FORD S-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 30.01.07 14:59
« Re: Poruchovost S-Maxu a Ford? obecn?
Pokud máž na mysli naftová provedení tak pouze ta která používají vst?ikovací soustvu DELPHI. Zde je konstruk?ní problém ve vnit?ní va?ce vysokotlakého ?erpadla v jeho vále?cích a boti?kách kde se tvo?í vlivem konstrukce vysoké tlaky tím dochází k ot?u k drobnýmšponám které likvidují vst?ikova?e. Je možno pravidelným a absolutn? nevyhnutelným dodáváním aditiv do paliva omezit tento problém. Rovn?ž je t?eba zkrátit vým?nné lh?ty u palivového filtru na 10 000 - 15 000 km. Zdejší nafta totiž sice spl?uje normy ale nevyhovuje DELPHI. Jinak nevidím u Fordu problém. Životnost pohonného agregátu je pr?m?rná, motoru mírn? nižší, podvozekslušný a readost z jízdy p?kná. Mimo disel? které jako takové netrpí výraznými závadami mimo uvedeného vst?ikování, jinak nevidím problém, naopak benzinové motry mimo vyšších aromatických nespálených uhlovodík? bez vady ani spot?eby ani životnosti. -
Dalik1 29.01.07 21:51
« posilova? ?ízení
Tak auto bylo na díln?, hu?ení bylo jasn? slyšitelné ze serva, objednáno nové, takže snad už to bude OK. V ?R se tato závada ješt? nevyskytla, jen se prý n?komu objevil problém s tím, že volant beh?m otá?ení st?ídav? tuhl a m?kl, jak vynechávalo servo. Asi jste taky byli na svoláva?ce ohledn? vyh?ívání ?elního skla, zkontrolováno - OK. -
Dalik1 19.01.07 13:21
« 2 l benzín
Asi jsem svojí poznámku o benzínovém dvoulitru měl formulovat jinak: není slabý jako takový, je třeba s ním jezdit jiným stylem, a protože mě už v mém věku a rodinou na palubě nebaví vytáčet motor do vysokých otáček - vzhledem k váze S-maxu (1,7 t), moje volba byla - diesel. Jezdím téměř výhradně 1800 - 2300 ot. Ale po kultivovanosti benzínu se mi stýská. -
« Bez nadpisu
Ahojky, tak se pokusím vysvětlit rozdíl mezi benzínem a TD.
- TD velký moment v nízkých otáčkách (1800) a maximální výkon ve 4000ot.
- benzín menší moment ve středních otáčkách (3500) a moment v 6500ot.
Maximální moment je vždy daný součinem momentu a otáček. Takže maximální moment je hodnota kdy moment je již tak malý, že ani otáčky již nestačí.
U každého motoru není důležitý maximální moment a výkon, ale i momentová křivka. Někdy se také momentová křivka nahrazuje obsahem plochy kterou momentová křivka ohraničuje.
Nejdůležitějsí u všech aut je ale moment na kolech. A ten je daný momentem motoru a převodovým stupněm. A to je právě to co je většinou důvodem sporu.
Pokud vezmu benzínový motor s momentem 150Nm/4000ot a má převodový poměr 4, tak je moment na kolechh 600Nm a jede cca 120km/h.
Pokud vezmu TD s momentem 300Nm/2000ot a má převodový poměr 2, tak je moment na kolech zase 600Nm a jede cca 120km/h.
Takže z tohoto porovnání vychází, že TD je nízkootáčkový a benzín vysokootáčkový, ale při jízdě se chovají oba stejně.
Snad jen to, že se benzín lépe roztáčí a TD zase drží otáčky při zatížení. Je to dané kompresním poměrem motorů a principem. Benzín jeden na přesnou váhovou směs vzduchu a benzínu, TD jede na plné množství vzduchu do kterého se přidává regulované množství nafty.
Vždycky je důležité znát momentovou křivku motoru. Hodnota maximální moment a výkon nestačí. -
"-- skrytý --" 19.01.07 13:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DPF
...at uz tak nebo tak: kdyz se prodavaji Fabie s motorem 1,2 / 55k / (1200kg / na 1k pripada teoreticky 21,80 kg) a jezdi, tak bude jiste i S-MAX s motorem 2,0 / 145k (1600kg / na 1k pripada teoreticky 11 kg) jezdit a nebude liny, ale lepsi volba, take v zavislosti na pocet ujetych km rocne, je asi diesel.... i s ohledem na velikost a vahu auta... -
Jozef0351 19.01.07 11:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: DPF
Pri predbiehaní rád jazdím aj so 6000 ot >:D . Ináč od 2 tis. do 3 tis. Diaľnica 3500. Pri tom 2 l to bude možno ešte menej. Rozdiel v spotrebe do 2 l oproti silnejšej 1,8 tdci. Ale rozdiel v cene len 30 tis. Takže čo sa týka ekonomickej výhodnosti v pohode aj diesel. V takom aute ako S-max si viem predstaviť možno už aj ten diesel. Len som chcel povedať že ten 2l rozhodne nie je slabý. -
Jozef0351 19.01.07 09:32
« Re: Re: Re: Re: DPF
Panebože ale to je jasné že turbodiesel má úplne iný priebeh krútiaceho momentu ako atmosferický benzín. Ale žiadny diesel čo som skúšal v strednej triede do 96 kW nebol živší ako môj benzín. Akurát samozrejme v iných otáčkach a na iný prevodový stupeň. Takže ani ten S-Max nebude slabý, skôr naopak. Akurát že pri predbiehaní budeš namiesto 4 radiť 3. A pri plnom naložení na diaľnici v kopci možno 4. -
"-- skrytý --" 18.01.07 22:02
« Filtr pevných částic
DPF snižuje výkon, to je fakt. Na jednu stranu jsem rád, že ho nemám, protože moje 1.8 TDCi by asi pak nebyla tím, čím je teď (poklesl by výkon, atd.)
Jen je blbý, že ty saze, které z výfuku unikají mají jako na potvoru velikost (nevím už kolik mikronů) takovou, že se usazují v plicích...Kdyby byly větší, tak by neprošli a menší by se vstřebaly...
To je fakt blbá náhoda..do budnoucna je s tím asi tak jak tak potřeba něco udělat... :shock: :) -
"-- skrytý --" 18.01.07 16:03
« Re: DPF
“…….benzín 2.0 je pro Maxe podle mě moc slabý a 2.5 T nehodlám živit. …….., ale už delší dobu jsem tak nějak rozhodnutý, že příště se vrátím k benzínu” – PRESNE JSI VYSTIHNUL ME UVAHY….
Ikdyz, jsem jel opravdu plne nalozeny (2 dospeli + 2 deti + kupa darku a obleceni a pod.) na vanoce domu a zpez (2 x 800 km, z toho 750 dalnice), jel jsem v noci, temer stale 180+ km/h a spotreba byla 9,8 l/100km (vypoctena – ne pal. pocitac) – coz mi prijde jako velmi akceptovatelne za danych okolnosti (+ na zimnich pneu) -
Dalik1 18.01.07 14:29
« DPF
to Michal 78 & Mitsi: děkuji za informace, je to pro mě novinka. Po pravdě řečeno, také jsem byl na vážkách zda jít do dieselu, benzín 2.0 je pro Maxe podle mě moc slabý a 2.5 T nehodlám živit. Líbí se mi zátah v nižších otáčkách, ale už delší dobu jsem tak nějak rozhodnutý, že příště se vrátím k benzínu. Ale to budu řešit až tak za 5 let. Ještě jednou díky za vysvětlení. -
"-- skrytý --" 18.01.07 12:59
« Re: Re: DPF
@ Dalik : Mitsi ma 100% pravdu – bud rad, ze DPF nemas !!!! Ja jsem nemel na vyber – tady je to standradr od pocatku. Ale take je temer standardem, ze DPF zapricinuje velke problemy – ja je zatim nemam (5tkm) – ale ve forech se o nich casto pise. Filtr v podstate funguje, zjednodusene receno, takto: ve filtru se shromazduji saze, ktere se jednou za cas vypali. Vypaleni by melo probihat takto: pri dosazeni provozni teploty motoru a za stalych vyssich otacek (!!!) se pristrikne nafta, ktera by jej mela vypalit. Problem je, ze ta nafta casto konci v motorovem oleji, jenz naredi a zvysi jeho celkovy objem v motoru (= hlaseni pocitace “vymen olej”, pri napr. 3tkm, ikdyz by olej mel vydrzet 20tkm), mimo to pak olej nema jiz puvodni mazaci vlastnosti. I dalsi otazky zustavaji otevrene: co se stane kdyz si elektronika vzpomene, ze je potreba vypalit filtr a ty jsi zrovna v zacpe ve meste ????, nebo zapocaty proces vypalovani, napr. na dalnici, pri optimalnich podminkach, prerusis sjezdem na odpocivadlo a vypnutim motoru ???? pokud se predem popsane bude vice krate opakovat logicky se pak filtr ucpe – co pak ???? – ted je vse reseno na zaruku, ale az to jednou budeme muset platit z vlastni kapsy.... Mimo to samotny filtr zvysuje cenu auta, zvysuje spotrebu a snizuje vykon. V navodu k obsluze na Opel Zafira s DPF pry dokonce stoji neco jako „... kdyz vam auto nahlasi >nutno vypalit filrt< prosime o delsi neprerusenou etapu na dalnich pri vyssich otackach....“ – co pak ma DPF za smysl, kdyz kvuli jeho regeneraci musim ujet kilometry, ktere bych jinak neujel a tedy tim zbytecne zatizim ovzdusi....