Životnost originálních žárovek ve vozidle? Denní světla?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 03.11.06 10:16
« Re:
Neresil jsem ani tak zda zdarma ci placene, jen jsem chtel fundovanou odpoved jak to tedy s temi zarovkami je. To bohuzel nikdo nevi. Vyrobce neni schopen sdelit jak dlouho by teoreticky mela vydrzet, tak aby se dle toho mohl clovek ridit. Jednou tu existuje nejaky zakon rikajici cosi o zaruce, tak proc se jim neridit. Zarovka je soucast vozidla a pokud vyrobce neni schopen udat danou zivotnost, lze to brat dle pravniku tak, ze je na ni zaruka 24 mesicu. Pokud by vyrobce udal jasne definovanou zivotnost a podminky uzivani je to samozrejme jinak. (tak jako napr. baterie u mobilu)
luf:Nevim kolikrat si menil zarovku na meganu, ale ver tomu, ze je to asi nejhur vymenitelna zarovka co jsem mel cest poznat. Zarovky menis pres diry v podbezich, nikoliv tak, ze si otevres kapotu a vymenis
Jinak servis se pochlapil a zarovku vymenil na zaruku, timto jim dekuji :-)
PS: mate nekdo zkusenost s dennim svetlem, ktere napr. nabizi na [odkaz] -
« Bez nadpisu
Som pacifista a mierumilovny clovek, ale niektorym by som dolamal hnaty, ked ich uz maju iba na ozdobu. Menit ziarovku v servise je hodne blondatej slecny so silikonmi a nie chlapa (aj ked neviem, ci niekto, kto vyplakava na forach, je vobec chlap). Ziarovky mam skoro rok, kupil som Osramky All Season so skratenou zivotnostou, na zapinanie svetiel nesiaham - v lete automat, v zime zapnem a vypnem az na jar - a vymenim si ich sam za ani nie 10 minut. Aby som koli tomu obvinoval servis a vyrobcu mi ani nenapadne. Este mam doma auto, ktore ma 20r a dalsie ktore ma 14 rokov a ziarovky sa menili ze si ani nepamatam kedy. Ale jazdit s tymi autami potme je za trest, nevidim absolutne nic, svetlo je rozplizle vsade naokolo a nie presne fokusovane atd. Radsej svietim poriadne a nieco za to aj zaplatim. Podobne s gumami (za cenu jednej na Megana mam cele obutie pre niektoreho zo starcov), olejom (1l stoji viacej ako cela napln) atd. Zbav sa Megana a kup si nejaku staru olietanu sunku, zrejme budes spokojnejsi a nebudes tu vypisovat, ze na aute za 1/2 miliona (co mimochodom nie je moc vzhladom na to, co v tom aute vsetko je) ti servis nechce menit ziarovky zdarma. -
"-- skrytý --" 03.11.06 07:41
« Bez nadpisu
Tome nevim kdes vycet 800h pro zarovku - to platilo mozna tak pro H4 te stare prapuvodni koncepce. Od doby co je pred 100 lety inovovali (u Osramu marketingove Bilux, nasledne Super a dnesni generace Cool Blue resp. Silverstar) a tim spis pro provedeni H7 si muzes o 800h nechat zdat... Na kazdem prumyslovem baleni tech poslednich SS aCB najdes vetu "Shortened replacement interval" a udavana stredni zivotnost (statisticka - ne ze tolik nutne kazda vydrzi) je mezi 150 - 270h dle typu a napeti. Udaje najdes na webu Osramu.
Holt je to dan za pokrok, ona H7 je sama od sebe nestastna svou malou ne prilis dostatecne chlazenou bankou, dale pak snaha o max svetelny tok (zlepsena geo vlakna + vyssi nachylnost na otresy) a nezapomen na to, ze trvale sviceni v lete v popojizdejici kolone je mor, ktery pomalu obchazi kolem a ac si to spousta lidi nepripousti tak ty zarovky tepelne pretezuje tim, ze se nechladi. Pak i teplota na vlaknu je prilis vysoka na to, aby to velice ochotne emitovalo castecky wolframu pryc. Sice je tu zaklinadlo halogenovy cyklus ktery to pry elegantne vrati na vlakno, ale bohuzel zcela nahodne a tim padem vetsinou jinam, takze vlakno je behem casu tzv. chlupaty, tj. tu tlustsi, onde tensi a jak jde cas, tak pochopitelne tam kde je nejtenci pri nejakem dalsim zapnuti prehori. To je cely, takze za to muze soubeh techto jevu z nichz zejmena letni sviceni za plneho slunce se podepise dost...
Takze to neres, Renaultem to fakt neni !!! :? -
"-- skrytý --" 02.11.06 17:54
« Bez nadpisu
Na mem daihatsu jsou zarovky od novoty. 6let, najeto 100tis. km Nevim co je to za znacku zarovek, na kazdy co jsem se dival jsou totiz jen japonsky klikyhaky. Chtel bych je v prednich svetlech uz vymenit, protoze uz nesviti dobre, ale zase me laka vyzkouset, kolik jeste vydrzi. S autem neni sebemensi problem, a ani jedna zarovka neni vymenena. >:D -
spitfire 02.11.06 16:55
« Výměna žárovek v záruce
Za 50 tisíc kilometrů a dva roky mi u Octavie II odešla akorát žárovička (nebo co to tam je) podsvícení zapalovače. Ani jsem to nereklamoval a servis to sám od sebe vyměnil v rámci záruky.
V roce 2000 jsem kupoval jako funglovku Forda a pokud si dobře pamatuju, tak žárovky měnili taky v rámci garance - teda pokud jsem měl zrovna cestu do servisu, specielně kvůli žároviččce bych se tam nehnal. -
"-- skrytý --" 02.11.06 16:42
« Bez nadpisu
Když už jsme u toho - používáš-li doma úsporné zářivky, tak právě ony jsou právě příkladem zdroje světla, který údajně zapínání a vypínání nesnáší ještě více než žárovky.
Lidi se potom diví, že se jim úsporné zářivky díky vysoké ceně nevyplácejí, protože co chvíli zdechnou. Ony by vydržely dlouho, ale šetřílci by je nesměli za večer 20x zhasnou a zozsvítit.
Stejně tak pevný disk v počítači - životnost se už nevyjadřuje jen v hodinách MTBF, ale také v počtu On/off cyklů. Chcete rychle přijít o data ? Tak si na osobním PC zapněte energeticky úsporné režimy a vypínejte HDD při každých 5 minutách nečinnosti :-D :-D :-D
Jojo, to jsou veci co se v návodu nepíšou.
Stejně tak se v návodu k autu nepíše, že reflektory čirých čelních světel máš umývat velmi opatrně, protože pokud z nich usilovným čištěním sedřeš ochrannou SiO2 vrstvu, tak zpláčeš nad výdělkem - "sklo" se začne mlžit a rozpadat ... Škrabat je v zimě škrabkou na led je pro jejich zdraví také veeelmi prospěšné. Jenomže tohle se dozvíš leda tak v laboratoři výrobce a ne v návodu k použití. -
"-- skrytý --" 02.11.06 15:35
« Bez nadpisu
Životnost žárovky závisí nejen na počtu odsvícených hodin, ale také na počtu zapnutí a vypnutí. Takže definovat životnost počtem hodin je k ničemu - když nechám žárovku H7 blikat, tak nejspíš bude do týdne po ní, ikdyž nasvíceno bude mít třeba jen 100 hodin.
Největší škodu udělá velký proudový náraz při zapnutí, proto si lidé často reflektory doplňují o malý předřadný odpor, který omezí zapínací proud.
Zde mi opět nezbývá než pochválit přístup Toyoty, která když už na první pokus konstrukčně nezvládla uchycení žárovky (v létě se přehřívalo uchycení a plastový držák žárovky se roztekl), tak v rámci záruky menili reflektor s tím, že nový údajně obsahuje:
- kovové uchycená namísto plastového;
- předřadný odpor;
- longlife žárovku.
Abych jen nechválil - reflektor měnili, až když problém fyzicky nastal. Ikdyž jsme o blížícím se problému věděli (díky za internet a toto fórum), tak jsem museli čekat až se reflektor podělá - až pak byli ochotní reflektor vyměnit. Otázkou je, zda tohle skutečně bylo nařízení shora nebo specialita českého dovozce případně dokonce jen neochota servisu. -
-
"-- skrytý --" 02.11.06 15:07
« Re:
vis vychazi se z obvykleho uzivani a pokud ma zarovka vydrzet napr. 1000 hod, je jasne ze pokud ti odejde po dvou mesicich je asi chyba nekde jinde
jednoduchymi pocty zjistis, ze pokud budu napr svitit 2h kazdy den (samozrejme pokud nepouzivas auto k praci, ale to se da velmi lehce overit poctem najetych km) mela by zarovka nasviceno za rok cca necelych 730hod. Tudiz pri udavane zivotnosti napr. 800hod je nekde chybicka pokud vydrzi mene. Pak nevidim duvod, proc za vymenu zarovky platit, pokud vydrzi napr. 3 mesice.
Tim spis, pokud napr. u noveho Megana diky skvelemu pristupu k ni vyjde jeji vymena i s praci na 570Kc :roll: -
"-- skrytý --" 02.11.06 09:59
« Životnost originálních žárovek ve vozidle? Denní světla?
Pánové, vydržely někomu originální žárovky po celou dobu záruky? Reklamovali jste někdy jejich výměnu v rámci záruky u prodejce?
Jakou životnost žárovky u vašeho vozu udává výrobce?
Co na to zákon na ochranu spotřebitele:
Od 1.1. 2003 se na veškeré spotřební zboží vztahuje 24 měsíční záruční lhůta.
Záruční dobu však není možné zaměňovat se životností zboží - proto pokud u žárovky již byla překročena její životnost (například 2000 hodin provozu - obvykle tento údaj bývá na obalu uveden), pak byla žárovka "spotřebována" a vada byla způsobena opotřebením jejím obvyklým užíváním - podle § 619 odst. 2 obč. zák. by se na ni pak záruka již nevztahovala.
Priznam sa, ze ked som prisiel na toto forum a cital som o tvojom probleme tak som si povedal aky je ten Renault hajzlik, a povedal som si ze by som ho mal vyradit z vyberu. Ked som cital o tom uz 3 mesiac, kazdy den, tak som zacal mat pocti, ze nieco nieje v poriadku ani s tebou. Nuz a teraz ked riesis ziarovky, tak som si povedal, ze uz sa tomu Renaultu ani nedivim...
Obcas vidam takych, zakaznikov u bracha v praci, nic im nieje dobre, a stale maju pocit, ze ich chce niekto obtiahnut...