Životnost originálních žárovek ve vozidle? Denní světla?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
- Životnost originálních žárovek ve vozidle? Denní světla? 02.11.2006 09:59
- Bez nadpisu 02.11.2006 14:02 Ted
- Bez nadpisu 02.11.2006 14:54 Ted
- mozna je odpoved zde 02.11.2006 15:15
- Bez nadpisu 02.11.2006 15:35
- Bez nadpisu 02.11.2006 16:42
- Výměna žárovek v záruce 02.11.2006 16:55 spitfire
- Bez nadpisu 02.11.2006 17:29
- Bez nadpisu 02.11.2006 17:54
- Bez nadpisu 02.11.2006 22:33 kostey
- Bez nadpisu 03.11.2006 07:41
- Bez nadpisu 03.11.2006 09:42
- Bez nadpisu 03.11.2006 13:35
- Bez nadpisu 03.11.2006 14:10
- Bez nadpisu 03.11.2006 14:16
- Bez nadpisu 03.11.2006 15:08
- Bez nadpisu 03.11.2006 15:22
- Bez nadpisu 03.11.2006 15:29
- Bez nadpisu 03.11.2006 15:43
- Xenony 03.11.2006 15:43 Sprint
- Bez nadpisu 13.11.2006 19:13
- Bez nadpisu 13.11.2006 19:28 JOB
- Bez nadpisu 13.11.2006 20:13
- Bez nadpisu 13.11.2006 20:29 JOB
- Bez nadpisu 13.11.2006 20:43
- Bez nadpisu 13.11.2006 20:46 JOB
- Bez nadpisu 13.11.2006 20:48 JOB
- Bez nadpisu 13.11.2006 21:16
- Bez nadpisu 13.11.2006 21:29 JOB
- Bez nadpisu 14.11.2006 00:13 JOB
- Denni sviceni 14.11.2006 22:43
- Bez nadpisu 26.11.2006 20:16
- Bez nadpisu 26.11.2006 20:28 JOB
- Bez nadpisu 26.11.2006 21:15
- Životnost žárovek 27.11.2006 10:36
- Bez nadpisu 04.12.2006 22:17
- Bez nadpisu 05.12.2006 08:04
- Bez nadpisu 05.12.2006 15:52
- Bez nadpisu 05.12.2006 19:27 JOB
- Bez nadpisu 05.12.2006 21:02
- Bez nadpisu 08.12.2006 12:12
- xenony 08.12.2006 14:42
- Bez nadpisu 08.12.2006 15:01
-
"-- skrytý --" 02.11.2006 09:59
Životnost originálních žárovek ve vozidle? Denní světla?
-
Ted 02.11.2006 14:54
Bez nadpisu
protoze nikoho takovyho jeste nepotkali... kup si za 50 novou a neprud. a pokud te to mermomoci zajima, napis vyrobci. stejne nikdy nemuzes dokazat, zes ji nespotreboval...-
"-- skrytý --" 02.11.2006 15:07
« Re:
vis vychazi se z obvykleho uzivani a pokud ma zarovka vydrzet napr. 1000 hod, je jasne ze pokud ti odejde po dvou mesicich je asi chyba nekde jinde
jednoduchymi pocty zjistis, ze pokud budu napr svitit 2h kazdy den (samozrejme pokud nepouzivas auto k praci, ale to se da velmi lehce overit poctem najetych km) mela by zarovka nasviceno za rok cca necelych 730hod. Tudiz pri udavane zivotnosti napr. 800hod je nekde chybicka pokud vydrzi mene. Pak nevidim duvod, proc za vymenu zarovky platit, pokud vydrzi napr. 3 mesice.
Tim spis, pokud napr. u noveho Megana diky skvelemu pristupu k ni vyjde jeji vymena i s praci na 570Kc :roll:
-
-
"-- skrytý --" 02.11.2006 15:15
mozna je odpoved zde
-
"-- skrytý --" 02.11.2006 15:35
Bez nadpisu
Životnost žárovky závisí nejen na počtu odsvícených hodin, ale také na počtu zapnutí a vypnutí. Takže definovat životnost počtem hodin je k ničemu - když nechám žárovku H7 blikat, tak nejspíš bude do týdne po ní, ikdyž nasvíceno bude mít třeba jen 100 hodin.
Největší škodu udělá velký proudový náraz při zapnutí, proto si lidé často reflektory doplňují o malý předřadný odpor, který omezí zapínací proud.
Zde mi opět nezbývá než pochválit přístup Toyoty, která když už na první pokus konstrukčně nezvládla uchycení žárovky (v létě se přehřívalo uchycení a plastový držák žárovky se roztekl), tak v rámci záruky menili reflektor s tím, že nový údajně obsahuje:
- kovové uchycená namísto plastového;
- předřadný odpor;
- longlife žárovku.
Abych jen nechválil - reflektor měnili, až když problém fyzicky nastal. Ikdyž jsme o blížícím se problému věděli (díky za internet a toto fórum), tak jsem museli čekat až se reflektor podělá - až pak byli ochotní reflektor vyměnit. Otázkou je, zda tohle skutečně bylo nařízení shora nebo specialita českého dovozce případně dokonce jen neochota servisu. -
"-- skrytý --" 02.11.2006 16:42
Bez nadpisu
Když už jsme u toho - používáš-li doma úsporné zářivky, tak právě ony jsou právě příkladem zdroje světla, který údajně zapínání a vypínání nesnáší ještě více než žárovky.
Lidi se potom diví, že se jim úsporné zářivky díky vysoké ceně nevyplácejí, protože co chvíli zdechnou. Ony by vydržely dlouho, ale šetřílci by je nesměli za večer 20x zhasnou a zozsvítit.
Stejně tak pevný disk v počítači - životnost se už nevyjadřuje jen v hodinách MTBF, ale také v počtu On/off cyklů. Chcete rychle přijít o data ? Tak si na osobním PC zapněte energeticky úsporné režimy a vypínejte HDD při každých 5 minutách nečinnosti :-D :-D :-D
Jojo, to jsou veci co se v návodu nepíšou.
Stejně tak se v návodu k autu nepíše, že reflektory čirých čelních světel máš umývat velmi opatrně, protože pokud z nich usilovným čištěním sedřeš ochrannou SiO2 vrstvu, tak zpláčeš nad výdělkem - "sklo" se začne mlžit a rozpadat ... Škrabat je v zimě škrabkou na led je pro jejich zdraví také veeelmi prospěšné. Jenomže tohle se dozvíš leda tak v laboratoři výrobce a ne v návodu k použití. -
spitfire 02.11.2006 16:55
Výměna žárovek v záruce
Za 50 tisíc kilometrů a dva roky mi u Octavie II odešla akorát žárovička (nebo co to tam je) podsvícení zapalovače. Ani jsem to nereklamoval a servis to sám od sebe vyměnil v rámci záruky.
V roce 2000 jsem kupoval jako funglovku Forda a pokud si dobře pamatuju, tak žárovky měnili taky v rámci garance - teda pokud jsem měl zrovna cestu do servisu, specielně kvůli žároviččce bych se tam nehnal. -
-
"-- skrytý --" 02.11.2006 17:54
Bez nadpisu
Na mem daihatsu jsou zarovky od novoty. 6let, najeto 100tis. km Nevim co je to za znacku zarovek, na kazdy co jsem se dival jsou totiz jen japonsky klikyhaky. Chtel bych je v prednich svetlech uz vymenit, protoze uz nesviti dobre, ale zase me laka vyzkouset, kolik jeste vydrzi. S autem neni sebemensi problem, a ani jedna zarovka neni vymenena. >:D -
kostey 02.11.2006 22:33
Bez nadpisu
dokaze mi nekdo rict proc jezdi tolik jednookejch fabii? jeto kvuli tomu ze to je fabia? nebo do nich majitele kupujou levny zarovky, ktere pak praskaj, nebo cim to je? -
"-- skrytý --" 03.11.2006 07:41
Bez nadpisu
Tome nevim kdes vycet 800h pro zarovku - to platilo mozna tak pro H4 te stare prapuvodni koncepce. Od doby co je pred 100 lety inovovali (u Osramu marketingove Bilux, nasledne Super a dnesni generace Cool Blue resp. Silverstar) a tim spis pro provedeni H7 si muzes o 800h nechat zdat... Na kazdem prumyslovem baleni tech poslednich SS aCB najdes vetu "Shortened replacement interval" a udavana stredni zivotnost (statisticka - ne ze tolik nutne kazda vydrzi) je mezi 150 - 270h dle typu a napeti. Udaje najdes na webu Osramu.
Holt je to dan za pokrok, ona H7 je sama od sebe nestastna svou malou ne prilis dostatecne chlazenou bankou, dale pak snaha o max svetelny tok (zlepsena geo vlakna + vyssi nachylnost na otresy) a nezapomen na to, ze trvale sviceni v lete v popojizdejici kolone je mor, ktery pomalu obchazi kolem a ac si to spousta lidi nepripousti tak ty zarovky tepelne pretezuje tim, ze se nechladi. Pak i teplota na vlaknu je prilis vysoka na to, aby to velice ochotne emitovalo castecky wolframu pryc. Sice je tu zaklinadlo halogenovy cyklus ktery to pry elegantne vrati na vlakno, ale bohuzel zcela nahodne a tim padem vetsinou jinam, takze vlakno je behem casu tzv. chlupaty, tj. tu tlustsi, onde tensi a jak jde cas, tak pochopitelne tam kde je nejtenci pri nejakem dalsim zapnuti prehori. To je cely, takze za to muze soubeh techto jevu z nichz zejmena letni sviceni za plneho slunce se podepise dost...
Takze to neres, Renaultem to fakt neni !!! :? -
Bez nadpisu
Som pacifista a mierumilovny clovek, ale niektorym by som dolamal hnaty, ked ich uz maju iba na ozdobu. Menit ziarovku v servise je hodne blondatej slecny so silikonmi a nie chlapa (aj ked neviem, ci niekto, kto vyplakava na forach, je vobec chlap). Ziarovky mam skoro rok, kupil som Osramky All Season so skratenou zivotnostou, na zapinanie svetiel nesiaham - v lete automat, v zime zapnem a vypnem az na jar - a vymenim si ich sam za ani nie 10 minut. Aby som koli tomu obvinoval servis a vyrobcu mi ani nenapadne. Este mam doma auto, ktore ma 20r a dalsie ktore ma 14 rokov a ziarovky sa menili ze si ani nepamatam kedy. Ale jazdit s tymi autami potme je za trest, nevidim absolutne nic, svetlo je rozplizle vsade naokolo a nie presne fokusovane atd. Radsej svietim poriadne a nieco za to aj zaplatim. Podobne s gumami (za cenu jednej na Megana mam cele obutie pre niektoreho zo starcov), olejom (1l stoji viacej ako cela napln) atd. Zbav sa Megana a kup si nejaku staru olietanu sunku, zrejme budes spokojnejsi a nebudes tu vypisovat, ze na aute za 1/2 miliona (co mimochodom nie je moc vzhladom na to, co v tom aute vsetko je) ti servis nechce menit ziarovky zdarma.-
"-- skrytý --" 03.11.2006 10:16
« Re:
Neresil jsem ani tak zda zdarma ci placene, jen jsem chtel fundovanou odpoved jak to tedy s temi zarovkami je. To bohuzel nikdo nevi. Vyrobce neni schopen sdelit jak dlouho by teoreticky mela vydrzet, tak aby se dle toho mohl clovek ridit. Jednou tu existuje nejaky zakon rikajici cosi o zaruce, tak proc se jim neridit. Zarovka je soucast vozidla a pokud vyrobce neni schopen udat danou zivotnost, lze to brat dle pravniku tak, ze je na ni zaruka 24 mesicu. Pokud by vyrobce udal jasne definovanou zivotnost a podminky uzivani je to samozrejme jinak. (tak jako napr. baterie u mobilu)
luf:Nevim kolikrat si menil zarovku na meganu, ale ver tomu, ze je to asi nejhur vymenitelna zarovka co jsem mel cest poznat. Zarovky menis pres diry v podbezich, nikoliv tak, ze si otevres kapotu a vymenis
Jinak servis se pochlapil a zarovku vymenil na zaruku, timto jim dekuji :-)
PS: mate nekdo zkusenost s dennim svetlem, ktere napr. nabizi na [odkaz]-
"-- skrytý --" 03.11.2006 10:33
« Re: Re:
Nechcel by som ta urazit Tom69, ale uz to zacinas trochu prehanat. Riesit, ziarovku v zaruke je podla mna uz trochu uchylne.
Priznam sa, ze ked som prisiel na toto forum a cital som o tvojom probleme tak som si povedal aky je ten Renault hajzlik, a povedal som si ze by som ho mal vyradit z vyberu. Ked som cital o tom uz 3 mesiac, kazdy den, tak som zacal mat pocti, ze nieco nieje v poriadku ani s tebou. Nuz a teraz ked riesis ziarovky, tak som si povedal, ze uz sa tomu Renaultu ani nedivim...
Obcas vidam takych, zakaznikov u bracha v praci, nic im nieje dobre, a stale maju pocit, ze ich chce niekto obtiahnut...-
"-- skrytý --" 03.11.2006 10:47
« Re: Re: Re:
Chapu te, pravdepodobne bych asi nikdy ani ja neresil vymenu zarovky v zaruce, nebyt vsech tech udalosti ktere probehly drive.
Neni to omluva nybrz vysvetleni. Pokud by se od zacatku choval Renault korektne, asi bych pel ody na to jak jsou dobri. To se bohuzel nestalo.
Ale tohle je forum o svetlech, tak tu nechci resit Renault, ale jestli chces, skoc na forum [odkaz]
tam muzeme v klidu diskutovat, aniz bychom otravovali ostatni
Ver tomu, ze jsem posledni clovek, ktery by zbytecne nekoho prudil, nebot vzhledem k tomu ze sefuji mimo jine i reklamacnimu oddeleni firmy vim jake je to z druhe strany
a muj pristup a vystupovani bylo vzdy korektni, to ti muze v REA Zlicin odpovedet kazdy, koho se tam zeptas 8)
-
-
-
-
"-- skrytý --" 03.11.2006 13:35
Bez nadpisu
Já mám rok a půl Suzuki Swift, najeto 24.000 km, auto jezdí denně, svítím po celý rok od doby, co jsem ho koupil a všechny žárovky mám původní. To samé platí i pro služební Octavii II, ta má najeto 40.000 je dva roky stará.-
"-- skrytý --" 03.11.2006 13:44
« Re:
davor: jinak ta vymena zarovek, mam najeto 20tis km, auto je rok a par mesicu stare a uz odesly obe dve predni :?
ps: jinak nevsiml sis pri placenych opravach, ze ti takrka vzdy uctuji nejakou zarovicku, ackoliv jsi pred prijezdem jejich funkcnost kontroloval
drive jsem si na to daval pozor a takrka na kazde fakture byla nejaka zarovicka (tu svetlo, tu blinkr, tu osvetleni znacky)
pri cekani na vydej auta jsem si vsiml v jednom nejmenovanem servisu, ze tam polozku zarovicka mel kazdy platici zakaznik, ze by nahoda?
-
-
"-- skrytý --" 03.11.2006 14:10
Bez nadpisu
Tom69 pise: Zarovka je soucast vozidla a pokud vyrobce neni schopen udat danou zivotnost, lze to brat dle pravniku tak, ze je na ni zaruka 24 mesicu.
Neprehanej, vyrobce (zarovky, ne auta) je schopen udat zivotnost - otazka je kde se to doctes. Pokud bys pouzival vyrobky Osram tak napr. jejich katalog je zde:
[odkaz]
Nevim jestli to bude linkovaci, kdyztak si to opis a proklikej se tam, toto je odkaz rovnou do nejake H7 Cool blue. A jak vidis, tak udaje tam jsou, statisticka zivotnost 100h a stredni doba zivota 200h (nebo naopak - vysvetleni pojmu tam lze dohledat taky).
Takze kdyz uz dokazes konstatovat co se ti hodi, tak to uvadej radsi uplne - treba "vyrobce to asi nekde uvadi ale v servisu od Renaulta nerekli kde a tak ja si tim padem musim myslet ze to nikdo nevi a tak to vydrzi dva roky - kolik to ma bejt ve skutecnosti (tech. doba zivota) to ja preci nikde hledat nebudu...". Jenze ony ty informace verejne existuji, staci hledat !!!-
"-- skrytý --" 03.11.2006 14:20
« Re:
Ano pravdu mas, ale pouze castecne, zarovku kupujes jako soucast vozidla, nedokupujes si ji zvlast od vyrobce napr. od osramu
vznesl jsem dotaz na servis a nikdo nebyl schopen odpovedet a to ani prodejce
a nazor pravniku konkretne Mgr. Pelikana www.spotrebitel.cz
je ten, ze zakaznik ma narok na vymenu po dobu 24 mesicu, pokud neni vyslovne upozornen na to, ze zivotnost zarovky je napr. 200h
Proto mas napr. v zarucnim liste u mobilniho telefonu napsano, ze zaruka na funkcnost baterie je 24 mesicu avsak na kapacitu je pouze 6mesicu od prodeje. Stejne tak by stacilo upozorneni na zarovky. Napr udavana svitivost zarovky je napr. 200h
Hledal jsem to i v manualu, ale nikde to neni vyrobcem uvedeno.-
"-- skrytý --" 03.11.2006 14:24
« Re: Re:
Reklamace autožárovky
Pokud šlo o prodej nového zboží v obchodě, pak záruční doba na prodané zboží je 24 měsíců. Zboží musí mít podle § 616 odst. 2 občanského zákoníku vlastnosti prodávajícím či výrobcem udávané, včetně doby výdrže autožárovky. Pokud tyto vlastnosti nemá, můžete požadovat odstranění vady, nebo výměnu vadné věci. Není-li to možné, můžete požadovat slevu z ceny, nebo od smlouvy odstoupit (§ 616 odst. 3 obč. zák.)
Obecně pak je samozřejmě nutno říci, že vadu výrobku samozřejmě není možné zaměňovat s životností a spotřebováním výrobku. Je jasné, že například svíčka, kterou zapálíte, shoří dříve, než uplyne její záruční doba. Obdobně tomu je i například u baterek do walkmanu či oblečení - při častějším nošení se oblečení opotřebuje rychleji, než při nošení méně častém apod. Proto ustanovení § 619 odst. 2 občanského zákoníku výslovně uvádí, že záruka se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním věci. Důležité je však na tomto místě též vyzdvihnout, že výluka z odpovědnosti platí pouze pro opotřebení způsobené běžným užíváním. Takové opotřebení však musí být přiměřené užívání – není proto možné odmítnout odpovědnost za jakékoli poškození výrobku způsobené užíváním, pakliže takové opotřebení není míře užívání přiměřené. Jestliže je opotřebení nadměrné (a neodpovídá tedy míře užívání), nejde o opotřebení, ale o vadu, za kterou prodávající musí odpovídat.
Jde tedy o to, zda žárovka byla užívána nad míru své životnosti, která se obvykle užívá v tisících hodin. Pokud tedy praskla po měsíci používání, zřejmě nemohla být životnost překročena, a to ani kdyby žárovka svítila nepřetržitě. Příčinou odmítnutí reklamace však může být například i přepětí, které mohlo vadu způsobit - takovou skutečnost však v prvních 6 měsících po koupi musí podle § 616 odst. 4 prokazovat prodávající.-
"-- skrytý --" 03.11.2006 14:37
« Re: Re: Re:
myslim, ze by i jako odpoved stacilo, kdyby servis nebo prodejce dal zakaznikovi jednoduchou tabulku (jako napr. odkaz)
[odkaz]
v levem spodnim rohu je odkaz
NÁVODY A NORMY
Životnost autožárovek
(PDF - 55 Kb) - (odkaz na ČSN EN 60810 - záruka a životnost autožárovek).
a predeslo by se urcite moznym dohadum -
"-- skrytý --" 03.11.2006 14:37
« Re: Re: Re:
2 tamtam: Prosim Te, muzes alespon ten link bud zrusit nebo predelat do podoby Kratka Popiska. Je to jen kvuli tomu aby tahle stranka nebyla roztahla az do aleluja. Diky.-
"-- skrytý --" 03.11.2006 14:56
« Re: Re: Re: Re:
je fajn kdyz prodejce autozarovek napise na svuj web informaci
Záruční podmínky:
Prodávající ručí za funkci zboží, pokud je provozováno v předepsaných podmínkách, po dobu života stanovenou v technické normě.
ale odkaz nebo vypis z dane normy uz na svych strankach nema :?
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 03.11.2006 15:08
Bez nadpisu
to Tom69: S tema zarovkama ve fakture: Pokud jsem servis nezadal, aby mi menil zarovku, tak bych jim zadnou neplatil. Na me jednou v servisu zkusili to, ze pri vymene oleje mi fakturovali 5l oleje, kdyz podle technicke specifikace auta je objem oleje v systemu 3,8 l. Pozadal jsem technika, at mi laskave ukaze, kam nalil tech pet litru. Cumel jako puk. Tak jsem ho nechal predelat fakturu, byval by me natahnul o 400 Kc. Kdyby treba nalil 4,2l a zbytek baleni dal do kufru, tak nereknu ani slovo, ale takhle se ochcavat nenecham. Bohuzel spousta lidi se necha. Ta zarovka stoji sice par penez, ale pri tom poctu zakazek to pekne naskace. A nemyslim si, ze Renault by byl jediny, kdo podobne praktiky provozuje. O tom, ze napriklad servisy Skodovky meni dobre dily za nove a vykazuji, ze byly vadne, o tom se uz spousty diskuzi taky vedly.-
"-- skrytý --" 03.11.2006 15:15
« Re:
jasne nebylo to mysleno na renault, ale obecne na znackove servisy
a nedeje se to jenom u aut, vidim to i ve svem oboru 8-s
ps: jinak jsem se snazil prokousat na webu k technicke norme na autozarovky, ale mam pocit, ze se jedna o nedostupny artikl. A kupovat si kvuli tomu tistenou verzi za cca 800Kc neminim. nevi nekdo kde hledat ?
[odkaz]
-
-
"-- skrytý --" 03.11.2006 15:22
Bez nadpisu
kmarty: hele me to ukazovalo i tendle dlouhej link normalne v radcich pod sebou, nic se do stran nenatahlo tak me to nenapadlo - sorry. Nicmene to stejne nefungovalo jak melo tak je zkracen.
pro Toma: to aby vyrobce do protokolu k autu psal ze zarovky obycejne prdnou driv nez za 2 roky, olej z motoru sem tam prirozene zmizi a gumam i kdyz usel vzduch nejsou na reklamaci??? To je trochu americkej pristup o suseni kocky v MW troube kdyz to neni psano v navodu, nemyslis??? To by ti tam meli napsat i kolik km ujedes na letnich gumach kdyz je leto (nedejboze i zima kdyby na nich nekdo jezdil i tak) a kolik stazeni okna a otevreni dveri se bere za beznou zivotnost...??? Pak bys byl spokojen??-
"-- skrytý --" 03.11.2006 15:32
« Re:
tamtam: stacilo by dat do manualu, ze obvykla minimalni zivotnost originalni dodavane zarovky je napr. 200hod.
Pak by nikoho nenapadlo diskutovat o zarovce.
I Skoda auto udava napr. obvyklou spotrebu oleje u diesel motoru s turbem. Pokud by to neuvadeli, asi by to byl opet duvod k diskuzi.
Na druhou stranu uznej ze zivotnost neco malo pres rok pri najetych 20tis km neni prilis mnoho ... :?
Technicke normy nepotrebuju, ani se neminim soudit. Jen me zajima co tam stoji a jak je zivotnost definovana.
-
-
"-- skrytý --" 03.11.2006 15:29
Bez nadpisu
Nevim k cemu potrebujes tech. normy na zarovky - chces se soudit s dodavatelem zarovek ze jeho konkretni vyrobek tu normu nesplnil??? Nebo s tim snad hodlas vyrazit do Renaultu co jako ze na to rikaji?? Z tebe by byl jednou dobrej bruselskej urednik !!! -
"-- skrytý --" 03.11.2006 15:43
Bez nadpisu
Zivotnost je definovana statisticky - vezme se bedna zarovek, rozsviti a zacne pocitat cas. Kdyz 3% (jiny pocet procent) prdne stanovi se cas do tohoto stavu poprdanosti vzorku (bedny)a ten se prohlasi za zivotnost.
20.000km mi prijde az az, pokud mas prumer 100km/h (a ten nemas) je to presne tech 200h. Takze nevim co resis... -
Sprint 03.11.2006 15:43
Xenony
Tak mě by např. zajímalo, jak je to s životností xenonových výbojek.
Původně jsem je do auta chtěl, líbí se mi.
Pak jsem se ale téměř lekl, když jsem zjistil, že náhradní xenon do Fábie v prodejně Autokelly stojí téměř 4000Kč :shock:
Nechci ani raději vědět, kolik by stál v servisu Škoda i s výměnou. V návodu na auto píšou, že výměnu xenonu musí provést servis Škoda.
Zajímaly by mě Vaše zkušenosti/názory na to, zda vůbec se nějakým způsobem může nákup xenonu vyplatit. :?:
Když cena H7 je kolem 100Kč, mohl bych si jich za cenu xenonu koupit 40 :!:
Nemám teď na mysli lepší svítivost oproti H7 ale jenom životnost a rozum.
Pochybuji, že xenon vydrží 40x déle než H7. :)
Jinak svítivost světlometů na Fábii považuji za výbornou.-
"-- skrytý --" 03.11.2006 16:04
« Re: Xenony
kmarty: hele me to ukazovalo i tendle dlouhej link normalne v radcich pod sebou, nic se do stran nenatahlo tak me to nenapadlo - sorry. Nicmene to stejne nefungovalo jak melo tak je zkracen.
Diky. Ono je to tim ze non-MSIE prohlizece URL nezalamuji (je uz jedno jestli by se URL zalamovat melo nebo ne).
Jinak svítivost světlometů na Fábii považuji za výbornou.
Mozna z pozice ridice :-). Pokud jsem v pozici ze ona Fabie jede za mnou, tak autora toho svetlometu primo proklinam. Nevim to jiste, ale prijde mi ze nejaky pruhem pochromovanyho plastu ve Fabiackym svetlometu ten svetlomet sviti v miste kde by mel byt utlumen jeste jednim svetelnym svazkem. V praxi to vychazi asi tak, ze pokud za mnou jede Fabie cca 10m, pak mi sviti primo vnitrniho zrcatka. Proste lahudka.
-
Bez nadpisu
Svícení ve dne když je +30 °C v létě je pěkná hovadina,protože životnost žárovek je asi poloviční kvůli přehřívání. Xenony za slunce nejsou vidět vůbec,protože jejich spektrum je podobné slunci a svícením jen plýtvají el. energii,která se draze vyrábí spalováním ropy!!! Jen tak dál a za 100 let nám naše děti poděkují,jací jsme byli HLUPÁCI. -
-
JOB 13.11.2006 20:48
Bez nadpisu
Nicméně jsou lidi kteří to prostě neřeší vůbec,každý ráno jezdím kolem lidí co si nerozvítěj ani kvůli zákonu ani kvůli mlze.-
kostey 13.11.2006 21:34
« Re:
j.mudra: a nemyslis, ze treba jen zapomeli? nebo myslis ze to delaji vazne naschval?
Hele tady v GB me na silnicich nejvic stve to jak auta nesvitej. Nevim presne jaky tady maj zakony, ale kdyz je husta mlha (a je to relativne casto) tak treba kazdy desaty auto nesviti vubec, kazdy pátý ma zaple jen parkovacky a ty ostatni maj mlhovky. A ve dne za slabouckeho deste ma kazde 10. auto zaple mlhovky. A treba potkat ve meste (hlavne Edinburgh) o pulnoci auto co jede uplne bez svetel neni vubec tezke... Naproti tomu Cyklisti a podobna havěť pletouci se po silnici tak vsichni nosi reflexni vesty a to je jedna z veci co se mi tu fakt libi!
-
-
JOB 13.11.2006 21:29
Bez nadpisu
No vidíš a já už svítím i přes den asi 10 let. Zůstalo mi to z dob kdy jsem jako každej v té době nasázel na auto co možná nejvíc světýlek a tak se to muselo ukazovat i přes den >:D .Dneska mám auta tak jak je pustily z fabriky a svítím stejně. Mám automatický rozsvědcení a tak o tom moc nepřemýšlím. ;-) -
-
"-- skrytý --" 16.11.2006 09:48
« Re: Denni sviceni
svitit cely den jsem se naucil jiz pred deseti lety, diky tomu, ze majitel nasi firmy se vratil zpet z emigrace ze svedska a do čech si privezl i vozovy park.
auta mela zapojena svetla na celodenni sviceni. je pravda, ze v te dobe na me po cely den dost lidi blikalo (abych si zhasnul), ale postupem casu se pridavali dalsi a dalsi, kteri svitili cely den, takze i blikani ustalo.
je pravda, ze spotreba zarovek nebyla nijak dramaticky vyssi a napr. i nasledne u twinga jsem svitil stale a zarovku jsem menil 2x behem najetych 100tis km.
-
-
Bez nadpisu
Protože jsme národ, který potřebuje mít napsáno vše v zákoně,proto musíme svítit i v létě za jasného slunce,kdy je to nesmysl. Jen si zbytečně ničíme životní prostředí výfukovými plyny- zvláště u kamionů a nákl. aut. Když jedu za něčím takovým v duchu děkuji p.Šimonovskému za ten SMRAD!!! Vivat KDU. -
"-- skrytý --" 26.11.2006 21:15
Bez nadpisu
Neviem co to tu stale riesite, Tom69 prezri si ten Osram katalog
[odkaz]
mas tam jasne definovane tie zivotnosti ziaroviek.
Ja tento problem neriesim lebo originalne Osram 64193 ziarovky isli prec. Boli otrasne. Hoci ich zivotnost je
Technical - Life
B3 @ test voltage 13,2 V 250 / 400 h
Tc @ test voltage 13.2 V 500 / 900 h
Namiesto nich isli Silverstar a hoci maju def polovicnu zivotnost, svietia skvele!!!
Technical - Life
B3 @ test voltage 13,2 V 150 / 150 h
Tc @ test voltage 13.2 V 350 / 220 h
Takze ak tuzis vediet zivotnost ziarovky, kup si tieto a meraj ci tolko hodin vydrzia >:D >:D :D -
Životnost žárovek
Ve svém Mondeu jsem používal H7 Osram i Tungsram a odcházeli po cca 6ti měsících. V dálkových mám H1 koupené u Opela (výrobce neznámý) a mám je již 5let a svítí super! Po té, co mi odešli obě H7 najednou při cestě z Chorvatska jsem koupil Xenony po 1250,-Kč a od té doby je klid.
Ve Fiestě mám originál H4, nesvítí moc ale mám je tam už 2roky bez výměny.
Xenony jsou super, jsou energeticky nenáročné a jediný problém je jejich předražená cena. -
Bez nadpisu
Mudra:Při stálém svícení každé auto za dobu svojí životnosti spálí několik nádrží paliva navíc,když se to vynásobí počtem aut v republice tak to určitě vliv na životní prostředí má,tím spíš,že u nás jezdí hodně starých aut s velkými emisemi. Já bych šel spíš cestou doporučeného svícení i ve dne v případě potřeby- např. za deště.-
"-- skrytý --" 05.12.2006 16:13
« Re:
Zákon sem nestudoval, ale co takhle svítit ve slunečním dni parkovačkama?? Výsledek stejnej, spotřeba (paliva i materiálu) menší. Myslíte, že by policajti měli něco proti? Teď si neuvědomuju, estli s parkovačkama svítí aji palubní deska?
Jinak Xenony bych akorát tak zakázal!!! 8-s Není nad noční jízdu po "kvalitních" německých dálnicích, kde odrazky aby člověk lupou pohledal, při hustým provozu v protisměru. Zvlášť v levým pruhu (qůli kamionům ani v jiným člověk jet nemůže)!! To už můžu jet rovnou poslepu!!! :roll:
-
-
JOB 05.12.2006 19:27
Bez nadpisu
Tutin : Tak světla jsou až uplně na konci řady věcí který mají vliv na spotřebu paliva a tak i na životní prostředí.To bys musel pak sundat i anténu,protože ta zvyšuje odpor vzduchu,rovněž pak zrcátka protože ty taky zvyšují odpor vzduchu. A takhle by jsme mohli pokračovat až bychom se dostali zase tam kde jsme byly když výroby aut začínala. ;-)-
prekladys 05.12.2006 20:37
« Bez nadpisu
v principu ma tutin pravdu, stejne jako mudra záměrně přehání. pokud nevidíš, rozsvítíš intuitivně tak jako tak, zákon-nezákon. pokud vidíš, stačí, abys byl na bezpečnou vzdálenost viděn. v daném okamžiku nejsou diody ani další úsporná řešení aktuální, za pár let však asie vyšroubuje poptávku po ropě do takové míry, že starý svět nebude schopen držet krok, pak bude každá alternativa či úspora dobrá. a najednou bude zelená in, reklama bude mít ekologie a úsporných variant plnou hubu...
nejsem ekolog, ale realista, v garáži mám dvě auta, jedno pro zábavu a druhé na ježdění. to že budeme hledat komerční ekologické alternativy, mě netrápí, tomu se nelze vyhnout, spíš mě sere, že si nebudu časem moci zajezdit pro radost.
-
-
"-- skrytý --" 08.12.2006 12:12
Bez nadpisu
zvysenu spotrebu som si vsimol i ja... predsalen nesvieta len dve predne 55w ziarovky, ale aj predne+zadne obrysove svetla, zadne osvetlenie ECV, podsvietenie palubovky...
sam som si teraz (kvoli povinnemu zimnemu svieteniu) kupil rele, po nastartovani mi svietia predne stretavacky, ostatne je vypnute. akonahle senzor rozpozna tmu (ale vsimol som si, ze rozpozna i sero-obzvlast teraz v zime) tak sa zapne vsetko osvetlenie. ale nekupil som to pre usetrenie na palive, to je minimum, skor pre pohodlnost.
je pravda, ze ziarovky dostavaju pri startovani kopance, ale nejako to uz neriesim. sice tam su silverstary a doteraz som ich setril (senzor vypnuty - startujem a koncim v garazi).... pohodlie zvitazilo. -
"-- skrytý --" 08.12.2006 14:42
xenony
Myslím, že je jedno, jestli jsou xenony v ostrém slunci dobře vidět či ne, tak jako tak je dobrá viditelnost a auto se přehlédnout nedá. Životnost výbojek je dobrá, ale při poměru k ceně je to bída. Na druhou stranu svítí moc dobře. Jen by mě opravdu zajímalo, až výbojka odejde, jestli budu schopen ji vyměnit sám... a taky na kolik mě opravdu výměna vyjde... A zvýšenou spotřebu bych moc neřešil, při množství el. systémů ve vozidle...
Jakou životnost žárovky u vašeho vozu udává výrobce?
Co na to zákon na ochranu spotřebitele:
Od 1.1. 2003 se na veškeré spotřební zboží vztahuje 24 měsíční záruční lhůta.
Záruční dobu však není možné zaměňovat se životností zboží - proto pokud u žárovky již byla překročena její životnost (například 2000 hodin provozu - obvykle tento údaj bývá na obalu uveden), pak byla žárovka "spotřebována" a vada byla způsobena opotřebením jejím obvyklým užíváním - podle § 619 odst. 2 obč. zák. by se na ni pak záruka již nevztahovala.