Jaké auto s motorem 1.8T 110/132kW ???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
"-- skrytý --" 07.11.06 09:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to bych nečekal
To se mi nikdy nepodařilo s určotostí zjistit - asi proto, že jsem neměl žádný "lepší" důvod to zjišťovat. Ale co vím, tak jde o většinu celohliníkových zážehových nepřeplňovaných motorů od 1,0 až po 2,0 MPI 115 PS. Netýká se to již zmíněných TDI, 1,8 a 1,8T, starých "škodováckých" a nových 1,2 HTP a snad i všech FSI. -
"-- skrytý --" 07.11.06 09:13
« Bez nadpisu
"Když srovnáváš 1,8 s nízkotlakym turbem s 2,0 s full turbem, tak Ti musí vyjít to, co je na křivkách vidět, to jest že má 1,8T rozumnej průběh, ale nižší výkon i točák."
To je ale kravina, viď? Octavia RS má 0,8 baru plnicí přetlak a má 180 koní a 232 Nm. Lancer Evo IX má jen o 0,2 baru plnicí přetlak vyšší a vykazuje 280 koní a 381 Nm. Opravdu si myslíš, že když Octavii RS nafoukáš na 1 bar, budeš mít srovnatelný motor s tím Lancerem?
Hele, vy jste si opravdu nevšimli toho, že když někdo něco dělá pořádně, tak zbankrotuje? Vždyť u toho Saaba nejde o nic jinýho, než o ušteření na výrobních nákladech, protože nezničitelný motory řady 20 byly prostě výrobně drahý a automobilka neprodukovala zisk.
Pročpak asi zkrachoval Jensen (první silniční auto s pohonem 4x4 a 2 samosvorama, kterýžto systém později vytáhlo Audi Quattro), NSU (výrobce revolučního Wankelova motoru a dalších vyfikundací), Lancia (zavedli do výroby samonosnou karoserii a V motory s malým úhlem rozevření válců), Alfa Romeo (ve své době revoluční systém motoru vpředu a převodovky vzadu se zadní nápravou DeDion, od r. 1914 nevyrobily jiný benzinový motor než DOHC), Porsche (vysokovýkonné motory a revoluční řešení Transaxle made in Lidovka Brno), Ferrari a tak můžeme pokračovat?
Takže zaslepené příznivce koncernu VW bych chtěl upozornit na jeden podstatný ekonomický aspekt: aby automobilka byla rentabilní, musí levně vyrábět a draho prodávat. Jinými slovy - automobilka je tím ekonomicky úspěšnější, čím víc se jí daří zákazníka vojebat. A věda "kterak maximálně vojebat zákazníka, aby měl pocit, že získal za své peníze vysokou hodnotu" se nazývá marketing.
Vzpomeňte si na to, až si půjdete pro další zázrak od VW... -
"-- skrytý --" 03.11.06 15:30
« Re: Re: Prubehy momentu
Tak se podivej na maxima pri otackach treba po 500... Ty lanciacky motory sou uplne nekde jinde... Treba pri 3000/min tam je rozdil snad 80-100Nm... A to jsou docela bezny otacky...
Ona ta krivka by potrebovala byt o tech 100Nm vejs... -
"-- skrytý --" 03.11.06 13:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: to bych nečekal
spitfire: Aby nedošlo k mýlce - "postižené" zdaleka nejsou jenom ty motory 1,4! VW věděl o problému několik let, za tu dobu nasekal stovky tisíc "postižených" motorů, a přesto upravoval pouze ty, které šly do Skandinávie!!!
Uklidnění pro Tebe: TDI-ček se to netýká.
Uklidnění pro ostatní v tomto vláknu: netýká se to ani motoru 1,8T. -
spitfire 03.11.06 12:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to bych nečekal
to HAROUS: Jedinej rozdíl je ve výchozí situaci obou automobilek. Jestli to takhle půjde dál (jako že asi jo), tak koncerny zaříděj, že blbý značky půjdou nahoru, dobrý půjdou dolů a všechny automobilky budou chrlit standardní koncernový kusy.
Onehdy jsem viděl srovnávací test Audi A4 Avant vs. Octavia combi vs. Volvo V50. Kdyby se někdo snažil srovnávat produkty těchhle automobilek před pár lety, tak by to byl neklamnej znak toho, že je zralej na Bohnice, ale dneska...kde jsou ty starý dobrý časy, kdy na jednom konci spektra byl Trabant a na druhym Mercedes >:D -
Saab 03.11.06 12:35
« Re: Re: Re: Re: to bych nečekal
to spitfire: no třeba u té konstrukční vady motorů 1.4 to byl celkem problém, protože se s ní ty motory vyráběli několik let, tuším že 5, tedy něco podobného jako u toho Saabu, jen VW těch motorů vyrobil nesrovnatelně víc :-(
Ale neboj, konstrukční vady mají všichni, tady máš malý výčet výrobních vad objevených za pár posledních měsíců:
Ford Galaxy 2.0 (1.2.-11.6.2006):
V dotčených vozech hrozí zkrat na zakončení alternátoru B+, který může roztavit izolační materiál. K požáru může dojít v sekci motoru při provozu i po zaparkování vozu.
Honda Civic 5D (modely FK1 a KF2 - 2006):
Přítomnost vody způsobuje až příliš rychlou korozi elektrických částí palivové pumpy. V některých případech to může dojít tak daleko, že pumpa přestane fungovat a auto nestartuje. Když je automobil v pohybu a toto se stane, motor se zastaví a hrozí nebezpečí dopravní nehody.
Ford F150 (27.4.1999-6.8.2000), Expedition (29.3.1999-6.8.2000) a Explorer (25.4.1997-20.10.1998):
Aktivátor tempomatu se přehřívá a následně může chytnou celý automobil. Netýká se to pouze jízdy, ale může se to stát i při parkování.
Lexus GS300 a GS430 (únor - březen 2005):
Výrobek představuje nebezpečí nehody a zranění, protože nárůst síly potřebné pro otočení kol zvyšuje sílu nutnou ke kontrole směru jízdy vozu, což může vést ke ztrátě kontroly nad řízením při jízdě vozu. Jelikož trvalé magnety nejsou správně upevněny na rotor volantu, jeho pohon postupně ztrácí točivý moment při maximálním otočení volantu.
Audi A8 (červenec 2002 - březen 2004):
V případě nehody je možné, že se airbag na místě řidiče nenaplní správně a hrozí úraz.
Smart ForTwo:
V důsledku montážní chyby hrozí nebezpečí úrazu. V některých automobilech mohou být špatně přišroubovaná sedadla a držáky bezpečnostních pásů.
Cadillac STS a SRX (2005):
Svár na řídicí tyči u pravého předního tlumiče rozhodně nesplňuje požadavky. Následně může dojít ke zlomení v tomto bodě, pravé přední kolo je pak neovladatelné a neřiditelné. Dojde ke ztrátě kontroly vozidla.
Alfa Romeo 147 (6/2004-1/2006) a GT (11/2003-12/2005) vybavené VDC:
V některých z uvedených vozů nerozezná systém VDC rezervní kolo kvůli jeho odlišné velikosti od běžných kol. V důsledku toho systém ABS v případě nehody nefunguje.
BMW řady 5,6 a 7 (9.1.2006-26.4.2006):
U zmíněných typů automobilů může dojít k tomu, že spodní pryžové uložení předního tlumiče může být nedostatečné. To vede k tomu, že se uložení nakonec oddělí od tlumiče a hrozí nebezpečí nehody.
Audi A3 (6/2005-8/2005):
Plyn, který je zapotřebí při naplnění airbagu, uniká vinou vady na plynovém generátoru. V případě nehody pak airbag nesplní svůj účel.
To je jen stručný výběr výrobních vad za posledních pár měsíců. Jak je vidět některé se najdou téměř hned viz. Honda nebo BMW a některé až po 9 letech viz. Ford Explorer.