FORD S-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: RE: Jenyk
Jenyk myslim ze slusne kecas
"V první řadě reznou spodky dveří když je otevřeš tak dole zevnitř. To samé páté dveře.
Poprvé když jsem viděl rezavého Focuse 2002, tak jsem si myslel, že to je nepovedený kus z výroby. Už si to nemyslím a ani myslet nemohu. "
Jeste jsem tento pripad nevidel :D -
Dalik1 14.11.06 10:36
« pihy na kráse
Je fakt, že než se motor zahřeje, je docela slyšet, ale potom už je to pohoda, na to, že je to můj první diesel, to snáším dobře. Klima mi hlučné nepřipadá, v Civicu dělá mnohem větší rámus. Po víkendovém nočním ježdění jsem ale zalitoval, že jsem si ke xenonům nepřiplatil za natáčení světel do zatáček :'-( -
"-- skrytý --" 13.11.06 16:43
« RE: Spokojenost
Ešte pár drobností, ktoré kazia dojem: pomerne veľká hlučnosť - od motora (2.0 TDCI), ale aj aerodynamický hluk a hluk klimatizácie. Palubný počítač vhodný tak na detský bicykel, nie na auto za 1.25 mega Sk. Audiosystém CD6000 má úbohý zvuk. Automatické stierače si niekedy robia, čo chcú. Inak je S-Max skvelé auto. -
Dalik1 11.11.06 21:18
« Spokojenost
To Bendas: Jo, jo, chválíme si je. A co? Ale jako u všech aut i tady jsou věci, které naštvou - zmíněné vypínání airbagu, nepřítomnost dojezdové rezervy, diesely mohly být ještě o fous silnější (ale přijde 2.2 za rok), opěradla sedadel mohla být o 5 cm vyšší, CD nemá changer. To je zatím výčet toho, co mi vadí. Jenže ostatní plusy to všechno přebijí. Pokud jde o rezavění - Ford se před 2-3 musel chtě nechtě zamyslet nad kvalitou a tak bych teď nehodnotil to, co nemůžeš vědět, nemůžeš podle Mondea a Focusu z r. 2002 známkovat modely o generaci mladší. Nové auto jsem vybíral pečlivě a chtěl jsem syntézu vlastností, které očekávám. And by the way - jestli to začne za 5-6 let reznout, to už já řešit zřejmě nebudu - za volantem Volva XC60 >:D (Skici nevypadají nijak zle...) -
« RE: Jenyk
Neříkám že všechna auta po roku 2000 reznou, to je nesmysl, řekl jsem že konkrétně Ford je na tom dost špatně. Zkus schválně projít nějaké Fordy Focus nebo Mondeo od roku 2000. V první řadě reznou spodky dveří když je otevřeš tak dole zevnitř. To samé páté dveře.
Poprvé když jsem viděl rezavého Focuse 2002, tak jsem si myslel, že to je nepovedený kus z výroby. Už si to nemyslím a ani myslet nemohu.
Když porovnám první pozinkované Peugeoty 205 z roku 1987 s Peugeoty dnešní produkce, je nutné přiznat, že dnes to i Peugeot šidí. Úspory ve výrobě se někde musí projevit.
Zkus to okouknout a napiš. Pozor, pokud budete okoukávat rezavý Peugeot 205, nemusel být zinkován, nevím podle čeho to frantíci vybírali, ale určitě je jim to vlastní i podle použitých náhradních dílů, kde téměř co kus, to jinný výrobce nebo systém. ( viz. brzdy ) Též Renault a Citroen
Mějte se bendas -
"-- skrytý --" 11.11.06 14:21
« Re: Ahoj Forďáci
Hm...trochu fóra sleduju a nikdo se o rezavění novějších aut nezmínil. Provozem lak samo utrpí, ale nerezne to, ani když se odrazí až na kov (vlastní zkušenost, auto proti mi na kapotě balvanem nejen odrazilo lak, ale i pomuchlalo plech). Nějaké konkrétní zkušenosti? Že auta před r.v.2000 s tím bojovaly, je známé.
(Vlastně jeden případ tu byl, kdy má auto otlučené dveře od kamínků. Vzhledem k tomu, že sám mám na stejném autě 18", trochu víc vystrčené ven z blatníků a na dveřích je beze stop, nepovažoval bych to za častý problém.) -
« Ahoj Forďáci
Nebyl jsem tu už delší dobu, ale po přečtení příspěvků musím říci, že si tady ty Vaše nakoupený S-Máče pěkně pochvalujete. Samochvála smrdí. Dělám trochu kolem aut a jestli se ti Vaši miláčci jenom malounko potatili, tak do tří let běháte oklo miláčků se štětěčkem a zatíráte rezavá místa, aby se Vám sousedi nesmáli, že vyhodíte melouna za auto z plechů od paštik. Totiž dříve se říkalo, že Fiat rezaví i na obrázku, pak to byl Opel, ale nyní získávají slušný náskok Fordy. Ne nějaké desetileté ojetiny, ale běžně i 2003 mají okyslé dveře a další místa jak žádná jinná značka.
Mějte se krásně, jen aby jste si nemysleli, že je vše tak sssssuuuuper.
PS: Vlastně máte záruku na prorezavění.........
Jen k diskusi zda diesel či benzín: Nafta je výhodná do doby opravy, kdy u benzína vyměníte zapalovací svíčky, při nejhorším vadnou cívku, maximálně podávací čerpadlo za desetinu ceny co to stojí na diesela. Nafta v naší republice nedává šanci velké výdrži žádnému vysokotlakému vstřikování nafty počínaje, turbodmychadlu, EGR ventilu a katíku konče.
I když jsem v dnešním příspěvku docela pesimista, nikomu to co vidím špatně nepřeju, ale naopak přeju každému plno šťastných a bezpečných kilometrů s nerezavým autem.
Ahoj, bendas -
"-- skrytý --" 09.11.06 11:32
« Re:
Spotreba za prvu nadrz: 7,5 podla computera, ale 7,94 (!) podla tankovania od plnej po plnu. Asi 1/3 z ubehnutych km po dialniciach na tempomat 145 km/h, 1/3 v hornatom terene, 1/3 bezne cesty (100-120 km/h), naklad aj s ludmi do 350 kg.
Motor ma vacsi tocivy moment pod 2000 ot/min nez 96 kW VW PD, na druhej strane vacsie oneskorenie po pridani plynu.
BTW prevcerom sa raz pri startovani nezasunul pastorok (to som naposledy zazil pred mnohymi rokmi na S120LS) a vcera mi to zacalo vyhlasovat problem s alarmom, ale prestalo to samo od seba. Dufam, ze sa tieto veci uz nezopakuju... -
« Bez nadpisu
for nevedko: ok nevedko...dík za Tvoje postrehy a názory z prvej skúšobnej jazdy.....ak niečo viac najazdíš prosím o doplnenie informácii....a čo hovoríš na motor....dynamiku jazdy a spotrebu
for Dalik: neviem, ako si mám tie Tvoje pocity vo volante vysvetlovať ....je to dobré?????....alebo nie????? -
"-- skrytý --" 07.11.06 19:19
« Bez nadpisu
V piatok som presadol z Passata 1.9 TDI (r.2003) do S-Maxa Trend 2.0 TDCi a cez víkend som urobil prvých cca 600km.
Prvé dojmy:
Ako prvú vec som si všimol patetický Tripcomputer. V S-Maxe asi šetrili na prístrojovke, takže má hodiny aj počítadlo kilometrov združené do displeja tripcomputera, na ostatné informácie mu teda zostáva len jeden riadok a treba medzi nimi prepínať.
Navyše, computer má len jedno počítadlo km s ručným nulovaním, neukazuje okamžitú spotrebu a nepočíta čas. Drobnosť, ale vadí...
Podstatné veci sú našťastie pozitívnejšie: Riadenie je oproti Passatu ľahšie a presnejšie. Brzdy majú až príliš citlivý nábeh, ale na ostré brzdenie treba tlačiť na pedál viac než na Passate, to sa ale možno usadí po viac km.
Radenie rýchlostí je lahodné. Šestka je sprevodovaná ešte viac do pomala než Passat (110 vs. 100 km/h pri 2000 ot/min). Pri nižších rýchlostiach je síce S-Max asi tichší ako Passat, pri 145 km/h však je už o toľko hlučnejší (najmä aerodynamický hluk), že počúvanie rádia nie je pohodové, na rozdiel od Passata.
Zrýchlenie má zatiaľ horšie než 96kW Passat, ale vcelku stačí, navyše sa to ešte po zábehu môže zlepšiť, a je to omnoho lepšie než S-Max 1.8 TDCI, na ktorom som sa krátko previezol.
Sedadlá v kufri sú kráľovské pre deti a relatívne dobré na sedenie aj pre menších dospelých na kratšie trasy. Na druhej strane, keď sú sklopené, zaberajú na výšku dosť veľa miesta a koberce v kufri vyzerajú, ako keby ich vyrábal domáci kutil.
Absencia náhradného kolesa je niečo, na čo si budem musieť zvyknúť, hoci za 130 000 km na Passate som ho nepotreboval.
Otvory pre vstup vzduchu pod nárazníkom a výstup vzduchu za prednými kolesami by vyzerali vynikajúco, keby boli funkčné. To, že sú falošné, pôsobí lacno a trochu úboho.
Automatické ovládanie stieračov funguje vcelku v pohode, ale občas nezapne vtedy, ked by to bolo treba, a občas stiera zbytočne veľa.
Halogény so šošovkovou optikou svietia vynikajúco, hoci iste nie tak skvele ako xenóny. Adaptívne svietenie do zákruty je super vec. Inak, v nejakej anglickej recenzii som čítal, že drôtiky predného QuickClear skla v noci vadia, lebo odrážajú svetlá protiidúcich áut. To je IMHO blbosť, vôbec v noci nevyrušujú. Príjemné je tiež zistenie, že GPS prijímač pod týmto sklom funguje, v dolných rohoch predného skla je miestečko, ktoré nie je zatienené drôtikmi.
Koža na volante je vypracovaná tak čudne, že na pohľad - a žiaľ aj dotyk -pôsobí ako lacný plast.
ESP dovolí na mokrom asfalte kolesám nepríjemný preklz spojený s rázmi do prednej nápravy, ale na snehu (pokiaľ môžem podľa tých 600m na snehu na Donovaloch posúdiť) funguje a nedovolí kolesám hrabať. Vyrovnávanie šmykov som zatiaľ nemal čas otestovať.
"V první řadě reznou spodky dveří když je otevřeš tak dole zevnitř"
Kamos presne resil to same pak se ukozalo ze to je zoxidovana priz ktera je tam nastrikana jako ochrana.