AUTOMATICKA prevodovka zkusenosti.

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.06  16:42

    « Re:

    Tlačítek na voliči může být klidně několik (kromě mnou zmíněných ještě i "Winter", omezující točák při rozjezdu na kluzkém povrchu), ale s "kick-down"(-em) na ruční tlačítko jsem se opravdu ještě nikdy nesetkal.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.06  15:53

    « Bez nadpisu

    Abych pravdu řekl, na to Toyotě byla, pokud si dobře vzpomínám, na voliči tlačítka dvě. Jedno dělalo kick-dowm, druhé zapínalo sportovní režim. Ale je to už víc jak 10 let co jsem to ze zadního sedadla pozoroval, tak se mohu mýlit.
    Každopádně mi to auto připadalo jako úžasné žihadlo - v době kdy škodovka prováděla za asistence VW facelift Škody Forman, tak já najednou viděl v akci Corollu 1.9 16V (nebo možná 2.0 16V) a přitom pán domu tomu říkal "small engine". :*)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.06  15:29

    « Re: Re: Re: Automat!

    K "tlačítku" na voliči (nemyslím to "lock" ani "OD": Nejedná se o "kick-downovací" tlačítko, ale o volbu programu "sport" - po zmáčknutí prostě vyletí otáčky motoru o 1000-1500 výš. Používalo to např. MMC a odnože
    Hyundai/Kia.
    K nevyhazování kvaltu s kopce, resp. řazení "N" za jízdy: V zásadě jde o dva problémy:
    - přehřívání ATF v důsledku omezeného oběhu/tlaku/čerpání (je jedno, jak to říct), zj. v části oběhu přes chladič/výměník olej-voda;
    - zbytečné opotřebovávání systému mechanických přepínačů režimu a solenoidů ovládajících hydroventily.
    PS: Takto jsem nakoupil od jednoho našeho krajana v USA, jenž se specializuje na opravy automatů. Vzal jsem to za "bernou minci", tj. názor někoho, kdo o tom ví snad všechno. Sám nemám žádný důvod tomu nevěřit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.06  11:10

    « díky za radu

    Ačkoliv jsem té převodovce moc nerozuměl, myslím že jsem s ní zas tak špatně nezacháel tedy až na ty rozjezdy na 1 :-) ale, co se týče spotřeby ( za jízdy v zimě, s pneumatikami s hřeby, klimatizací a automatem) měl jsem spotřebu jen nepatrně vyšší než je udávaná kombinovaná ( u CDX 1.8 - 7,5l na 100km, já měl cca 7,8l ) při rychlostech kol 80. což byla ideální rychlost ( kol 2000ot) při rychlosti kol 100 už motor točil k 2500 a výše. Ale při jízdě ve městě tzn 50km nebo 60km... nepodřadil a točil kol 1700ot nebo méně a nebo podřadil a točil kol více než 2000. Tak jsem zde právě zvolil 3. a motor mi pak šetřil kol 2000ot. Na předjíždění jsem párkrát zvolil 3, bylo to určitě lepší. Měl jsem strach že pokud to auto bude jezdit na hodně nízkých otáčkách tak ten motor vyklepu.. ve škodvce na manuálu by mi snad řadicí páka vibracemi vyskočila:-), navíc ani zvuk motoru jsem neslyšel....
    Jestli se zase někdy dostanu k automatu ( to jedině v půjčovně) budu už vědět jak na to a nebudu mít obavu, že to poničím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.06  22:54

    « Re: Re: Automat!

    Asi jsem klidný řidič.
    Urcite to bude o temperamentu.
    Ja se za volantem taky nijak nehonim (teda, snazim se o to. Obecne jsem totiz peknej cholerik :-)), tomu odpovida i ma jizda a 115 konikova 1.6 mi v 1335kg tezkym aute staci. I kdyz je mozne ze prave ta 1.6tka muze mit za vinu ten mensi diskomfort pri nizkych rychlostech (kdyz jedu na lehky plyn, tak znatelne cejtim zapojeni lockupu ).
    Preci jen pobublavani sestivalce zni trochu jinak :-).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.06  19:42

    « Re: Automat!

    Nevím, automat se 100k 1.6l motorem v Bravě mě plně vyhovoval, nedostatek výkonu jsem nepocitoval. V rámci rychlostních limitů jsem rozhodně nebyl brzdou, i když auto bylo plně naložené.
    Asi jsem klidný řidič.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.06  09:26

    « Bez nadpisu

    kmarty: No na co to tlačítko v Corolle sloužilo nevím, ale když ho řidička zmáčkla, 1x, tak to podřadilo o 1 stupeń a když to zmáčkla 2x , takto podřadilo o dva stupně :*)
    :-) :-) :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.06  09:09

    « Re:

    kmarty: Variantu b) jsem viděl v Austrálii na Toyotě Corolle.A to byl fakt kick-down :-O
    Ano, aj ja som videl Overdrive vo forme tlacidla na palubovkeOverdrive ano, o tom zadna. Ale Shi psal o "kick-down" pres tlacitko.
    Overdrive jsem měl ve Fordu Escape coby tlačítko, ale že by to něco dělalo, jsem nezaznamenal. Faktem je, že jsem si s tím začal hrát až když jsme se těsně před vrácením auta motali v místech už kde byl rychlostní limit 40 mph, takže možná se to ani projevit nemohlo.Overdrive pres tlacitko bylo, stejne jako "D" v krouzku na volici (u prevodovek co to meli pres volic), vlastne jen info pro prevodovku jestli jej smi nebo nesmi pouzit. Az prijde jeho cas, pochopitelne.
    Jeste jsem si vzpomnel na situaci kdy by mel byt Overdrive vypnut a sice kdyz se tahne prives. Ono kdyz se to tak vezme, tak vlastne kdykoliv, kdy by se mohla prevodovka/motor trapit. Ale dneska, kdy se do toho plete elektronika, je to uz asi jedno a nejspis to uz cele ani neplati. Teda beru to podle my prevodovky, kdy Overdrive ani vypnout nemuzu (leda prehodit na semi-manual a kvedlat rucne).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.06  08:14

    « Bez nadpisu

    Ano, aj ja som videl Overdrive vo forme tlacidla na palubovke so svetelnou indikaciou jeho zapnutia, konkretne Dodge van z 80-ych rokov. Volic mal potom polohy PRND21, pochopitelne D nebolo v kruzku.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.06  07:59

    « Bez nadpisu

    kmarty: Variantu b) jsem viděl v Austrálii na Toyotě Corolle.
    Overdrive jsem měl ve Fordu Escape coby tlačítko, ale že by to něco dělalo, jsem nezaznamenal. Faktem je, že jsem si s tím začal hrát až když jsme se těsně před vrácením auta motali v místech už kde byl rychlostní limit 40 mph, takže možná se to ani projevit nemohlo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.06  22:07

    « Re:

    Dál mívají automaty funkci overdrive - tuším, že by to mohlo být něco jako volnoběžka, ale z manuálu jsem to příliš nepochopil - jezdit se dá i bez toho.
    Dovolim si poupravit a vezmu to trosinku zesiroka.
    Trirychlostni automat ma 1. a 2. rychlost do pomala. 3. rychlost je tzv. "Drive" (odtud to znaceni "D" na volici) a ma prevod 1:1 (nepocitam v to zakladni prevod co je az za prevodovkou).
    Ctryrychlostni automat je totez co trirychlostni, ale ma pridany rychlobeh (ctyrku). Tato rychlost se jmenuje "Overdrive". Obvykle je na volici oznacen jako "D" v krouzku, jenze aby to nebylo tak jednoduche, tak neni problem narazit na prevodovku co ma P,R,N,D,3,2,1 pricemz "D" je v tomto pripade Overdrive. Rychlobech, stejne jako u manualni prevodovky (tam to byva obvykle 5. rychlost, u sestikvaltu 5. a 6. rychlost), byl pocitan hlavne na dalnici a nekde se lze i docist ze pouziti overdrive jinde nez na dalnici se nedoporucuje. Coz mi trochu nestimuje s moji soucasnou prevodovkou*, protoze ta tam ctyrku vrazi pri klidne jizde uz od cca 50km/h jakoby se nechumelilo.
    Jinak v dobe kdy zacaly prichazet na trh ctyrrychlostni automaty, prisla na svet i vlastnost "lockup", uzamceni menice. Obvykle se zapinal az na overdrivu(4. rychlosti) a jeho hlavni uloha byla ve snizeni spotrebe na dalnici. Dneska je lockup k nalezeni i na nizsich rychlostech (napriklad muj automat jej ma od 2. kvaltu). Bohuzel nemuzu se zbavit dojmu ze pouziti uzamceni menice pri nizkych kvaltech dost trpi komfort jizdy. Ja o nem na 2.kvaltu vim dost citelne - vic nez samotna razeni a ze zacatku jsem se diky tomu nemohl dopocitat kvaltu, porad mi to vychazelo ze ta ctyrrychlostni prevodovka ma 5 nebo 6 rychlosti :-).
    Na volici jsem jeste tlacitko kick-down nevidel. To teda neznamena ze to nemusi existovat, znamena to jen ze jsem to jeste nevidel :-). Co znam jsou verze "a)" a "c)", pricemz za kick-down povazuji pouze verzi "a)" a IMHO mi prijde rychlejsi nez saskovat s volicem. Ale proti gustu ... :-)
    -----------------
    *) Volic je Tiptronic, tedy odpredu dozadu PRND a pri "D" jeste moznost prepnout smerem k ridici na "M" kde dopredu/dozadu je "+"/"-"**. BTW. zlata prevodovka s razenim "PRND321" resp. "PRND21", u ktere ty cisla znamenaji "omezeni rychlosti shora". Rika se tim nejvyssi rychlost kterou automat smi zaradit. Tiptronic je cesta jak nalakat "manualisty" ze i u automatu muzou radit, ale ve vysledku je to oproti puvodnimu systemu uplne na dve veci.
    **) Prosim, to ze VW neumi pojmenovat prevodovku jinak nez jejim principem razeni s moji prevodovkou nema nic spolecneho. Mimochodem, oznaceni ProActive (tak znaci vyrobce moji prevodovku) mi prijde podobne uhozeny :-).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.06  20:29

    « Bez nadpisu

    gpfrana: S automatem je ještě potřeba vědět jak dosáhnout toho, aby podřadil. Hodi se to když chceš předjíždět, nebo najíždíš na dálnici a podobně.
    Pokud vím, tak jsou možné tři varianty:
    a) prudce sešlápneš plyn, auto s mírnou prodlevou pochopí a podřadí (s trochou praxe se naučíš auto donutit podřadit buď o jeden nebo o dva stupně)
    b) někde na řadicí páce je tlačítko, které způsobí kick-down (neboli podřadí). Takto vybavené auto je pro začátečníka mnohem předvídatelnější ve svém chování, než varianta a)
    c) Udělat si z toho "pseudo-sekvenční" převodovku. Příklad: Máš tam D, jeděš cca 40 km/h, přeřadíš na "2", auto tím pádem smí mít zařazenu maximálně dvojku, takže ti podřadí na "2". Začneš zrychlovat a až vzrostou otáčky "k červenému poli", tak dáš "3", čímž autu povolíš přeřadit na "3" a dále zrychluješ a až bude potřeba zařadit "4", tak tam dáš "D" a ono to přeřadí samo na čtyřku. Tahle podivná metoda je asi nejbližší jízdě s manuálem a asi nejrychlejší metoda jak dostat "cizí" auto pod kontrolu v komplikovaném a hustém provozu. Ale chce to hlídat si otáčky aby motor moc netrpěl.
    Varianta a) chce trochu praxe a její učení v hustém provozu není zrovna jednoduché - když mi auto s výkonem 150 kW při rozjezdu v křižovatce nečekaně podřadí o 2 stupně a za asistence pohonu 4x4 zuřivě vyrazí kupředu, tak to není sranda. Ale je to jen věc zvyku a na dobrý automat si člověk zvykne velmi rychle.
    Jo a ještě jedna věc, kterou tu nikdo zatím nezmínil - z polohy "P" jde často přeřadit jinam jen, když je zmáčklý pedál brzdy! (5 minut zoufalého boje za volantem, než jsem si na tuto věc zase vzpomněl)
    Dál mívají automaty funkci overdrive - tuším, že by to mohlo být něco jako volnoběžka, ale z manuálu jsem to příliš nepochopil - jezdit se dá i bez toho.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.10.06  20:00

    « automat

    automat sa dava do vykonnejsich aut len preto, lebo takato prevodovka je viac premakana, zložitejsia a narocnejsia na elektroniku auta. Tym padom je toto auto aj drahsie a lacne mao vykonne auto by sa tymto len zbitocne predrazilo. Hlavne robotizovane prevodovky su hitom buducnosti - a je to teda fakt pecka!!! vid DSG od VW, alebo novy 6spd SensoDrive od PSA
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.06  15:29

    « Re:

    2kastv - to jsi dobrý, já jezdím za víc. Dnes jsem bez klimy docílil rekordu 6,9/100 (nebyl provoz), jinak to bývá tak 7+ (mimo město) - 8+ (město).
    martin.z - krátké stisknutí přepíná zvolený údaj mezi metrickými a anglosaskými hodnotami (km/h mph, l/100km mpg atd).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.06  13:09

    « Bez nadpisu

    gpfrana: asi si prisiel o najzaujimavejsie zazitky, ktore Ti mohla automaticka prevodovka poskytnut prave tym, ze si ju nevedel spravne pouzivat... Nevadi, nabuduce budes vediet, ze na rovinach a takisto v mnohych kopcovitych terenoch Ti jednoducho vystaci bavit sa s prevodovkou v troch, mozno styroch polohach:
    P - parking, teda ked auto zaparkujes na rovine, vypnes motor a zamknes dvere; parkovaciu brzdu nemusis pouzivat
    R - ked chces cuvat
    D - ked chces ist dopredu
    a prilezitostne N, ked napr. parkujes na kopci, vtedy vsak nezabudni zatiahnut parkovaciu brzdu, inak auto nenajdes na tom mieste, kde si ho zaparkoval.
    Ked sa chces pohnt iba jemne, napr. pri parkovani, nemusis vacsinou plyn ani stlacat, staci sa bavit s prevodovou pakou a brzdou.
    No nic, teraz uz vies a nabuduce si to uzi!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.06  13:03

    « Bez nadpisu

    Mitsi, prave preto, lebo sa do aut vyznas lepsie ako vacsina tu diskutujucich, chcel by som tento problem rozobrat trochu podrobnejsie - dufam, ze nikto nebude mat nic proti.
    Suhlasim s Tvojim nazorom, ale iba v istej miere. Samozrejme, ze je prevodovka stavana hlavne na privod vykonu od motora. Dolezite v tomto momente je, ze prave na hydrodynamickom menici, presnejsie na tej casti, ktora je pripojena k motoru, je zavesene cerpadlo oleja, ktore olej cirkuluje vsade tam, kde je treba, teda do regulatora presneho tlaku, do fluidneho "pocitaca", ktory riadi preradzovanie rychlosti, do roznych akcnych clenov, na mazanie roznych casti prevodovky a taktiez do chladica oleja. Kym teda motor pracuje a olej cirkuluje, je vsetko v poriadku. Zle je, ked je motor vypnuty a prevodovka sa toci. To je typicky pripad, ked sa auto taha na lane, na co kazda prirucka upozornuje, ze je dovolene tahat auto na lane maximalne na vzdialenost XY kilometrov, cca 30 az 50. V tejto situacii je totizto olej v prevodovke ohrievany tou pracou, ktora sa minie na prekonavanie roznych trecich strat vnutri (a tie su ovela vyssie ako v pripade mechanickej prevodovky), pricom cerpadlo necirkuluje olej cez chladic a nemaze vsetko tak, ako by sa malo za riadnej prevadzky.
    Zatial suhlas?
    Avsak ak vyhodim neutral, nic sa nedeje, pretoze olej nadalej cirkuluje vsade tam, kde ma, maze vsetko, co ma a chladi sa v chladici. Navyse v tomto pripade sa v menici (co je najvacsim zdrojom tepla v prevodovke za jazdy napr. v meste alebo pri rozbiehani a radeni rychlosti) netrati takmer ziadna energia, kedze je na strane k prevodovke uplne mechanicky odpojeny, neprenasa ziaden moment a teoreticky sa moze tocit takmer identickymi otackami na oboch stranach. Prehriatie akehokolvek druhu teda nehrozi, ved takto vyvinute teplo je mnohonasobne mensie ako v akomkolvek inom rezime chodu prevodovky.
    Ak sa mylim, rad by som vedel v com.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.06  12:49

    « Bez nadpisu

    Díky moc... doufám že jsem jim to v půjčovně moc neponičil:-) naštěstí tady jsou silnice samá rovina takže D jsem tam pak měl pořád. Jen právě na zpátečce mě mě zarazilo že to hded jede.. protože nemůžu "brzdit" spojkou. takle jsem při otáčení na silnici málem skončil v příkopě;-) moc jsem ta to šlápl... Budu stejně asi fanda manuálu... ikdyž moje levá noha si ráda vzala spojkové prázdiny:-)))))) >:D Jo jetšě pozn. Může auto s automatem klasicky "zdechnout"? tzn. když u manuálu špatně pustím spojku?
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.10.06  12:24

    « Bez nadpisu

    Ahoj, mám možnost si občas zařídit Land Rover Discovery 3 TdV6 HSE, pokud mám srovnávat s jinými auty tak nemůžu, ale subjektivně je tenhle 2,7 turbodiesel dobrej a automat mu maximálně, dá se s tím vcelku pohodlně jezdit pod deset litrů, převodovka řadí dobře, umí podřadit najdnou o dva kvalty a když to sešlápneš tak vystřelí, jen sem si musel zvykat z manuálu, kdy pokud to sešlápneš tak to jenom vyrazí vpřed, tohle chvilku otálí a pak tě nekompromisně zatlačí do sedačky... Mluvím teď o ježdění do stovky, město a příměsto, dálnice v poho, motor s šestikvaltem perfektně spolupracuje, jen 2,5 tuny dělají své. Ale na tu obrovskou msu hmoty to jede fakt šíleně, kickdown dobrej, ta převodovka je dobře naprogramovaná.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.06  11:41

    « Re:

    tv: Protože klasický automat je stavěn na "přívod výkonu od motoru, nikoli od kol" (přehřívá se!).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.06  11:28

    « A co takhle DSG?

    Vážení ... vřele doporučuji DSG převodovku .... před půl rokem jsem neodolal doporučení, pořídil si jí do OCT 2 a naprostá spokojenost ... rychlost přeřazení je naprosto dokonalá, takže při běžné jízdě stíháte i výrazně silnějším vozům s manuálem .... a vzheldem ke konstrukci nemá tato převodovka žádné výkonové ztráty, nárůst spotřeby minimální ..
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…