AUTOMATICKA prevodovka zkusenosti.
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
"-- skrytý --" 21.10.06 00:05
« Automat!
To R.Barrichello: Tak tak! Jen bych te doplnil, ze dneska uz je uroven strojirenstvi na tom trosicku lepe, ale stale plati, ze kdyz je pro Astru 1,6 se svymi cca 75kW idealni motorizace, automat to chce alespon 1,8-2,0... A pro takovy Peugeot 106 (to uz se blizime sekacce na travu, ale je to spise motorizovany nakupni vozik) ktery je s 1,4 ciperny vozik, je potreba motor 1,6 aby to fungovalo s automatem... a Evropan neni schopen (zvlaste v tehle zemi) pochopit, ze pohodli = naklady. Zase diky bohu za ty stouraly co pracuji na tom aby pohodli priste = mensi naklady nez dnes... Ale pryc od techhle vozite! :-)
Osobne si myslim, ze teoreticky by A3 (nizsi stredni trida) a 2,0 automat byla dobra kombinace, jenze puvodni motor 2,0 v tezke A3 nebyl zadna slava a ten automat taky, praxe ukazala ze tyto dva agregaty si povidaji reci, ktere vetsina ridicu nerozumi. :-(
To Jenyk: Prubeh krouticiho momentu soucasnych ropaku vyzaduje 6 lepe 7 stupnu a docela tezko lze diky rozsahu kroutici momentu ktery diky tezkemu preplnovani a mezichladicum z toho poznat co ten ridic asi chce, ano uvaha ze ten obrovsky kroutak automat prenese snadneji nez manual a jeho utlum nebude tak znat je spravn, ale k automatum se hodi spise vetsi mene preplnovane diesely... Nebo alespon diesely na ktere se tak nemusi slapat a jsme zase u objemu... -
« Re: Re: Re: dikec za odpoved
No ja fakt nevim jestli Amerika umi automaty, me spis prijde, ze tam daji velky motor a prevodovka pak vlastne neni moc potreba. >:D I v Americe maji z bezne produkce nejlepsi povest Japonci (neresim tady luxusni auta jako BMW a MB). Mam pouze omezene zkusenosti s automaty Americke provenience - vesmes vsechno Ford a GM, motory V6 od 3L do 4.8L (lidova vozitka) a musim podotknout ze vsechny prevodovky pri sportovnejsi jizde neradily prilis plynule - bylo to pri kick-downu az neprijemne trhnuti po znacne prodleve. Tuhle americkou masovku strci s prehledem do kapsy automat v mem Civicu 5D rv 2002 perfektne sladeny s motorem VTEC 1.6L. Samozrejme nevim jak jsou na tom Caddy nebo Chrysler (ten druhy uz asi dobre, po spojeni s MB). Zkratka - kdyz automat do bezneho auta tak Japonce, ale to plati i obecne o autech, takze asi zadny objev ze. ;-) -
« Bez nadpisu
A čo hovoríte na nový automat, alebo asi bude lepšie povedať robotizovaný manuál od VW s názvom DSG...celkom premýšľam nad tým, že pôjdem v nejakom koncernovom aute do neho...asi OCT.II...neviem...celkom sa mi zamlúva aj Touran...poradte niekto ak s tým máte skúsenosti... -
"-- skrytý --" 20.10.06 18:32
« Re: Re: Mam A4 3.0 Quattro s Tiptronicem a...
Omyl, opak je pravdou: automaty vyžadují "plynulý nárůst výkonu", což právě u malých turbodieselů není splněno, pročež se tam automaty ani (až na výjimky) nemontují, což na druhou stranu mne osobně dost mrzí. -
"-- skrytý --" 20.10.06 18:21
« Re: Mam A4 3.0 Quattro s Tiptronicem a...
IMHO je také podstatný krouticí moment, který mají celkem slušný ropáky. Proto si umím automat představit spíš v menší naftě, než ve stejně "velikém" benzínu. K dnešním naftovým dvoulitrům se automat už dost hodí, u benzínu bych ho pod tři litry objemu asi nechtěl. -
"-- skrytý --" 20.10.06 16:08
« Mam A4 3.0 Quattro s Tiptronicem a...
no je pravda, že automat ve stejne starym BMW 330xi je lepsi. Ve spojeni s Quattrem je auto pri rozjezdu z mista dost line i s 220k, celkove je to zprevodovane dost do tezka. Pri bezne jizde se motor doslova prevaluje v 1800 ot/min.
Ve meste a v zacpach na dalnici je to absolutni blaho, na okreskach skutecne to idealni neni.
Jak uz tady taky nekdo psal, s malyma motora automat moc nefunguje, takze asi celkove bych do toho v A3 nesel. -
« Re: Viktor
No von je malej problém v tom, že automaty s HDM fungují nejlíp právě u vozů s motory od 2,0 výše (alepoň pokud je to atmosféra). A nejlépe jim vyhovují V6 či R6 a V8 >:D
Takže i když třeba převodovky pro 1,0 - 1,4 umí nejlíp Asie (vona amerika krom firmy Briggs a Stratton motory do sekaček nedělá :o), tak je to furt marná sláva - 1,4 s automatem s HDm prostě nepojede :D -
« Re: Automaty Evropa umi
Jedna věc je, jak dlouho se v Evropě automaty dělají, druhá věc je, kolik se jich tady dělá. Evropská automobilka si automaty "hrabe na svém písečku", obvykle jsou to převodovky k několika málo motorům a pokud je automobilka nucena daný motor stáhnout z nabídky (třeba kvůli emisím, vysoké spotřebě, poruchovosti, důvod je v podstatě vedlejší), má problém, protože daná převodovka je obvykle vyvíjena jen pro ten který motor (jeden marketingový název pro různé automaty jednoho výrobce neznamená, že ty převodovky jsou vždy podobné).
Toyota blahé paměti radši výrobu převodovek převedla do dceřinky Aisin. Ta firma nemá problém rychle upravit převodovku tak, aby byla dobře sladěná s různými motory. Aisin dodává nejen evropským automobilkám, ale i konkurentům Toyoty z Japonska. Díky tomu vyrábějí velké objemy pro širokou paletu motorů - takové zkušenosti prostě v Evropě nejsou, určitě ne v segmentu "běžných spotřebních značek" a tedy pro motory řekněme do 2 litrů objemu.
To R.Barrichello - k "evropským velikostem motorů" podle mě umí automaty lépe Asie. -
"-- skrytý --" 19.10.06 09:35
« Automaty Evropa umi
Jak pise R.Barrrichello jiste znacky v Evrope automaty umi, dokonce je delaji skoro stejne dlouho jako v americe! Historicky se hodne vyvijely tyto reseni mezi valkami ve Francii a Mercedes dela HDM automaty skoro 50 let!!! Ale koncern VW je rozhodne moc neumi, plati zvlaste pro ty male pro motory do 2L, tam je to ale vzdy problem... -
« Re: dikec za odpoved
U automatu jsou nejdůležitější zkušenosti a ty evropští výrobci prostě nemají - aut s automatem se prostě v Evropě prodává jen málo. Takže osobně bych evropský automat v autě nechtěl - 7 let s Fiatem Brava s automatem Aisin bylo bezproblémových, automaty Aisin teď bere i Ford pro Focuse - Evropa si asi už uvědomila, že automaty neumí.
Velký točiný moment pak sám o sobě samozřejmě není pro automat problém, spíše naopak.