FORD S-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 09.11.06 11:32
« Re:
Spotreba za prvu nadrz: 7,5 podla computera, ale 7,94 (!) podla tankovania od plnej po plnu. Asi 1/3 z ubehnutych km po dialniciach na tempomat 145 km/h, 1/3 v hornatom terene, 1/3 bezne cesty (100-120 km/h), naklad aj s ludmi do 350 kg.
Motor ma vacsi tocivy moment pod 2000 ot/min nez 96 kW VW PD, na druhej strane vacsie oneskorenie po pridani plynu.
BTW prevcerom sa raz pri startovani nezasunul pastorok (to som naposledy zazil pred mnohymi rokmi na S120LS) a vcera mi to zacalo vyhlasovat problem s alarmom, ale prestalo to samo od seba. Dufam, ze sa tieto veci uz nezopakuju... -
« Bez nadpisu
for nevedko: ok nevedko...dík za Tvoje postrehy a názory z prvej skúšobnej jazdy.....ak niečo viac najazdíš prosím o doplnenie informácii....a čo hovoríš na motor....dynamiku jazdy a spotrebu
for Dalik: neviem, ako si mám tie Tvoje pocity vo volante vysvetlovať ....je to dobré?????....alebo nie????? -
"-- skrytý --" 07.11.06 19:19
« Bez nadpisu
V piatok som presadol z Passata 1.9 TDI (r.2003) do S-Maxa Trend 2.0 TDCi a cez víkend som urobil prvých cca 600km.
Prvé dojmy:
Ako prvú vec som si všimol patetický Tripcomputer. V S-Maxe asi šetrili na prístrojovke, takže má hodiny aj počítadlo kilometrov združené do displeja tripcomputera, na ostatné informácie mu teda zostáva len jeden riadok a treba medzi nimi prepínať.
Navyše, computer má len jedno počítadlo km s ručným nulovaním, neukazuje okamžitú spotrebu a nepočíta čas. Drobnosť, ale vadí...
Podstatné veci sú našťastie pozitívnejšie: Riadenie je oproti Passatu ľahšie a presnejšie. Brzdy majú až príliš citlivý nábeh, ale na ostré brzdenie treba tlačiť na pedál viac než na Passate, to sa ale možno usadí po viac km.
Radenie rýchlostí je lahodné. Šestka je sprevodovaná ešte viac do pomala než Passat (110 vs. 100 km/h pri 2000 ot/min). Pri nižších rýchlostiach je síce S-Max asi tichší ako Passat, pri 145 km/h však je už o toľko hlučnejší (najmä aerodynamický hluk), že počúvanie rádia nie je pohodové, na rozdiel od Passata.
Zrýchlenie má zatiaľ horšie než 96kW Passat, ale vcelku stačí, navyše sa to ešte po zábehu môže zlepšiť, a je to omnoho lepšie než S-Max 1.8 TDCI, na ktorom som sa krátko previezol.
Sedadlá v kufri sú kráľovské pre deti a relatívne dobré na sedenie aj pre menších dospelých na kratšie trasy. Na druhej strane, keď sú sklopené, zaberajú na výšku dosť veľa miesta a koberce v kufri vyzerajú, ako keby ich vyrábal domáci kutil.
Absencia náhradného kolesa je niečo, na čo si budem musieť zvyknúť, hoci za 130 000 km na Passate som ho nepotreboval.
Otvory pre vstup vzduchu pod nárazníkom a výstup vzduchu za prednými kolesami by vyzerali vynikajúco, keby boli funkčné. To, že sú falošné, pôsobí lacno a trochu úboho.
Automatické ovládanie stieračov funguje vcelku v pohode, ale občas nezapne vtedy, ked by to bolo treba, a občas stiera zbytočne veľa.
Halogény so šošovkovou optikou svietia vynikajúco, hoci iste nie tak skvele ako xenóny. Adaptívne svietenie do zákruty je super vec. Inak, v nejakej anglickej recenzii som čítal, že drôtiky predného QuickClear skla v noci vadia, lebo odrážajú svetlá protiidúcich áut. To je IMHO blbosť, vôbec v noci nevyrušujú. Príjemné je tiež zistenie, že GPS prijímač pod týmto sklom funguje, v dolných rohoch predného skla je miestečko, ktoré nie je zatienené drôtikmi.
Koža na volante je vypracovaná tak čudne, že na pohľad - a žiaľ aj dotyk -pôsobí ako lacný plast.
ESP dovolí na mokrom asfalte kolesám nepríjemný preklz spojený s rázmi do prednej nápravy, ale na snehu (pokiaľ môžem podľa tých 600m na snehu na Donovaloch posúdiť) funguje a nedovolí kolesám hrabať. Vyrovnávanie šmykov som zatiaľ nemal čas otestovať. -
Dalik1 06.11.06 08:26
« rezerva
No, aspoň nouzovku tam mohli dát, doufám, že nikdy nebudu muset použít ten sprej, v pneuservise říkali, že to jde hrozně špatně dolů z ráfků a gum. Max má kufr velký ažaž, rezerva by se tam krásně vešla, holt úspory jsou úspory. A run flaty kvůli tomu kupovat nebudu. Ještě něco pro Matůše, taková chválá na Maxovo řízení. Předevčírem jsem jel delší trasu s naším, resp. maželčiným Civicem, a po pár km jsem si uvědomil, jak má Max skvělé řízení. Mám na mysli to, čemu novináři říkají komunikativní řízení. Nikdy jsem takové řeči nebral moc vážně, ale v civicu je volant němý, řízení jde jako po másle, ve volantu necítíš ani kamínek na cestě, prostě jen tupě kroutíš doleva, doprava. Nuda. Hned jsem přelezl do Maxe a fakt jsem najednou cítil tu cestu v dlaních, ne že by volant nějak vibroval, prostě takové zvláštní chvění do dlaní ti říká, jaká cesta zrovna ubíhá pod kolama a ty víš co se děje a co si můžeš dovolit. Moje předchozí auta tohle neuměla. -
« Re: pneu
Minulý ýden jsem také řešil přezutí. Mám 225x17x50 a nakonec jsem šel do Dunlop 4D (následovník 3M). Musel sem však nechat elektrony, protože na discích jsou čidla měření tlaku a tzn.koupi u fordu čidla, pak přivézt disky a nechat čidla zkalibrovat a pak do pneu, nechat namontovat. A bez rezervy jsem si netroufnul jezdit bez on-line měření tlaku. Vlastně by mě docela zajímalo, jak snášíte jízdu bez rezervy. A porpo, přezul jsem včas, ale moc to nepomohlo, protože se do mě opřel chytrák s Wartburgem na univerzálních pneu, kterému to do zatáčky jelo rovně.
Jarek -
Dalik1 02.11.06 07:21
« pneu
Teď se na to nemůžu podívat, ale myslím, že alternativa tam není. Původně jsem na zimu taky chtěl nechat 17ky, ale kvůli řetězům jsem šel do plechových 16''. A je fakt, že v 215/60 moc výběr není, tak jsem vzal ty Dunlopy, které jsou celkem slušné. Zrovna včera jsem přezul - včas!! -
« Bez nadpisu
A nema ve velkem technicaku nejake alternativy. treba 225/60 nebo 225/55 a pod. Na leto mam R18 tak aby to nebylo nutno prenastavovat nebo nejak menit. radeji bych na zimu nejaky novejsi model nez GW3. Ty Dunlopy by asi byli celkem dobry ale moc velky vyber tam neni (215/60) -
« Bez nadpisu
rad bych se zeptal uživatelů S-maxe jaky rozměr pneu povoluje jako alternativu na R16 kola. v ceniku tam davaji 215/60 coz je dost nezvykly rozměr. Chci koupit zimaky (nejlepe UG7) ale v tomto rozmeru nic neexistuje. Maxe mi dodaji az koncem mesice takze chci byt vybaven predem. DIK -
"-- skrytý --" 31.10.06 17:36
« Bez nadpisu
Petr Blaha:Ja ti to neberiem ze Ford je lepsi a lacnejsi.Este k tej cene toho C-maxa nepripocital som tam tazne zar.,zaruku a vsetky kontroly na 4 roky alebo 180000 km a 2 miesta v 3 rade aj ked nudzove ale predsa ,pre male deti to staci a dospeli sedia v predu.Ak to pripocitas tak to mas o 2500 € viac.Prajem ti nech ti ten Ford dlho jazdi. -
"-- skrytý --" 31.10.06 12:39
« Re: To Matuš
to jarod:Takze si potvrdil mou pravdu, ze ten Touran je predrazeny :!: .Protoze kdyz C-MAX je po 25% sleve za 29500eur, tak kdyby mel slevu 35% jako ty, tak ho ten Ford vyjde na cca.27000eur :!: se vsim vsudy :!: Nezlob se, ale nikdo mi nevymluvi, ze VW koncern je proste predrazen, kdyz napr.Skoda Octavia i v nejlepsi vybave(krome RS a 4x4) nema radio CD standartne, tak co si o tom mam myslet a jak to nekteri zakaznici mohou v dnesni dobe vubec akceptovat :roll: , to nechapu.
Mějte se krásně, jen aby jste si nemysleli, že je vše tak sssssuuuuper.
PS: Vlastně máte záruku na prorezavění.........
Jen k diskusi zda diesel či benzín: Nafta je výhodná do doby opravy, kdy u benzína vyměníte zapalovací svíčky, při nejhorším vadnou cívku, maximálně podávací čerpadlo za desetinu ceny co to stojí na diesela. Nafta v naší republice nedává šanci velké výdrži žádnému vysokotlakému vstřikování nafty počínaje, turbodmychadlu, EGR ventilu a katíku konče.
I když jsem v dnešním příspěvku docela pesimista, nikomu to co vidím špatně nepřeju, ale naopak přeju každému plno šťastných a bezpečných kilometrů s nerezavým autem.
Ahoj, bendas