Jaké auto s motorem 1.8T 110/132kW ???

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta

  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 02.11.06  18:47

    « Re: to bych nečekal

    Bohužel tuto chybu odstranili soudruzi až po 5 letech (1997-2002) :x Když se na tu chybu přišlo, tak se ji ještě dokonce pokoušeli nejdříve zapírat (házeli vinu na majitele, že zanedbali servis) a pak bagatelizovat >:-[]
    Bohužel všichni za honbou být s novým modelem co nejdříve na trhu a aby byl co nejlevnější, tak to musí někde ošidit. To máš stejný jako nízkoobjemové motory u VW (1.4), ty se taky vyráběli několik let s výrobní vadou (natekla tam voda, která v mrazech zamrzla a motor zničila). Nebo např. známý měl konstrukční vadu na VW Polu 1.9 SDI a v servisu mu řekli, že přijel za 5 minut 12, páč mu hrozilo, že o motor přijde atd. Většina těchto informací se ven ani nedostane :(
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.11.06  14:27

    « to bych nečekal

    Tak tohle bych opravdu nečekal a předpokládám,že takoví zásadní chyby by se měli odhalit při testech modelu automobilkou,docela smutný.Jinak jasně,máš pravdu.Pokud je nějakej agregát prostě pitomně konstruovanej,tak se může majitel snažit sebevíc,ale předpokládal bych,že takoví věci budou vychytaný.s tim Saabem si mě zaskočil. :shock:
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 02.11.06  12:51

    « Re: sorry že rušim

    to kacer donald: bohužel na životnost turbomotorů má vliv více věcí, když výrobce něco pos..e, tak je holt životnost motoru mnohem kratší. Příkladem budiž můj oblíbený Saab, který do první generace 9-5ky umístil turbo příliš blízko motoru, takže když tomu člověk šlapal na krk, tak díky působení vysokých teplot došlo k prohnutí bloku motoru díky čemuž není nic vyjímečného když uvidíš 9-5ku s měněným motorem po 60tis. km :'-( Eliminace tohoto nedostatku spočívá v montáži tepelného štítu za pár korun mezi motor a turbo a problém je pryč. Hold soudruzi ve Švédsku to díky úsporným opatřením posra.. :'-(
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.06  13:51

    « Bez nadpisu

    S tím lze sice souhlasit, ale o životnosti se bavím výhradně v souvislosti se správným užíváním. To platí ostatně pro každý výrobek.
    Delší životnost motoru je dána v tomto případě výrazně vyšší dimenzovaností částí motoru (zejména motor Lancia 16v Turbo je předimenzován až příliš) a použité materiály + použité komponenty (turbo, vstřiky, elektronika, atd.). Nevím, kolik stojí třeba polomotor na Octavii 1.8 T, ale ten Lanciácký 16v stojí komplet cca 215.000 Kč vč. DPH, takže předpokládám, že jeho cena paradoxně ani nebude nějak podstatně vyšší (byť cena turbodmychadla tedy vyšší je, ale kdo zná, ví proč).
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 31.10.06  13:35

    « Re: sorry že rušim

    Jo, přesně.
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.10.06  09:47

    « sorry že rušim

    Omlouvám se,že vám vstupuju do diskuse,ale obecně u turbo benzínu a jejich životnosti,resp. spolehlivosti bych jako důležitý činitel vyděl chování majitele a to hlavně u sportovně zaměřených modelů,takže bych to nepaušalizoval na tvrzení,že jeden motor od nějaké značky nic nevydrží a jiný od jiné značky je nezničitelný.
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 30.10.06  17:18

    « Re:

    to magic: Já nemám na mysli žádné konkrétní statistiky. Spíš se snažím dobrat toho, o co Ty opíráš svoje tvrzení. Znám pár lidí, co najezdili na 1,8T opravdu hodně bez problémů, znám jednoho, co se mu v 50.000 vysypalo turbo, protože jezdí jako prase, ale zobecnit bych si to netroufnul.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  17:06

    « Bez nadpisu

    spitfire: máš-li na mysli statistiky typu TUV, tak těm se směju - resp. lidé, kteří s nimi operují mi připadají směšní. Nemám statistiku, jen zkušenost. Ale pozor - nehovořil jsem obecně o tom, že by životnost motorů koncernu Fiat byla delší než životnost motorů VW!!! Hovořil jsem o turbomotorech 2.0 16v turbo a 2.0 20v turbo od Lancie versus 1.8 T 20v turbo od VW!!!
    Tak, jak to stavíš to pojmout nelze, každý motor je jiný a například motory 2.0 (příp. 1.8) TwinSpark 16v v Alfách 155II/156 se dožívají někdy neuvěřitelně krátkého věku (i pod 70.000 km).
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 30.10.06  15:50

    « Re: Re: to magic

    Jo, Kappu poznám, když ji vidím a sporťák to rozhodně není >:D Abych pravdu řekl, moc se mi nelíbí. (Abych Italům nekřivdil, třeba některý Alfy považuju za nádherný auta). Kamarád ji má, chtěl by ji prodat (pětiválec) a nějak to nikdo nechce koupit >:D
    Máš někde nějakou statistiku, co by potvrzovala Tvoje tvrzení, že životnost motorů koncernu Fiat je vyšší, než u koncernu VW?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  15:07

    « Re: to magic

    Kappa není sporťák, Thesis taky ne. Jsou to luxusní auta. Takže hovoříme o motoru jako takovém, nikoliv o jeho určení. Podstatná je odvedená práce a životnost, která je zde standardní (delší než u VW 20v turbo).
    Jinak proti gustu žádný dišputát, ale mnohem lépe zní "nejsou můj šálek kávy", než nějaké pavědecké zdůvodňování, proč je "tvůj šálek kávy" objektivně lepší. Já si myslím - z hlediska své dlouholeté praxe s turbomotory - že bych se motoru 20 v turbo od VW raději vyhnul, protože jak tu někdo podotknul - k motoru s velmi špatnou objemovou účinností bylo doplněno turbo za účelem eliminace této špatné účinnosti. Proti atm. verzi je to sice pokrok, ale proti srovnatelným turbomotorům vznikl outsider.
  • 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 30.10.06  14:46

    « to magic

    Moje reakce se týkala nárážek na moji osobu, nikoli parametrů italských vozů, které jsi uváděl. Ty budou podle všeho O.K.
    Jinaksi možná nerozumíme v jedné věci - já 1,8T nehodnotím jako motor ve sporťáku. Měl jsem ji v Octavii combi a přišel mi O.K. pro normální pohodový ježdění. Dobře táhnul od spodu, moc nežral a když člověk chtěl nebo potřeboval zrychlit, tak to nebyl problém. Nic víc, nic míň.
    Auta, o kterých píšeš ty, neznám, nikdy jsem v nich nejel, nicméně Ti věřim, že nepojedou špatně. Aniž bych chtěl cokoli snižovat či urážet, italské stroje tak nějak nějak nejsou můj šálek kávy.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  14:08

    « Bez nadpisu

    spitfire: nevím, proč se urážíš, napsal njsi ěco a já jsem ve stejném duchu reagoval. Protože na zjednodušená čísla a osobní zkušenost jsi nebral ohled, popsal jsem ti tu křivku celou. Kdybys v těch autech někdy jel, nebylo tu o čem.
    Mimochodem, dělali jsme i třeba srovnání AR GTV s motorem 3.0 V6 24v s úplně stejným výkonem a při zhruba stejné hmotnosti a Fiatem Coupé 20 v Turbo s tímhle pětiválcem a motoricky ten Alfáckej šestiválec dost vyhořel (byť třeba podvozkově je o dvě generace dál). 220 koní a 220 koní – přesto jiný motor. psal jsem to už u tý Thesis - kdybys to četl, nemusel jsi se urážet (lze do i zdokladovat).
    S Octavií RS se měřila Thema Turbo a Octavia vyhořela (tentokrát po všech stránkách) a s Octavií 20v turbo Thema 8v Turbo ve Švajcverzi (uškrcená na 150 koní). Thama měla nalítáno přes 250.000 km (pravda, turbo cca 20.000 km po repasi) a byla z roku 1988. Octavia si ani neškrtla.
    Subjektivně? Octavia 20v turbo byla ze všech nejrychlejší! Proč? Protože před každou zatáčkou člověk brzdil, až se mu ponožky rolovaly. A že to vypadalo, jakoby to brzdění bylo z bůhvíjaký rychlosti (když ty FSka nejdřív cuknou a pak už nebrzdí). Thema nejenže nemusí zdaleka tak brzdit, protože zatočí z mnohem vyšší rychlosti (i když je to sedan vyšší třídy), ale navíc ty brzdy fungují prostě normálně.
    Subjektivně nejrychlejší auto světa byl Trabant - v 93 km/ to vypadalo, že se vlivem gigaproudu vzduchu rozpadne a v zatáčce, kterou dneska jezdím kolem 110 km/h se ve 40 km/h převrátil.
  • 00 Reagovat !

    foto geronimoo

    geronimoo 30.10.06  08:57

    « Bez nadpisu

    má tedy cenu hledat do Audi A3 motor s132kw?? nebo bude lepší jít do fiesty ST??
  • 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 27.10.06  15:02

    « to saab

    Naprostý souhlas s tím, že 1,8 v Oktávce byla motorizace na prd. Spousta lidí ale tvrdí, že v Passatu, kde je ten motor podlél a má jiný sání, je O.K. Sám jsem v tom ale nejel.
    Párkrát jsem s tím pětiválcem v Passatu a nějak mě nenadchnul. Měl jsem pocit, že žere jako šestiválec a jede jako čtyřválec. Možná je to ale tím, že jsem to srovnával s V6/205 koní, co jsem tou dobou sedlal.
    Fabii jsem s tím 47 kW jsem zkoušel u prodejce, když jsem uvažoval, co koupit domů jako druhý auto a subjektivní dojem na mě udělala asi takovej, že jsem koupil radši Hondu >:D
    Ten 2.3T neznám, ale nedávno si ho s 220 koňma koupil brácha, už se těším, až mě sveze.
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 27.10.06  07:52

    « Re: Re: Re:

    to spitfire: asi ten tlak bude podobný, protože 1.8T 132kW má 0,8bar, takže ta Octávka je taky "poloturbo" jako ten Saab. Problém toho motoru je, že základem je celkem podprůměrná benzinová 1.8ka u které se její nectnosti pokusili potlačit turbem a celkem úspěšně. Nicméně před cca 5 lety jsem měl možnost přímého porovnání Octavie 1.8T a Bory 2.3 V5 a ta Bora na mě motoricky udělala mnohem větší dojem, takže z mého subjektivního pohledu je 1.8T až druhý nejlepší benzínový motor VW (s FSI jsem ještě neměl tu čest) :-)
    Co se subjektivních dojmů týče, tak ty dokážou hodně klamat. O tom jsem se přesvědčil se služební Fabií 1.2HTP 47kW. Když jsem v ní jel po rovinkách, tak jsem si myslel, že má snad místo 1.2ky 1.6ku :shock: Nicméně pak jsem musel předjet blbou starou Liazku a dojem silného motoru byl v háji, protože ta Fabie měla co dělat, aby se před tu Liazku předplazila 8-s
    Co se týče srovnání Saab vs. Octavia, tak tady můžu sloužit jen srovnáním s 9000 2.3T 147kW a to je neporovnatelný motor. Nicméně ten Saab proti Octavii taky klamal tělem, protože jízda ve 160 tam byla na rozdíl od Octavie pohodová, ono je to dáno hlavně rozdílem dvou tříd, takže je to pochopitelné. Nejhorší pro mě bylo přesedání mezi Saabem a Toyotou Corolla, protože po usednutí do Toyoty jsme měl normálně strach, protože v porovnání se Saabem tam chyběla polovina dveří, Saab byl totiž jak tank >:D Ale člověk si časem zvykne na všechno 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.06  11:13

    « Re:

    Srovnávání SAAB 9000 a Octávky I je něco nesmyslného a to nehledě na to že když si koupíš SAAB 9000 Aero tak má v základu něco okolo 230 koní... se "šáde" něco naprosto nesrovnatelného...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.06  08:38

    « Re:

    Téma daného vlákna je mi vcelku ukradené, ale jednu poznámku přesto přičiním: už mockrát jsem se na vlastní kůži přesvědčil, že dvě (či více) "papírově" naprosto adekvátní auta jsou v praxi natolik odlišná, že bych to na základě deklarovaných údajů asi nikdy nepředpokládal. A tím nechci říct, že deklarované údaje jsou zfalšované.
  • 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 25.10.06  22:23

    « Bez nadpisu

    to luckhash: Spoustu věcí samozřejmě srovnávat nemůžu, SAAB 9000 a Oktávka I jsou každý úplně jinde. Co můžu ale srovnat je celkový dojem, ktreý na mne udělaly zmiňované motorizace - obě považuju za povedené, s oběma je radost jezdit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.06  18:19

    « Bez nadpisu

    Jasně interiér, barvu, design, vzhled atd atd mužeš porovnávat z vlastní zkušenosti, ostatně i ty ostatní věci Jako motoy, jízdní vlastnosti, snad dokonce i detailní konstrukční uspořádání ( ikdyž tady už je to sporný). Ale v tomhle případě má tvoje vlastní zkušenost teměř nulovou vypovídací hodnoty. Promiň, ale je to tak..proč, už sem popsal zhruba níže..
    A jak řikám, neber to osobně ;-) všechno v dobrym
  • 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 25.10.06  18:15

    « to luckhash

    Já si na tomhle fóru nejvíc vážím příspěvků založených na osobní zkušehosti (říkej si tomu třeba subjektivní dojmy >:D ). Když někdo napíše že jezdí/jezdil v nějakém autě a působí/působilo to na něj tak a tak, považuju to za zajímavou informaci. Většinou to ale potom dopadne tak, že se na něj vrhnou různí cutandpastovači tabulek s parametrama a vysvětlí mu, že tomu vůbec nerozumí >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…