Jaké auto s motorem 1.8T 110/132kW ???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
spitfire 03.11.06 11:06
« Re: Re: Re: Re: Re: to bych nečekal
to Mitsi: On to ten koncern nějak přežije, prostě psi štěkají a karavana jde dál.
Jinak, když se podíváš na to, co který koncern kde tropí, tak mi příjde ten VW, kterej vytáhl Škodovku na úroveň srovnatelnou se západním standardem sympatičtější než třeba GM, kterej postupně dělá z původně skvělého SAABU derivát Vectry. -
"-- skrytý --" 03.11.06 10:07
« Re: Re: Re: Re: to bych nečekal
Spitfire: Nenajdes na tomhle foru nikoho, kdo by vickrat napsal, ze napr. 16V TS od Alfy je des a bes nez je Magic. Muzu se mu pod to podepsat s klidnym svedomim. A to ten motor mam ve svym... >:D
Takze ani ne tak zaujatost proti VW, spis vnimani reality. >:-[] -
"-- skrytý --" 03.11.06 10:03
« Re: Re: Re: Re: to bych nečekal
Tak za 1.: Za to si může koncern sám - nahrává totiž mně samému a mně podobným na smeč!
Za 2.: A cca 5 tis. havárek motorů jen v samotném Německu během pár dnů jedné zimy, kdy opravdu přituhlo, a byl z toho provalený skandál (jinde se to úspěšně ututlalo), to je co?
A konečně za 3.: Když se na to podíváš, tak i technicky průměrně zdatnému člověku musí být na první pohled jasné, že je to řešené naprosto špatně!!! -
"-- skrytý --" 03.11.06 10:01
« Prubehy
Lancia 16V Turbo
[odkaz]
(Fabrickej je cerna cara)
Lancia/Fiat 20V Turbo:
[odkaz]
(Fabrickej je cerna cara)
Skoda Octavia 1.8 Turbo
[odkaz]
(Fabrickej je modra cara)
Octavia RS 132kw
[odkaz]
(Fabricej jsou nizsi cary 132kw/235Nm)
AUDI A4 DTM edition 2.0 TFSI
[odkaz]
Z tohodle mi jasne vyplyva ze koncern VW je ve vyvoji turbomotoru ve velkem boomu. Patnactiletou ztratu v konstrukci a parametrech motoru 1.8T 110kw srazil u 2.0TFSI jen na desetiletou. Porovnavano pouze s koncernem Fiat/Lancia... 8) -
spitfire 03.11.06 09:49
« Re: Re: Re: to bych nečekal
to Mitsi: Vy odpůrci koncernu VW jste docela srandisti. Když se něco nepovede ve VW, je to hned konstrukční chyba kterou trpí značná část koncernových aut. Když něco pohnojí někdo jiný, je to v pohodě, taková věc se přeci při konstrukci něčeho tak složitýho, jako je auto, může občas stát >:D -
Saab 02.11.06 18:47
« Re: to bych nečekal
Bohužel tuto chybu odstranili soudruzi až po 5 letech (1997-2002) :x Když se na tu chybu přišlo, tak se ji ještě dokonce pokoušeli nejdříve zapírat (házeli vinu na majitele, že zanedbali servis) a pak bagatelizovat >:-[]
Bohužel všichni za honbou být s novým modelem co nejdříve na trhu a aby byl co nejlevnější, tak to musí někde ošidit. To máš stejný jako nízkoobjemové motory u VW (1.4), ty se taky vyráběli několik let s výrobní vadou (natekla tam voda, která v mrazech zamrzla a motor zničila). Nebo např. známý měl konstrukční vadu na VW Polu 1.9 SDI a v servisu mu řekli, že přijel za 5 minut 12, páč mu hrozilo, že o motor přijde atd. Většina těchto informací se ven ani nedostane :( -
« to bych nečekal
Tak tohle bych opravdu nečekal a předpokládám,že takoví zásadní chyby by se měli odhalit při testech modelu automobilkou,docela smutný.Jinak jasně,máš pravdu.Pokud je nějakej agregát prostě pitomně konstruovanej,tak se může majitel snažit sebevíc,ale předpokládal bych,že takoví věci budou vychytaný.s tim Saabem si mě zaskočil. :shock: -
Saab 02.11.06 12:51
« Re: sorry že rušim
to kacer donald: bohužel na životnost turbomotorů má vliv více věcí, když výrobce něco pos..e, tak je holt životnost motoru mnohem kratší. Příkladem budiž můj oblíbený Saab, který do první generace 9-5ky umístil turbo příliš blízko motoru, takže když tomu člověk šlapal na krk, tak díky působení vysokých teplot došlo k prohnutí bloku motoru díky čemuž není nic vyjímečného když uvidíš 9-5ku s měněným motorem po 60tis. km :'-( Eliminace tohoto nedostatku spočívá v montáži tepelného štítu za pár korun mezi motor a turbo a problém je pryč. Hold soudruzi ve Švédsku to díky úsporným opatřením posra.. :'-( -
"-- skrytý --" 31.10.06 13:51
« Bez nadpisu
S tím lze sice souhlasit, ale o životnosti se bavím výhradně v souvislosti se správným užíváním. To platí ostatně pro každý výrobek.
Delší životnost motoru je dána v tomto případě výrazně vyšší dimenzovaností částí motoru (zejména motor Lancia 16v Turbo je předimenzován až příliš) a použité materiály + použité komponenty (turbo, vstřiky, elektronika, atd.). Nevím, kolik stojí třeba polomotor na Octavii 1.8 T, ale ten Lanciácký 16v stojí komplet cca 215.000 Kč vč. DPH, takže předpokládám, že jeho cena paradoxně ani nebude nějak podstatně vyšší (byť cena turbodmychadla tedy vyšší je, ale kdo zná, ví proč). -
« sorry že rušim
Omlouvám se,že vám vstupuju do diskuse,ale obecně u turbo benzínu a jejich životnosti,resp. spolehlivosti bych jako důležitý činitel vyděl chování majitele a to hlavně u sportovně zaměřených modelů,takže bych to nepaušalizoval na tvrzení,že jeden motor od nějaké značky nic nevydrží a jiný od jiné značky je nezničitelný. -
spitfire 30.10.06 17:18
« Re:
to magic: Já nemám na mysli žádné konkrétní statistiky. Spíš se snažím dobrat toho, o co Ty opíráš svoje tvrzení. Znám pár lidí, co najezdili na 1,8T opravdu hodně bez problémů, znám jednoho, co se mu v 50.000 vysypalo turbo, protože jezdí jako prase, ale zobecnit bych si to netroufnul. -
"-- skrytý --" 30.10.06 17:06
« Bez nadpisu
spitfire: máš-li na mysli statistiky typu TUV, tak těm se směju - resp. lidé, kteří s nimi operují mi připadají směšní. Nemám statistiku, jen zkušenost. Ale pozor - nehovořil jsem obecně o tom, že by životnost motorů koncernu Fiat byla delší než životnost motorů VW!!! Hovořil jsem o turbomotorech 2.0 16v turbo a 2.0 20v turbo od Lancie versus 1.8 T 20v turbo od VW!!!
Tak, jak to stavíš to pojmout nelze, každý motor je jiný a například motory 2.0 (příp. 1.8) TwinSpark 16v v Alfách 155II/156 se dožívají někdy neuvěřitelně krátkého věku (i pod 70.000 km). -
spitfire 30.10.06 15:50
« Re: Re: to magic
Jo, Kappu poznám, když ji vidím a sporťák to rozhodně není >:D Abych pravdu řekl, moc se mi nelíbí. (Abych Italům nekřivdil, třeba některý Alfy považuju za nádherný auta). Kamarád ji má, chtěl by ji prodat (pětiválec) a nějak to nikdo nechce koupit >:D
Máš někde nějakou statistiku, co by potvrzovala Tvoje tvrzení, že životnost motorů koncernu Fiat je vyšší, než u koncernu VW? -
"-- skrytý --" 30.10.06 15:07
« Re: to magic
Kappa není sporťák, Thesis taky ne. Jsou to luxusní auta. Takže hovoříme o motoru jako takovém, nikoliv o jeho určení. Podstatná je odvedená práce a životnost, která je zde standardní (delší než u VW 20v turbo).
Jinak proti gustu žádný dišputát, ale mnohem lépe zní "nejsou můj šálek kávy", než nějaké pavědecké zdůvodňování, proč je "tvůj šálek kávy" objektivně lepší. Já si myslím - z hlediska své dlouholeté praxe s turbomotory - že bych se motoru 20 v turbo od VW raději vyhnul, protože jak tu někdo podotknul - k motoru s velmi špatnou objemovou účinností bylo doplněno turbo za účelem eliminace této špatné účinnosti. Proti atm. verzi je to sice pokrok, ale proti srovnatelným turbomotorům vznikl outsider. -
spitfire 30.10.06 14:46
« to magic
Moje reakce se týkala nárážek na moji osobu, nikoli parametrů italských vozů, které jsi uváděl. Ty budou podle všeho O.K.
Jinaksi možná nerozumíme v jedné věci - já 1,8T nehodnotím jako motor ve sporťáku. Měl jsem ji v Octavii combi a přišel mi O.K. pro normální pohodový ježdění. Dobře táhnul od spodu, moc nežral a když člověk chtěl nebo potřeboval zrychlit, tak to nebyl problém. Nic víc, nic míň.
Auta, o kterých píšeš ty, neznám, nikdy jsem v nich nejel, nicméně Ti věřim, že nepojedou špatně. Aniž bych chtěl cokoli snižovat či urážet, italské stroje tak nějak nějak nejsou můj šálek kávy. -
"-- skrytý --" 30.10.06 14:08
« Bez nadpisu
spitfire: nevím, proč se urážíš, napsal njsi ěco a já jsem ve stejném duchu reagoval. Protože na zjednodušená čísla a osobní zkušenost jsi nebral ohled, popsal jsem ti tu křivku celou. Kdybys v těch autech někdy jel, nebylo tu o čem.
Mimochodem, dělali jsme i třeba srovnání AR GTV s motorem 3.0 V6 24v s úplně stejným výkonem a při zhruba stejné hmotnosti a Fiatem Coupé 20 v Turbo s tímhle pětiválcem a motoricky ten Alfáckej šestiválec dost vyhořel (byť třeba podvozkově je o dvě generace dál). 220 koní a 220 koní – přesto jiný motor. psal jsem to už u tý Thesis - kdybys to četl, nemusel jsi se urážet (lze do i zdokladovat).
S Octavií RS se měřila Thema Turbo a Octavia vyhořela (tentokrát po všech stránkách) a s Octavií 20v turbo Thema 8v Turbo ve Švajcverzi (uškrcená na 150 koní). Thama měla nalítáno přes 250.000 km (pravda, turbo cca 20.000 km po repasi) a byla z roku 1988. Octavia si ani neškrtla.
Subjektivně? Octavia 20v turbo byla ze všech nejrychlejší! Proč? Protože před každou zatáčkou člověk brzdil, až se mu ponožky rolovaly. A že to vypadalo, jakoby to brzdění bylo z bůhvíjaký rychlosti (když ty FSka nejdřív cuknou a pak už nebrzdí). Thema nejenže nemusí zdaleka tak brzdit, protože zatočí z mnohem vyšší rychlosti (i když je to sedan vyšší třídy), ale navíc ty brzdy fungují prostě normálně.
Subjektivně nejrychlejší auto světa byl Trabant - v 93 km/ to vypadalo, že se vlivem gigaproudu vzduchu rozpadne a v zatáčce, kterou dneska jezdím kolem 110 km/h se ve 40 km/h převrátil.
Jenze to uz asi ani jinak nejde... :'-(