s tebou, nejhorší auta na světě jsou Fiaty a je na čase je ještě výrazně zlevnit!!! Dyť se musí pořád zvedat haubna - v létě na dolití letní kapaliny do ostřikovačů, v zimě na dolití zimní...
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 06.12.2006  13:33

    Bez nadpisu

    fiat nema non stop asistencku?? a kde jsem to pracoval cely roky??
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 06.12.2006  14:23

    Bez nadpisu

    fiat assistance je co??
  • 00 Reagovat !

    foto zmulin

    zmulin 06.12.2006  14:29

    Bez nadpisu

    a třeba VW Horejsek,kterej je schopnej si pro kohokoliv zajet,což nabízí a lidi toho tady využívaj a nikde se to ve statistikách neodráží je co?
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 06.12.2006  14:36

    Bez nadpisu

    neobhajuju ADAC, jen rikam, ze kazdej novej fiat ma prvni dva roky tuhle sluzbu zdarma. coz je v rozporu s magicovou hlaskou. kazdopadne stillo dopada spatne ve vsech podobnych statistikach...
    • 00 Reagovat !

      foto

      06.12.2006  16:58

      « Re: to huml76, ad ADAC

      Nevím, jak je Fiat Assistance dělaný u nás, natož v Německu. Níže jsem psal několik dotazů na podmínky, za jakých ADAC svoji statistiku pořizuje. Nikdo nebyl schopen tyto podmínky osvětlit. Na jednu stranu mě to těší, protože jsem se k nim na webu ADAC nedostal, na druhou stranu těžko věřit nějakým číslům ADAC, když není jasné, za jakých podmínek vznikají. A po "losím testu" Logana jsem vůči informacím z ADAC ostražitý.
      Bez vyjasnění podmínek, za jakých statistika ADAC vzniká, je další debata na toto téma zbytečná.
  • 00 Reagovat !

    foto zmulin

    zmulin 06.12.2006  14:48

    Bez nadpisu

    Asi za to může i rozdílnej marketingovej přístup i u konkrétních prodejců.U nás je Hyundai,VW a Fiat a jedinej Fiat nabízí to o čem píšeš Ty,nebo max sfoukne pro kámoše,ale ostatní dva si přijedou :?:
    U Stila mi to připadá jen divný,protože co vim o pěti těchhle "fárech" v okolí,tak jediný mělo drobný problémy,jinak si to chválej.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.2006  09:06

    Bez nadpisu

    huml76: a jsi si jistý, že v Německu je non-stop Fiat assistance? Stačí kouknout jen do jakéhokoliv materiálu od Fiatu a zjistíš, že non-stop asistenční službu v Německu zajišťuje pro Fiaty výhradně ADAC. Možná tisknou nesmysly, ale...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.2006  09:47

    Bez nadpisu

    huml76: ještě před 3 lety jsem měl na Fiatu nálepku, že asistenční službu mám volat na číslo 1240. A je u toho logo ABA.
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 07.12.2006  10:21

    Bez nadpisu

    tak uz nejakej patek tam nepracuju....
    • 00 Reagovat !

      foto Giorgio

      Giorgio 07.12.2006  11:31

      « Re:

      A od té doby maji řidiči fiatů klid. >:-[] Ámen.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 07.12.2006  12:00

        « Re: Re:

        V dobe kdy slo Stilo do vyroby melo byt v lepsich verzich navigace vybaveny i spojenim s Fiat Assistance - 24 hodin denne moznost spojeni s operatory ve 14 jazycich. Takze tolik sluzby Fiat Assistance, jinak myslim ze servisni sluzby pro ne provozujou externi partneri...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.2006  13:24

    Bez nadpisu

    A asi to aj tak bude. Kamarát z D, ktorý mal Stilo to mal a aj to použil. Jediný krát mu Stilo "odoprelo" poslušnosť a to na dialnici pri Brne. Po stalšení príslušného gombíka na Connet Nav ho to automaticky prepojilo na Fiat, tam oznámil, čo sa stalo a za chvílu prišla odťahovka z Brna a šup do servisu, opravené na počkanie. Nakoniec banalita - kuna mu prehrýzla kábel.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…