Ztráta vody - Honda 1.5 16V r.1993
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
"-- skrytý --" 23.10.06 17:54
« Bez nadpisu
mitsi, ano spunt na chladici bol zly, tiez som daval novy... co sa tyka otovreneho kurenia, na vsetkych civicoch to mam tak, ze tahlo na teplotu kurenia ide do motoroveho priestoru a taha za ventil ktory je v jednej z dvoch hadic iducich do interieru k radiatoru. ventil je na tej vstupnej, ktora ide niekde z okolia termostatu. -
Ted 23.10.06 16:51
« Bez nadpisu
problem je, ze pokud by to bylo zavzdusneny, po nekolika dolitich by se to ustalilo... mnohem lepsi je dle meho nazoru nechat to poradne prohrat... po nejaky jizde nevypinat motor a nechat to bezet. sledovat vsechny hadice, pustit si topeni na plno a cichat jestli necejtis charakteristickej smrad horky nemrznouci smesi... pokud to utika, utika to pod tlakem. tlak vytvoris pouze teplotou a pokud to utika v max teplotach, muze se to rychle vyparovat... otevrit motor, nechat to bezet a lizt pod auto a vsude mozne... -
"-- skrytý --" 23.10.06 16:38
« Bez nadpisu
Kluci, já to stejně zkusím, jak radí xpalo a dám vědět, protože ať už je to jakkoliv, mám stejné příznaky "nemoci" chladící soustavy jako měl on u auta. Jestli mu jeho postup přivodil to, že už je auto OK a kapalina již vůbec nemizí, tak proč to nezkusit..?
Já mám úplně nový chladič, tak snad je i onen "špunt" OK. O víkendu, až bude auťák v mé moci, to zkusím a uvidím. Tonoucí se stébla chytá. Sleduju snad denně po večerech hadice, motorový prostor, suchou beton. podlahu pod autem, ale nikde ani kapka, tak kam ta potvora voda vlastně mizí???
Vím, že to může být 10 a jedna příčina, ale zkusím XPalův způsob a dám po vejkendu vědět.
Chci se optat, v případě, že by to byla ucpávka vodní pumpy, musí se měnit celá pumpa, nebo to jde řešit jen přes tu ucpávku a je možný, že by to přes ní utíkalo a nebylo to poznat (někde vidět)? -
-
"-- skrytý --" 23.10.06 11:49
« Re:
Ahojky "huml76",
dík, že sis vzpomněl. Hele, s tou Sierrou mi taky zatýkalo šíbrem, ale stačilo těsnící gumu opakovaně promazat, nastříkat, silikonovým olejem, těsnění zbytnělo a těsnilo tak jak má. Předtím mi zateklo tím způsobem, že strašně lilo, bylo to v den koupi Sierry(jsem asi 6tý!!! majitel, ale fakt šlape OK), já jel do svahu a do auta doslova hrkla dešťová voda někde u předního sloupku. No koukal jsem na to jak...blbec, to víš, že jsem si říkal, tos teda koupil auto, hned první den ti do něj teče, ale doma jsem šíbr pročistil, promazal, nechal těsnění řádně nasát olejem a od té doby OK. Šíbr je vlastně ohraničený kanálky a ty vyúsťují do hadic, které odvedou vodu, která sem náhodou pronikne, protože je mi jasný, že auto nelze hermeticky uzavřít jako ponorku, pryč, myslím že sloupky a čůrá to dolů někde u kol ven z auta. Takže po promazání byl s šíbrem klid, ale máš pravdu, jestli to bylo jen střešní okno, tam je to horší, u šíbru má ta voda kudy utýct, u okna uteče asi rovnou do interiéru auta. Vím, že jsem tenkrát kvůli tomu ze zvědavosti sundával i celé čalounění, velké jak dvorek u malého RD, abych zjistil, že "pod" resp. do šíbru se stejně nekouknu, neboť je celý schován v jakési plech. vaně přibodované ke střeše, takže jsem si těch snad 100 vrutů našrouboval i s čalouněním nazpět >:-[] a nechal šíbr, šíbrem...
Jinak auto šlape, jednou zazlobilo čerpadlo(2.3 D combi), za asi 3.000,-Kč ho známej vymontil, zrepasoval a namontil nazpět, následně jsem s autem odjel do Chorvatska a bez jediného problému jezdí doteď.
Poslední dobou ji šetřím, je bohužel bílá, takže leze rez, ale na to, že je to rok 1988, vypadá stále dobře, kam se hrabou shnilé Felicie. Potřebuju ji kvůli svým dvoum velikým psům, když jedem na veterinu, dřív i po výstavách a tak pod.. Co se týká jízdních vlastností, tak na dnešní dobu je to lenoch a blbá je i vysoká pojistka, ale pro svou "věrnost" ji ještě z domu nepošlu, docela mi přirostla k srdci.
Galant má ještě karbec(řízený karburátor) a je to znát hlavně v zimě, kdy sytič vypíná jak se mu zachce, takže musíš stát za studena víc na plynu, ale jinak je spolehlivej(1.8,benz. 66kw,rv1990),dobrá výbava a hafomísta, jak v obýváčku. Původně jsem chtěl zase Galanta, novějšího, ale nedařilo se mi sehnat cenově zajímavé auto a tak jsem nakonec šáhl po Hondě a její příběh už znáš.
Dík za zájem a zatím čauvec. -
"-- skrytý --" 23.10.06 10:54
« Bez nadpisu
Ahojky, kamaráde " xpalo",
Tvoje zpráva mne velice potěšila, neboť tvůj popis situace sedí přesně na mé auto. Voda mizela, vyměnil jsem chladič, vše se zdálo OK a za čas začala mizet zase. Chladič výměnu potřeboval, ten starý prosakoval, jak jsem psal, ale voda stejně zlobí a jakoby nepochopitelně mizí.
Já nejsem až zase tak v autech kovaný a proto mi chladič sehnal i měnil kamarád automechanik a vím, že s odvzdušňováním si moc hlavu nelámal, za což se na něj nezlobím, protože jak známo, většina novějších aut se s tím popere...prostě nevyžaduje nějaké "kvalitní" odvzdušnění. Je to asi tak, protože stejný postup kdysi u Sierry byl bezproblémový. Co bylo na odvzdušňování prevít, byly škodovky, třeba moje "bývalá" Š-130...ale známe, viď, chladič vepředu, motor vzadu, hrůza to odvzdušňovat(ale jezdila hezky, pětikvalt, max. okolo 160/km/h!).
Jak popisuješ svůj nový chladič, chápu-li to dobře, máš tam také dole jakoby 2x vývod navíc?! To jsme normálně propojili hadicí, protože nám to nikam nepasovalo, ale to je asi jak píšeš...jiný sehnat nešel, stál něco přes 3.000,-Kč.
Takže Civici z toho "našeho" období budou asi potvůrky na odvzdušnění...
No abych zbytečně nepovídal, moc Ti děkuji, děkuji i kamarádům za předešlé rady, ale vsázím na tvou radu, seslalo mi tě samo nebe, tvoje zkušenosti přesně souhlasí s mými.
Takže, kámo, ještě jednou děkuji a hned jak mi manželka auto půjčí >:D , nejpozději o víkendu >:D , odvzdušním Hondici přesně podle tvé rady a dám vědět.
Dík a čauvec. -
"-- skrytý --" 22.10.06 21:04
« Bez nadpisu
servus josef :))) myslim ze by som ti mohol pomoct lebo mam identicku skusenost...
manzelke som kupil civic 1.5 16V, r. 92, zena na nom jazdi denne do prace asi 40 tam, 40 spat.... uz v bazare stal "bez vody" ale vzhladom k cene som to riskol a povedal som si ze bud novy chladic alebo tesnenie pod hlavou, vodna pumpa...
takze nalial som vodu, kupil, dosiel domov, voda v pohode, druhy den v pohode, 3-4-5 ok. 6ty den prazdna nadrzka. tak som doplnil a po 4 dnoch zase prazdna...tak sa to zopakovalo parkrat, ale kedze ma to denne ranne kontrolovanie prestalo bavit, zacal som patrat po pricine. po patrani doslova s lupou som objavil prasklinu na vrchnom plaste chladica, tesne pod vstupom vrchnej hadice. voda tade presakovala. tak som objednal chladic (asi 3000sk aj s chladiacim okruhom na prevodovy olej automatu), vymenil, vyplachol som okruh cistou destilkou, nalial novu nemrznucu zmes. odvzdusnil (aspon som si teda dovtedy myslel) a jazdil dalej. pre istotu som este rano denne kontroloval. skoro ma slak trafil, ked o 2 dni voda znovu zmizla... doplnil som, o 2 dni zase (celkovo asi pol litra)... odvtedy uz je to OK. bolo to zle odvzdusnene. uz mam aj sposob ako to 100% odvzdusnit, pretoze som medzitym menil este termostat a na druhom aute menil zmes. takze odvzdusnit odporucam nasledovne. naliat plny chladic, nechat otvoreny, expanzku naplnit po MAX, zasrobovat, nastartovat a staaale za chodu motoru doplnat donho vodu (kurenie musi byt otvorene), az ked zapne a vypne ventilator, chladic zavriet. ked motor uplne vychladne, treba mat v expanzke hladinu mierne pod MAX, lebo s teplotou motora hladina klesa a stupa a ked je v nadobke malo, okruh prisaje vzduch a znovu sa zavzdusni, co sposobuje miznutie kvapaliny... ak by si potreboval nejaku konkretnu radu tak xpalo@zoznam.sk, vela zdaru -
Ted 20.10.06 14:42
« Bez nadpisu
z toho si nic nedelej. u takhle jetych aut se da predpokladat cokoli. buhvi kolik lidi se v tom vrtalo a co vsechno neni puvodni...
se sierrou gratulace! tchan mel ten posledni model a teklo stresnim oknem a zadni naprava se dost podivne vlnila na nerovnostech... tak sla z domu.
galanta bych se vzhledem k cene nahradnich dilu u mitsubishi zbavil rychle :)
s vodou drzim palce a dej vedet. -
"-- skrytý --" 20.10.06 11:17
« Re:
Ahoj, dík za optání. Zatím vyčkávám. Úbytek je vidět vždy po delší době. S autem jezdí žena do práce, celkem cca. 20 km denně, občas se s tím jede i dál, aby se mu protáhly "nohy"...takže stále vyčkávám. Nejdřív nejspíš zkusím koupit nějakou tu "legrácku" na utěsnění systému a uvidíme, co se stane...je to zas pozorování na dny až týdny...když to nezabere, asi vrhnu...tedy vrhnu své soustředění...na ucpávku vodní pumpy. Mrzí mne, že mám s autem týhle špičkový značky takovýhle lapálie. Doma mám ještě babičku Sierru-absolutně bez problémové auto (2.3 D - taky jsem s ní byl v Chorvatsku) a Galanta 1.8 benzín, řízený katalizátor, ten s vodou taky nikdy neonemocněl, tak mne to u Hondy fakt mrzí.
Takže, abych to schrnul, stále pozoruji a dělám "čárečky" fixou na nádobce, abych zmerčil případný "nový" úbytek. -
"-- skrytý --" 16.10.06 17:12
« Re:
Kdybych neviděl na vlastní oči, jak velkou trhlinu v plastovém boku chladiče to dokázalo snad během 15-20 minut zacelit, nebudu tomu věřit - a majitel s tím pak takhle údajně jezdil ještě několik let! Ale nejsem si jistý, zda je "přípravek jako přípravek", nebo ne... -
"-- skrytý --" 16.10.06 15:07
« Bez nadpisu
Hm, díky za typ. Hele a co si myslíš o takových těch "věcičkách" nalévajících se či nasypávajících se do chladící soustavy pro utěsnění...? Nemáš zkušenosti a pomůže to vůbec ?
Jinak, kamaráde, s tím topením nestraš, to by byl asi opravdu porod :? -
Ted 16.10.06 13:38
« Bez nadpisu
kdyz sam tvrdis, ze si musel vymenit chladic, tezko muzes tvrdit, ze vsechny hadicky a hlavne svorky na nich jsou OK... spoustu z nich ani nevidis. pokud kapalina nenese zadne znamky foukleho tesneni pod hlavou muze to byt krome pumpy i vymenik topeni. byl li v cudu chladic, muze to same potkat stejne zarizeni v topeni. dostat se k nemu bude asi porod. kazdopadne bych zksil pred demontazi palubky a buhviceho jeste nechat zahraty auto pres hodinu nastartovany a sledoval bych jakoukoli kapicku. pokud tece topeni, neuvidis pravdepodobne nic.. -
"-- skrytý --" 16.10.06 09:54
« Bez nadpisu
Především si všimni, že u Hondy (a dalších Japonců) je ta "nádržka", resp. celý chlad. okruh, konstruovaný úplně jinak, než u evropských vozů: prostě není "průchozí" součástí chlad. systému!!! Ona vlastně funguje na principu spojených nádob a slouží pouze k "zachycování přebytečné" chlad. kapaliny při ohřívání motoru a "doplňování chybějící" při jeho chladnutí. Z toho vyplývá, že hladina kolísá neustále - v závislosti na teplotě, ale rozhodně nesmí kapaliny postupně ubývat! Pokud už "dále neubývá", tedy jak popisuješ, zůstává na nějaké minimální úrovni, znamená to jediné: propojení spojených nádob se přirušilo tím, že hadička (její spodní konec) jdoucí do nádobky se ocitla nad úrovní hladiny kapaliny v nádobce. Jinými slovy: v chlad. okruhu Ti už zřejmě dávno chybí dost kapaliny, aniž bys to ovšem vůbec tušil.
Jinak doporučuji kontrolu vodní pumpy: v případě nedostatku chlad. kapaliny většinou odejde její ucpávka. -
"-- skrytý --" 14.10.06 09:52
« Ztráta vody - Honda 1.5 16V r.1993
Zdravíčko, potřeboval bych poradit. Koupil jsem Hondu Civic,1.5,16V,r.v.1993,LPG,najeto okolo230tis.km. Jede hezky, svižně, ale krátce po koupi jsem si všimnul, že mizí voda v expanzní nádržce.Bál jsem se, aby nebyla prasklá hlava, nebo minimálně těsnění pod hlavou, ale nakonec jsem vsadil na chladič a voda se uklidnila. Starý chladič vzlínal, nekapal, ale za jízdy prosakovala voda a odpařovala se,čehož si normálně nešlo všimnout, až po vymontování chladiče bylo vidět, že to má skutečně za sebou. Následně jsem jel do Chorvatska, najel cca 1700 km bez problémů, akorád voda sedla asi o 1- max. 2 cm, usadila se ze 3/4 nádržky na polovině. Teď, asi 3 týdny po návratu sedla z půlky asi o 1-1,5 cm níž, stále se zatím drží nad minimem. Nádržka v Hondě je maličká, každý sebemenší úbytek vody je hned vidět. Chtěl jsem se optat, zda-li je možné, že by si auto stále hledalo svou hladinu??? U jiných aut jsem se s tímto nesetkal, voda vždy držela tak, jak jsem ji nalil, i když byla např. i nad maximem. Pokud uniká, tak musí strašlivě pomaličku. Vyřešil by něco přípravek pro utěsnění chlad. soustavy? Popř. jaký ??? Uvažuji, že bych do soustavy něco takového aplikoval, ale nevím, jaký koupit a bojím se, aby to spíš neucpávalo chladič a "nezašpinilo" chlad. kapalinu. Když kouknu na měrku oleje a víčko, tak nikde není žádný bílý šlem, olej čistý, bez známek prosakování vody do motor. prostoru. Nemáte s tím, přátelé, nějaké zkušenosti? Děkuji za jakoukoliv radu, je to fajn auto a plánuju si jej nějakou dobu určitě ponechat.
Mitsi, děkuji za odpověď, ale s těma hadičkama na tom ještě tak špatně nejsem, díky bohu, víš co, já to hlídám, bez vody bych svého plechového miláčka nenechal. Pod minimem nejsem a hadičky (horní i spodní) jsou ve vodě. S tou vodní pumpou to vezmu v úvahu, akorád mi vadí, že není nikde vidět, že by k úniku docházelo...stopy po fridexu na spojích hadic a pod.