Jaké auto s motorem 1.8T 110/132kW ???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
zmulin 25.10.06 14:21
« Re:
Nezastávej se Magica,byl zbytečně zlej.Teorie je hezká věc,ale pokud se nepotvrdí v praxi,tak je na ho... a spitfire napsal svoje osobní srovnání.Možná by to chtělo někdy přemejšlet taky nad aplikací tabulek a křivek v daných podmínkách a nerozepisovat se sáhodlouze tady.Koneckonců nikdy jsem nečet,ani neslyšel nic OBJEKTIVNÍHO o žádném voze,protože kdyby to šlo,tak by se mohly fóra jako je tohle zrušit a o čem bysme se pak bavili třeba i po hospodách... ;-) -
"-- skrytý --" 25.10.06 13:59
« Bez nadpisu
spitfire: nediv se, když nechceš přijmout jakejkoliv technickej argument proti tvé vlastní zkušenosti ( subjektivně x objektivně, a tady bohužel ty zastupuješ tu subjektivní stránku věci ty)...myslím že to určitě nebylo mysleno zle, viď magicu? :P -
"-- skrytý --" 24.10.06 23:24
« Bez nadpisu
spitfire: buď jsi negramotný, nebo poněkud pomalý v myšlení a nebo jen nečteš, co tu píšu. To tvoje rozmezí otáček je hezký, ale 1890-3300/min představuje u Octavie 1.8 20v T Mk cca 207 Nm. U RS je to cca 229 Nm v rozmezí 2150-3600/min. Předtím a potom je to výrazně méně.
Já ti tu jasně píšu, že za DOBRÝ turbomotor považuju např. motor Lancia 20v turbo, který má na při:
2000/min = 228 Nm/64 koní (281/80)
2500/min = 315 Nm/111 k (345/123)
3000/min = 302 Nm/129 k (353/151)
3500/min = 295 Nm/147 k (345/172)
4000/min = 290 Nm/165 k (339/193)
4500/min = 289 Nm/185 k (329/211)
5000/min = 282 Nm/201 k (320/228)
5500/min = 274 Nm/215 k (308/241)
6000/min = 257 Nm/220 k (300/256)
6250/min = 237 Nm/211 k (293/261)
6500/min = 219 Nm/203 k (273/253)
6750/min = 200 Nm/192 k (248/238)
7000/min = -/- (224 Nm/223 k)
Údaje v závorce platí pro RON 98.
Jako redaktor AutoTIPu jsem opravdu neměl od Škodovky na testy prastaré kusy se zadřeným turbem. Naopak, takovou Škodovku, která šla 2x linkou, pak na zkušební okruh a potřetí linkou nikde nekoupíš. Je pravda, že některé z vozů Audi s tímto motorem nedosahovaly při měřeních na brzdě hodnot, jaké uváděl výrobce (zejm. TT). Naměřené hodnoty se poté neuváděly. -
spitfire 24.10.06 22:16
« Re:
to magic: Nevím, s jakou jsi ty jezdil Oktávkou možná, že to byl nějaký prastarý kus se zadřeným turbem >:D
Ta co jsem měl já tebou popisovaná vlastnosti nevykazovala. Podle průběho točivého momentu na papíře by ani neměla, maximum má od 1750 do 4600 otáček.
Ten Saab, co jsem s ním jezdil já, byl asi 5 let starý a ve 100% stavu. -
spitfire 24.10.06 22:04
« Re: Re:
to Saab: Byla to 9000. V dynamice byl rozdíl naopak zřetelný - Oktávka byla hbitější. To je celkem přirozený, ta 9000 je docela velká pixla. O to mi ale nešlo. Oba motory mi prostě přišly v pohodě. Co se týče průběhu točáku, tak je na tom1,8 T docela dobře, má 210 Nm při 1750 - 4600. Nevím, s jakým tlakem 1,8 T pracuje, ale asi nebude o moc větší, než u toho 2,0 t. Ta samá 1,8 bez tuba má jenom o 18 kW míň. -
Saab 24.10.06 14:42
« Re:
to spitfire: tak to ti klidně věřím, že jsi v dynamice nepoznal výraznější rozdíl. Motor 2.0t 110kW je základní turboverze v Saabech, tedy nejslabší turbobenzín vybavený nízkotlakým turbem (max. plnící tlak 0,5bar). Nenapsal jsi v jakém Saabu jsi jej zkoušel, nicméně to vypadá na 9-5ku, protože v 9-3ce je ten motor označen jako 1.8t a ve starších Saabech se označoval jako 2.0 LPT. I přesto má ten Saab o 30Nm vyšší točák (210Nm vs 240Nm), ale rozdíl v dynamice smazává váha aut, protože Saab 9-5 má dle výbavy pohotovostní hmotnost 1.525 - 1.760 kg zatímco Octavia má dle výbavy 1.260 - 1.390 kg, tedy přes 250 kg rozdíl. Saab má těch 240Nm dostupných od 1.800ot. do 3.500ot., Octavia nevím. -
martin.z 23.10.06 11:10
« Bez nadpisu
to magic:
ja nevim, pripda mi to trochu jako plana diskuze. Uplne idealni by bylo sem vložit vykonovy a momentovy graf motoru 1,8T treba ze stranek skodovky a vedle nej dat graf k tomu saab motoru...
Pak by se dalo o tom bavit a porovnat objem tech motoru a vahy aut.
Tohle jsou jen dojmy.. -
"-- skrytý --" 23.10.06 09:36
« Bez nadpisu
Samozřejmě, že můžeme. Rozdíl je v práci, kterou motor odvede. Pokud jsi s tím někdy opravdu jel, tak víš, že ten Saab "táhne" už od nízkých otáček citelně víc než ta Octavia. Ve středním pásmu otáček je ten rozdíl největší, u toho Saaba není taková nutnost podřazování např. při předjíždění a jiné změně dynamiky. U té Octavie člověk pořád čeká, kdy to přijde a pak pohledem na otáčkoměr pochopil, že už to nepříjde. Možná ti to přijde nepodstatné, stejně jako naměřené dynamické hodnoty, ale právě o tento fakt - průběh momentu - při konstrukci motoru nejvíce jde a to je na motoru ta největší věda.
Samozřejmě, pokud jsi jel se Saabem 900 z roku 1987 s ujetými 600.000 km a zadřeným turbem, tak nemáš pocit, že jel líp než nová Octavia. Ale to se nepatří. -
"-- skrytý --" 17.10.06 21:43
« Bez nadpisu
martin.z: nic ve zlým, ale to je právě ono. Člověku, který s turbomotory těch "lepších" výrobců nemá zkušenosti může VW 1.8 T 20v připadat velmi zdařilý, ale opak je bohužel pravdou.
Co se týká životnosti - opět je to tak, že ten lepší má i delší životnost. Jinak ten pětiválec se stále vyrábí, používá jej např. Lancia Thesis, kterou jsem v ČR viděl snad jednou. Už jsem to psal mockrát - perličkou toho auta je, že se do něho krom 2.0 turbo 20v 185 koní montoval i šestiválec 3.2 V6 24v 230 koní od Alfy Romeo. Možná jsem s tím už trapnej, ale připadá mi celkem vtipný, že ten o 45 koní slabší pětiválec je s tím autem na kilometru (i ve zrychlení 0-100 km/h) o cca 0,5 s rychlejší než ten šestiválec, přitom spotřebuje o cca 2 l/100 km míň paliva a je o 1 dB tišší. Tedy vlastně byl - od zveřejnění toho srovnávacího testu se 3.2 V6 24v dodává už jen s automatickou převodovkou...
Je to prrostě jen důkaz toho, že koně motor nedělají (a motor nedělá auto)
Zmulin:
to je přesně ono, takhle se u nás hodnotěj technický záležitosti. Subjektivně. Ale to je pak všechno naprosto neporovnatelný! I proto se provádějí laboratorní měření čehokoli, aby bylo srovnání..jistě, teorie se často liší od praxe, ale přesto budu věřit např. rozsahu vykonané práce který ten a ten motor vykoná a porovnám je mezi sebou, než subjektivnímu pocitu ze dvou ruzně starejch, ruzně opečovávanejch autech s ruznejma technickýma parametrama. ( a proto taky když už bych si koupil nějakej časopis o technice tipu speed, či autogear, tak snad jenom kvuli obrázkum, nebo proto že je mi sympatický sloh toho autora). Já bych rozhodně vlastní zkušenosti nepovyšoval nad měření a naopak.
huml76: ?