Ztráta vody - Honda 1.5 16V r.1993

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.07  15:34

    « Děkuji Xpalovi

    ...tak už to vím. Děkuji tímto Xpalovi :-) , který mi poradil. Pro všechny, kteří by řešili podobný problém ( za co zaháknout Civica v případě odtahu - naštěstí jsem to ještě nepotřeboval ;-) , pravděpodobně na tom budou všechny stejně - rok v. :1990-1995), lano se uvazuje za jeden (jsou na každé straně po jednom) z "plechů"- železný plát čtvercového tvaru s otvorem uprostřed, vepředu vespod jsou 2, vzadu jeden uprostřed.
    Jelikož jsem odkojenej na Sieře a většinu km najezdím s Peugeotem P., kde jsou klasická oka již z dálky vidtelná >:D , nebyl jsem si u Hondy jistej a nechtěl jsem riskovat, že při případném odtahu dovleču domů jenom nárazník a pod >:D .

    Xpalo, díky...
    Huml76: Ano, ano, topí fakt dobře, tedy i s tím špatným termostatem to ušlo, ale rozdíl je znát, to je fakt a rána jsou stále mrazivá, takže "jezdec" na ovládacím panýlku topení bude ještě nějaký ten pátek ponechán v pravé půli své drážky 8)
    Jo a dík za typ s těma AAAčkama, zasloužili by si to... >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 02.03.07  15:49

    « Bez nadpisu

    jak je to na tomhle aute nevim. kdyz by chybelo oko, zajdi do AAA a s velkym zajmem si prohlidni podobny auto a oko si muzes vypujcit :D
    gratuluju, ze uz mas auto bez starosti!!! a jak ted bude topit! :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.03.07  11:47

    « Re: Re: Re: Re: ...termostat

    Taky bych mohl konečně napsat, jak to dopadlo s mým Civicem. No ač jsem spíš životní skeptik a smolař >:D , tak s Hondičkou je vše OK. Termostat byl skutečně v háji, po vyjmutí z auta bylo hned patrné, že se rozhodl stávkovat - nedovíral.
    Jak psal "humlík", po jeho výměně jsem dostal strach, že voda začne ze soustavy zase "tajemně" mizet, protože v hadicích vzroste tlak, naštěstí se tak nestalo.
    Pro jistotu jsem auto odvzdušnil podle XPala a ta se nakonec zastavila asi 1 cm nad riskou minimum a zde již zůstává. Za provozu vystoupí téměř k risce maximum, nikdy ne nad ni a po úplném vychladnutí je opět 1 cm nad minimem. Líbila by se mi někde v půli, mezi max a min, ale poručit si nenechá a když se jí líbí tam kde je, tak to tak má být a je to OK ;-)
    Abych shrnul celé dlouhé vlákno, voda původně "neviditelně" mizela. Vyměnil se chladič, nejprve dobrý a potom zase začala mizet, odvzdušnil jsem a OK, ale poté zase odešel termostat. Po výměně termostatu již vše OK.
    Kluci..., XPalo,...nevíte, za co se vůbec Civic vepředu uvazuje za lano v případě nutnosti odtahu, tuhle jsem pod ním lozil (spíš lezl :-! ) a na nic jsem nepřišel, není zde žádné kovové oko ani díra pro našroubování případného kovového oka (které stejně v autě není). Třeba u Sierry je oko jak od traktoru, takže ho ani mé oko nepřehlédlo, ale u Hondy jsem nic nevyčmuchal... ???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.12.06  15:34

    « Re: Re: Re: ...termostat

    Pokud jsi z Prahy, zkus firmu BM-Agency. Dokáží zázraky: sehnat nemožné za neskutečně přijatelnou cenu! (a to na zázraky nevěřím...)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.12.06  13:19

    « Re: Re: ...termostat

    ...okouknul jsem ceny a všude se to pohybuje okolo 700,-Kč - termostat na mého Civica, až "to" bude, dám vědět (...sem to ale lenoch loudavá ;-) ),
    kolega nedávno kupoval termostat do své Alfy Romeo a stál ho něco kolem 1.500,-Kč, jo a možná, že ho také ještě vozí v kufru ;-) ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.06  13:11

    « Re: ...termostat

    ...jak jsem včera večer zkoušel otáčky při točení volantu na volnoběh u Galantu, zkusil jsem to samé u Civica a zkusil jsem ohmatat i ten chladič a opravdu hlavní podezření padá na termostat.
    Topení nijak ovlivněno nebylo, auto topí zdá se nezměněně, ale chladič začíná být vlažný, teplý, poměrně brzy, i když je jasné že nějaké teplo se na něj přenáší od motoru, hadice k němu vedoucí "teplaly" pozvolna směrem od bloku motoru a přenášely teplo na chladič, ale i tak bych řekl, že opravdu bude blbnout termostat a propouštět vlažnou vodu dřív, než by měl, do chladiče. Teplota lezla nahoru, dle budíku, strááášně pomalu. Za jízdy, páč se auto chladí, ručička někdy ani "nevstane", pokud jedu lážo-plážo a nespěchám.
    Jinak bych měl vysvětlit, proč jsem myslel i na čidlo. Napadlo mne to z toho důvodu, že když jsem jel letos na dovču, teplota byla během jízdy OK a najednou prudce klesla, ručička si sedla, takto ležele třeba hodinu a pak jak když do ní střelí, zase se probudila a vystoupala tam, kam patří. Tohle udělala několikrát po různých intervalech, na druhou stranu nikdy teplota nevystoupala směrem nahoru. Buď byla tam, kde má být a nebo šla podstatně níž. Takže jsem si říkal, že se asi zbláznilo čidlo, říkal jsem si, že tohle snad ani termostat nemůže dělat :shock: ...
    Ale jo, vsadím boty, že po výměně termostatu bude vše OK.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.06  11:45

    « ...termostat

    Ahojda, kucí, v nejbližší době dojde k výměně termostatu, dám na vás, je fakt, že to čidlo je asi nakonec skutečně nepravděpodobné. (XPalo, kamaráde, děkuji za mejl ;-) ). Jeho výměnou skutečně neschudnu a nic neskazím.
    Hned po výměně dám vědět, cenu i výsledek a s tou vodou...jak píše "humlík" - hmmm, to mi zatrnulo, nestraš... ;-) .
    Na jaro plánuju výměnu ložisek " na zadku", řekl bych, že se tam jedno začíná ozývat, tak to chce vzít nejlépe obě, ať je klid. Jinak mne u mého Civica nic netrápí, což mne samozřejmě velmi těší.
    Kamarádův otec má "krátkýho" Civica cca 10 let a prý neví, co je závada, mění akorát olej a rozvoďák. Nedávno jej chtěl z jakéhosi rozmaru vyměnit za Golfika, ale nakonec to neudělal, a myslím, že to je jenom dobře a že je nakonec sám rád... 8)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.12.06  09:18

    « Bez nadpisu

    podla mna termostat. inak na tychto autach je "normalna" poloha rucicky teplomeru asi v 1/3 odspodu, pri totalnej zatazi moze vystupat tak maximalne! do 1/2, normalne by mala vystupat po cca 5 minutach chodu motora (zavisi na okolnej teplote) na tu 1/3 a tam drzat ako pribita, hybat sa za jazdy moze maximalne tak o 1-2 sirky rucicky :)
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 04.12.06  14:34

    « Bez nadpisu

    tak gratulace. i kdyz pokud zustal termostat otevreny, mohlo by to souviset... nizsi teplota a tim padem nedostatecny tlak na pripadnou trhlinku... pro klid duse bych nastartoval studeny auto a sledoval pohmatem, zda jde teplejsi voda do chladice jiz od zacatku, nebo ne. :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.06  11:39

    « voda drží

    Ahojda, zvláště pro XPala, Mitsiho, Humla 76 - voda stále drží, nemizí, začínám věřit, že je vše OK...OK...OK. Snad už by se to (-případná netěsnost, děravé topení či ucpávka vodní pumpy) za více jak měsíc projevilo, dřívějc byl vidět rapidní úbytek vody v chladící soustavě třeba i během jednoho týdne. Takže snad už bude klid :-)

    Jinak mi začala polehávat ručička teploměru vody, asi čidlo - odešlo do věčných lovišť...
    XPalo, prosím Tě, máš s jeho výměnou, event. cenou nějaké zkušenosti ??? Předem Ti děkuji za případné informace ;-)
    Myslím, že je to čidlo, protože ručička budíku leží a leží a leží...a když po dlóóóuhé době vstane, tak o 1-2 mm a pak sebou zase buchne, tudíž vylučuji např. vadný termostat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.11.06  12:33

    « Bez nadpisu

    Ahoj, rád Tě "slyším", ano - zatím ticho po pěšině, auto šlape, voda nemizí, takže buď se auto po odvzdušnění a dolití vody umoudřilo, což i mně zní neuvěřitelně, ale ta situace zatím skutečně nastala a přetrvává už asi 3 týdny........a nebo je to jak píšeš ty...nevím, - jen jsem rád, že voda nezmizla...a nemizí.
    Uvidíme, co bude dál ;-) ... žena s ním zase tolik km nenajede, takže riziko nenadálé poruchy někde na trase Praha - Hodonín >:D nehrozí, ale to víš, že vodu raději často kontrolujeme. Člověk při tom alespoň očima přejede i jiné věcičky v motoru, což asi u starého autíčka neuškodí.
    Kdyby něco, určitě se ozvu a dík, že sis vzpomněl ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 21.11.06  12:16

    « Bez nadpisu

    pepo, zadny zpravy posledni dobou. ber v uvahu, ze je zima a voda se dostane na vyssi teploty asi jen v zacpe...to by odpovidalo nejake mensi trhlince, ktera propousti pod vyssim tlakem a tedy vyssi teplotou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.11.06  14:07

    « Re: Re: Re: XPalo

    ...díky. Vím, vím...10 W 40 papá i Galant...do Sierry i Š-130 jsem lil téměř cokoliv, Sierra - ta je vůbec nenáročná, zbaští jakýkoliv olej i naftu a jede stále OK (r.v.88, 2.3 D, Combi), ale Hondičku bych takhle "netrápil". Manžety mám, tedy aspoň doufám, OK...u Galanta mne jedna zlobila, praskla...spuchřela...možná tomu trochu pomohl i olej, který z Micáku uniká a cákal přímo na manžetu LP kola, z Hondy vůbec...Honda je moje první auto, pod kterým není po jízdě ani kapka oleje, u starých aut to člověk toleruje, takže by mne to nepřekvapilo, ale opravdu...Honda je v tomhle fakt skvělá ... bez kapičky.
    Stejně tu vodu budu hlídat, jinak jsem si napsal i kontakt na tebe (kdybych zapomněl) do diáře, takže kdyby mne začlo na Civicu něco zlobit, ozvu se...
    ... a sem také ;-) sem tam něco určitě písnu...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.11.06  13:41

    « Re: Re: XPalo

    neboj, odteraz uz budes len liat benzin a jazdit ... >:D odporucam kazdych 10tis. km menit olej (10W40) a pravidelne kontrolovat hladinu vody a oleja + vymenu filtrov podla predpisu. jo a dolezita vec su manzety na homokinetakoch. ak tie nebudes mat popraskane, tak preziju teba :-) tak isto vsetko ostatne.... good luck
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.11.06  11:44

    « Re: XPalo

    ...ahojda, zatím to vypadá, že to bude nakonec podle XPala ! Voda se usídlila po opakovaném dolití a před tím tedy i po řádném odvzdušnění, v polovině a nemizí !!! :shock:
    Je fakt, že manželka s tím denně najezdí cca 10 km do práce, 10 km z práce a někdy ještě nějaký ten nákup ve městě tedy + dalších 20 km celkem, takže žádné dlouhé trasy, ale voda drží...před tím mizela i na krátkých trasách, pomaličku, ale mizela...
    Nechci se předčasně radovat, ale zatím fakt dobrý...tak, že bych si už začal konečně užívat té pověstné spolehlivosti Hond ;-)
    Já už bych tolik chtěl... :*)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.11.06  18:04

    « Re: Re:

    Tak dalsi Civic prosel myma rukama, tentokrat 1,4 Aero z r. 2001.
    A MEL ten ventil na malem okruhu (topeni)! Docela jsem cumel, tohle jsem uz opravdu dlouho nevidel.
    Take jsem ovsem na Cicicu nevidel uplne v pr.eli predni tlumice po 85 tis. km - pricitam to neseriovym 16-ctkam, ktere jsou asi moc tezke a ty tlumice odrovnaly...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.11.06  15:55

    « Re:

    XPalo, děkuji za optimismus ;-) , budu pravidelně informovat!
    Trošku odbočím---), nikde jsem se nedočetl, jak je to s pojistkama třeba v USA, velmi by mne totiž zajímalo, jak tam řeší povinné ručení, když tam má každý pětilitr a výš a nejlépe ještě dva tři v rodině ? U nás by tě placení pojistného sežralo, nevíte kluci, jak to tam je.......Mitsi, ty máš přehled, nevíš, jak to je ???? :?:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.11.06  09:20

    « Bez nadpisu

    neboj, ked je tak ako hovoris, uz by sa tratit nemala, bolo to nejak blbo zavzdusnene ;-) bud optimista...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.11.06  08:57

    « Re. X Palo

    Děkuji, kamaráde, utvrdil jsi mne v tom, že mé auto je OK. O těchto vlastnostech Hond jsem vždy jen tak někde něco zaslechl, nebo přečetl nějaký pidičlánek, ale takhle je fajn, ověřit si to u někoho, kdo ta auta přímo má a proto i dobře zná. Děkuju. Voda se stále drží někde okolo půlky...už jsem vycvičil i ženu a tak ji taky kontroluje >:D , zatím OK.
    S tou Octávií ti to věřím, jezdil jsem v předešlém zaměstnání cca. 4 roky s Fábiema v kombíku (1.4 a druhá 1.4 16 V) a to řízení bylo strašlivě lehounké a bez zpětné vazby, takže se mi stalo, že jsem při stání na křižovatce skroutil volant do leva a ani mi nedošlo, že vjedu už na chodník, to se mi nikdy s jinými auty nestalo...šel hrozně lehce(Fábie má i velký, což je fajn, rejd), takže jsem pak rychle točil zpátky...no stalo se mi to asi jen jednou, ale opravdu to točení malíčkem (dalo by se to snad i jazykem >:D ) je až nenormální. S tím plynem také jak píšeš, lehoulinký a počáteční nepříjemná prodleva po rychlém sešlápnutí akcelerace.
    Jde o zvyk, ale oproti Hondě je to fakt něco jinýho. Také jsem jezdil několik let s Filckou v kombíku, sice horší poježdění než Fábka, ale v poruchovosti prohrály Fábie na plné čáře. Obě auta zrovna nikdo nešetřil, to víš, firemní, ale Felicie snesla hodně, Fábie se furt sraly, věčně v servisu a to už od začátku. U jedné dokonce samovolně během jízdy na vteřinku vypínal motor a pak zase nakočil a ani v servisu si s tím nevěděli rady! Napojili to na počítač, něco vyměnili, ale ono to dělalo zase...ani nevím, jak to dopadlo, asi to to auto dělá do teď...
    Interiér Škodovek je dlouhodobě kapitola sama pro sebe...strohost, nuda, nevýraznost...asi v tom maj pracky Němci, je to škoda...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.11.06  17:39

    « Bez nadpisu

    ahoj, no ten plyn mi ide na vsetkych dost ztuha, akoze pedal kladie dost velky odpor, ale mne osobne to velmi vyhovuje, lebo ten motor citim aj v nohe :)))... posledne 2 tyzdne jazdim na oktafke a pripadam si ako v autoskole, plyn-pedal je absolutne bez odporu a ta sekundova opozdena reakcia ma privadza k sialenstvu :)) spojka makka jak hovenko, riadenie absolutne bez spetnej vazby, o podvozku radsej pomlcim ;-) hnusny interier, hluk a prejavy motora absolutne priserne, brzdy brzdia paradne, ale na moj vkus az prilis casto zasahuje ABS...
    brzdy su notoricky znama slabost hond, vynimka su uz len akord a civic poslednej gen. tam uz to je ok :-) ono to brzdi celkom dobre, brzdy sa daju velmi citlivo davkovat, len maju sklon k fadingu lebo sa velmi rychlo prehreju. dost sa da tento neduh eliminovat dobrym vyberom kotucov a platniciek :)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…