Životnost originálních žárovek ve vozidle? Denní světla?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bez nadpisu
Svícení ve dne když je +30 °C v létě je pěkná hovadina,protože životnost žárovek je asi poloviční kvůli přehřívání. Xenony za slunce nejsou vidět vůbec,protože jejich spektrum je podobné slunci a svícením jen plýtvají el. energii,která se draze vyrábí spalováním ropy!!! Jen tak dál a za 100 let nám naše děti poděkují,jací jsme byli HLUPÁCI. -
"-- skrytý --" 03.11.06 16:04
« Re: Xenony
kmarty: hele me to ukazovalo i tendle dlouhej link normalne v radcich pod sebou, nic se do stran nenatahlo tak me to nenapadlo - sorry. Nicmene to stejne nefungovalo jak melo tak je zkracen.
Diky. Ono je to tim ze non-MSIE prohlizece URL nezalamuji (je uz jedno jestli by se URL zalamovat melo nebo ne).
Jinak svítivost světlometů na Fábii považuji za výbornou.
Mozna z pozice ridice :-). Pokud jsem v pozici ze ona Fabie jede za mnou, tak autora toho svetlometu primo proklinam. Nevim to jiste, ale prijde mi ze nejaky pruhem pochromovanyho plastu ve Fabiackym svetlometu ten svetlomet sviti v miste kde by mel byt utlumen jeste jednim svetelnym svazkem. V praxi to vychazi asi tak, ze pokud za mnou jede Fabie cca 10m, pak mi sviti primo vnitrniho zrcatka. Proste lahudka. -
Sprint 03.11.06 15:43
« Xenony
Tak mě by např. zajímalo, jak je to s životností xenonových výbojek.
Původně jsem je do auta chtěl, líbí se mi.
Pak jsem se ale téměř lekl, když jsem zjistil, že náhradní xenon do Fábie v prodejně Autokelly stojí téměř 4000Kč :shock:
Nechci ani raději vědět, kolik by stál v servisu Škoda i s výměnou. V návodu na auto píšou, že výměnu xenonu musí provést servis Škoda.
Zajímaly by mě Vaše zkušenosti/názory na to, zda vůbec se nějakým způsobem může nákup xenonu vyplatit. :?:
Když cena H7 je kolem 100Kč, mohl bych si jich za cenu xenonu koupit 40 :!:
Nemám teď na mysli lepší svítivost oproti H7 ale jenom životnost a rozum.
Pochybuji, že xenon vydrží 40x déle než H7. :)
Jinak svítivost světlometů na Fábii považuji za výbornou. -
"-- skrytý --" 03.11.06 15:43
« Bez nadpisu
Zivotnost je definovana statisticky - vezme se bedna zarovek, rozsviti a zacne pocitat cas. Kdyz 3% (jiny pocet procent) prdne stanovi se cas do tohoto stavu poprdanosti vzorku (bedny)a ten se prohlasi za zivotnost.
20.000km mi prijde az az, pokud mas prumer 100km/h (a ten nemas) je to presne tech 200h. Takze nevim co resis... -
"-- skrytý --" 03.11.06 15:32
« Re:
tamtam: stacilo by dat do manualu, ze obvykla minimalni zivotnost originalni dodavane zarovky je napr. 200hod.
Pak by nikoho nenapadlo diskutovat o zarovce.
I Skoda auto udava napr. obvyklou spotrebu oleje u diesel motoru s turbem. Pokud by to neuvadeli, asi by to byl opet duvod k diskuzi.
Na druhou stranu uznej ze zivotnost neco malo pres rok pri najetych 20tis km neni prilis mnoho ... :?
Technicke normy nepotrebuju, ani se neminim soudit. Jen me zajima co tam stoji a jak je zivotnost definovana. -
"-- skrytý --" 03.11.06 15:29
« Bez nadpisu
Nevim k cemu potrebujes tech. normy na zarovky - chces se soudit s dodavatelem zarovek ze jeho konkretni vyrobek tu normu nesplnil??? Nebo s tim snad hodlas vyrazit do Renaultu co jako ze na to rikaji?? Z tebe by byl jednou dobrej bruselskej urednik !!! -
"-- skrytý --" 03.11.06 15:22
« Bez nadpisu
kmarty: hele me to ukazovalo i tendle dlouhej link normalne v radcich pod sebou, nic se do stran nenatahlo tak me to nenapadlo - sorry. Nicmene to stejne nefungovalo jak melo tak je zkracen.
pro Toma: to aby vyrobce do protokolu k autu psal ze zarovky obycejne prdnou driv nez za 2 roky, olej z motoru sem tam prirozene zmizi a gumam i kdyz usel vzduch nejsou na reklamaci??? To je trochu americkej pristup o suseni kocky v MW troube kdyz to neni psano v navodu, nemyslis??? To by ti tam meli napsat i kolik km ujedes na letnich gumach kdyz je leto (nedejboze i zima kdyby na nich nekdo jezdil i tak) a kolik stazeni okna a otevreni dveri se bere za beznou zivotnost...??? Pak bys byl spokojen?? -
"-- skrytý --" 03.11.06 15:15
« Re:
jasne nebylo to mysleno na renault, ale obecne na znackove servisy
a nedeje se to jenom u aut, vidim to i ve svem oboru 8-s
ps: jinak jsem se snazil prokousat na webu k technicke norme na autozarovky, ale mam pocit, ze se jedna o nedostupny artikl. A kupovat si kvuli tomu tistenou verzi za cca 800Kc neminim. nevi nekdo kde hledat ?
[odkaz] -
"-- skrytý --" 03.11.06 15:08
« Bez nadpisu
to Tom69: S tema zarovkama ve fakture: Pokud jsem servis nezadal, aby mi menil zarovku, tak bych jim zadnou neplatil. Na me jednou v servisu zkusili to, ze pri vymene oleje mi fakturovali 5l oleje, kdyz podle technicke specifikace auta je objem oleje v systemu 3,8 l. Pozadal jsem technika, at mi laskave ukaze, kam nalil tech pet litru. Cumel jako puk. Tak jsem ho nechal predelat fakturu, byval by me natahnul o 400 Kc. Kdyby treba nalil 4,2l a zbytek baleni dal do kufru, tak nereknu ani slovo, ale takhle se ochcavat nenecham. Bohuzel spousta lidi se necha. Ta zarovka stoji sice par penez, ale pri tom poctu zakazek to pekne naskace. A nemyslim si, ze Renault by byl jediny, kdo podobne praktiky provozuje. O tom, ze napriklad servisy Skodovky meni dobre dily za nove a vykazuji, ze byly vadne, o tom se uz spousty diskuzi taky vedly. -
"-- skrytý --" 03.11.06 14:56
« Re: Re: Re: Re:
je fajn kdyz prodejce autozarovek napise na svuj web informaci
Záruční podmínky:
Prodávající ručí za funkci zboží, pokud je provozováno v předepsaných podmínkách, po dobu života stanovenou v technické normě.
ale odkaz nebo vypis z dane normy uz na svych strankach nema :?