Jaké auto s motorem 1.8T 110/132kW ???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
- Jaké auto s motorem 1.8T 110/132kW ??? 16.10.2006 12:50 geronimoo
- Bez nadpisu 16.10.2006 16:02
- 1,8T od VW group 17.10.2006 13:00
- Bez nadpisu 17.10.2006 14:08 martin.z
- Bez nadpisu 17.10.2006 14:58 martin.z
- Bez nadpisu 17.10.2006 16:31
- Bez nadpisu 17.10.2006 16:48 Ted
- Bez nadpisu 17.10.2006 17:02 martin.z
- Bez nadpisu 17.10.2006 17:56
- Bez nadpisu 17.10.2006 18:13 martin.z
- Podpis 17.10.2006 18:14 martin.z
- Re: 17.10.2006 19:11 martin.z
- Bez nadpisu 17.10.2006 21:28
- Bez nadpisu 17.10.2006 21:43
- Bez nadpisu 18.10.2006 07:25 geronimoo
- Bez nadpisu 18.10.2006 13:30 spitfire
- Bez nadpisu 23.10.2006 09:36
- Bez nadpisu 23.10.2006 11:10 martin.z
- Bez nadpisu 24.10.2006 23:24
- to magic 25.10.2006 11:16 spitfire
- Bez nadpisu 25.10.2006 13:59
- Bez nadpisu 25.10.2006 14:14 spitfire
- Bez nadpisu 25.10.2006 16:26
- to luckhash 25.10.2006 18:15 spitfire
- Bez nadpisu 25.10.2006 18:19
- Bez nadpisu 25.10.2006 22:23 spitfire
- to saab 27.10.2006 15:02 spitfire
- Bez nadpisu 30.10.2006 08:57 geronimoo
- Bez nadpisu 30.10.2006 14:08
- to magic 30.10.2006 14:46 spitfire
- Bez nadpisu 30.10.2006 17:06
- sorry že rušim 31.10.2006 09:47
- Bez nadpisu 31.10.2006 13:51
-
to bych nečekal 02.11.2006 14:27
-
Re: to bych nečekal 02.11.2006 18:47
Saab
-
Re: Re: to bych nečekal 03.11.2006 08:36
-
Re: Re: Re: to bych nečekal 03.11.2006 09:49
spitfire
- Re: Re: Re: Re: to bych nečekal 03.11.2006 10:03
- Re: Re: Re: Re: to bych nečekal 03.11.2006 10:07
-
Re: Re: Re: Re: to bych nečekal 03.11.2006 12:35
Saab
- Re: Re: Re: Re: Re: to bych nečekal 03.11.2006 12:51 spitfire
-
Re: Re: Re: to bych nečekal 03.11.2006 09:49
spitfire
-
Re: Re: to bych nečekal 03.11.2006 08:36
-
Re: to bych nečekal 02.11.2006 18:47
Saab
- Prubehy 03.11.2006 10:01
- Prubehy momentu 03.11.2006 14:00
- Skoda Octavia RS 06.11.2006 15:12
- Bez nadpisu 07.11.2006 09:13
- to magic 07.11.2006 11:17 spitfire
- Bez nadpisu 07.11.2006 13:09
- Bez nadpisu 07.11.2006 13:54
- to magic & luckhash 07.11.2006 17:42 spitfire
- Re: Re: 09.11.2006 09:32
- Bez nadpisu 10.11.2006 08:51
-
1,8T od VW group
to magic: zaujimalo by ma z akeho pohladu povazujes tento motor za jeden z najhorsich, resp auto+motor? Bral by som v potaz aj to v com sa ten motor da kupit.
Predpokladam ze Geronimoo hlada relativne prakticke spolahlive auto co VW group auto+motor vcelku v porovnani z "ostrejsou" a menej rozsirenou konkurenciou je. Uznavam ze to neni idealna volba na zabavne auto. Sam som bol sklamany z mdlej odozvy na plyn a slabu spatnu vazbu od riadenia A4 1,8T .Bol to r.v. 2002.-
"-- skrytý --" 17.10.2006 14:16
« Re: 1,8T od VW group
Nehodnotím auto (každý máme jiná měřítka), ale jen a čistě motor. Konkrétně práci, kterou ten motor odvede za určitou spotřebu paliva. A jako srovnání mě napadá např. motor 2.0 16v nebo 20v turbo made in Lancia (například Kappa). Vezmi si momentovou křivku těchto motorů. Nemusíš je s křivkou VW 1.8 T ani překrývat - už na první pohled vidíš, že ten rozdíl je diametrální. A to vše při srovnatelné spotřebě paliva. A životnost nebo spolehlivost? 2.0 16v je na tom výborně - díky absenci elektroniky Bosch je i motormanagement zcela bez vlivů neustále nefunkčních debimetrů, lambdasond, atd. 20v je na tom sice už podstatně hůř (tam už bohužel Bosch hraje svoji hru "co všechno se ještě dá pokazit"), ale mechanicky je lépe dimenzovaný než VW 1.8 T (i když ve srovnání s 16v je to bláto).
Nevěř mi - přesvědč se. Podobně na tom jsou motory Saabu a Volva, fenomenální je Mitsubishi, ale u nás se z jejich nabídky toho moc neprodává.
A že náš zákon zrovna v kategorii 1.8 dělí povinné ručení - to opravdu nemá s problematikou dobré nebo špatné konstrukce motoru vůbec nic společného.
-
-
martin.z 17.10.2006 14:08
Bez nadpisu
to Magic:
No to se opravdu muzu jen smat, ono to chce vzdycky porovnavat komplexne, to znamena i cenou za ktere jsou ta ci ona auta dostupna, s provoznimi naklady, objemem motoru atd.
Nejaka preplnovana 2,4 nebo 2,5 ve volvu je samozrejme tissi, vykonnejsi, ale taky drazsi, zravejsi, vetsi povinne ruceni atd.
Ja treba mel a mam 3 roky passata 1,8T r.v.99 ktereho jsem koupil uz jeteho. Celou dobu jsem nemel jediny problem, auto spada do stejne kategorie jako nejake 1,4 nebo 1,6ky co se tyce pov. ruceni a pritom nabizi nesrovnatelne vetsi komfort jizdy v tom smyslu ze na klidnou jizdu neni vubec nutne vytacet motor ani podrazovat. Na zabavnou jizdy ve smyslu nekterych zdejsich prispivatelu-tedy jizda neustale na fizicke hranici moznosti gum a silnice to asi samozrejme neni.... -
martin.z 17.10.2006 14:58
Bez nadpisu
No to tedy promin, ale nejaka Lancia Kappa me pripada jako naprostej exot tady, asi sotva si tady v cechach bude moci vybrat z nejake slusne nabidky tehle autaku. Jinak 210 Nm v celelm spektru otacek uz od 1780 otacek mi pripada na 1800 objem motoru slusny.
Co se tyce spolehlivosti-jak jsem psal, nemel jsem jedinej problem, olej to nezralo, nikdy zadne cukani, vynechavani ani problemy s elektronikou, kterych bylo v jinych koncernovych autech(napr.1,4 16v 74kwve fabii nepocitatelne) a myslim ze kdyz to nekdo netyra za studena apod., zkratka umi se chovat k preplnovanym motorum tak je to naprosto v pohode.
Jeste bych doplnil, ze sice jezdim opravdu hodne klidove, ale s passatem mam dlouhodou spotrebu 7,3l/100km a to jeste s pomerne slusnym zastoupenim Prahy.
Treba volvo tebou zminovane bere minimalne 10l/100km a muzes se stavet treba na hlavu.. Nic proti nemu, meli jsme jedno v rodine, jen je to ke vsem vyhodam i trochu narocnejsi ekonomicky. -
Bez nadpisu
Já pokládám 1.8T za nejlepší motor koncernu VW z 90. let, takže mezi ostatními značkami je to tak průměr. Ostatní benzíny od VW z té doby jsou vesměs příšerné, zejména atmosférické 1.8 20V, 2.0 8V a 2.3 V5. Základní verze 1.8T se 150 koňmi umožňuje příjemné a celkem dynamické svezení. Problém je, že se tenhle motor montoval jen do aut koncernu VW, takže kupující volí mezi okoukanou a neproporční Octavií, beztvarým Seatem, předraženým Golfem nebo neuvěřitelně předraženou Audi. Když už bych si MUSEL vybrat nějaké "normální" auto s motorem 1.8T (čili žádné Audi S3 nebo TT), bral bych buď Passata (alespoň dost místa a slušná výbava) nebo Ibizu na vyblbnutí nebo Octavii RS Kombi (ta trochu pojede a vypadá o něco líp než "normální" Octavia). Ale stejně bych se raději poohlédl po nějakém jiném autě s jiným motorem - tak jak píše magic.
martin.z: Passat 1.8T za 7,3 litru ?!? Tak to seš svatej... Já jednu dobu prodával Volkswgeny a naprostá většina zákazníků jezdila za 10 - 11 litrů, což mi na Passata se 150 koňmi přišlo adekvátní.
Lancia Kappa: a jaký je problém si pro ni zajet / nechat si ji dovézt z Itálie, Francie popř. Švýcarska? -
martin.z 17.10.2006 17:02
Bez nadpisu
to Beaumont:
Ja taky rovnou napsall, ze nejezdim sportovne, resp. jezdim hodne usedle. Ale mel jsem predtim treba i volvo 850 ten pitomej 2,5 litr s 10 ventily a ten byl jednak hlucnejsi a pri podobnym vykonu(106kw) zral pri stejne ekonomickem stylu jizdy 10,5 litru. Nechci srovnavat, jen s 1,8T jsem opravdu moc spokojenej a tu spotrebu mam nejen s pal.pocitace, ale i z realneho mereni pri doplneni nadrze... -
"-- skrytý --" 17.10.2006 17:56
Bez nadpisu
martin z: "nak 210 Nm v celelm spektru otacek uz od 1780 otacek mi pripada na 1800 objem motoru slusny."
To je právě ten problém - to není slušný, ale ubohý!! V polovině 80. let jsme byli dál s motory 8v!!! Uvědom si, že Thema 8v Turbo nebo AR 75 z roku 1984 jsou proti tomu vrcholem techniky! V tý době takový Saab 9000 Turbo představoval mnohem vyšší technickou úroveň než ten 1.8 T 20v - a to nejen motorem...
Pro tvoji představu ta Kappa (která se dá koupit za nějaký 4.000 Euro i s roční zárukou a ve výbavě, s níž nemůže nějaký Passat absolutně soupeřit; o podvozku s víceprvkovými závěsy, samosvoru nebo čtyřpístkových brzdách Brembo ani nemluvě) má 315 Nm na 2.500/min a motor se ochotně vytáčí k 6.700/min (200 koní je k dispozici už pod 5.500/min, maximální 220 koní při 6.300/min.) Zrychlí to z 0 na 100 km/h za 6,9 s, 1000 m zvládá za 26,9 s. A průměrná spotřeba je zhruba o litřík vyšší než u toho Passata (ona je Kappa trochu větší a hlavně mnohem prostornější auto). Menší a starší předchůdce - Thema 16v Turbo byla spotřebou srovnatelná s tím Passatem a jela proti Octavii RS jako střela (210 koní na 5750/min, 298 Nm na 2750/min, použitelné otáčky 2500-6300/min). Thema už se nedělá 12 let, Kappa asi 7...
Neuvádím ty Lancie jako dokonalost a Písmo svaté, ale pouze pro srovnání (uvádím to, co osobně dobře znám). Nevýhodou těchto aut je jediná věc - servis. V týhle zemi je jen málo lidí, kteří mají všech pět pohromadě a člověk jim to může svěřit. Ale pár jich přeci jen znám. -
martin.z 17.10.2006 18:13
Bez nadpisu
to magic: Tak to vypada, ze sis nasel neco co se ti libi a co respektujes a potom chapu tvuj postoj.
Ja se k tem motorum tebou zminovanym nemuzu vyjadrit, protoze o nich nic nevim.
Ja osobne preferuji spis novejsi a taky beznejsi auta. Dalsi otazka je taky vydrz a spolehlivost, protoze vyssi vykony taky znamenaji vyssi namahani, ale jak rikam-nemam k tomu dost informaci.
Mimochodem muzete mi nekdo rict co udelat proto aby s emi zobrazoval podpis??
Mam ho samozrejme vyplneny a u kolonky"vzdy pripojit podpis" mam ano-a pritom nic.. -
-
"-- skrytý --" 17.10.2006 21:43
Bez nadpisu
martin.z: nic ve zlým, ale to je právě ono. Člověku, který s turbomotory těch "lepších" výrobců nemá zkušenosti může VW 1.8 T 20v připadat velmi zdařilý, ale opak je bohužel pravdou.
Co se týká životnosti - opět je to tak, že ten lepší má i delší životnost. Jinak ten pětiválec se stále vyrábí, používá jej např. Lancia Thesis, kterou jsem v ČR viděl snad jednou. Už jsem to psal mockrát - perličkou toho auta je, že se do něho krom 2.0 turbo 20v 185 koní montoval i šestiválec 3.2 V6 24v 230 koní od Alfy Romeo. Možná jsem s tím už trapnej, ale připadá mi celkem vtipný, že ten o 45 koní slabší pětiválec je s tím autem na kilometru (i ve zrychlení 0-100 km/h) o cca 0,5 s rychlejší než ten šestiválec, přitom spotřebuje o cca 2 l/100 km míň paliva a je o 1 dB tišší. Tedy vlastně byl - od zveřejnění toho srovnávacího testu se 3.2 V6 24v dodává už jen s automatickou převodovkou...
Je to prrostě jen důkaz toho, že koně motor nedělají (a motor nedělá auto) -
geronimoo 18.10.2006 07:25
Bez nadpisu
Můžete se vrátit k původním otázkám? >:D Dík
stejně mu to nevyvrátíte... tak at si myslí že 1.8T nestojí zanic, my víme své ;-) -
spitfire 18.10.2006 13:30
Bez nadpisu
to magic, saab: Míval jsem Oktávku 1,8T/110 kW, jezdil jsem i se Saabem 2,0t/110 kW a nějak jsem nezaznamenal, že by motor v Saabu proti tomu 1,8T něčím vynikal. Můžete osvětlit, v čem je ten rozdíl?-
Saab 24.10.2006 14:42
« Re:
to spitfire: tak to ti klidně věřím, že jsi v dynamice nepoznal výraznější rozdíl. Motor 2.0t 110kW je základní turboverze v Saabech, tedy nejslabší turbobenzín vybavený nízkotlakým turbem (max. plnící tlak 0,5bar). Nenapsal jsi v jakém Saabu jsi jej zkoušel, nicméně to vypadá na 9-5ku, protože v 9-3ce je ten motor označen jako 1.8t a ve starších Saabech se označoval jako 2.0 LPT. I přesto má ten Saab o 30Nm vyšší točák (210Nm vs 240Nm), ale rozdíl v dynamice smazává váha aut, protože Saab 9-5 má dle výbavy pohotovostní hmotnost 1.525 - 1.760 kg zatímco Octavia má dle výbavy 1.260 - 1.390 kg, tedy přes 250 kg rozdíl. Saab má těch 240Nm dostupných od 1.800ot. do 3.500ot., Octavia nevím.-
spitfire 24.10.2006 22:04
« Re: Re:
to Saab: Byla to 9000. V dynamice byl rozdíl naopak zřetelný - Oktávka byla hbitější. To je celkem přirozený, ta 9000 je docela velká pixla. O to mi ale nešlo. Oba motory mi prostě přišly v pohodě. Co se týče průběhu točáku, tak je na tom1,8 T docela dobře, má 210 Nm při 1750 - 4600. Nevím, s jakým tlakem 1,8 T pracuje, ale asi nebude o moc větší, než u toho 2,0 t. Ta samá 1,8 bez tuba má jenom o 18 kW míň.-
Saab 27.10.2006 07:52
« Re: Re: Re:
to spitfire: asi ten tlak bude podobný, protože 1.8T 132kW má 0,8bar, takže ta Octávka je taky "poloturbo" jako ten Saab. Problém toho motoru je, že základem je celkem podprůměrná benzinová 1.8ka u které se její nectnosti pokusili potlačit turbem a celkem úspěšně. Nicméně před cca 5 lety jsem měl možnost přímého porovnání Octavie 1.8T a Bory 2.3 V5 a ta Bora na mě motoricky udělala mnohem větší dojem, takže z mého subjektivního pohledu je 1.8T až druhý nejlepší benzínový motor VW (s FSI jsem ještě neměl tu čest) :-)
Co se subjektivních dojmů týče, tak ty dokážou hodně klamat. O tom jsem se přesvědčil se služební Fabií 1.2HTP 47kW. Když jsem v ní jel po rovinkách, tak jsem si myslel, že má snad místo 1.2ky 1.6ku :shock: Nicméně pak jsem musel předjet blbou starou Liazku a dojem silného motoru byl v háji, protože ta Fabie měla co dělat, aby se před tu Liazku předplazila 8-s
Co se týče srovnání Saab vs. Octavia, tak tady můžu sloužit jen srovnáním s 9000 2.3T 147kW a to je neporovnatelný motor. Nicméně ten Saab proti Octavii taky klamal tělem, protože jízda ve 160 tam byla na rozdíl od Octavie pohodová, ono je to dáno hlavně rozdílem dvou tříd, takže je to pochopitelné. Nejhorší pro mě bylo přesedání mezi Saabem a Toyotou Corolla, protože po usednutí do Toyoty jsme měl normálně strach, protože v porovnání se Saabem tam chyběla polovina dveří, Saab byl totiž jak tank >:D Ale člověk si časem zvykne na všechno 8)
-
-
-
"-- skrytý --" 23.10.2006 09:36
Bez nadpisu
Samozřejmě, že můžeme. Rozdíl je v práci, kterou motor odvede. Pokud jsi s tím někdy opravdu jel, tak víš, že ten Saab "táhne" už od nízkých otáček citelně víc než ta Octavia. Ve středním pásmu otáček je ten rozdíl největší, u toho Saaba není taková nutnost podřazování např. při předjíždění a jiné změně dynamiky. U té Octavie člověk pořád čeká, kdy to přijde a pak pohledem na otáčkoměr pochopil, že už to nepříjde. Možná ti to přijde nepodstatné, stejně jako naměřené dynamické hodnoty, ale právě o tento fakt - průběh momentu - při konstrukci motoru nejvíce jde a to je na motoru ta největší věda.
Samozřejmě, pokud jsi jel se Saabem 900 z roku 1987 s ujetými 600.000 km a zadřeným turbem, tak nemáš pocit, že jel líp než nová Octavia. Ale to se nepatří.-
spitfire 24.10.2006 22:16
« Re:
to magic: Nevím, s jakou jsi ty jezdil Oktávkou možná, že to byl nějaký prastarý kus se zadřeným turbem >:D
Ta co jsem měl já tebou popisovaná vlastnosti nevykazovala. Podle průběho točivého momentu na papíře by ani neměla, maximum má od 1750 do 4600 otáček.
Ten Saab, co jsem s ním jezdil já, byl asi 5 let starý a ve 100% stavu.
-
-
martin.z 23.10.2006 11:10
Bez nadpisu
to magic:
ja nevim, pripda mi to trochu jako plana diskuze. Uplne idealni by bylo sem vložit vykonovy a momentovy graf motoru 1,8T treba ze stranek skodovky a vedle nej dat graf k tomu saab motoru...
Pak by se dalo o tom bavit a porovnat objem tech motoru a vahy aut.
Tohle jsou jen dojmy.. -
"-- skrytý --" 24.10.2006 23:24
Bez nadpisu
spitfire: buď jsi negramotný, nebo poněkud pomalý v myšlení a nebo jen nečteš, co tu píšu. To tvoje rozmezí otáček je hezký, ale 1890-3300/min představuje u Octavie 1.8 20v T Mk cca 207 Nm. U RS je to cca 229 Nm v rozmezí 2150-3600/min. Předtím a potom je to výrazně méně.
Já ti tu jasně píšu, že za DOBRÝ turbomotor považuju např. motor Lancia 20v turbo, který má na při:
2000/min = 228 Nm/64 koní (281/80)
2500/min = 315 Nm/111 k (345/123)
3000/min = 302 Nm/129 k (353/151)
3500/min = 295 Nm/147 k (345/172)
4000/min = 290 Nm/165 k (339/193)
4500/min = 289 Nm/185 k (329/211)
5000/min = 282 Nm/201 k (320/228)
5500/min = 274 Nm/215 k (308/241)
6000/min = 257 Nm/220 k (300/256)
6250/min = 237 Nm/211 k (293/261)
6500/min = 219 Nm/203 k (273/253)
6750/min = 200 Nm/192 k (248/238)
7000/min = -/- (224 Nm/223 k)
Údaje v závorce platí pro RON 98.
Jako redaktor AutoTIPu jsem opravdu neměl od Škodovky na testy prastaré kusy se zadřeným turbem. Naopak, takovou Škodovku, která šla 2x linkou, pak na zkušební okruh a potřetí linkou nikde nekoupíš. Je pravda, že některé z vozů Audi s tímto motorem nedosahovaly při měřeních na brzdě hodnot, jaké uváděl výrobce (zejm. TT). Naměřené hodnoty se poté neuváděly. -
"-- skrytý --" 25.10.2006 13:59
Bez nadpisu
spitfire: nediv se, když nechceš přijmout jakejkoliv technickej argument proti tvé vlastní zkušenosti ( subjektivně x objektivně, a tady bohužel ty zastupuješ tu subjektivní stránku věci ty)...myslím že to určitě nebylo mysleno zle, viď magicu? :P -
spitfire 25.10.2006 14:14
Bez nadpisu
to luckhash: Nemám problém s technickými argumenty. Když někam napíšu, že údaje výrobce jsou takové a takové a že moje subjektivní zkušenosti tomu odpovídají, tak co s tím je za problém?-
zmulin 25.10.2006 14:21
« Re:
Nezastávej se Magica,byl zbytečně zlej.Teorie je hezká věc,ale pokud se nepotvrdí v praxi,tak je na ho... a spitfire napsal svoje osobní srovnání.Možná by to chtělo někdy přemejšlet taky nad aplikací tabulek a křivek v daných podmínkách a nerozepisovat se sáhodlouze tady.Koneckonců nikdy jsem nečet,ani neslyšel nic OBJEKTIVNÍHO o žádném voze,protože kdyby to šlo,tak by se mohly fóra jako je tohle zrušit a o čem bysme se pak bavili třeba i po hospodách... ;-)
-
-
"-- skrytý --" 25.10.2006 16:26
Bez nadpisu
Já teda nevim, jak může srovnávat dva motory v ruznejch autech, lišící se např. hmotnostně o 200kg? Tady není čas a místo na nějaké osobní napadání, proč taky. Takže doporučuju se tu nic nebrat osobně.
Zmulin:
to je přesně ono, takhle se u nás hodnotěj technický záležitosti. Subjektivně. Ale to je pak všechno naprosto neporovnatelný! I proto se provádějí laboratorní měření čehokoli, aby bylo srovnání..jistě, teorie se často liší od praxe, ale přesto budu věřit např. rozsahu vykonané práce který ten a ten motor vykoná a porovnám je mezi sebou, než subjektivnímu pocitu ze dvou ruzně starejch, ruzně opečovávanejch autech s ruznejma technickýma parametrama. ( a proto taky když už bych si koupil nějakej časopis o technice tipu speed, či autogear, tak snad jenom kvuli obrázkum, nebo proto že je mi sympatický sloh toho autora). Já bych rozhodně vlastní zkušenosti nepovyšoval nad měření a naopak.
huml76: ? -
spitfire 25.10.2006 18:15
to luckhash
Já si na tomhle fóru nejvíc vážím příspěvků založených na osobní zkušehosti (říkej si tomu třeba subjektivní dojmy >:D ). Když někdo napíše že jezdí/jezdil v nějakém autě a působí/působilo to na něj tak a tak, považuju to za zajímavou informaci. Většinou to ale potom dopadne tak, že se na něj vrhnou různí cutandpastovači tabulek s parametrama a vysvětlí mu, že tomu vůbec nerozumí >:D -
"-- skrytý --" 25.10.2006 18:19
Bez nadpisu
Jasně interiér, barvu, design, vzhled atd atd mužeš porovnávat z vlastní zkušenosti, ostatně i ty ostatní věci Jako motoy, jízdní vlastnosti, snad dokonce i detailní konstrukční uspořádání ( ikdyž tady už je to sporný). Ale v tomhle případě má tvoje vlastní zkušenost teměř nulovou vypovídací hodnoty. Promiň, ale je to tak..proč, už sem popsal zhruba níže..
A jak řikám, neber to osobně ;-) všechno v dobrym -
spitfire 25.10.2006 22:23
Bez nadpisu
to luckhash: Spoustu věcí samozřejmě srovnávat nemůžu, SAAB 9000 a Oktávka I jsou každý úplně jinde. Co můžu ale srovnat je celkový dojem, ktreý na mne udělaly zmiňované motorizace - obě považuju za povedené, s oběma je radost jezdit.-
"-- skrytý --" 26.10.2006 08:38
« Re:
Téma daného vlákna je mi vcelku ukradené, ale jednu poznámku přesto přičiním: už mockrát jsem se na vlastní kůži přesvědčil, že dvě (či více) "papírově" naprosto adekvátní auta jsou v praxi natolik odlišná, že bych to na základě deklarovaných údajů asi nikdy nepředpokládal. A tím nechci říct, že deklarované údaje jsou zfalšované.
-
-
spitfire 27.10.2006 15:02
to saab
Naprostý souhlas s tím, že 1,8 v Oktávce byla motorizace na prd. Spousta lidí ale tvrdí, že v Passatu, kde je ten motor podlél a má jiný sání, je O.K. Sám jsem v tom ale nejel.
Párkrát jsem s tím pětiválcem v Passatu a nějak mě nenadchnul. Měl jsem pocit, že žere jako šestiválec a jede jako čtyřválec. Možná je to ale tím, že jsem to srovnával s V6/205 koní, co jsem tou dobou sedlal.
Fabii jsem s tím 47 kW jsem zkoušel u prodejce, když jsem uvažoval, co koupit domů jako druhý auto a subjektivní dojem na mě udělala asi takovej, že jsem koupil radši Hondu >:D
Ten 2.3T neznám, ale nedávno si ho s 220 koňma koupil brácha, už se těším, až mě sveze. -
"-- skrytý --" 30.10.2006 14:08
Bez nadpisu
spitfire: nevím, proč se urážíš, napsal njsi ěco a já jsem ve stejném duchu reagoval. Protože na zjednodušená čísla a osobní zkušenost jsi nebral ohled, popsal jsem ti tu křivku celou. Kdybys v těch autech někdy jel, nebylo tu o čem.
Mimochodem, dělali jsme i třeba srovnání AR GTV s motorem 3.0 V6 24v s úplně stejným výkonem a při zhruba stejné hmotnosti a Fiatem Coupé 20 v Turbo s tímhle pětiválcem a motoricky ten Alfáckej šestiválec dost vyhořel (byť třeba podvozkově je o dvě generace dál). 220 koní a 220 koní – přesto jiný motor. psal jsem to už u tý Thesis - kdybys to četl, nemusel jsi se urážet (lze do i zdokladovat).
S Octavií RS se měřila Thema Turbo a Octavia vyhořela (tentokrát po všech stránkách) a s Octavií 20v turbo Thema 8v Turbo ve Švajcverzi (uškrcená na 150 koní). Thama měla nalítáno přes 250.000 km (pravda, turbo cca 20.000 km po repasi) a byla z roku 1988. Octavia si ani neškrtla.
Subjektivně? Octavia 20v turbo byla ze všech nejrychlejší! Proč? Protože před každou zatáčkou člověk brzdil, až se mu ponožky rolovaly. A že to vypadalo, jakoby to brzdění bylo z bůhvíjaký rychlosti (když ty FSka nejdřív cuknou a pak už nebrzdí). Thema nejenže nemusí zdaleka tak brzdit, protože zatočí z mnohem vyšší rychlosti (i když je to sedan vyšší třídy), ale navíc ty brzdy fungují prostě normálně.
Subjektivně nejrychlejší auto světa byl Trabant - v 93 km/ to vypadalo, že se vlivem gigaproudu vzduchu rozpadne a v zatáčce, kterou dneska jezdím kolem 110 km/h se ve 40 km/h převrátil. -
spitfire 30.10.2006 14:46
to magic
Moje reakce se týkala nárážek na moji osobu, nikoli parametrů italských vozů, které jsi uváděl. Ty budou podle všeho O.K.
Jinaksi možná nerozumíme v jedné věci - já 1,8T nehodnotím jako motor ve sporťáku. Měl jsem ji v Octavii combi a přišel mi O.K. pro normální pohodový ježdění. Dobře táhnul od spodu, moc nežral a když člověk chtěl nebo potřeboval zrychlit, tak to nebyl problém. Nic víc, nic míň.
Auta, o kterých píšeš ty, neznám, nikdy jsem v nich nejel, nicméně Ti věřim, že nepojedou špatně. Aniž bych chtěl cokoli snižovat či urážet, italské stroje tak nějak nějak nejsou můj šálek kávy.-
"-- skrytý --" 30.10.2006 15:07
« Re: to magic
Kappa není sporťák, Thesis taky ne. Jsou to luxusní auta. Takže hovoříme o motoru jako takovém, nikoliv o jeho určení. Podstatná je odvedená práce a životnost, která je zde standardní (delší než u VW 20v turbo).
Jinak proti gustu žádný dišputát, ale mnohem lépe zní "nejsou můj šálek kávy", než nějaké pavědecké zdůvodňování, proč je "tvůj šálek kávy" objektivně lepší. Já si myslím - z hlediska své dlouholeté praxe s turbomotory - že bych se motoru 20 v turbo od VW raději vyhnul, protože jak tu někdo podotknul - k motoru s velmi špatnou objemovou účinností bylo doplněno turbo za účelem eliminace této špatné účinnosti. Proti atm. verzi je to sice pokrok, ale proti srovnatelným turbomotorům vznikl outsider.-
spitfire 30.10.2006 15:50
« Re: Re: to magic
Jo, Kappu poznám, když ji vidím a sporťák to rozhodně není >:D Abych pravdu řekl, moc se mi nelíbí. (Abych Italům nekřivdil, třeba některý Alfy považuju za nádherný auta). Kamarád ji má, chtěl by ji prodat (pětiválec) a nějak to nikdo nechce koupit >:D
Máš někde nějakou statistiku, co by potvrzovala Tvoje tvrzení, že životnost motorů koncernu Fiat je vyšší, než u koncernu VW?
-
-
-
"-- skrytý --" 30.10.2006 17:06
Bez nadpisu
spitfire: máš-li na mysli statistiky typu TUV, tak těm se směju - resp. lidé, kteří s nimi operují mi připadají směšní. Nemám statistiku, jen zkušenost. Ale pozor - nehovořil jsem obecně o tom, že by životnost motorů koncernu Fiat byla delší než životnost motorů VW!!! Hovořil jsem o turbomotorech 2.0 16v turbo a 2.0 20v turbo od Lancie versus 1.8 T 20v turbo od VW!!!
Tak, jak to stavíš to pojmout nelze, každý motor je jiný a například motory 2.0 (příp. 1.8) TwinSpark 16v v Alfách 155II/156 se dožívají někdy neuvěřitelně krátkého věku (i pod 70.000 km).-
spitfire 30.10.2006 17:18
« Re:
to magic: Já nemám na mysli žádné konkrétní statistiky. Spíš se snažím dobrat toho, o co Ty opíráš svoje tvrzení. Znám pár lidí, co najezdili na 1,8T opravdu hodně bez problémů, znám jednoho, co se mu v 50.000 vysypalo turbo, protože jezdí jako prase, ale zobecnit bych si to netroufnul.
-
-
sorry že rušim
Omlouvám se,že vám vstupuju do diskuse,ale obecně u turbo benzínu a jejich životnosti,resp. spolehlivosti bych jako důležitý činitel vyděl chování majitele a to hlavně u sportovně zaměřených modelů,takže bych to nepaušalizoval na tvrzení,že jeden motor od nějaké značky nic nevydrží a jiný od jiné značky je nezničitelný.-
Saab 02.11.2006 12:51
« Re: sorry že rušim
to kacer donald: bohužel na životnost turbomotorů má vliv více věcí, když výrobce něco pos..e, tak je holt životnost motoru mnohem kratší. Příkladem budiž můj oblíbený Saab, který do první generace 9-5ky umístil turbo příliš blízko motoru, takže když tomu člověk šlapal na krk, tak díky působení vysokých teplot došlo k prohnutí bloku motoru díky čemuž není nic vyjímečného když uvidíš 9-5ku s měněným motorem po 60tis. km :'-( Eliminace tohoto nedostatku spočívá v montáži tepelného štítu za pár korun mezi motor a turbo a problém je pryč. Hold soudruzi ve Švédsku to díky úsporným opatřením posra.. :'-(
-
"-- skrytý --" 31.10.2006 13:51
Bez nadpisu
S tím lze sice souhlasit, ale o životnosti se bavím výhradně v souvislosti se správným užíváním. To platí ostatně pro každý výrobek.
Delší životnost motoru je dána v tomto případě výrazně vyšší dimenzovaností částí motoru (zejména motor Lancia 16v Turbo je předimenzován až příliš) a použité materiály + použité komponenty (turbo, vstřiky, elektronika, atd.). Nevím, kolik stojí třeba polomotor na Octavii 1.8 T, ale ten Lanciácký 16v stojí komplet cca 215.000 Kč vč. DPH, takže předpokládám, že jeho cena paradoxně ani nebude nějak podstatně vyšší (byť cena turbodmychadla tedy vyšší je, ale kdo zná, ví proč). -
to bych nečekal
Tak tohle bych opravdu nečekal a předpokládám,že takoví zásadní chyby by se měli odhalit při testech modelu automobilkou,docela smutný.Jinak jasně,máš pravdu.Pokud je nějakej agregát prostě pitomně konstruovanej,tak se může majitel snažit sebevíc,ale předpokládal bych,že takoví věci budou vychytaný.s tim Saabem si mě zaskočil. :shock:-
Saab 02.11.2006 18:47
« Re: to bych nečekal
Bohužel tuto chybu odstranili soudruzi až po 5 letech (1997-2002) :x Když se na tu chybu přišlo, tak se ji ještě dokonce pokoušeli nejdříve zapírat (házeli vinu na majitele, že zanedbali servis) a pak bagatelizovat >:-[]
Bohužel všichni za honbou být s novým modelem co nejdříve na trhu a aby byl co nejlevnější, tak to musí někde ošidit. To máš stejný jako nízkoobjemové motory u VW (1.4), ty se taky vyráběli několik let s výrobní vadou (natekla tam voda, která v mrazech zamrzla a motor zničila). Nebo např. známý měl konstrukční vadu na VW Polu 1.9 SDI a v servisu mu řekli, že přijel za 5 minut 12, páč mu hrozilo, že o motor přijde atd. Většina těchto informací se ven ani nedostane :(-
"-- skrytý --" 03.11.2006 08:36
« Re: Re: to bych nečekal
Ta "voda tam nenatekla", jelikož se jedná o kondenzát vznikající v důsledku naprosto špatného řešení odvětrání karteru. Touto konstrukční chybou trpí značná část koncernových motorů.-
spitfire 03.11.2006 09:49
« Re: Re: Re: to bych nečekal
to Mitsi: Vy odpůrci koncernu VW jste docela srandisti. Když se něco nepovede ve VW, je to hned konstrukční chyba kterou trpí značná část koncernových aut. Když něco pohnojí někdo jiný, je to v pohodě, taková věc se přeci při konstrukci něčeho tak složitýho, jako je auto, může občas stát >:D-
"-- skrytý --" 03.11.2006 10:03
« Re: Re: Re: Re: to bych nečekal
Tak za 1.: Za to si může koncern sám - nahrává totiž mně samému a mně podobným na smeč!
Za 2.: A cca 5 tis. havárek motorů jen v samotném Německu během pár dnů jedné zimy, kdy opravdu přituhlo, a byl z toho provalený skandál (jinde se to úspěšně ututlalo), to je co?
A konečně za 3.: Když se na to podíváš, tak i technicky průměrně zdatnému člověku musí být na první pohled jasné, že je to řešené naprosto špatně!!!-
spitfire 03.11.2006 11:06
« Re: Re: Re: Re: Re: to bych nečekal
to Mitsi: On to ten koncern nějak přežije, prostě psi štěkají a karavana jde dál.
Jinak, když se podíváš na to, co který koncern kde tropí, tak mi příjde ten VW, kterej vytáhl Škodovku na úroveň srovnatelnou se západním standardem sympatičtější než třeba GM, kterej postupně dělá z původně skvělého SAABU derivát Vectry.-
"-- skrytý --" 03.11.2006 11:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: to bych nečekal
Spit - Ono mas vlastne pravdu. I kdyz si dovolim pripomenout, ze VW Skodu vytah a zachranil stejnym zpusobem jakym ted "ubiji" GM SAAB...
Jenze to uz asi ani jinak nejde... :'-(-
spitfire 03.11.2006 12:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to bych nečekal
to HAROUS: Jedinej rozdíl je ve výchozí situaci obou automobilek. Jestli to takhle půjde dál (jako že asi jo), tak koncerny zaříděj, že blbý značky půjdou nahoru, dobrý půjdou dolů a všechny automobilky budou chrlit standardní koncernový kusy.
Onehdy jsem viděl srovnávací test Audi A4 Avant vs. Octavia combi vs. Volvo V50. Kdyby se někdo snažil srovnávat produkty těchhle automobilek před pár lety, tak by to byl neklamnej znak toho, že je zralej na Bohnice, ale dneska...kde jsou ty starý dobrý časy, kdy na jednom konci spektra byl Trabant a na druhym Mercedes >:D
-
-
-
"-- skrytý --" 03.11.2006 10:07
« Re: Re: Re: Re: to bych nečekal
Spitfire: Nenajdes na tomhle foru nikoho, kdo by vickrat napsal, ze napr. 16V TS od Alfy je des a bes nez je Magic. Muzu se mu pod to podepsat s klidnym svedomim. A to ten motor mam ve svym... >:D
Takze ani ne tak zaujatost proti VW, spis vnimani reality. >:-[] -
Saab 03.11.2006 12:35
« Re: Re: Re: Re: to bych nečekal
to spitfire: no třeba u té konstrukční vady motorů 1.4 to byl celkem problém, protože se s ní ty motory vyráběli několik let, tuším že 5, tedy něco podobného jako u toho Saabu, jen VW těch motorů vyrobil nesrovnatelně víc :-(
Ale neboj, konstrukční vady mají všichni, tady máš malý výčet výrobních vad objevených za pár posledních měsíců:
Ford Galaxy 2.0 (1.2.-11.6.2006):
V dotčených vozech hrozí zkrat na zakončení alternátoru B+, který může roztavit izolační materiál. K požáru může dojít v sekci motoru při provozu i po zaparkování vozu.
Honda Civic 5D (modely FK1 a KF2 - 2006):
Přítomnost vody způsobuje až příliš rychlou korozi elektrických částí palivové pumpy. V některých případech to může dojít tak daleko, že pumpa přestane fungovat a auto nestartuje. Když je automobil v pohybu a toto se stane, motor se zastaví a hrozí nebezpečí dopravní nehody.
Ford F150 (27.4.1999-6.8.2000), Expedition (29.3.1999-6.8.2000) a Explorer (25.4.1997-20.10.1998):
Aktivátor tempomatu se přehřívá a následně může chytnou celý automobil. Netýká se to pouze jízdy, ale může se to stát i při parkování.
Lexus GS300 a GS430 (únor - březen 2005):
Výrobek představuje nebezpečí nehody a zranění, protože nárůst síly potřebné pro otočení kol zvyšuje sílu nutnou ke kontrole směru jízdy vozu, což může vést ke ztrátě kontroly nad řízením při jízdě vozu. Jelikož trvalé magnety nejsou správně upevněny na rotor volantu, jeho pohon postupně ztrácí točivý moment při maximálním otočení volantu.
Audi A8 (červenec 2002 - březen 2004):
V případě nehody je možné, že se airbag na místě řidiče nenaplní správně a hrozí úraz.
Smart ForTwo:
V důsledku montážní chyby hrozí nebezpečí úrazu. V některých automobilech mohou být špatně přišroubovaná sedadla a držáky bezpečnostních pásů.
Cadillac STS a SRX (2005):
Svár na řídicí tyči u pravého předního tlumiče rozhodně nesplňuje požadavky. Následně může dojít ke zlomení v tomto bodě, pravé přední kolo je pak neovladatelné a neřiditelné. Dojde ke ztrátě kontroly vozidla.
Alfa Romeo 147 (6/2004-1/2006) a GT (11/2003-12/2005) vybavené VDC:
V některých z uvedených vozů nerozezná systém VDC rezervní kolo kvůli jeho odlišné velikosti od běžných kol. V důsledku toho systém ABS v případě nehody nefunguje.
BMW řady 5,6 a 7 (9.1.2006-26.4.2006):
U zmíněných typů automobilů může dojít k tomu, že spodní pryžové uložení předního tlumiče může být nedostatečné. To vede k tomu, že se uložení nakonec oddělí od tlumiče a hrozí nebezpečí nehody.
Audi A3 (6/2005-8/2005):
Plyn, který je zapotřebí při naplnění airbagu, uniká vinou vady na plynovém generátoru. V případě nehody pak airbag nesplní svůj účel.
To je jen stručný výběr výrobních vad za posledních pár měsíců. Jak je vidět některé se najdou téměř hned viz. Honda nebo BMW a některé až po 9 letech viz. Ford Explorer.-
-
"-- skrytý --" 03.11.2006 13:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: to bych nečekal
spitfire: Aby nedošlo k mýlce - "postižené" zdaleka nejsou jenom ty motory 1,4! VW věděl o problému několik let, za tu dobu nasekal stovky tisíc "postižených" motorů, a přesto upravoval pouze ty, které šly do Skandinávie!!!
Uklidnění pro Tebe: TDI-ček se to netýká.
Uklidnění pro ostatní v tomto vláknu: netýká se to ani motoru 1,8T.-
-
-
"-- skrytý --" 07.11.2006 09:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to bych nečekal
To se mi nikdy nepodařilo s určotostí zjistit - asi proto, že jsem neměl žádný "lepší" důvod to zjišťovat. Ale co vím, tak jde o většinu celohliníkových zážehových nepřeplňovaných motorů od 1,0 až po 2,0 MPI 115 PS. Netýká se to již zmíněných TDI, 1,8 a 1,8T, starých "škodováckých" a nových 1,2 HTP a snad i všech FSI.
-
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 03.11.2006 10:01
Prubehy
Lancia 16V Turbo
[odkaz]
(Fabrickej je cerna cara)
Lancia/Fiat 20V Turbo:
[odkaz]
(Fabrickej je cerna cara)
Skoda Octavia 1.8 Turbo
[odkaz]
(Fabrickej je modra cara)
Octavia RS 132kw
[odkaz]
(Fabricej jsou nizsi cary 132kw/235Nm)
AUDI A4 DTM edition 2.0 TFSI
[odkaz]
Z tohodle mi jasne vyplyva ze koncern VW je ve vyvoji turbomotoru ve velkem boomu. Patnactiletou ztratu v konstrukci a parametrech motoru 1.8T 110kw srazil u 2.0TFSI jen na desetiletou. Porovnavano pouze s koncernem Fiat/Lancia... 8) -
"-- skrytý --" 03.11.2006 14:00
Prubehy momentu
Bohuzel trochu zapadly ty prubehy kroutaku srovnavanych motoru aniz by se nekdo vyjadril... Sem to hledal zbytecne, jo? >:D-
-
"-- skrytý --" 03.11.2006 15:30
« Re: Re: Prubehy momentu
Tak se podivej na maxima pri otackach treba po 500... Ty lanciacky motory sou uplne nekde jinde... Treba pri 3000/min tam je rozdil snad 80-100Nm... A to jsou docela bezny otacky...
Ona ta krivka by potrebovala byt o tech 100Nm vejs...
-
-
-
"-- skrytý --" 06.11.2006 15:12
Skoda Octavia RS
Znate nekdo stranky,kde jsou grafy a vykony Octavie RS :?: -
"-- skrytý --" 07.11.2006 09:13
Bez nadpisu
"Když srovnáváš 1,8 s nízkotlakym turbem s 2,0 s full turbem, tak Ti musí vyjít to, co je na křivkách vidět, to jest že má 1,8T rozumnej průběh, ale nižší výkon i točák."
To je ale kravina, viď? Octavia RS má 0,8 baru plnicí přetlak a má 180 koní a 232 Nm. Lancer Evo IX má jen o 0,2 baru plnicí přetlak vyšší a vykazuje 280 koní a 381 Nm. Opravdu si myslíš, že když Octavii RS nafoukáš na 1 bar, budeš mít srovnatelný motor s tím Lancerem?
Hele, vy jste si opravdu nevšimli toho, že když někdo něco dělá pořádně, tak zbankrotuje? Vždyť u toho Saaba nejde o nic jinýho, než o ušteření na výrobních nákladech, protože nezničitelný motory řady 20 byly prostě výrobně drahý a automobilka neprodukovala zisk.
Pročpak asi zkrachoval Jensen (první silniční auto s pohonem 4x4 a 2 samosvorama, kterýžto systém později vytáhlo Audi Quattro), NSU (výrobce revolučního Wankelova motoru a dalších vyfikundací), Lancia (zavedli do výroby samonosnou karoserii a V motory s malým úhlem rozevření válců), Alfa Romeo (ve své době revoluční systém motoru vpředu a převodovky vzadu se zadní nápravou DeDion, od r. 1914 nevyrobily jiný benzinový motor než DOHC), Porsche (vysokovýkonné motory a revoluční řešení Transaxle made in Lidovka Brno), Ferrari a tak můžeme pokračovat?
Takže zaslepené příznivce koncernu VW bych chtěl upozornit na jeden podstatný ekonomický aspekt: aby automobilka byla rentabilní, musí levně vyrábět a draho prodávat. Jinými slovy - automobilka je tím ekonomicky úspěšnější, čím víc se jí daří zákazníka vojebat. A věda "kterak maximálně vojebat zákazníka, aby měl pocit, že získal za své peníze vysokou hodnotu" se nazývá marketing.
Vzpomeňte si na to, až si půjdete pro další zázrak od VW...-
janodespota 08.11.2006 23:20
« Re:
Tak to si dobre napisal teda, kde su tie casy... Jensen FF to bola kara :P-
"-- skrytý --" 09.11.2006 09:09
« Re: Re:
Co je nejhorší motor? Hodně žere? Málo jede? Hodně řve? Hodně stojí? Málo vydrží? Nic z toho 1,8T nesplňuje.
Myslím, že uváděné hodnoty jasně prokázaly, že minimálně dynamicky je ten motor značně zaostalý. Dávali jsme ti tu odkazy na daleko povedenější motory, ale ty si pořád meleš svou. Jsou výkonnější, mají srovnatelnou měrnou spotřebu paliva, jsou tišší a vydrží déle. Tedy ve většině paramentrů, které jsi uvedl jsou lepší.
Ale ty přesto víš, že je 1.8 20v turbo super motor, protože máš takový pocit (s jiným totiž nemáš zkušenosti).
Nepřipadáš si trochu divně?-
spitfire 09.11.2006 13:27
« Re: Re: Re:
To magic: Já vůbec nemám problém s tím, že jsou motory, který mají vyšší výkon, případně vyšší litrový výkon, nebo jakýkoli jiný parametr lepší, než 1,8T od VW. Já mám problém pouze s tím, když někdo (=já) napíše, že má dobrý zkušenosti s nějakým motorem a někdo jiný (=ty) na základě toho usoudí, že je ten někdo (=já) úplně mimo, protože podle toho někoho jiného (=tebe) je to šmejd. Já se tady taky nepouštím do výpadů na adresu lidí, kteří jezdí např. s italskými auty, jenom proto, že je (= italský auta) nemusím.
-
-
-
-
spitfire 07.11.2006 11:17
to magic
Měl jsem na mysli 1,8T 110 kW, s RS jsem nikdy nejezdil a tak o něm nepíšu. Nepodsouvej mi, prosím, něco, co jsem nenapsal. Když se nějaký motor chová rozumně s menším plnicím tlakem, tak to nic neříká o tom, jak se bude chovat s jiným tlakem.
Kdybych si měl vybradt mezi Lancerem Evo a Oktávkou, pro svoje účely bych bych volil tu Oktávku. Nemám nic proti Lanceru, poježdění to asi bude prvotřídní, ale k čemu by mi byl?
S tím, že kvalitní auto s neošizenou technikou je dneska skoro neprodejné a trh válcují výrobky s měkčenými plasty, spoustou bakelitového chromu a elektronických šidítek souhlasím, co s tím ale člověk nadělá... -
"-- skrytý --" 07.11.2006 13:54
Bez nadpisu
Užitná hodnota toho Lanceru je s Octavií srovnatelná - Lancer je prostornější v interiéru, Octavia má větší kufr. Mají stejně nesrovnatelné provozní náklady jako výkony či jízdní vlastnosti.
Já zase například nevím, na co by mi byla ta Octavia.
Šlo pouze o podporu nesmyslnosti tvého tvrzení, nic víc.
Prostě ten motor 1.8 20v turbo je možná dobrý, ale ze všech, které znám, je nejhorší. Nic víc, nic míň. Vkus do toho rozhodně netahám. -
spitfire 07.11.2006 17:42
to magic & luckhash
Nějak jste mě nepřesvědčili. Až toho Lancera někde potkáte, tak ho ode mne hezky pozdravujte, já hezky zůstanu u svý Oktávky.
Co je nejhorší motor? Hodně žere? Málo jede? Hodně řve? Hodně stojí? Málo vydrží? Nic z toho 1,8T nesplňuje. -
Re: Re:
Moje zkušenost je úplně jiná .. s 1,8T motorem v Octávii jsem najezdil přes 200tis a to nejen v ČR, tichý klidný motor, spotřeba kolem 7-8 i při ostrých jízdách, problém žádný, servis 0, potrápil jsem s tím hodně "silnějších" turbo benzínových aut.. Teď jezdím chvíli s RS 2,0 TFSI, subjektivně klidnější a tišší motor s citelně silnějším zátahem, jsem zvědav jak se mi to bude zdát tak po měsíci. Znám i 95 Aero, je to trochu jinde oproti škodovkám to je fakt, ani bych to nesrovnával.
Ale ten kdo tady ustavičně mele že motory vw jsou špatný ať se jde bodnout, asi zná jen tříkolku. -
"-- skrytý --" 10.11.2006 08:51
Bez nadpisu
Vždyť ale taky nezpochybňuji tvoje závěry. Jasně jsem napsal - ten motor je možná dobrý, ale z těch, co znám, je suverénně nejhorší. Tím tvé dobré zkušenosti přeci nijak nenapadám. Není to osobní útok, jen námět k zamyšlení, zda je opravdu nutné kupovat nejhorší možnou variantu. Nic víc.-
« Re:
Otázka, co je to nejhorší, každý má své hledisko. Výkon, točák a jeho průběh, životnost, spotřeba, náročnost na údržbu, dostupnost náhr. dílů a nakonec i cena a určitě další hlediska by se našla.
Proto si myslím, že tyto diskuze jsou pouze na teoretické úrovni a jsou ovlivněny našimi názory a zkušenostmi.
Jediné, co by to rozřešilo je nezávislý test za stejných podmínek a s vhodným hodnocením jednotlivých kritérií a z toho vylývající závěr.
Pořád budu ale tvrdit: na naše podmínky a za rozumný peníze je to skromnej motor pro běžný ježdění a dá se s ním i sakra rychle lítat, mám na něm už natočeno 182000 km a nemám problém.
-
Pak by přicházely v úvahu Leon,Golf IV nebo Octavia.Jaký model by jste si vybraly a proč?
P.S. Má cenu schánět verzi 132kw? je to opravdu znatelný rozdíl?
Díkz
Jirka