Jaké auto s motorem 1.8T 110/132kW ???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
spitfire 27.10.06 15:02
« to saab
Naprostý souhlas s tím, že 1,8 v Oktávce byla motorizace na prd. Spousta lidí ale tvrdí, že v Passatu, kde je ten motor podlél a má jiný sání, je O.K. Sám jsem v tom ale nejel.
Párkrát jsem s tím pětiválcem v Passatu a nějak mě nenadchnul. Měl jsem pocit, že žere jako šestiválec a jede jako čtyřválec. Možná je to ale tím, že jsem to srovnával s V6/205 koní, co jsem tou dobou sedlal.
Fabii jsem s tím 47 kW jsem zkoušel u prodejce, když jsem uvažoval, co koupit domů jako druhý auto a subjektivní dojem na mě udělala asi takovej, že jsem koupil radši Hondu >:D
Ten 2.3T neznám, ale nedávno si ho s 220 koňma koupil brácha, už se těším, až mě sveze. -
Saab 27.10.06 07:52
« Re: Re: Re:
to spitfire: asi ten tlak bude podobný, protože 1.8T 132kW má 0,8bar, takže ta Octávka je taky "poloturbo" jako ten Saab. Problém toho motoru je, že základem je celkem podprůměrná benzinová 1.8ka u které se její nectnosti pokusili potlačit turbem a celkem úspěšně. Nicméně před cca 5 lety jsem měl možnost přímého porovnání Octavie 1.8T a Bory 2.3 V5 a ta Bora na mě motoricky udělala mnohem větší dojem, takže z mého subjektivního pohledu je 1.8T až druhý nejlepší benzínový motor VW (s FSI jsem ještě neměl tu čest) :-)
Co se subjektivních dojmů týče, tak ty dokážou hodně klamat. O tom jsem se přesvědčil se služební Fabií 1.2HTP 47kW. Když jsem v ní jel po rovinkách, tak jsem si myslel, že má snad místo 1.2ky 1.6ku :shock: Nicméně pak jsem musel předjet blbou starou Liazku a dojem silného motoru byl v háji, protože ta Fabie měla co dělat, aby se před tu Liazku předplazila 8-s
Co se týče srovnání Saab vs. Octavia, tak tady můžu sloužit jen srovnáním s 9000 2.3T 147kW a to je neporovnatelný motor. Nicméně ten Saab proti Octavii taky klamal tělem, protože jízda ve 160 tam byla na rozdíl od Octavie pohodová, ono je to dáno hlavně rozdílem dvou tříd, takže je to pochopitelné. Nejhorší pro mě bylo přesedání mezi Saabem a Toyotou Corolla, protože po usednutí do Toyoty jsme měl normálně strach, protože v porovnání se Saabem tam chyběla polovina dveří, Saab byl totiž jak tank >:D Ale člověk si časem zvykne na všechno 8) -
"-- skrytý --" 26.10.06 08:38
« Re:
Téma daného vlákna je mi vcelku ukradené, ale jednu poznámku přesto přičiním: už mockrát jsem se na vlastní kůži přesvědčil, že dvě (či více) "papírově" naprosto adekvátní auta jsou v praxi natolik odlišná, že bych to na základě deklarovaných údajů asi nikdy nepředpokládal. A tím nechci říct, že deklarované údaje jsou zfalšované. -
"-- skrytý --" 25.10.06 18:19
« Bez nadpisu
Jasně interiér, barvu, design, vzhled atd atd mužeš porovnávat z vlastní zkušenosti, ostatně i ty ostatní věci Jako motoy, jízdní vlastnosti, snad dokonce i detailní konstrukční uspořádání ( ikdyž tady už je to sporný). Ale v tomhle případě má tvoje vlastní zkušenost teměř nulovou vypovídací hodnoty. Promiň, ale je to tak..proč, už sem popsal zhruba níže..
A jak řikám, neber to osobně ;-) všechno v dobrym -
spitfire 25.10.06 18:15
« to luckhash
Já si na tomhle fóru nejvíc vážím příspěvků založených na osobní zkušehosti (říkej si tomu třeba subjektivní dojmy >:D ). Když někdo napíše že jezdí/jezdil v nějakém autě a působí/působilo to na něj tak a tak, považuju to za zajímavou informaci. Většinou to ale potom dopadne tak, že se na něj vrhnou různí cutandpastovači tabulek s parametrama a vysvětlí mu, že tomu vůbec nerozumí >:D -
"-- skrytý --" 25.10.06 16:26
« Bez nadpisu
Já teda nevim, jak může srovnávat dva motory v ruznejch autech, lišící se např. hmotnostně o 200kg? Tady není čas a místo na nějaké osobní napadání, proč taky. Takže doporučuju se tu nic nebrat osobně.
Zmulin:
to je přesně ono, takhle se u nás hodnotěj technický záležitosti. Subjektivně. Ale to je pak všechno naprosto neporovnatelný! I proto se provádějí laboratorní měření čehokoli, aby bylo srovnání..jistě, teorie se často liší od praxe, ale přesto budu věřit např. rozsahu vykonané práce který ten a ten motor vykoná a porovnám je mezi sebou, než subjektivnímu pocitu ze dvou ruzně starejch, ruzně opečovávanejch autech s ruznejma technickýma parametrama. ( a proto taky když už bych si koupil nějakej časopis o technice tipu speed, či autogear, tak snad jenom kvuli obrázkum, nebo proto že je mi sympatický sloh toho autora). Já bych rozhodně vlastní zkušenosti nepovyšoval nad měření a naopak.
huml76: ? -
zmulin 25.10.06 14:21
« Re:
Nezastávej se Magica,byl zbytečně zlej.Teorie je hezká věc,ale pokud se nepotvrdí v praxi,tak je na ho... a spitfire napsal svoje osobní srovnání.Možná by to chtělo někdy přemejšlet taky nad aplikací tabulek a křivek v daných podmínkách a nerozepisovat se sáhodlouze tady.Koneckonců nikdy jsem nečet,ani neslyšel nic OBJEKTIVNÍHO o žádném voze,protože kdyby to šlo,tak by se mohly fóra jako je tohle zrušit a o čem bysme se pak bavili třeba i po hospodách... ;-) -
"-- skrytý --" 25.10.06 13:59
« Bez nadpisu
spitfire: nediv se, když nechceš přijmout jakejkoliv technickej argument proti tvé vlastní zkušenosti ( subjektivně x objektivně, a tady bohužel ty zastupuješ tu subjektivní stránku věci ty)...myslím že to určitě nebylo mysleno zle, viď magicu? :P -
"-- skrytý --" 24.10.06 23:24
« Bez nadpisu
spitfire: buď jsi negramotný, nebo poněkud pomalý v myšlení a nebo jen nečteš, co tu píšu. To tvoje rozmezí otáček je hezký, ale 1890-3300/min představuje u Octavie 1.8 20v T Mk cca 207 Nm. U RS je to cca 229 Nm v rozmezí 2150-3600/min. Předtím a potom je to výrazně méně.
Já ti tu jasně píšu, že za DOBRÝ turbomotor považuju např. motor Lancia 20v turbo, který má na při:
2000/min = 228 Nm/64 koní (281/80)
2500/min = 315 Nm/111 k (345/123)
3000/min = 302 Nm/129 k (353/151)
3500/min = 295 Nm/147 k (345/172)
4000/min = 290 Nm/165 k (339/193)
4500/min = 289 Nm/185 k (329/211)
5000/min = 282 Nm/201 k (320/228)
5500/min = 274 Nm/215 k (308/241)
6000/min = 257 Nm/220 k (300/256)
6250/min = 237 Nm/211 k (293/261)
6500/min = 219 Nm/203 k (273/253)
6750/min = 200 Nm/192 k (248/238)
7000/min = -/- (224 Nm/223 k)
Údaje v závorce platí pro RON 98.
Jako redaktor AutoTIPu jsem opravdu neměl od Škodovky na testy prastaré kusy se zadřeným turbem. Naopak, takovou Škodovku, která šla 2x linkou, pak na zkušební okruh a potřetí linkou nikde nekoupíš. Je pravda, že některé z vozů Audi s tímto motorem nedosahovaly při měřeních na brzdě hodnot, jaké uváděl výrobce (zejm. TT). Naměřené hodnoty se poté neuváděly. -
spitfire 24.10.06 22:16
« Re:
to magic: Nevím, s jakou jsi ty jezdil Oktávkou možná, že to byl nějaký prastarý kus se zadřeným turbem >:D
Ta co jsem měl já tebou popisovaná vlastnosti nevykazovala. Podle průběho točivého momentu na papíře by ani neměla, maximum má od 1750 do 4600 otáček.
Ten Saab, co jsem s ním jezdil já, byl asi 5 let starý a ve 100% stavu. -
spitfire 24.10.06 22:04
« Re: Re:
to Saab: Byla to 9000. V dynamice byl rozdíl naopak zřetelný - Oktávka byla hbitější. To je celkem přirozený, ta 9000 je docela velká pixla. O to mi ale nešlo. Oba motory mi prostě přišly v pohodě. Co se týče průběhu točáku, tak je na tom1,8 T docela dobře, má 210 Nm při 1750 - 4600. Nevím, s jakým tlakem 1,8 T pracuje, ale asi nebude o moc větší, než u toho 2,0 t. Ta samá 1,8 bez tuba má jenom o 18 kW míň. -
Saab 24.10.06 14:42
« Re:
to spitfire: tak to ti klidně věřím, že jsi v dynamice nepoznal výraznější rozdíl. Motor 2.0t 110kW je základní turboverze v Saabech, tedy nejslabší turbobenzín vybavený nízkotlakým turbem (max. plnící tlak 0,5bar). Nenapsal jsi v jakém Saabu jsi jej zkoušel, nicméně to vypadá na 9-5ku, protože v 9-3ce je ten motor označen jako 1.8t a ve starších Saabech se označoval jako 2.0 LPT. I přesto má ten Saab o 30Nm vyšší točák (210Nm vs 240Nm), ale rozdíl v dynamice smazává váha aut, protože Saab 9-5 má dle výbavy pohotovostní hmotnost 1.525 - 1.760 kg zatímco Octavia má dle výbavy 1.260 - 1.390 kg, tedy přes 250 kg rozdíl. Saab má těch 240Nm dostupných od 1.800ot. do 3.500ot., Octavia nevím. -
martin.z 23.10.06 11:10
« Bez nadpisu
to magic:
ja nevim, pripda mi to trochu jako plana diskuze. Uplne idealni by bylo sem vložit vykonovy a momentovy graf motoru 1,8T treba ze stranek skodovky a vedle nej dat graf k tomu saab motoru...
Pak by se dalo o tom bavit a porovnat objem tech motoru a vahy aut.
Tohle jsou jen dojmy.. -
"-- skrytý --" 23.10.06 09:36
« Bez nadpisu
Samozřejmě, že můžeme. Rozdíl je v práci, kterou motor odvede. Pokud jsi s tím někdy opravdu jel, tak víš, že ten Saab "táhne" už od nízkých otáček citelně víc než ta Octavia. Ve středním pásmu otáček je ten rozdíl největší, u toho Saaba není taková nutnost podřazování např. při předjíždění a jiné změně dynamiky. U té Octavie člověk pořád čeká, kdy to přijde a pak pohledem na otáčkoměr pochopil, že už to nepříjde. Možná ti to přijde nepodstatné, stejně jako naměřené dynamické hodnoty, ale právě o tento fakt - průběh momentu - při konstrukci motoru nejvíce jde a to je na motoru ta největší věda.
Samozřejmě, pokud jsi jel se Saabem 900 z roku 1987 s ujetými 600.000 km a zadřeným turbem, tak nemáš pocit, že jel líp než nová Octavia. Ale to se nepatří.