FORD S-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: odpovede
OK, dakujem vsetkym za odpovede, hlavne to porovanie aut na tom nemeckom webe bolo prijemne.
Co sa tyka interieru, dovolim si tvrdit, ze to s tou striebornou prehnali (a to nie som sam, ale to je asi otazka vkusu) - vyzera to (prave ten strieborny stredny tunel), ako azia :-) a niektore casti a gombiky su velmi lacne a pridu mi nie moc robustne - co sa naozaj neda VW a Passatu upriet (da sa to potvrdit aj ked browsnete po roznych serveroch s testami).
Volant sa mi drzi zvlastne - nie moc prijemne, ale tu som asi pokazeny 3 ramennymi volantami s hrubsou kozenou obrubou, ta synteticka koza je minimalne zvlastna....inak sa mi auto paci velmi a aj tie 18", ale asi kapitulujem a zoberiem len 17", kazdy mi tvrdi, ze to bude potom velmi tvrde a navyse tie 18" budu nicit zavesy kolies a ich plastove casti, tak teda neviem (este aj dealeri mi to hovoria)...vyzeraju super - ako tu niekto presne trafil - stare Lambo :). Inak v SK tie sady este nemame, takze disky by som si musel objednat separe za 50k SK, co je dost...v CR stoja myslim 15k CZ.
Hlavny dovod pre mna je naozaj priestor, chcem tam vozit synovi bike, s ktorym preteka, ale ten by som bez predneho kolesa dal aj do Passata kombi. 7 sedadiel nepotrebujem, na to S-Max moc nie je, tie 2 vzadu su max pre deti, alebo pripad nudze. Ale 5 sedadiel je fajn :), lepsie ako 4 a hrb v Passate :)).
Interier by som zobral takisto tmavy, viem, ze to na nom vidno, ale da sa vycistit. Mal som teraz pozicane auto s bezovym interierom a to bola katastrofa :))
Co sa tyka jazdnych vlastnosti - S-Max je fajn, ale ani Passat so sportovym podvozkom nie je zly, inak sa kyve ako kacka :), radenie a riadenie jednoznacne Ford.
Este sa chcem opytat na HF sady - su to len pripravy, alebo uz plne sady ? Ktora z nich je pevna, bez BT ?
...a budem tazko dumat nad 18" :).
Diky!
r. -
« Bez nadpisu
sel bych urcite do R 18 ala ST, je to nadhera, Sada Sport
[odkaz]
Passat je dielensky spracovany na vysokej urovni :D
- dodavam stejne jako u S-MAX, spolehlivost bude u Fordu lepsi, lepsi jizdni vlastnosti take.
Nevedko //Trend je sportovni verze proto ma sportovni sedacky
interier mne pride velmi ok hlavne stredovy tunel s tou stribrnou, a kvalitni ergonomie jako tradicne u Fordu
Deti zaspini kazde auto >:D >:D ale S-MAx ma vsechny čalounění maximalne praktice bylo s tim pocitano cerno / seda, dale ocenuji systém sklápění sedadel do roviny Ford (FFS) . -
"-- skrytý --" 29.11.06 17:24
« Re: S-Max vs. Passat
Hlavny dovod pre S-Maxa u mna bolo 7 sedadiel. Tym bol vyber velmi jednoduchy, kedze Touran aj Zafira su o triedu mensie, Sharan stary a japonske auta nasa Car policy nedovoli.
Mam ho len mesiac, prilis malo na robenie definitivnych uzaverov o spolahlivosti auta a odolnosti interieru, ale zatial vyzera dost kvalitny a odolny, s dvoma drobnymi pripomienkami:
1. interier so svetlejsimi plastami a kobercami vyzeral lacno, tak som si vybral tmavsi, az cierny, a ten dost chyta spinu, asi viac nez rovnako tmavy interier Passata. Vysavat by to bolo treba kazdy den.
2. deti uz stihli natrhnut roletku na zadnom okne pri v zasade nenasilnej manipulacii, akurat ze ju chytili za kraj, nie za gumeny uchyt v strede.
Podvozok je dost tvrdy, pritom IMHO v zakrutach auto nesedi (na 16" Dunlop Wintersport) lepsie nez stary Passat (Goodyear Ultragrip), mozno na letnych to bude ine.
Este jedna vec mi dost kazi radost: mam TREND so sportovymi sedackami. Tie su dost uzke a maju tak vysoke okraje, ze ma tlacia do stehien, kedze nohy na pedaloch musia byt viac pokrcene nez u spolujazdca.
Inak je to fajn auto, riadenie, brdzy, prevodovka su prijemnejsie nez na starom Passate, takze budu aspon porovnatelne s novym. TDCI ma oproti TDI prijemnejsi, vyrovnanejsi priebeh tociveho momentu s dobrym tahom od nizkych otacok. Je asi aj o nieco tichsi, hlavne na volnobeh.
Ponuka miesta je uplne kralovska na sedadlach aj v kufri. Minule som s radostou zistil, ze na podlahu kufra sa mi po uhlopriecke zmestia carvingove lyze tusim 172 cm. Na bicykli staci na ulozenie na vysku odmontovat predne koleso, do Passata treba dat dole aj zadne. Hlboky kocik sa zmesti na jednu polovicu, na druhej sa da este pouzit sieste sedadlo. Ked sa oddeli vanicka od podvozku kocika, zmesti sa to tak, ze sa da pouzit aj siedme! -
Dalik1 29.11.06 11:34
« Re: S-Max vs. Passat
Novým Passatem jsem nejel, ale zvaž svoje potřeby. Já preferuju vyšší posaz - rozhled, nástup, výstup, ukládání syna do autosedačky je také pohodlnější. Max se mi prostě víc líbí, Passat neurazí, ale nneoslovuje mě hlavně těžkopádná záď. Motory jsou oba kvalitní, TDCI asi o něco tišší. Kvalita interiéru Maxe mi nepřijde nijak špatná, Audi to není, ale jsem spokojený. Rozvor je tak velký, že před zadními sedadly je tolik místa, že děti nemají šanci je okopat. Potřebuju vysoký kufr - volba je jasná. Kola mám taky liťáky 17'', na zimu plechy 16 - sice to nevypadá nic moc, ale o to v zimě nejde. Podvozek se 17'' je naprosto skvělý, současně komfortní a jistý. Auto budu měnit až za dlouho, počítám 5-6 let, pak se uvidí, jaký druh pohonu se začne prosazovat, předpokládám, že hybridy začnou vítězné tažení Evropou a výrobci budou muset reagovat. Taky v té době už asi nebudu potřebovat tak velké auto a přesedlám na něco menšího, ale teď to prostě byla volba rozumu i srdce. -
"-- skrytý --" 29.11.06 10:24
« Re: S-Max vs. Passat
Ahoj “rx”,
pred par mesici jsem stal pred podobnym problemem a rozhodovanim.
Rozhodl jsem se pro S-MAXe, a to hned z nekolika duvodu:
1/ v priblizne stejne vybave byl levnejsi nez Passat – byt ne o moc
2/ TDI je hlucnejsi oproti TDCI – nejen dle meho pocitu, potvrzuji to i testy.
3/ S-Max se mi vice libil, Passat je docela “okoukany”, S-Max je neco “extra”, nema jej kazdy ……….. to vse je ale vec nazoru.
4/ myslim si, ze co se tyce kvality zpracovani jsou oba vozy na priblizne stejne urovni
5/ S-MAX je – nesrovnatelne – vetsi, variabilnejsi, mas – pokud si priplatis – cestovat v sedmi… - myslim, ackoliv jsem to delal take, ze srovnavat Passat a S-MAX neni snad ani mozne – jeden je MPV druhy klasicne kombi. Myslim take ze tomu odpovidajicne lepsi jizdni vlastnosti na hranicich fyzikalnich
6/ Passat je docela kradene auto.
Na druhe strane Passat kdykoliv prodas bez vetsich problemu – to u mne nehralo velkou roli – auto budu mit az do jeho konce.
Ja mam na leto alu 17” (225/50/R17), na zimu plech 16” (215/60/R16) – ty 18” jsem nechtel ze 2, snad 3 duvodu: nelibi se mi, cena pneu (a i priplatek za disky samotne) a snad mensi comfort.
O kuzi nebo Alcantara jsem se nezajimal, nebot bych ji nechtel, nebyl jsem ochoten platit vysoky priplatek a take by to znamenalo v mem pripade delsi dodaci lhutu a nebot ziji v SRN, kde se od 01-01-2007 zveda DPH z 16% na 19%, tedy i auto o 3% drazsi…
Jinak sveho rozhodnuti nelituji, jsem moc spokojeny – mam jej 1 mesic, ma najeto 2000 km – prum. spotreba je 8,10 l / 100km, je to 2,0 TDCI 140koni, mimochoden je S-MAX auto roku 2007 ;-)
Zatim cauky
Michal
PS: jinak zde > [odkaz]
najdes test "Opel Vectra Caravan 1.9 CDTI | Ford S-Max 2.0 TDCI | VW Passat Variant 2.0 TDI" - bohuzel v nemcine - ale treba Ti to trochu pomuze pri rozhodovani -
« S-Max vs. Passat
Tak som natrafil na toto forum a chcem Vas poprosit o radu - rozhodujem sa medzi S-Maxom (ktory sa mi inak velmi paci) a VW Passatom, oba 2.0 diesel. Co ma na S-Maxe trocha odradza je kvalita interieru, neviem, ci to pri malych detoch rychlo neodide, kdezto Passat je dielensky spracovany na vysokej urovni a predtym som uz s nim jazdil - r.v. 2001, ten zaobleny a auto ma nenechalo nikde, navyse, deti mu vnutri neublizili :-) - takze spokojnost a spolahlivost, potom som jazdil s BMW a samozrejme sa to neda porovnat :).
Viem, ze su to ine auta, akurat, ze sa mi pacia (Touran a Sharan, prosim, nie :-) ) - na S-Maxe ma odradza trochu interier a neviem, na kolko je to auto spolahlive. Dokaze niekto poradit ? Mozno nevedko ? :)
2 side otazky: viem, ze to tu uz niekde bolo preberane, su 18" kolesa velky rozdiel oproti tym 17". Jazdil som predtym s nizkoprofilovymi 17", ktore mali bocnicu este nizsiu, nez tie 18", ale auto bolo lahsie a dalo sa...kazdy ma od tych 18" odhovara, ako predtym od tych 17" :).
V SK cenniku su ciastocne kozene sedacky a potom Alcantara, aky je medzitym rozdiel ? Oplati sa do toho investovat ?
Diky moc!
r. -
"-- skrytý --" 25.11.06 22:13
« Bez nadpisu
Tak se mi zdá,že s chybějicí rezervou se nikdo nemůže smířit,jenže musíme jít z dobou.Mluvil jsem o tom z naším prodejcem fordu a řekl mi,že byl pozvanej na testech od michellinu na okruhu,kde několikrát propichali pneumatiku a pak použili ten zázrak na opravu a jezdili stim pořád dokola až najeli 200km,tolik se stim prý dá dojet.Jak už jsem psal taky mám trochu vítr,ale spíš s cesty do zahraničí,ale dovolená daleko a až to bude aktuální,tak třeba Ford něco vymyslí. -
« BT a pod..
Zdravim S maxaky, ja se citim jako James Bond, ridim nove Mondeo
S BT nemam problem, napsal jsem si na nemecky i anglicky ford, dostal jsem nemecky i anglicky navod... v Ceskem prekladu jsou chyby... Jinak S-Max jsem si osahaval, myslel jsem, ze nove auto bude good, ale nijak me neoslovilo... Pockam na nove Mondeo, ale jsem skepticky... BT s 6230 funguje prefektne... -
"-- skrytý --" 23.11.06 20:03
« Bluetooth handsfree
No, ja som 3 roky pouzival absolutne bez problemov BT HF Nokia CARK-112 + N6310. To, ze by sa telefon nepripojil alebo sa sam odpojil sa stavalo tak 1x zo 100. na znovupripojenie staci dlhsie podrzat tlacidlo.
teraz hladam riesenie pre SMaxa. Cark-112 to nebude, podporuje len zopar Nokii a 6310 mi uz dosluhuje.
Parrot ma vcelku dobre referencie, dokonca aj na diskusnom webe Nokie. -
« Parrot
Telefonem to jistě nebylo. Já jsem používal v F-Mondeu kombinaci Parrot + SE a později jsem zkoušel s N. Posléze, abych sladil HF + telefon jsem koupil HF od Nokie s BT a výsledky byly stejné. Tzn., řekněme z 10 pokusů o spojení se mně ca. 2x telefon nespojil, což znamenolo vypnout zapalování a znovu nastartovat. Nebo při delším hovoru se spojení přerušilo atd. Nelze řící, že by to nefungovalo. Pro pojíždění ve městě nebo krátké jízdy je to naprosto ideální. Ale najíždím měsíčně ca.5000 km a protelefonuji mezi 5 a 10 t. korunami. Tzn. je to pro mě pracovní prostředek a teprve nyní s pevným spojením jsem spokojený. Trochu dělám do autom.průmyslu a nakonec jsem došel ke svému soukromému názoru, že v autě je tolik elktomag.polí a vln, že čas od času zkrátka dojde k vzájemnému rušení. Kolega, který používat stejné kombinace, ale jezdí mercedesem má stejné zkušenosti a dnes už používá také pouze pevné připojení. Berte to všk jako můj soukromý názor osobní zkušenost.
S-Max 2,0 TDCi
priznaaam sa nemaam ziadne skusenosti s Fordom ako takym.
S-Max sa mi velmi paci ale citim ze potrebujem viac ako len povozit sa u predajcu.