Haldex 1. vs Haldex 2.

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka

  • 00 Reagovat !

    foto

    04.12.06  18:53

    « Bez nadpisu

    dzc0jap: ááááá, Herr Janeba tu pouští informace.... :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.12.06  20:30

    « Bez nadpisu

    pokrok 2 generace je v rychlosti sepnutí a distribuci momentu mezi přední a zadní nápravu - ovšem stále to z principu je "jenom" spojka, kdy po stránce rozdělení otáček je to vždy max. 1:1 (plné sevření Haldexu), kdy máš na homogenním povrchu 50% výkonu na zadní napravě, tedy alespoň do doby, pokud existuje důvod sepnutí Haldexu, což je vždy jen diference otáček předek-zadek, nebo u sportovního Haldexu vyšší základní předpětí. Deklarovaná schopnost Haldexu provádět inteligentní distribuci výkonu na zadek od 10% do 100% je poněkud zavádějící, protože to funguje jen v trakčním extrému - např. přední kola se plně protáčejí na ledu a zadek tedy potom pracuje skutečně se 100% výkonem na zadních kolech ...
    jinak každá spojka (haldex) má svoji vlastní řídící jednotku a v ní samozřejmě pracuje software, který definuje mapu, kdy a jak se zachovat, mnohé z Vás napadne, zda-li software jde měnit, upgradovat či jinak tunit, ano, jde a pro 2. generaci existuje i verze s několika možnostmi, takže v autě přepínáte a měníte tím charakteristiku své spojky
    snad Vám to takto stačí
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.12.06  19:18

    « Bez nadpisu

    venousek: dakujem, teraz uz mi to zmysel dava
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.12.06  17:48

    « tehac

    Dík :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.12.06  17:03

    « Bez nadpisu

    Rozumíš tomu dobře :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.12.06  16:54

    « Rav4

    Toto je text ze stránek toyota.cz:
    Aktivní náhon na všechna kola rozděluje točivý moment mezi přední a zadní kola, automaticky přepíná z náhonu na přední kola na náhon na všechna kola a na přední kola (a obráceně) a pro optimální distribuci síly používá elektromagneticky ovládanou více lamelovou spojku. Spousta nejrůznějších senzorů sleduje vše, co ve voze probíhá, od výkonu motoru, přes převodový stupeň, až po rychlost a úhel natočení kol.
    Pokud tomu dobře rozumím, tak u Toyoty Rav4 není mezi nápravový diferenciál. ale elektromagneticky ovládaná vícel amelová spojka a ta se aktivuje dle potřeby dle jízdních podmínek. Jsou vozidla s podobnou konstrukcí, která pomocí vypínače na palubní desce aktivují spojku a tím uzavřou rozvod mezi přední a zadní nápravy 50:50. To se použije v extrému jako je popsaný v tom článku, aby nedocházelo k většímu prokluzu předních kol, a nebo naopak při sjíždění prudkého svahu, aby motor brzdila i zadní kola. Diferenciál Torsen je použit až u Toyota Land Cruiser.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.12.06  16:15

    « Bez nadpisu

    dakujem ze vysvetlenie, tak nejako som to chapal aj ja, len mi neslo do hlavy jedno:
    v tom odkaze od venouska je link na test RAV 4 v ktorom sa uvadza,ze
    ravka sice ma uzavierku pohonu vsetkych 4 kolies, ale zaroven NEMA uzavierku medzinapravoveho diferencialu
    a to mi logiku nedava...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.12.06  22:41

    « Re: nie som velmi technicky typ

    brono: v pripade uzaverky vsech 4 kol (s vyjimkou opravdovych offroadu se kteryma se honi nosorozci po busi) se jedna o pribrzdovani a blokovani kol. Mezinapravovy diferencial ti spoji pred a zadni napravu aniz by neco pribrzdoval, takze pokud mas jen mezinapravy diferencial s uzaverkou, vzdy ti budou zabirat nejmene dve kola (pokud nemas uzaverky na napravach)
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.12.06  22:40

    « Pro brona

    Uzávěrka mezi nápravového diferenciálu zajistí to, že se obě hřídele (k diferenciálům přední i zadní nápravy) otáčí stejnou rychlostí. Pokud, ale ve vozidle nejsou nápravové uzávěrky, může se stát, že zastavíš pravou stranou vozidla třeba na namrzlé krajnici, a nerozjedeš se. Proto je důležité zvlášť u vozidel určených do těžkého terénu, aby byly vybaveny aspoň jednou nápravovou uzávěrkou popřípadě nápravovými uzávěrkami na všech nápravách. Pak tak zvaně zavřeš uzávěrku mezi nápravového diferenciál + všechny nápravové uzávěrky a kola se otáčí stejnou rychlostí i když budou třeba dvě úplně ve vzduchu. Například vojenská čtyřnápravová Tatra (815, 813) má celkem 7 diferenciálů. Jeden centrální, který rozvádí MK mezi přední a zadní nápravy. Dva mezi nápravové a čtyři nápravové a samozřejmě, všechny jdou uzavřít. Tento systém není nejvhodnější na ježdění po silnici, na to jsou nejlepší samosvorné diferenciály (diferenciál se sníženou účinností), které okamžitě reagují na adhezní podmínky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.12.06  16:41

    « nie som velmi technicky typ

    precital som si ten link od Venouska
    a nie je mi uplne jasny rozdiel medzi
    uzvierkou pohonu vsetkych 4 kolies
    a uzavierkou medzinapravoveho diferencialu
    viete mi to niekto jednoducho vysvetlit. Dakujem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.12.06  15:34

    « xDrive

    Zkus se podívat sem: [odkaz] je to celkem pěkně zpracované.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.12.06  09:14

    « Re: Re: Re: Re: Re: trochu od temy, ale predsa

    nevíte někdo jak to má udělané BMW na X? řadě díky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.12.06  08:02

    « Re: Re: Re: Re: trochu od temy, ale predsa

    Co sem nekde cetl, pripoji se to u CRV hodne pomalu...
    Byl to myslim test tady nebo autorevue.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.11.06  23:18

    « Re: Re: Re: trochu od temy, ale predsa

    brono: nevim detaily real Time AWD u CR-V, ale je to podobne rezeni s podobnym chovanim jako je Haldex pouzity u Octavie. Takze obe auta maji 4x4 AVK (aby to vyjelo kopec)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.11.06  22:55

    « Re: Re: trochu od temy, ale predsa

    to mi je jasne, mna skor zaujima porovnanie sposobov pripojenia zadnych kolies. Ci je niektory z tych systemov vyrazne lepsi, spolahlivejsi, rychlajsi, efektivnejsi...?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.11.06  22:49

    « Re: trochu od temy, ale predsa

    Octavia je kombik s pohonem 4x4, ktery neni staveny na jezdeni do terenu. CR-V ma o dost vetsi svetlou vysku (200 mm) a je to takovy silnicni terenak
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.11.06  22:36

    « trochu od temy, ale predsa

    nie je to uplne k teme, ale zase ani tak daleko, takze moja otazka:
    aky je rozdiel v jazde terenom pri pohone 4x4 u oktavie a systemom, ktory pouziva honda cr-v?
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.11.06  11:59

    « Bez nadpisu

    ona naftová oii 4x4 má ve skutečnosti 87 kw (nikoli 77), ale stejně je líná jak veš. a ten článek o čipu byl zde na auto.cz: www.auto.cz/testy/skoda-octavia-1-9-tdi-…
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.11.06  10:24

    « Bez nadpisu

    To Pucmeloud: Čím větší moment, tím víc dokáže 4x4 auto ovládat a je to mnohem víc znát jak u 4x2. U klasické 4x2 totiž při přebytku výkonu akorát začne auto hrabat, naopak u 4x4 s ESP a EDS a MSR a ASR auto po přidání plynu i na špatné adhezi reaguje a běží kam chceš. Pokud ale máš u 4x4 malý výkon/moment, tak efekt 4x4 není znát a je to spíše vyprošťovadlo ze závěje.
    4x4 totiž můžeš využívat pro dva účely:
    - pro vyproštění ze sněhu a pomalý průjezd v terénu
    - přenesení plného výkonu na kola při rychlé jízdě
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.11.06  07:14

    « Re:

    to by me zajimalo jak silnejsi motor zvyrazni charakter 4x4 >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…