AUTOMATICKA prevodovka zkusenosti.

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit

  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 22.01.08  12:32

    « Re: Ktorý typ automatu vlastne v budúcnosti nahradí mechanickú prevodovku?

    mam zkušensoti jen s klasikou - jak bez sekvenčky, tak i s ní....
    A nemůžu si stěžovat.
  • 00 Reagovat !

    foto CarFan

    CarFan 21.01.08  17:07

    « Ktorý typ automatu vlastne v budúcnosti nahradí mechanickú prevodovku?

    Celkom by ma teda zaujímal Váš názor na to, ktorý typ zo súčasne používaných automatov pravdepodobne nahradí v budúcnosti mechanickú prevodovku - samozrejme praktické skúsenosti s klasikou versus CVT, DSG, robotizovaná mechanická ...sú vítané. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 27.10.06  17:41

    « Bez nadpisu

    problem je ze ZF je fabrika, ktera s automaty ma rozhodne zkusenosti a montovaly se i do autobusu a nakladaku...
    to auto uz samozrejme nemam, ale resil jsem to tenkrat vymenou za manual, coz nebylo tak jednoduchy, jak by se mohlo zdat... jen me zajima, co muze zpusobit takovou zavadu, kdyz zpatecka funguje uplne normalne.. no nic
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  14:41

    « Bez nadpisu

    huml76: je takmer nemozne poradit od stola. Poznal som jednu majitelku auta, ktorej radilo iba 1, 2 a potom nic. Absolvovala prehliadku u kazdeho jedneho experta na automaty v sirokom okoli Honesdale, PA. Siroke okolie sa mysli do 100mil kazdym smerom. Nikto nevedel pomoct, kazdy hovoril, ze to je prevodka na kompletny repas za $2000 (auto stalo $1000). A tak sa pustila smer zapad do Kalifornie na tej dvojke, spotreba dobrych 20 litrov, avsak v strede cesty trafila na nejakeho garazoveho mechanika, ziaden velky servis, proste koumak ktory vedel kde pozriet, otvoril vanu, cosik posteloval a naraz to radilo az po overdrive.
    Cela stastna sa pustila do zvysku cesty a kedze jej to dobre islo, viac sa o udrzbu nestarala. No a prisla 20mil pred San Francisco a stop, auto nejde. Zabudla kontrolovat olej v motore a tak ho zadrela. Domov potom sla vlakom... :-)
    Kedze Ti to ide radit aspon spiatocku, tipoval by som, ze by mohola byt prasknuta nejaka pasova brzda, vraj sa to na niektorych automatoch da vymenit aj bez rozmontovania. Alebo druha, jednoduchsia moznost, ze treba postelovat lanko radiacej paky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  14:31

    « Bez nadpisu

    Pozri, na zaciatku Ti vela ludi napisalo, ze Europske automobilky nemaju prilis velke skusenosti s automatmi. Teraz navyse vies, ak si pozorne cital, co vsetko v takom automate je a kolko veci sa tam zhruba moze pokazit. Jedno co nevies je, ze ako s tym predchadzajuci majitel zachadzal. A to je taka loteria, ze aj keby VW automaty boli najkazivejsie na svete, ale dotycny(a) sa k tomu spraval(a) slusne, moze vydrzat dlho. A naopak, aj najlepsi automat nevydrzi drsne zaobchadzanie prilis dlho.
    Najlepsie to zhrnul niekde niekto ked povedal, ze mechanicka prevodovka s prehladom prezije samotne auto (cest ojedinelym vynimam), co o automate nemusi vzdy platit (zase cest ojedinelym vynimkam...). Osobne by som do akehokolvek ojazdeneho automatu siel len vtedy, keby cena auta bola taka, ze by ma neklepla pepka z nepodarenej investicie ak by ten automat klakol.
    Vyber si.
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 27.10.06  14:29

    « Bez nadpisu

    jeee a muzu se zeptat na vas nazor na mou poruchu??
    citroen CX 25gti... tristupnovy automat od ZF... jedu vecer naprdnutej z prace, najizdim na magistralu od kongresovy... plnej plyn, drzi to dvojku do maxima, a v momente, kdy mel prijit kopanec a treti rychlostni stupen prestalo to tahnout a prevodovka byla v neutralu.... dojelo to na konec nuselaku... pak jsem zjistil, ze tlacit dvoutunovy auto v noci na triproudovce nesplnuje mou predstavu o hezkym veceru... delal jsem s tim vsechno mozny... mimochodem jsem zjistil, ze tam dva mesice pred tim, ve znackovym servisu na harfe dali malo oleje, kdyz jsem ho nechal vymenit. Nejakej * nevedel, ze pri dolivani oleje se auto musi zabrzdit a zaradit rychlost, aby se system natlakoval a pak teprve dolit na rysku... nejdivnejsi ale bylo, ze zpatecka fungovala uplne normalne!!!
    no a protoze to by citron, a vsechno jako podvozek, brzdy a rizeni bylo hnany hydraulikou, nechal jsem se s nastartovanym motorem odtahnout na lane do servisu... vsichni na me cumeli jak na idiota, protoze se mi kousilo z vyfuku :)
    cim to teda mohlo byt???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  14:23

    « Re: Zajimave ale nic sem se nedozvedel co jsem chtel

    krasne jste se rozepsali kluci ale ja potreboval kdo ma osobni zkusenost s tou prevodovou ne v jinych autech to je mi prd platne
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  14:02

    « Bez nadpisu

    Ani ja tomu nerozumiem, lebo osobne som sa s takou prevodovkou nestretol, avsak nevylucujem ze to nie je pravda. Podla mna sa rychlost auta odvodzuje z vystupnej hriadele cez odstredivy regulator a musi to byt naozaj dajaky cudny automat, ktory by to robil inak. Vsetky automaty, ktore som skusal, mi preradeni z N do D zaradili najvyssi stupen a nikdy to necuklo, len krasne hladko zaradilo. Problem by mohol teoreticky nastat iba vtedy, ked by pri preradzovani N->D clovek este stlacal plyn, vtedy by bolo mozne, ze by sa logika nazdala ze ide o kick-down alebo ciastocny kick-down a pri tychto pomeroch by to podradilo nizsie. Ak by to niekomu pri radeni N->D prilis velmi cukalo, tak nech to nerobi, ostatni to mozu robit bez starosti.
    Avsak vsetko toto je passe, lebo pokial je prevodovka riadena pocitacom (a to su minimalne od 90-eho roku komplet vsetky) , tak vie uplne presne aka je rychlost a co ma zaradit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  13:49

    « Re: Krasne prispevky!

    Tomu nějak nerozumím...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  12:57

    « Krasne prispevky!

    Jen doplnim ze vyrazovat se nema proto, protoze nektere starsi automaty nekontroluji rychlost vozidla primo ale posledne zarazenou rychlost = jedu li z kopce 60-80km/h a hodim tam z N na D bude se hydraulika docela divit co to ma za pomery tlaku nez zjisti ze 2 je malo, 3 je malo... a zbytecne bude drsne radit a cukne brutalne autem. Nic z toho nicemu neprospeje.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.06  13:25

    « Bez nadpisu

    Tak to tedy zírám: já snad ani nechci dopodrobna vědět, jak to vlastně funguje a co všechno se v tom může podělat!
    Hmm, no, ano... A to sme este len u riadenia, ktore by malo byt viac-menej odolne, lebo tam nie su silove vykonavacie cleny. Tie su na samotnych planetovych sukoliach, kde kazde planetove sukolie ma jednu viaclamelovu spojku a jednu pasovu brzdu, to su tie silove akcne cleny, ktore najviac podliehaju opotrebeniu. Dvojicou takychto sukoli sa daju dosiahnut 3 stupne vpred, jeden vzad a neutral a ak to ma overdrive, tak je tam este tretie zjednodusene sukolie s prevodom do rychla.
    A preto aj ked som fanusik automatickych prevodov, by som vahal kupit si konvencnu automaticku prevodovku, avsak na robotizovanu mechanicku sa necham nahovorit :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.06  11:55

    « Re: Re:

    To je pro mé potřeby moc "nové". To, co bych potřeboval, má mnohagenerační odstup - zpět do historie. Ale díky za nabídku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.06  10:41

    « Re:

    Mitsi: Já mám elektrická schémata k automatu v posledním Mondeu. Typ ani výrobce převodovky bohužel nevím, ale kdyby ti schémata okolo převodky a její ŘJ aspoň trochu pomohla, můžu je naskenovat a poslat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.06  09:53

    « Bez nadpisu

    Mitsi: ano, je tam toho velmi vela a uz predtym, ked som si kupil tu knizku, som sa k svojmu Fordu Taurus (so 134tis. milami na tachometri, ked som ho kupil), spraval velmi ohladuplne, najma co sa prevodovky tyka - nevytacat, nezrychlovat viac, ako treba a ked sa mi obcas chcelo a kopec bol dostatocne dlhy, tak som aj vyhodil neutral. Potom, co som si kupil knizku, som sa k autu spraval este ohladuplnejsie a zo samej radosti som sa pustil do vymeny oleja a filtra... To som nemal robit, lebo niekde sa pisalo, ze prevodka ma napln 5 galonov oleja, tak som to kupil, stary vypustil (blbec nemeral som kolko) a zacal liat novy. Pri tretom galone mi pretiekla... Zacal som studovat ze co a ako a vsimol som si niekde na uplne inom mieste, ze za sucha sa tam sice zmesti nejakych 5 galonov, ale pri vymene sa tam zmesti tusim iba galon a pol noveho. Nevadi, spustil som a nechal tak. Avsak... Po nastartovani prevodka zacala robit uplne divne kusky, chvilu sla, chvilu nie, trhala, radila uplne nahodne, uz som sa s nou v duchu lucil. Stacilo vsak postat pocas noci a rano bolo vsetko, ako ma byt. To bola najhorsia noc mojho zivota. Prevodka vsak vydrzala a ked som sa s autom lucil, na tachu bolo 172 tis. mil, avsak rano obcas z parkingu chvilu trvalo, kym zaradila (sekundu - dve). Pokial viem, kamaratovi, co som mu to auto nechal, odjazdilo este zopar tisic mil a po roku sa prave prevodka vypytala do dochodku. Co uz, aj tak na americke auto urobilo neuveritelne vela km.
    Do konvencnej fluidnej prevodky ide iba zopar dratov, najma na TCC (Torque Converter Clutch), teda zamok menica a mozno este na tachometer. Ak tych zvazkov je viac, tak mas elektronicky riadenu prevodku. Takze ten volic, co tam mas, by mali byt iba nejake elektricke spinace, to je ten jednoduchsi pripad. Ak by to bola plna hydraulika, tak to by bolo tazsie.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.06  09:01

    « Re:

    Tak to tedy zírám: já snad ani nechci dopodrobna vědět, jak to vlastně funguje a co všechno se v tom může podělat! Ale tu knížku bych bral - pro vlastní poučení, neboť o některých věcech doma nikdo nic neví a řešit to telefonicky s někým, kdo to sice ví, ale je nějakých 7 hodin letu daleko... V každém případě díky za info a poučení!
    PS: Ještě otázka: Není tam napsáno něco o ŘJ převodovky? Nachází se na levém nosníku motoru a vede do ní až podezřele moc el. svazků (ve srovnání např. s automaty od MMC.), přičemž jen od samotného těla převodovky dva, z nichž ten jeden (7 žilový) právě od onoho snímače polohy režimu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.06  21:50

    « Bez nadpisu

    Skuska - nevsimat si.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.06  21:03

    « Bez nadpisu

    Mitsi: ano, tak to dava zmysel. Navyse Renaulty nemali prilis velke skusenosti s automatmi a tak sa tam davali relativne "maloseriovky" v porovnani s americkymi automatmi, takze verim, ze k takemuto opotrebovavaniu mohlo dochadzat.
    Tieto automaty vsak skoncili zhruba zaciatkom 90-ych rokov, ked elektronicke pocitace zacali byt lacnejsie ako fluidne (ano, v prevodovke je kvazi-fluidny analogovy pocitac, detaily nizsie). Vtedy sa cela zlozita riadiaca mechanicka matrica s kopou ventilov, pruziniek, spatnych (spaetnych) ventilov, regulatorcekov, tesneniciek a guliciek nahradila zopar solenoidmi, ktore sa otvarali a zatvarali na povel od pocitaca prevodovky hydraulicke vyvody na jednotlive spojky a brzdy planetovych prevodov, cim sa vlastne radia rychlosti.
    Ak to niekoho zaujima, skusim to nejako technicky zjednodusene opisat. Koho to nezaujima, moze tento prispevok preskocit.
    Pocitac elektronicky riadenej prevodovky potrebuje k svojej spravnej cinnosti vediet styri hlavne udaje (ostatne udaje su uzitocne, nie vsak klucove): rychlost auta, rychlost (otacky) motora, polohu plynoveho pedalu a uzivatelom navoleny rezim "PRND21". Tieto informacie su vo forme elektrickych impulzov ci signalov. Pocitac potom v zavislosti od tychto vstupnych udajov vyhlada v tabulke ktory prevodovy stupen treba zaradit a otvori prislusne solenoidy, ostatne zatvori. K tomuto vsetkemu je potrebny tlakovy olej, ktory zabezpeci, aby po otvoreni prislusnych solenoidov vedeli akcne cleny vykonat svoju funkciu, pricom naroky na presnost tohto tlaku nie su prilis kriticke, urcite sa vsak da viac alebo menej pracne zmerat. Paka selektora ma elektricke spinace, ktore indikuju pocitacu, ktory rezim si uzivatel zvolil a jedno mechanicke lanko, ktore ovlada iba zapadku parkovacej brzdy, nic viac.
    V starych (konvencnych) prevodovkach s fluidnym riadenim prichadzaju do "pocitaca" tie iste informacie, avsak v inej forme: ako tlakovy olej s tlakom zavislym od sledovanej veliciny, teda rychlosti motora, vystupnej hriadele prevodovky a miery stlacenia plynoveho pedalu. Aby tieto tlaky presne zodpovedali sledovanej velicine, je na vstupe do jednotlivych regulatorov potrebny velmi presny a pokial mozno nemenny tlak oleja v zasobniku, ktory je predpisany vyrobcom pre tu-ktoru prevodovku. V zavislosti od tychto troch regulovanych tlakov a od polohy kodovacej tycky, ktora je ovladana cez lanko selektorom rychlosti (s ktorou ma Mitsi problem) sa voli spinanie a rozpinanie jednotlivych akcnych clenov prevodovky pomocou mnozstva fluidnych komparatorov - to je gulicka alebo piestik z jednej strany podoprety pruzinkou o presnej tuhosti a na ktory z oboch stran posobia niektore z vyssie spomenutych tlakov. Akonahle jeden tlak premoze tlak toho duheho + predpatie pruzinky, piestik sa posunie, cez pomocnu tycku otvori ventil a prepusti tlakovy olej zo zasobnika konstantneho tlaku do prislusneho akcneho clena, cim prevodovka preradi rychlost.
    Vacsine aspon trochu technicky zdatnych ludi musi byt jasne, ze tie starsie prevodovky boli radovo narocnejsie na presnost vyroby, pretoze sa v nich nachadzalo obrovske mnozstvo preciznych mech. komponentov a uplne najdolezitejsie bolo, aby veko vane fluidneho pocitaca dokonale tesnilo po celej ploche (cca 25x25 cm), pretoze cela vana je plna roznych kanalikov, v ktorych prudi ten spominany olej.
    Vratim sa spat ku zaciatku - cerpadlu samotneho oleja. Ten je spojeny cez rozne prevody so zotrvacnikom motora a kym sa motor toci a cerpadlo cerpa olej (logicky ked sa motor netoci, cerpadlo olej necerpa a prevodovka nedokaze zaradit ziadnu rychlost, lebo nema cim zatlacit na vykonne cleny a u starych prevodoviek ani nema info ktoru vlastne rychlost zaradit a tak prevodovka ostava v neutrale => preto ma aut. prevodovka vnutri blokovaciu zapadku, poloha "P") s niekolkonasobnym presahom potreby objemu na udrziavanie presneho tlaku v zasobniku. Ten presah ide do prepadu, ktory je vedeny do hydrodynamickeho menica (ten musim byt stale zaplneny olejom, inak nefunguje), odtial do chladica oleja a odtial spat do olejovej vane. Cize pri akomkolvek prevadzkovom rezime prevodovky kym je motor v prevadzke, prudi obrovske mnozstvo oleja z vane cez cerpadlo, menic a chladic naspat do vane. To obrovske mnozstvo je v radoch niekolko galonov za minutu.
    No a este k meraniu tlaku prevodovky: u starych fluidne riadenych prevodoviek byva k dispozicii cela rada tlakovych pripojok, ktorymi sa kontroluje nielen vyska presneho tlaku v zasobniku, ale aj spravnost regulacie premenlivych tlakov a taktiez prahov preradovania rychlosti. Na testovanie je potrebny relativne zlozity pristroj, ktory dokaze roztocit prevodovku na potrebnu rychlost a brzdit vystup z prevodovky, no a tento pristroj vobec nie je lacny. Navyse je k tomu potrebne mat velmi skuseneho a dobre vyskoleneho operatora a to u nas na 99% nenajdeme, pretoze ak sa uz aj nejaka automaticka prevodovka u nas vyskytne, tak je z roku vyroby 90 a neskor, cize pocitacom riadena (tam sa kontroluje iba jeden tlak a spravnost prichadzajucich el. signalov) a tie starsie kym jazdia je dobre a ked dojazdia, idu do srotu a nikto sa nimi viac nezaobera. Myslim vsak, ze najvacsia sanca chytit odbornika na fluidne automaty by mohla byt niekde medzi starou gardou v podnikoch MHD, kde sa vo velkom v autobusoch pouzivali automaty Praga a neskor aj ine.
    Byl jsem upozorněn, že klíčovým paramatrem pro správnou práci automatu je správný tlak ATF v hydrodynamickém měniči
    No a teraz si navyse bol upozorneny, ze nie tlak v hydrodynamickom menici, ale v zasobniku presneho tlaku je klucovym parametrom.
    A este k mazaniu prevodovky: nie som si celkom isty, ci je mazanie vyvedene z prepadu cerpadla alebo az zo zasobnika tlaku, ale to je v podstate jedno, lebo minimalny tlak v celom tomto systeme je (musi byt) na urovni tlaku zasobnika. Takze znova, kym motor ide, urziava tlak v zasobniku a kym je v zasobniku tlak, tak sa prevodovka spravne maze.
    Summa summarum, prevodovke ako takej jazda na neutral principialne absolutne neskodi, avsak niektorym komponentom najma starsich prevodoviek, ktore boli istym sposobom poddimenzovane alebo nevhodne navrhnute (napr. Mitsiho pripad) mozu vadit sekundarne ucinky prehadzovania paky selektora. Tak je to nakoniec s kazdym dielom auta, ktore je spolahlive iba tak, ako jeho najslabsi clanok...
    Tieto a podobne mudroty som vycital z jednej asi 400-stranovej knizky, ktoru som si z cisteho nadsenia kupil, ked som bol v USA na zahnatie nudy pocas osamelych noci, stala cca $35 a je tam rozobrate o prevodovkach vsetko az do poslednej srubky. Posledna tretina knihy je plna prierezov, schem a obcas aj nastavovacich predpisov prevodoviek od roznych vyrobcov. Ak by mal Mitsi stastie a Renault by pouzival ten isty automat ako VW, mozno by som mu mohol pomoct :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.06  17:55

    « Re: Re:

    Ještě dodatek: Byl jsem upozorněn, že klíčovým paramatrem pro správnou práci automatu je správný tlak ATF v hydrodynamickém měniči. Sice vím, čím se nastavuje, ale vůbec netuším, kde a jak ho změřit. Ptal jsem se na to i ve značkovém servisu, ale čuměli na mě, jako kdybych mluvil marťansky. Tak jsem to prostě pošteloval citem, aby to řadilo podle mých představ, a hle, ono to funguje! Všichni mi radili přestavět to na manuál, ale to bych to raději rovnou hodil ze skály...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.06  17:49

    « Re:

    Já těm Tvým argumentům sice rozumím, ale "svůj" názor mám pouze na tu druhou část, tj. na ony přepínače, jelikož jsem to na druhém autě (jezdí s ním syn) bohužel už nějak řešit musel.
    Bavím se teď sice o hodně starém křápu, který ovšem prokazatatelně nemá najeto více než 125 tis. km, lépe řečeno 78 tis. mil. Voličem je totiž ovládán jakýsi plastový půlměsíc v samotném těle automatu, k němuž přiléhá velký čudl se dvěma integrovanými malými čudly, což jsou dvoupolohové přepínače/tlačítka signalizující ŘJ převodovky, "co máš vlastně zařazeno". Jinými slovy: Při každém pohybu voličem nutíš ty přepínače pracovat! A třebaže je to celé v olejové/ATF lázni, mechanické kontakty se časem opotřebovaly a začalo to blbnout, hlavně za studena: najednou to vůbec neřadilo vyšší kvalt nebo nižší kvalt vyhodilo, ale vyšší nezařadilo, někdy to neřadilo "jedničku", jindy chyběl kick-down apod. Tak jsem se nechal poučit od již zmíněnéhp odborníka a zvěděl, co jsem v předchozím příspěvku napsal.
    Závěr: Tvé argumenty ohledně přehřívání beru a skutečně by mne zajímalo, jak tomu v praxi je. To druhé neberu, alespoň ne pokud jde o konstrukci takto staré převodovky (R. Medallion z května 1987). Jak je to uděláno u nových automatů, to nevím - nelezl jsem do nich a ani trochu po tom netoužím...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.06  17:23

    « Bez nadpisu

    Mitsi: nepochybujem, ze Tvoj znamy sa v prevodovkach vyzna, ale prave to vyhadzovanie neutralu pri ceste dole kopcom je z tej kategorie mytov ako stvorenych pre Mythbusters. Ved len uvaz: ked stojis na krizovatke so zaradenym Drive, motor sa toci takmer na volnobeh, takze cirkulacia oleja (objem, rychlost) je +/- taka ista, ako pri volnobehu na neutrali dole kopcom. Navyse sa vytvara teplo v menici (pri jazde na neutrali nie, lebo sa prenasa iba zanedbatelna energia) a cez chladic oleja neprudi takmer ziaden vzduch, ktory by ho chladil (pri jazde na neutrali dole kopcom tam ten vzduch prudi o dost lepsie), resp. v pripade chladica olej/voda sa teplota vody zvycajne pri volnobehu dviha kludne az nad 100 stupnov (pri neutrali a jazde dole kopcom ostava na urovni otvaracej teploty termostatu). Argument prehriatia teda neberiem, lebo vsetky ine jazdne rezimy okrem parkingu ohrievaju prevodovku viac, ako neutral.
    A s tymi solenoidmi a prepinacmi je to uz vylozena sprostost, tie solenoidy a prepinace, nasledne aj spojky a brzdy v prevodovke, funguju velmi zivo pocas celej doby zivotnosti prevodovky, najma ak ta prevodovka chodi v meste, ved to kazdu chvilu radi hore-dole, cvaka, prepina, spaja a brzdi... Jedno vyhodenie neutralu dole kopcom bude mat na opotrebenie podobny filozoficky efekt, ako jedna kvapka vody z roztopeneho ladovca na uroven hladiny svetovych oceanov.
    Viem, ze prave Ty (Mitsi) vies racionalne rozmyslat co sa aut tyka a tak verim, ze rozumies mojim argumentom.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…