FORD S-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
Dalik1 05.01.07 08:26
« park. asistent
Verybiglobo: asistent se dá klasicky vypnout knoflíkem na středovém panelu, sám se vypíná nad 15 km/h.
Ad Mondeo x S-max 1.8 TDCI: je tam váhový rozdíl ve prospěch Mondea a navíc se silnějším motorem, jednoznačně po dynamické stránce vyhraje Mondeo. Ovšem pocitově i prakticky je prostornější Max i když o pár cm kratší. Já preferuju vyšší posaz, ale je na tobě, která preference zvítězí. -
« Doplňková výbava
Zdravím všechny S-Maxisty. V sobotu si převezmu nového S-Maxe 2.0 TDCi. Je to velmi zvláštní obchodní konstrukce a dostal jsem 26% slevu. Auto je od Německého dealera. Pozitivní je že s ním budu dva měsíce jezdit při složené kauci 50.000 Kč a teprve pak ho koupím. Pokud se objeví některé výrazné nedostatky, můžu si to ještě rozmyslet. Chtěl jsem se ale zeptat na pár věci: Lze vypnout parkovacího asistenta, nebo je pořad zapnutý? Máte někdo zkušenost s IVDC? Je možné dodatečně namontovat senzor tlaku v pneumatikách? Máte nějaký odkaz na kvalitní letní Run Flat pro 17"? -
« Bez nadpisu
To pulse: Hm, to je problém, protože můžu mít za podobnou cenu Mondeo 2.0TDCI 96kW a nebo S-MAX 1.8TDCI 92kW. S-MAX 2.0TDCI bych měl skoro o 100tis. dražší.
Takže se musím rozhodnout mezi Mondeem a S-MAXem 1.8TDCI. U všech aut co jsem měl, jsem si vždycky říkal že nové musí mít větší zátah. Teď mám Mondeo 1.8 benzín a zrychlení má 10,8 a někdy je to málo. :roll:
Hlavně když auto nabalím na hory, tak jet i 140km/h je někdy problém. -
« Bez nadpisu
kutil to je celkem dilema ;) Doprocuji se v obou svest s tebou pozadovanym motorem, hodnoceni bude asi na tobe v kterem se budes citit lepe.
Z S-MAXe je videt vpohode, najak mne predni sloupek neotravoval.
Ja bych asi sel do S-MAX, ten 2.0 TDCi stoji za uvahu. -
« Bez nadpisu
Chci koupit nový vůz a rozhoduji se mezi Mondeem 2.0TDCi 96kW kombi a S-MAX 1.8TDCi 92kW. Cena je přibližně stejná. Potřebuji malou spotřebu, slušné zrychlení, velký kufr a malé provozní náklady >:D
Mondeo má spotřebu 6,2 zrychlení 10,1
S-MAX má spotřebu 6,2 zrychlení 11,9
Potřebuji na auto dát zahrádku na lyže, kola nebo loď. Potřebuji dovnitř narvat 2x snowboard a po sklopení zadních sedadel 2x kolo na sebe.
S-MAX je krásný, ale je kratší jak Mondeo, ale ložná plocha je větší. Šířka kufru je přibližně stejná. Možná by bylo řešením S-MAX s motorem 2.0TDCi který by se dal přečipovat.
Máte někdo možnost porovnat chování Mondea a S-MAXu? Jak to sedí, jaký je vnitřní pocit, jaká je skutečná spotřeba. Jak je z S-MAXu vidět, jak se dá vytopit, který z vozů je pohodlnější na delší cesty atd.
Díky
kutil -
"-- skrytý --" 21.12.06 22:22
« Pro všechny krotitele dinosaura s-maxe...:o)
Dneska jsem se dočetl o čipech německé firmy ALPIN (www.partspoint.cz), která dává 3 roky záruku, na čip a všechny části motoru přenášející síly a garantuje 20-25% nárůst výkonu a krout. momentu a 10% snížení spotřeby...
Takže teď mám 125 koní a 320NM (1.8 TDCI)...a pak...No...vychází mně 150 koní zhruba a 380NM krouťák... ;-)
Co vy na čip tuning??? -
Dalik1 21.12.06 07:16
« posilovač
Díky, zkusím se na to podívat. Ano, ten zvuk kolísá v závislosti na otáčení volantem, tak to určitě posilovač je. Mně to dělá i během rychlé jízdy. U dealera mají mezi svátky dovolenou, tak to vyřeším až v novém roce. Ale mám z toho hučení už díru v mozku, radši si pouštím nahlas Soundgarden :-! . Taky je to slyšet při vypínání motoru, jak posilovač přestane pumpovat, je to jak když se vypne hydraulický lis, dřív mi to nedělalo. -
"-- skrytý --" 20.12.06 22:08
« Re: hučení
Aj u mna sa objavilo tento vikend hucanie, ale iba pri studenom aute. je to na 100% posilovac, intenzita sa meni s otacanim volantu.
Ak sa dobre pamatam, niekto na nejakom nemeckom alebo anglickom fore odporucal skontrolovat stav kvapaliny v posilovaci. -
Dalik1 18.12.06 17:39
« hučení
Tak bohužel, už se mi to vysoké hučení ozývá i během jízdy. Jde to zepředu a přetrvává a i během ustálené rychlé jízdy - se zahřátým i studeným motorem. Při zatáčení občas kolísá - tak to asi bude ten posilovač, ale je to tak nepříjemná frekvence, že tahá za uši. Dříve to nehučelo anebo jsem se na ten tón teprve nyní naladil. Pojedu s tím k prodejci po svátcích, je to pěkně otravné -
« Bez nadpisu
-
"-- skrytý --" 16.12.06 12:05
« To nick "danca"
S tím ESP jsi dobře udělal! Je to fakt vychytávka..Jelikož jezdím celoročné (a pochopitelně nejen já, ale i třeba moje matka, atp.) je to k nezaplacení...
- Jinak pokud je ESP v činnosti, tak ti na palubce problikne ta žlutá značka (jako při startu). To se může stát jednak při razantním rozjíždění (to je v činnosti TCS - kontrola trakce) tak třeba v zatáčce...
Jel jsem u nás (okolí Brna) po takové svojí okrsce a v několika širokých zatáčkách to zkoušel a pokud najedeš o něco rychleji do zatáčky a nebo v ní víc přidáváš plyn, než by bylo vhodné, tak se po ztrátě trakce okamžitě aktivuje ESP a podle toho kam máš natočený kola (volant) tam to auto pošle - tzn. ubere výkon (krouť. mom.) u toho kterého kola (nápravy).
V praxi to funguje tak, že prakticky v dobře najetý zatáčce nemůžeš vyletět ven..(pokud neješ 100, kde máš jet 50.. >:D )
- O vrzání řeknu v servisu ford, ať se trochu snaží... :-!
- Spotřeba: Mimo obec se při klidné, ale svižné jizdě dostanu někam kolem 5,5 - 5,8 litrů, na dálnici (140-150) tak na 5,9-6,0 a ve městě tak 6,2...(zahřátej motor...)
Když jsem ho tlačil ke zdi a vytáčel ho jako o život, tak si neřekl o víc jak o 7,5 litrů..Což je podle mě zlatý!!!
Jinak ještě poznámečka...Max. výkon má kolem 3750 ot/min (zhruba poslední čárka před značkou 4 na ot.), takže dál ho ani nemá smysl honit..Běžně je nejlepší se pohybovat tak od 1800 (začíná zabírat turbo)do 2500 ot... ;-)
- Jinak toho rezonování jak píšeš jsem si nevšiml...A dělá to i u zahřátého motoru??? Jeho zvuk se totiž dost mění - studenej/zahřátej..je to rozdíl..
- No a konečně těch 200??? ;-) No jak říkám...mírnej kopeček po dálnici a bylo to tam...Tak si počkej na nedělní "neprovoz" a dotoho!!! ;-) (a jeď sám..abys byl co nejlehčí... ;-) ) -
« Bez nadpisu
To michal78: Zafira je bedna na kolech - hóóódně tvrdé. Jinak jako dodávka dobré.
C4 Picasso je super, hlavně s motorem 1.6HDI ale mizerný je zrychlení z 0-100km, protože 12,5sec je hodně špatné a s 2.0HDI je to podobné 12,3. To i S-MAX s 1.8TDCi má zrychlení okolo 11sec.
Mazda 5 je pěkná.
Potřeboval bych něco jako Subaru Forester v dieselu. Ale jednoduchá konstrukce bez bezrámových oken a hlubší kufr nebo o 10cm vyšší.