Haldex 1. vs Haldex 2.
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
- Haldex 1. vs Haldex 2. 23.10.2006 08:46
- Výkon, pružnost a spotřeba TDI PD 77kW 4x4 29.10.2006 21:48
- Bez nadpisu 31.10.2006 00:05
- Haldex I vs II 31.10.2006 11:01
- Bez nadpisu 31.10.2006 12:09
- Přečipování od Cimbu 02.11.2006 09:32
- Bez nadpisu 09.11.2006 14:50
- Bez nadpisu 13.11.2006 10:23
- Bez nadpisu 15.11.2006 13:26
- Bez nadpisu 27.11.2006 10:24
- Bez nadpisu 27.11.2006 11:59
- trochu od temy, ale predsa 30.11.2006 22:36
- xDrive 02.12.2006 15:34
- nie som velmi technicky typ 02.12.2006 16:41
- Pro brona 02.12.2006 22:40
- Bez nadpisu 03.12.2006 16:15
- Rav4 03.12.2006 16:54
- Bez nadpisu 03.12.2006 17:03
- tehac 03.12.2006 17:48
- Bez nadpisu 03.12.2006 19:18
- Bez nadpisu 03.12.2006 20:30
- Bez nadpisu 04.12.2006 18:53
-
-
"-- skrytý --" 23.10.2006 10:01
« Re: Haldex 1. vs Haldex 2.
na O1 jsem natočil nějakych 190kkm an O2 zatím tak 35kkm. U O1 jsem pozoroval problémy s připojením zadku zejména při jízdě na VELMI kluzkém povrchu. Jízdu na velmi kluzkém povrchu je potřeba srovnat i s jinými systémy než vyvodíš závěr.... U O2 pravděpodobně vlivem ESP tohle nepociťuji. Potlačeno je také kopnutí při rozjezdu (možná naladěním elektroniky). Já nemám výhrady (asi jediný)
-
-
Výkon, pružnost a spotřeba TDI PD 77kW 4x4
Ahoj, zvažuji koupi kombi a rozhoduji se mezi Mondeo kombi 2.0TDCi, Oktávka 4x4 77kW a nebo nějakou 4x4 (Santa Fe, Vitara atd). Potřebuju normální kombi s rozumnou spotřebou, ale se schopností zrychlit když je třeba (tak z 0-100km za 10sec) a s možností jet po sněhu s hloubkou tak 15cm a jet po mokré trávě a písku.
Oktávka mi připadá vhodná ale výkon motoru je slabý a tak bych volil chip. Jel jsem s Oktávkou 77kW do Bratislavy a zpět a pružnost mne neoslovila. Také jsou sedačky dost tvrdé a připadám si jako v tanku (malá okna).
V současnosti používám Mondeo 1.8 benzín kombi.
Co by jste radili a jaké máte zkušenosti s 77kW 4x4? -
Haldex I vs II
Haldex II ma oproti Haldexu I jen lepe naladenou elektroniku s kratsi prodlevou a nejvetsi rozdil je, ze se kombinuje s elektronickymi systemy jako ESP, ktere neduhy Haldexu z casti skryji. Jinak zadny velky rozdil neni. Vetsi zmenoubude dalsi generace Haldexu (Haldex PreX), ktery by mel bez problemu zvladat pripojeni obou naprav v rozlozeni 0 - 100 az 50 - 50 podle toho jak ho kazdy vyrobce aut bude chtit naladit. Ale znova se vracime k zakladnimu problemu. Mezinapravovemu differencialu se tonikdy vyrovnat nemuze -
Přečipování od Cimbu
Ahoj, stále váhám mezi Mondeem a Octavia 4x4 77kW. Našel jsem, že Cimbu umí motor 77kW pozvednout na 113kW a moment z 250Nm na 324Nm. To už by se dalo. S tou 77kW Octávkou jsem jel a opravdu neosloví. Jede ale nepředjede. Stará TDI 81kW s momentem 240Nm jezdila líp a žrala míň.
Jakou máte zkušenost s chipováním od Cimbu? Co záruka?
Díky kutil-
"-- skrytý --" 08.11.2006 15:51
« Re: Přečipování od Cimbu
Kele, Kutile omlouvám se, ale svůj příspěvek o váhání zda čipovat, či nečipovat u Cimbu si strč do *. Jesli sis neráčil všimnout, tak tady někdo před tebou založil diskusi na zcela jiné téma a toto téma ještě zdaleka nebylo vyčerpáno a dotaz zodpovězen. Takže je slušností držet dabatu v dané osnově. Jinak to tady nebude mít žádný smysl. To, že čerstvě nastolené téma zvracíš někam úplně jinam, považuji za hulvátství a ignoraci slušného chování.
Pokud chceš mermomocí dotazovat nové téma, buď přejdi do odpovídající rubriky a nebo si založ novou.
Zdar, Wimpi.
-
-
Bez nadpisu
Ahojky Wimpi, ty ses ale rozohnil. Tak tedy položím otázku jinak. Jak se bude chovat Oktávka s HaldexII s motorem 77kW přečipovaná na 113kW oproti Oktávce s HaldexI s motorem 74kW přečipovaná na 97kW. Motor 77kW má sice moment menší o 6Nm oproti 74kW ale má jiný průběh. Má ještě HaldexII tendenci vynášet ze zatáčky? -
Bez nadpisu
To pavproch: No myslím, že ještě rád přečipuješ. Podle uživatelů Oktávek je u 77kW subjektivní pocit, že jede o mnoho hůř jak 81kW. Po přečipování prý už je to v pohodě. Se 77kW ti 4x4 sice pojede a do kopců vyleze, ale nepočítej s tím, že bude chtít předjíždět a na dálnici nebude chtít ani jet. A pokud to budeš točit, tak to bude žrát. Dej vědět až ji budeš mít, jak se chová. :D -
"-- skrytý --" 15.11.2006 13:26
Bez nadpisu
tdi su idealne motory na precipovanie ! + 20 - 40% je poriadne citit a nikde neni to chipovanie take lahke a bezpecne ako pri tdi (vseobecne pri turbodieslovych motoroch). 77kw na novu oktavku je zufalo malo, ja by som do toho urcite siel !
co sa tyka toho pohonu, tak silnejsi motor este viac zvyrazni charakter 4x4 ;-) -
Bez nadpisu
To Pucmeloud: Čím větší moment, tím víc dokáže 4x4 auto ovládat a je to mnohem víc znát jak u 4x2. U klasické 4x2 totiž při přebytku výkonu akorát začne auto hrabat, naopak u 4x4 s ESP a EDS a MSR a ASR auto po přidání plynu i na špatné adhezi reaguje a běží kam chceš. Pokud ale máš u 4x4 malý výkon/moment, tak efekt 4x4 není znát a je to spíše vyprošťovadlo ze závěje.
4x4 totiž můžeš využívat pro dva účely:
- pro vyproštění ze sněhu a pomalý průjezd v terénu
- přenesení plného výkonu na kola při rychlé jízdě -
-
« Re: trochu od temy, ale predsa
Octavia je kombik s pohonem 4x4, ktery neni staveny na jezdeni do terenu. CR-V ma o dost vetsi svetlou vysku (200 mm) a je to takovy silnicni terenak-
« Re: Re: trochu od temy, ale predsa
to mi je jasne, mna skor zaujima porovnanie sposobov pripojenia zadnych kolies. Ci je niektory z tych systemov vyrazne lepsi, spolahlivejsi, rychlajsi, efektivnejsi...?-
« Re: Re: Re: trochu od temy, ale predsa
brono: nevim detaily real Time AWD u CR-V, ale je to podobne rezeni s podobnym chovanim jako je Haldex pouzity u Octavie. Takze obe auta maji 4x4 AVK (aby to vyjelo kopec)
-
-
-
-
-
« Re: nie som velmi technicky typ
brono: v pripade uzaverky vsech 4 kol (s vyjimkou opravdovych offroadu se kteryma se honi nosorozci po busi) se jedna o pribrzdovani a blokovani kol. Mezinapravovy diferencial ti spoji pred a zadni napravu aniz by neco pribrzdoval, takze pokud mas jen mezinapravy diferencial s uzaverkou, vzdy ti budou zabirat nejmene dve kola (pokud nemas uzaverky na napravach)
-
-
Pro brona
Uzávěrka mezi nápravového diferenciálu zajistí to, že se obě hřídele (k diferenciálům přední i zadní nápravy) otáčí stejnou rychlostí. Pokud, ale ve vozidle nejsou nápravové uzávěrky, může se stát, že zastavíš pravou stranou vozidla třeba na namrzlé krajnici, a nerozjedeš se. Proto je důležité zvlášť u vozidel určených do těžkého terénu, aby byly vybaveny aspoň jednou nápravovou uzávěrkou popřípadě nápravovými uzávěrkami na všech nápravách. Pak tak zvaně zavřeš uzávěrku mezi nápravového diferenciál + všechny nápravové uzávěrky a kola se otáčí stejnou rychlostí i když budou třeba dvě úplně ve vzduchu. Například vojenská čtyřnápravová Tatra (815, 813) má celkem 7 diferenciálů. Jeden centrální, který rozvádí MK mezi přední a zadní nápravy. Dva mezi nápravové a čtyři nápravové a samozřejmě, všechny jdou uzavřít. Tento systém není nejvhodnější na ježdění po silnici, na to jsou nejlepší samosvorné diferenciály (diferenciál se sníženou účinností), které okamžitě reagují na adhezní podmínky. -
Bez nadpisu
dakujem ze vysvetlenie, tak nejako som to chapal aj ja, len mi neslo do hlavy jedno:
v tom odkaze od venouska je link na test RAV 4 v ktorom sa uvadza,ze
ravka sice ma uzavierku pohonu vsetkych 4 kolies, ale zaroven NEMA uzavierku medzinapravoveho diferencialu
a to mi logiku nedava... -
Rav4
Toto je text ze stránek toyota.cz:
Aktivní náhon na všechna kola rozděluje točivý moment mezi přední a zadní kola, automaticky přepíná z náhonu na přední kola na náhon na všechna kola a na přední kola (a obráceně) a pro optimální distribuci síly používá elektromagneticky ovládanou více lamelovou spojku. Spousta nejrůznějších senzorů sleduje vše, co ve voze probíhá, od výkonu motoru, přes převodový stupeň, až po rychlost a úhel natočení kol.
Pokud tomu dobře rozumím, tak u Toyoty Rav4 není mezi nápravový diferenciál. ale elektromagneticky ovládaná vícel amelová spojka a ta se aktivuje dle potřeby dle jízdních podmínek. Jsou vozidla s podobnou konstrukcí, která pomocí vypínače na palubní desce aktivují spojku a tím uzavřou rozvod mezi přední a zadní nápravy 50:50. To se použije v extrému jako je popsaný v tom článku, aby nedocházelo k většímu prokluzu předních kol, a nebo naopak při sjíždění prudkého svahu, aby motor brzdila i zadní kola. Diferenciál Torsen je použit až u Toyota Land Cruiser. -
"-- skrytý --" 03.12.2006 20:30
Bez nadpisu
pokrok 2 generace je v rychlosti sepnutí a distribuci momentu mezi přední a zadní nápravu - ovšem stále to z principu je "jenom" spojka, kdy po stránce rozdělení otáček je to vždy max. 1:1 (plné sevření Haldexu), kdy máš na homogenním povrchu 50% výkonu na zadní napravě, tedy alespoň do doby, pokud existuje důvod sepnutí Haldexu, což je vždy jen diference otáček předek-zadek, nebo u sportovního Haldexu vyšší základní předpětí. Deklarovaná schopnost Haldexu provádět inteligentní distribuci výkonu na zadek od 10% do 100% je poněkud zavádějící, protože to funguje jen v trakčním extrému - např. přední kola se plně protáčejí na ledu a zadek tedy potom pracuje skutečně se 100% výkonem na zadních kolech ...
jinak každá spojka (haldex) má svoji vlastní řídící jednotku a v ní samozřejmě pracuje software, který definuje mapu, kdy a jak se zachovat, mnohé z Vás napadne, zda-li software jde měnit, upgradovat či jinak tunit, ano, jde a pro 2. generaci existuje i verze s několika možnostmi, takže v autě přepínáte a měníte tím charakteristiku své spojky
snad Vám to takto stačí