FORD S-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
Jozef0351 19.01.07 09:32
« Re: Re: Re: Re: DPF
Panebože ale to je jasné že turbodiesel má úplne iný priebeh krútiaceho momentu ako atmosferický benzín. Ale žiadny diesel čo som skúšal v strednej triede do 96 kW nebol živší ako môj benzín. Akurát samozrejme v iných otáčkach a na iný prevodový stupeň. Takže ani ten S-Max nebude slabý, skôr naopak. Akurát že pri predbiehaní budeš namiesto 4 radiť 3. A pri plnom naložení na diaľnici v kopci možno 4. -
"-- skrytý --" 18.01.07 22:02
« Filtr pevných částic
DPF snižuje výkon, to je fakt. Na jednu stranu jsem rád, že ho nemám, protože moje 1.8 TDCi by asi pak nebyla tím, čím je teď (poklesl by výkon, atd.)
Jen je blbý, že ty saze, které z výfuku unikají mají jako na potvoru velikost (nevím už kolik mikronů) takovou, že se usazují v plicích...Kdyby byly větší, tak by neprošli a menší by se vstřebaly...
To je fakt blbá náhoda..do budnoucna je s tím asi tak jak tak potřeba něco udělat... :shock: :) -
"-- skrytý --" 18.01.07 16:03
« Re: DPF
“…….benzín 2.0 je pro Maxe podle mě moc slabý a 2.5 T nehodlám živit. …….., ale už delší dobu jsem tak nějak rozhodnutý, že příště se vrátím k benzínu” – PRESNE JSI VYSTIHNUL ME UVAHY….
Ikdyz, jsem jel opravdu plne nalozeny (2 dospeli + 2 deti + kupa darku a obleceni a pod.) na vanoce domu a zpez (2 x 800 km, z toho 750 dalnice), jel jsem v noci, temer stale 180+ km/h a spotreba byla 9,8 l/100km (vypoctena – ne pal. pocitac) – coz mi prijde jako velmi akceptovatelne za danych okolnosti (+ na zimnich pneu) -
Dalik1 18.01.07 14:29
« DPF
to Michal 78 & Mitsi: děkuji za informace, je to pro mě novinka. Po pravdě řečeno, také jsem byl na vážkách zda jít do dieselu, benzín 2.0 je pro Maxe podle mě moc slabý a 2.5 T nehodlám živit. Líbí se mi zátah v nižších otáčkách, ale už delší dobu jsem tak nějak rozhodnutý, že příště se vrátím k benzínu. Ale to budu řešit až tak za 5 let. Ještě jednou díky za vysvětlení. -
"-- skrytý --" 18.01.07 12:59
« Re: Re: DPF
@ Dalik : Mitsi ma 100% pravdu – bud rad, ze DPF nemas !!!! Ja jsem nemel na vyber – tady je to standradr od pocatku. Ale take je temer standardem, ze DPF zapricinuje velke problemy – ja je zatim nemam (5tkm) – ale ve forech se o nich casto pise. Filtr v podstate funguje, zjednodusene receno, takto: ve filtru se shromazduji saze, ktere se jednou za cas vypali. Vypaleni by melo probihat takto: pri dosazeni provozni teploty motoru a za stalych vyssich otacek (!!!) se pristrikne nafta, ktera by jej mela vypalit. Problem je, ze ta nafta casto konci v motorovem oleji, jenz naredi a zvysi jeho celkovy objem v motoru (= hlaseni pocitace “vymen olej”, pri napr. 3tkm, ikdyz by olej mel vydrzet 20tkm), mimo to pak olej nema jiz puvodni mazaci vlastnosti. I dalsi otazky zustavaji otevrene: co se stane kdyz si elektronika vzpomene, ze je potreba vypalit filtr a ty jsi zrovna v zacpe ve meste ????, nebo zapocaty proces vypalovani, napr. na dalnici, pri optimalnich podminkach, prerusis sjezdem na odpocivadlo a vypnutim motoru ???? pokud se predem popsane bude vice krate opakovat logicky se pak filtr ucpe – co pak ???? – ted je vse reseno na zaruku, ale az to jednou budeme muset platit z vlastni kapsy.... Mimo to samotny filtr zvysuje cenu auta, zvysuje spotrebu a snizuje vykon. V navodu k obsluze na Opel Zafira s DPF pry dokonce stoji neco jako „... kdyz vam auto nahlasi >nutno vypalit filrt< prosime o delsi neprerusenou etapu na dalnich pri vyssich otackach....“ – co pak ma DPF za smysl, kdyz kvuli jeho regeneraci musim ujet kilometry, ktere bych jinak neujel a tedy tim zbytecne zatizim ovzdusi.... -
"-- skrytý --" 18.01.07 11:37
« Re: DPF
Tak se o to začni zajímat blíž. Třeba rychle změníš názor!
P.S.: Byl jsem na vážkách, jestli příště nejít do dieselu, ale právě po bližším studiu problematiky nejspíš zůstanu "benzínovým", přišemž speciálně onen filtr znamenal pomyslný jazýček na vahách... -
Dalik1 18.01.07 11:29
« DPF
To Mitsi: pravda, jediné, co vím, že filt pevných částic by měl zamezit úniku sazí do ovzduší, jestli částečně nebo zcela - to nevím. Snad to má vliv i na výkon, ale to mě netrápí. Prostě, když už auto potřebuji a jezdím s ním, tak bych chtěl co nejvíce omezit jeho negativní působení. Upozornuji, že nejsem ekologický pomatenec, jen se snažím být ohleduplný k přírodě. -
Dalik1 18.01.07 08:58
« posilovač
Tak včera jsem se zastavil u prodejce, jako na potvoru bylo u nás 10 °C a moc to nehučelo, ale i tak to slyšel a potvrdil můj dojem, že to je el. čerpadlo u posilovače. Neměl jsem čas tam hodinu čekat, než to zkontrolujou, dohodli jsme se, že přijedu až se ochladí a bude to víc slyšet. Dám vědět.
Zároveň jsem včera zjistil, že na autě nemám DPF filtr. Maxe jsem objednával už loni v dubnu z předběžného ceníku a filtr byl u 2.0 TDCI uveden ve standardu a s tím jsem ho taky kupoval. V novém ceníku už není a tak jsem poslal dotaz na FORD ČR. Že prej sorry, ale auto i tak splňuje EURO IV. To mě docela štve, protože jako poctivý třídič odpadů jsem nechtěl vypouštět tolik sajrajtu. Holt, příště půjdu do hybridu - nový Accord by prý měl tuto variantu nabízet. -
"-- skrytý --" 17.01.07 14:55
« Poruchovost S-Maxu a Fordů obecně
Zdravím,
slyšel jsem, že Fordy obecně jsou více poruchové. I v tomto fóru se pár závad S-Maxů objevilo, ale v ČR se jich zatím neprodalo tolik, aby se daly dělat závěry.
Neznáte linky na zahraniční fóra (Evropská - v USA se S-Max neprodává), která by se S-Maxu věnovala?
Díky předem -
« Bez nadpisu
Včera jsem se byl podívat na S-MAXe v nejvyšší výbavě s motorem 2.0TDCi. Je uvnitř moc pěkný, trochu méně místa jak v mém starém Mondeu ale co mě nepotěšilo je výkon motoru, protože těch 320Nm vůbec nebylo znát, auto jelo stejně jak s motorem 1.8TDCi 92kW (chvála mu) a jen dunělo. Málem jsem ho převrátil, protože bylo obuté na Barumkách a po zatočení doprava se postavilo na levé přední kolo, hodně se naklonilo a jelo tečně ven. Byla to zatáčka kterou běžně s Mondeem jezdím rychleji. Po této zkušenosti bych místo 2.0 volil motor 1.8
Ale musím říct, že z celkového pocitu mi je v Mondeu líp a ta 1.8 benzín zrychluje víc. Ale může to být subjektivní pocit.
Na dlouhé cesty po dálnici je určitě S-MAX velmi pohodlný. -
Dalik1 16.01.07 07:21
« posilovač
to verybiglobo: určitě dám vědět, jak to tak chodí, mám zrovna kolotoč, tak jsem se tam ještě nedostal. Hodí se mi, že se trochu ochladilo, je to slyšet víc a trvale. Nejsem zrovna technický typ, tak vůbec netuším proč to dělá, řízení jde normálně, ale je prostě slyšet zvuk namáhaného elektrického systému , vyšší hučení kombinované se bzučením, jak říkám - skoro jako stojící souprava metra ve stanici :-( Je to slyšet i na rovině bez otáčení volantem, když s volantem zakvedlám, ten zvuk zakolísá. Teď jsem chvíli jezdil s manželčiným civicem, jehož řízení je sice příšerně tupé a bez informací, ale v tom autě je takové ticho, že po naskočení do Maxe mě to praštilo přes uši.
Akurát že pri predbiehaní budeš namiesto 4 radiť 3. A pri plnom naložení na diaľnici v kopci možno 4.
no .... a pak po X kilometrech porovname spotrebu.....
mimo to : kdo rad jezdi s 4000 a vice otackami....