FORD S-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bez nadpisu
To Dr.S: Mám Mondeo 2000, mám vyhřívané přední sklo a zezačatku mi to hodně vadilo. Hlavně v noci v dešti a přes den v mlze. Teď už o drátcích nevím, ale bohužel jich hodně už odešlo a tak se sklo odmlžuje nerovnoměrně. Ty opěrky mi u S-MAXe taky chyběly, je hrozně široký. Ale C-MAX je zase moc úzký. Potřeboval bych něco mezi. Jezdil jsem minulý týden s Megane Scenic Grand a je to stejně úzké jako C-MAX. Jaké jsou převody u 1.8TDCi a u 2.0TDCi? Kolik to jede při 2500ot na 4ku, 5ku a 6ku? -
« začátečník
Tak jsem se stal taky majitelem noveho S-maxu. zatim ho mam jen par dnů a najeto jen 5OO Km a musim říct že se mi velice líbí. Drobné nedostatky bych ale hned viděl.
- Jak se už tady psalo velká prodleva po sešlápnutí plynu (vadí mi to spíš při meziplynu při předjíždění se tím dá počítat),
- mam reflex. vyhřívané čelní sklo a je pravda že při noční jízdě to udělá ze světel protijedoucích aut pěkné hvězdičky (nic nepříjemného ale pokud se člověk na to soustředí je to vidět),
- žena menšího vzrůstu jen stěží zvládá posun sedačky řidiče,
- při delší jízdě po dálnici mi chyběla lepší opěra rukou (třeba v C-maxu je tenká opěrka ale alespoň seřiditelná a v lepší výšce) tady je tolik prostoru že levou rukou (loktem) ani nedosahnu na okno.
Líbilo se mi třeba zrychlení na 6 stupeň to jsem třeba u OI 1,9 TDi neviděl ani na 5ku.
S-MAX Titanium 2,0 TDCi -
"-- skrytý --" 11.12.06 20:37
« Bez nadpisu
JSEM RÁD,ŽE SE TU NĚKDO OBJEVIL KDO MÁ 1,8TDCI.TO ESP TAM MÁM,JE TO I V PAPÍRECH A PŘI STARTOVÁNÍ SE ROZSVÍTÍ KONTROLKA.
A NA PALUBOVCE JE I TLAČÍTKO PRO VYPNUTÍ.
JINAK MI TAKY NĚCO VRŽE NA SLOUPKU A DOST MĚ TO VADÍ,ALE NIC JSEM NENAŠEL.CHTĚL JSEM SE ZEPTAT,JESTLI TI TAKY JAKOBY REZONUJE MOTOR PŘI 2900 OT.JAK SE TI TO PODAŘILO TĚCH 200,JÁ JSEM UDĚLAL ASI 180 A JAKÁ TI VYCHÁZÍ SPOTŘEBA. -
"-- skrytý --" 11.12.06 18:53
« Bez nadpisu
S-max je největší mazec jako!
Mám najeto 4000 km a jsem moc spokojenej..Akorát co mě teda zlobí je že vrže obložení B sloupku u řidiče a taky vrže spojkovej pedál, což by se u káry za toliko peněz asi dít nemělo...Ale co se jízdních vlastnotní týče, tak nemá chybu...Na tak vysoký a těžký auto je to pohodička...
Mám 1.8 TDCi a myslím že solidně zajetou (tuhle jsem je po mírným kopečku po dálnici 200..:o))
To co jsem se dočetl o tom zatíkání mě teda ale fest vyděsilo...Je to pravda???
A ještě pro "danca"..Pokud nemáš ESP (u nás za příplatek) tak ti na palubce při prokluzu a tak nic svítit ani nemůže...:o) Já ho mám a je to u takhle velkýho auta dobrá věc..Ale už už se chystám, až se s ním zžiju ještě trošičku a pak ho asi vypnu a děj se vůle boží...:o)) -
"-- skrytý --" 11.12.06 17:25
« Re: Re: Preprogramovani klice – S-MAX / Galaxy III
Takze:
deaktivace akusticke signalizace nezapnuteho bezpecnostniho pasu:
1/ zatahnout rucni brzdu
2/ radici paka na „neutral“, u aut. prevedovky pozice „P“
3/ otocit klicek do pozice „ 0 „
4/ vsechny dvere zevnitr auta uzamknout
5/ „odemknout“ bezp. pas ridice
6/ otocit klicek do pozice „ II „ (motor nestartovat !!)
7/ kontrolka nezapnuty bezp. pas zmizi za 10 sekund
nasledujici krok musi byt vykonan behem 60-ti sekund
8/ bezp. pas 9krat uzamknout a zese otevrit, pote ponechat otevreny
9/ kontrolka nezapnuty bezp. pas zablika 3krat jako potvrzeni
K pripadne znovuaktivaci postup kompletne zopakovat.
Novy software mi nenahrali nebot ten muj soucasny je udajne nejaktualnejsi
No, asi nezbyva nic jineho nez:
a) cekat na novy SW a doufat
b) doufat, ze se to po par tkm zlepsi samo
c) zvyknout si a akceptovat to jako skutecnost -
"-- skrytý --" 11.12.06 15:34
« Re: Preprogramovani klice – S-MAX / Galaxy III
Zaujimalo by ma, ci nahodou nie je mozne preprogramovat kluc alebo auto tak, aby stacilo jedno stlacenie namiesto dvoch na dokladne uzamknutie (s odpojenim tiahiel).
Jasne, vypnutie akustickej signalizacie pasov je zaujimave, napis, prosim.
Velmi som zvedavy, ci Ti uz nahrali novy SW a ci sa zlepsila reakcia na plynovy pedal.
Dik -
"-- skrytý --" 11.12.06 15:23
« Preprogramovani klice – S-MAX / Galaxy III
Standartne se pri jednom (prvnim) zmacknuti “ODEMKNOUT” na klici, odemknou pouze dvere ridice, ostatni dvere se odemknou az po opetovnem, druhem zmacknuti.
Pro toto koho to, jako mne, stve, nebo jezdi malokdy sam existuje nasledujici, jednoduche reseni:
1. vsechny dvere odemknout.
2. stisknout na klici tlacitko pro zamykani a odemykani soucasne a podrzet dokud nezablikaji smerova svetla jako potvrzeni. Hotovo !
Stejne to funguje pro opetovne zaktivovani puvodniho nastaveni.
Pro zajemce, ktere rusi akusticka signalizace nezapnuteho bezpecnostniho pasu existuje take reseni …….. jen nevim jestli je to ted zajimave, s novym silnicnim zakonem, takze kdyz tak se ozvete ;-) -
-
"-- skrytý --" 09.12.06 12:37
« Re:
Ten zvuk je od el. posilovace(zcela normalni) a radio by melo jit nastavit dle manualu.Dnes jsem jel za S-MAXEM a moc se mi libilo, jak mu pri brzdeni pulsuje to treti brzdove svetlo.Je to efektni a clovek hned vidi, ze se neco deje jakou to upouta pozornost. -
"-- skrytý --" 08.12.06 21:52
« Bez nadpisu
MÁM DOTAZ NA VŠECHNY MAJITELE S-MAXU,KDYŽ NASTARTUJI,TAK
RÁDIO HRAJE DOST NAHLAS,TAKŽE HO STIŠÍM,ALE KDYŽ STARTUJI OPĚT,TAK ZASE HRAJE DOST NAHLAS A NEZŮSTANE TO VTOM STIŠENÉM
STAVU.TAKY SE VÁM TO DĚJE,NEBO MÁM NĚCO ŠPATNĚ NASTAVENÝHO.
PAK JSEM SE CHTĚL ZEPTAT,CO TO MŮŽE VYDÁVAT ZA ZVUKY POD KAPOTOU,KROMĚ MOTORU,NĚKDE NA STRANĚ SPOLUJEZDCE,JAKO KDYBY TAM BYL NĚJAKÝ MOTOREK,MOŽNÁ SE TO PŘENÁŠÍ Z MOTORU,NEVÍM ALE JE TO PROTIVNÉ. -
"-- skrytý --" 08.12.06 09:03
« Bez nadpisu
Tak jsem dnes auto odevzdal do servisu kvuli tomu spojkovému pedalu, ktery posledni tyden pri seslapnuti vrze, kvuli netesnosti predniho okna (do auta tece pres horni hranu celniho okna voda) a bylo mi i slibeno, ze bude nahran i novy software – tak jsem zvedav jestli se tou opozdenou reakci motoru pri nahlem pridani plynu zlepsi.... -
Dalik1 08.12.06 08:17
« Velikost
Pokud jde o velikost Maxe, jo, je to kus, původně jsem z koupě měl strach, představoval jsem si auto tak do 4,6 m, víc ne. Jenže skvělý podvozek a řízení to kompenzují. Včera jsem zkusil ostřejší jízdu na zatáčkovité okresce a byl jsem překvapený - kladně. Ano, ty skoro 2 tuny jsou znát, chce to po tečně ven, ale i tak jsem se cítil jistěji, s předchozími auty bych si nedovolil to, co včera.
4 bycikly se tam. myslím, vejdou, pokud se jedna sedačka ve druhé řadě sklopí, neměl by být problém.
Senzor stěračů si opravdu dělá, co chce.
Parkovací senzory si nemůžu vynachválit, stačí počítat s tím, že při nepřerušovaném tónu zbývá k překážce cca 30 cm. Velká zrcátka taky OK.
Motor není zrovna Herkules, ale při 60 - 100 umožňuje příjemně svižnou jízdu s bezpečným předjížděním. Moje prům. spotřeba je po 7000 km 6,3 l dle PP, takže se dejme tomu pod 7 l určďtě vejdu. Nicméně - vždy když jedu Audi 6 3.2 nebo Civicem, zasteskne se mi po jemném chodu benzínového motoru. Diesel jsem do Maxe dával, protože s benzínem by spotřeba zbytečně šla nahoru (a 2l benzín by byl pěkný lenoch), ale protože další auto budu asi kupovat menší, přejdu na turbo benzín (zvykl jsem si na ten zátah odspodu - že by 1.8 TFSI - Vorsprung durch die Technik?) nebo hybrid, za 5 let bude situace jasnější.
Nicméně, nyní S-max zcela splňuje moje potřeby jak rodinné tak podnikatelské a zatím -ŤUK ŤUK ŤUK - žádný problém. -
« Bez nadpisu
Ahoj, většinou jsem měl kombíky. Passat 4x4 1.6D, Ford Escort 1.6EFi a nyní Mondeo 1.8EFi. U Mondea používám motor v rozsahu 2000-6500ot. protože je Mondeo těžké a naměřený výkon 92kW je na auto tak akorát. Pořádně motor zabírá až od 4000ot. Nyní spotřeba 8,6 za cca 1200km s boxem na střeše a ve 4lidech do Alp a zpět.
Od nového vozu chci vyšší průchodnost ve sněhu a na trávě (chtěl jsem 4x4 ale nic není a Oktávku nechci). Mám nabídku na S-MAX v pevně dané konfiguraci. Motor 1.8 mě láká protože 2.0 mi připadá moc těžký a s malým výkonem a momentem.
Zvažuju mezi S-MAX, C-MAX a Mondeo. Vím, že je to velký rozsah, ale S-MAX mi připadá hodně velký a dost často jezdím po Praze a bojím se, že se to S-MAXu se to líbit nebude (parkování a spotřeba). Hodně mě láká C-MAX, ale je proti stávajícímu Mondeu malý.
S S-MAXem ujel cca 10km a motor měl turboefekt stejný jako každý menší diesel. Kdysi jsem jel s Focusem 1.8TDCi a tam to bylo horší. Osobně se mi 1.8TDCi v S-MAXu líbí, ale ještě ho vytáhnu na dálnici abych si motor ověřil.
Když jsem v S-MAXu seděl, připadal mi strááááááááááášně obrovský, skoro jsem se tam bál. Měl jsem pocit, že řídím obrovské auto u kterého nemám kontakt se silnicí a okolím. Potřebuju auto které bude zrychlovat a bude poslouchat i na sněhu a ledu. -
"-- skrytý --" 07.12.06 20:49
« Bez nadpisu
ZDRAVÍM,JSEM ASI ZATÍM JEDINEJ CO TAK PROČÍTÁM CO MÁ C-MAXE1.8TDCI.NA TO JAK JE AUTO TĚŽKÉ SI STÍM MOTOR PORADÍ DOCELA DOBŘE,STAČÍ ZAŘADIT DVOJKU A UŽ TO TLAČÍ DO SEDAČKY,NĚKDY SE AŽ LEKNU JAKOU TO MÁ SÍLU.TĚCH 130 JE TAM RAZ
DVA.ZATÍM JSEM UDĚLAL 180.JEZDÍM V PRŮMĚRU TĚCH 150 NO A TA DOTAZOVANÁ SPOTŘEBA 6,5L.TANKUJI POUZE SHELL A TO V-POVER DIESEL.
JINAK SE MUSÍM TAKY PŘIZNAT,ŽE MI TO TUHLE ZA MOKRA TAKY PROKLOUZLO NA JEDNOM KOLE,ALE NIC SE NEROZSVÍTILO.
JEŠTĚ K TOMU VÝKONU,UŽ JSEM TO NĚKOLIKRÁT ZKOUŠEL JAK TO POJEDE NA ŠESTKU DO DLOUHÉHO KOPCE A VĚŘTE,ŽE TO JEDE V POHODĚ 160 A NESTRÁCÍ TO VÝKON. TO JENOM PRO TY CO KRITIZUJÍ
1,8TDCI. -
"-- skrytý --" 07.12.06 20:47
« Bez nadpisu
Oneskorena reakcia na plyn vadi aj mne. Ale ak je to naozaj softwarovy problem, je sanca, ze sa to bude dat opravit aj na nasich S-Maxoch prepalenim firmware.
Ad 1.8 vs 2.0 (TDCi samozrejme) – na 1.8 som urobil len asi 50 km po dialnici a nechcel by som ho. Papierovo je o malo slabsi nez 2.0, v skutocnosti je to IMHO velky rozdiel. Najlepsie bude, ak sa prevezies na oboch a urobis si nazor sam.
Ad 4 bicykle: po demontazi predneho kolesa sa 26” horsky bicykel zmesti do kufra na sirku, takze aj 4 by sa mali zmestit, a to s 5 sedadlami. 28” Trekove/cross bicykle neviem. Najlepsie bude zobrat si najvacsi bicykel k predajcovi a vyskusat :-)
A lyze? Dospelacke carvingy sa vojdu na dno kufra po uhlopriecke!
Ad parkovanie: IMHO rovnake (dobre, zle) ako s inymi autami tychto rozmerov vratane Mondea. Pri cuvani pomozu vyborne vonkajsie zrkadla, na kratky predok so skosenymi rohmi som si za par tyzdnov tiez zvykol.
K nedostatkom pridam nespolahlivy dazdovy senzor, hlucne a malo vykonne kurenie (som zvedavy, aka vykonna bude v lete klima), odpadavajuca guma na prednej hrane zadnych dveri, divne fungujuce ESP – kolesa pri prudkej akceleracii preklzuju.
Ci sa oplati kupit? Ja som napriek uvedenym chybickam zatial VELMI spokojny. Kazdy ma vsak ine predstavy a poziadavky...