TDI a aditiva do nafty
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
- TDI a aditiva do nafty 03.11.2006 14:04
- Bez nadpisu 03.11.2006 16:34 JOB
- Bez nadpisu 03.11.2006 17:10 JOB
- Bez nadpisu 03.11.2006 17:56 JOB
- Aditiva 03.11.2006 19:32
- Bez nadpisu 03.11.2006 20:09
- Bez nadpisu 03.11.2006 20:28
- Bez nadpisu 03.11.2006 22:52
- Bez nadpisu 06.11.2006 13:35
- Bez nadpisu 12.11.2006 10:12
-
-
-
"-- skrytý --" 03.11.2006 17:27
« Re:
2Jiří Mudra:
Zeptej se PetraT.
Sice je to zdánlivě pravda ale za předpokladu,že ta nafta je skutečně to,co se deklaruje.Pokud čistě náhodou není,jako že občas není,tak se to pak vyplácí, "zbytečně" investovat. Já to dělám 7.rokem a druhý motor (teda i auto) perfektní.
Kamarád se mi smál,že přece proč? Tak teď měnil v 75 tis km turbo a pal.systém,katalyzátor a pár drobností,vešel se do 200 tis. Pak jej trochu humor a bohorovnost přešly.
Nicméně,je to svoboda volby,klidně tam nic nedávej a bezmezně věř v serioznost přepravce,např...Dělej jak myslíš. :D
-
-
JOB 03.11.2006 17:56
Bez nadpisu
Jenže když budu takhle uvažovat tak začnu přemejšlet i o tom co je vlastně v tý plechovce s nápisem aditiva,jestli tam jsou nebo to je jen nějakej sajrajt co nemá žádnej účinek.
Osobně jezdím pořád ke stejný značkový pumpě a zatím žádnej problém.Nicměně těmi aditivy nic nezkazí takže koupit si je klidně může ;-) -
"-- skrytý --" 03.11.2006 20:09
Bez nadpisu
Jistě,zpochybnit lze naprosto vše,i naši existenci ;-)
Takže zkusme na vteřinu uvažovat naprosto racionálně:
Přece je "jistý" rozdíl mezi pistolí u stojanu,kdy netuším,co se odehrálo mezi rafinérií a nádrží u pumpy a zapečetěnou nádobkou,koupenou u garantovaného dodavatele(já osobně u lidí,co dnes a denně rozebírají motory,aby lidem napravili to,co spáchala špatná nafta).
Připusťme alespoň tuhle tezi.
Sice jsme se jinde zamýšleli(nebo spíš psali své názory), co se stane(z pohledu chemie) s palivem,které má aditivum a my tam dáme další.
Závěr vyšuměl do ztracena,co si pamatuji,ale jeden snad byl: raději dát zpříp.zbytečně aditivum,než řešit drahou opravu. Mám pocit,že spousta lidí stále nechápe,co za šílenou věc v podobě moderního CR+turba v autě mají.
Osobně jdu příště do benzínu,už mne nebaví přemýšlet,co by se mohlo stát. Možná je řešením to nevědět...obávám se,že hodně lidí bere naftový(tak vznětový) motor jako princip a neřeší,co za neskutečnou revoluci se odehrálo v konstr.příslušenství. Tohle je slabý článek. Motor v podstatě vydrží vše,když to zjednoduším,ale vysokotlaké čerpadle nebo vstřikovače,to je něco jiného.
Další auto na naftu asi nebude,seč mi vyhovují,ale nebudu mít turbodmýchadlo a přecitlivělý pal.systém. Ušetřím při pořízení auta,zaplatím víc za benzín.Možná to bude volba "proti proudu",ale nemusíme všichni jít jednou cestou.
Docela vřele doporučuji časopis,jmenuje se to Auto Diesel,vychází 4 x za rok, jasně, není ideální, leccos mohlo být jinak,ale lidem dává docela solidně tušit, co za věc mají namontovánu ve svém plechovém miláčkovi. Možná se bude leckdo docela divit(a že to má i poruchy...). Nevím kde se objednalo,mám hodnou dceru,objednala,platí mi předplatné....no, já jí zase sponzoruji pojistky,údržbu atd. auta, kupuji pneu atd...takže taková
malá splátka. Možná Česká Pošta? Netuším.
Nicméně docela solidní čtení. Tohle na trhu chybělo.Doporučuji.
2 milic: Castrol TDA, 7 let zkušeností. Má též výhodu,že se dobře dávkuje=praktické balení,člověk není upatlán. Nicméně to funguje,o to jde především. V zimě ani ránu bez aditiva. Loni i při -20C a méně startovalo napoprvé. Ale: pal.filtr jde z auta po 30 tis.,olej a olejový po 15 tis,to pro pořádek.Žádný long life olej a nekonečné servisní intervaly. -
"-- skrytý --" 03.11.2006 20:28
Bez nadpisu
Prý se aditivum přidává do nafty až přímo při tankování z cisterny (nebo těsně před ním) do nádrže benzinky. Takže když řidič cisterny někdy nedostane desátek, tak to tam prostě nedá... 8-s Nevím, tak jsem zaslechl.
Prý se přidává do nafty i malá troška kvalitního oleje pro dvoutakty(?) Pro jistotu, při těch obrovských tlacích, které v čerpadle jsou a kdyby nafta nebyla úplně OK, tak aby se to trochu mazalo..... -
"-- skrytý --" 03.11.2006 22:52
Bez nadpisu
Jenyk: Nebyla to ta jejich Natur Diesel? Tzv. ekologická? Je to háklivější na zamrzání, v nádrži víc usazuje voda(také ve filtru), sice to tam koncern vyloženě nezakazuje,ale ani se k ní moc nezná....resp do VW ne a do Škody ano,což jsem nikdy nepohopil,takže raději ne.
Palivový filtr je svinstvo. 60 tis max, já u HDI raději 30 tis.
milic: Ale zase to neber tragicky,tankuj,kde se protáčí hodně aut(ne třeba dolů Barandovem),dej tam aditivum(stačí trochu), nejezdi nádrž nadoraz a neber třeba v Brně u Makra,neb tam se prodává nevím co,ale nafta to rozhodně není a to nepřežije ani starý motor,který normálně jede na mazut... ;-)
V zimě tam měj zimní naftu,abys nenabral "letní", pak přijde -20C ,to by byl trošku problém.
Staré rotační čerpadlo,navíc 66kW je pohoda.To vydrží hodně.Klídek! ;-) -
"-- skrytý --" 06.11.2006 13:35
Bez nadpisu
S mnoha názory, zvláště těch, kteří si s jedním z "nejmodernějších dieslů" užili své, nelze než nesouhlasit.
Jak píše IT, časopis Auto diesel je veskrze zajímavý (sic i tam místy tendenční reklama), a teprve tam si člověk přečte, co vlastně výrobce implementoval (častěji i neimplementoval) do jeho vozu. Různé skazky o zadírajících se čerpadlech, vstřikovačích a nemožnosti v řídící jednotce čerpadla nastavit hodnoty korekcí pro nové vstřiky nejsou zrovna pozitivní čtení, zvláště když se běžíme podívat do garáže a ejhle, ono zatracované čerpadlo je zrovna na našem autě. Nic z toho by nás asi nemuselo zajímat, KDYBY vývoj nebyl tak šíleně rychlý, kdyby se výrobci nehonili za každým kilowattem a newtonmetrem a hlavně za každou uspořenou korunou, na druhou stranu bylo by problémů taky méně, kdyby kvalita paliv byla v předepsané normě. Nicméně tyto atributy těžko jako spotřebitelé můžeme ovlivnit a bohužel v případě jakékoli poruchy to skončí na našich bedrech (jen občas se k tomu dovozce postaví s laskavou kulancí). Možná proto se úvahy mnohých, tímto postižených, se odvrací od dieslů a raději vezmou zavděk starým dobrým benzínem. Na druhou stranu zase udělalo "naftové" šílenství obrovský pokrok - srovnějte objemy,výkony. krouticí momenty a spotřeby moderních ropáků s normálními benzíny. Tam jakoby se čas zastavil (neberte prosím doslovně) a jen tiše plynul. Vždy je asi něco za něco. Chtěli bychom auta výkonná, přitom úsporná a ještě navíc i spolehlivá. To jsou všechno atributy, které uvede kterýkoli prodejce ve svém showroomu. Bohužel co se odehrává vedle v servisu jen matně tušíme nebo v euforii nového auta nás nezajímá vůbec. To vše přijde až o nějaký čas dále. A kdo je trochu informován (cafe auto , autodiesel a jiné - díky!!), může tyto události svým rozhodnutím trochu eliminovat. Komu se líbí jen barva auta a uspokojí jej informace, že auto má CR n-té (rozuměj nejnovější) generace, bývá bohužel někdy překvapen. To je realita. Ale nemělo by to být trochu jinak? -
"-- skrytý --" 12.11.2006 10:12
Bez nadpisu
mam fabii 1,9TDi 74kw >:D a používam aditivum pouze v zimě,zatím bez problemu,ale je pravda že pal.filtr vydrží max.40000km :'-( .V servise říkali že je to tím že nafta ma své aditivum a pokud ještě přidam tak už je to moc na ten motor.Ale raději přidám at nemam problem v zimě.pal.filtr stoji 300kč a výměnu provedu sam. >:D Na makro už tankovat nejezdím,kvalita se pozná později.