Jaké auto s motorem 1.8T 110/132kW ???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
« Re:
Otázka, co je to nejhorší, každý má své hledisko. Výkon, točák a jeho průběh, životnost, spotřeba, náročnost na údržbu, dostupnost náhr. dílů a nakonec i cena a určitě další hlediska by se našla.
Proto si myslím, že tyto diskuze jsou pouze na teoretické úrovni a jsou ovlivněny našimi názory a zkušenostmi.
Jediné, co by to rozřešilo je nezávislý test za stejných podmínek a s vhodným hodnocením jednotlivých kritérií a z toho vylývající závěr.
Pořád budu ale tvrdit: na naše podmínky a za rozumný peníze je to skromnej motor pro běžný ježdění a dá se s ním i sakra rychle lítat, mám na něm už natočeno 182000 km a nemám problém. -
"-- skrytý --" 10.11.06 08:51
« Bez nadpisu
Vždyť ale taky nezpochybňuji tvoje závěry. Jasně jsem napsal - ten motor je možná dobrý, ale z těch, co znám, je suverénně nejhorší. Tím tvé dobré zkušenosti přeci nijak nenapadám. Není to osobní útok, jen námět k zamyšlení, zda je opravdu nutné kupovat nejhorší možnou variantu. Nic víc. -
spitfire 09.11.06 13:27
« Re: Re: Re:
To magic: Já vůbec nemám problém s tím, že jsou motory, který mají vyšší výkon, případně vyšší litrový výkon, nebo jakýkoli jiný parametr lepší, než 1,8T od VW. Já mám problém pouze s tím, když někdo (=já) napíše, že má dobrý zkušenosti s nějakým motorem a někdo jiný (=ty) na základě toho usoudí, že je ten někdo (=já) úplně mimo, protože podle toho někoho jiného (=tebe) je to šmejd. Já se tady taky nepouštím do výpadů na adresu lidí, kteří jezdí např. s italskými auty, jenom proto, že je (= italský auta) nemusím. -
« Re: Re:
Moje zkušenost je úplně jiná .. s 1,8T motorem v Octávii jsem najezdil přes 200tis a to nejen v ČR, tichý klidný motor, spotřeba kolem 7-8 i při ostrých jízdách, problém žádný, servis 0, potrápil jsem s tím hodně "silnějších" turbo benzínových aut.. Teď jezdím chvíli s RS 2,0 TFSI, subjektivně klidnější a tišší motor s citelně silnějším zátahem, jsem zvědav jak se mi to bude zdát tak po měsíci. Znám i 95 Aero, je to trochu jinde oproti škodovkám to je fakt, ani bych to nesrovnával.
Ale ten kdo tady ustavičně mele že motory vw jsou špatný ať se jde bodnout, asi zná jen tříkolku. -
"-- skrytý --" 09.11.06 09:09
« Re: Re:
Co je nejhorší motor? Hodně žere? Málo jede? Hodně řve? Hodně stojí? Málo vydrží? Nic z toho 1,8T nesplňuje.
Myslím, že uváděné hodnoty jasně prokázaly, že minimálně dynamicky je ten motor značně zaostalý. Dávali jsme ti tu odkazy na daleko povedenější motory, ale ty si pořád meleš svou. Jsou výkonnější, mají srovnatelnou měrnou spotřebu paliva, jsou tišší a vydrží déle. Tedy ve většině paramentrů, které jsi uvedl jsou lepší.
Ale ty přesto víš, že je 1.8 20v turbo super motor, protože máš takový pocit (s jiným totiž nemáš zkušenosti).
Nepřipadáš si trochu divně? -
"-- skrytý --" 07.11.06 13:54
« Bez nadpisu
Užitná hodnota toho Lanceru je s Octavií srovnatelná - Lancer je prostornější v interiéru, Octavia má větší kufr. Mají stejně nesrovnatelné provozní náklady jako výkony či jízdní vlastnosti.
Já zase například nevím, na co by mi byla ta Octavia.
Šlo pouze o podporu nesmyslnosti tvého tvrzení, nic víc.
Prostě ten motor 1.8 20v turbo je možná dobrý, ale ze všech, které znám, je nejhorší. Nic víc, nic míň. Vkus do toho rozhodně netahám. -
spitfire 07.11.06 11:17
« to magic
Měl jsem na mysli 1,8T 110 kW, s RS jsem nikdy nejezdil a tak o něm nepíšu. Nepodsouvej mi, prosím, něco, co jsem nenapsal. Když se nějaký motor chová rozumně s menším plnicím tlakem, tak to nic neříká o tom, jak se bude chovat s jiným tlakem.
Kdybych si měl vybradt mezi Lancerem Evo a Oktávkou, pro svoje účely bych bych volil tu Oktávku. Nemám nic proti Lanceru, poježdění to asi bude prvotřídní, ale k čemu by mi byl?
S tím, že kvalitní auto s neošizenou technikou je dneska skoro neprodejné a trh válcují výrobky s měkčenými plasty, spoustou bakelitového chromu a elektronických šidítek souhlasím, co s tím ale člověk nadělá... -
"-- skrytý --" 07.11.06 09:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to bych nečekal
To se mi nikdy nepodařilo s určotostí zjistit - asi proto, že jsem neměl žádný "lepší" důvod to zjišťovat. Ale co vím, tak jde o většinu celohliníkových zážehových nepřeplňovaných motorů od 1,0 až po 2,0 MPI 115 PS. Netýká se to již zmíněných TDI, 1,8 a 1,8T, starých "škodováckých" a nových 1,2 HTP a snad i všech FSI. -
"-- skrytý --" 07.11.06 09:13
« Bez nadpisu
"Když srovnáváš 1,8 s nízkotlakym turbem s 2,0 s full turbem, tak Ti musí vyjít to, co je na křivkách vidět, to jest že má 1,8T rozumnej průběh, ale nižší výkon i točák."
To je ale kravina, viď? Octavia RS má 0,8 baru plnicí přetlak a má 180 koní a 232 Nm. Lancer Evo IX má jen o 0,2 baru plnicí přetlak vyšší a vykazuje 280 koní a 381 Nm. Opravdu si myslíš, že když Octavii RS nafoukáš na 1 bar, budeš mít srovnatelný motor s tím Lancerem?
Hele, vy jste si opravdu nevšimli toho, že když někdo něco dělá pořádně, tak zbankrotuje? Vždyť u toho Saaba nejde o nic jinýho, než o ušteření na výrobních nákladech, protože nezničitelný motory řady 20 byly prostě výrobně drahý a automobilka neprodukovala zisk.
Pročpak asi zkrachoval Jensen (první silniční auto s pohonem 4x4 a 2 samosvorama, kterýžto systém později vytáhlo Audi Quattro), NSU (výrobce revolučního Wankelova motoru a dalších vyfikundací), Lancia (zavedli do výroby samonosnou karoserii a V motory s malým úhlem rozevření válců), Alfa Romeo (ve své době revoluční systém motoru vpředu a převodovky vzadu se zadní nápravou DeDion, od r. 1914 nevyrobily jiný benzinový motor než DOHC), Porsche (vysokovýkonné motory a revoluční řešení Transaxle made in Lidovka Brno), Ferrari a tak můžeme pokračovat?
Takže zaslepené příznivce koncernu VW bych chtěl upozornit na jeden podstatný ekonomický aspekt: aby automobilka byla rentabilní, musí levně vyrábět a draho prodávat. Jinými slovy - automobilka je tím ekonomicky úspěšnější, čím víc se jí daří zákazníka vojebat. A věda "kterak maximálně vojebat zákazníka, aby měl pocit, že získal za své peníze vysokou hodnotu" se nazývá marketing.
Vzpomeňte si na to, až si půjdete pro další zázrak od VW...