Ztráta vody - Honda 1.5 16V r.1993
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
"-- skrytý --" 16.10.06 17:12
« Re:
Kdybych neviděl na vlastní oči, jak velkou trhlinu v plastovém boku chladiče to dokázalo snad během 15-20 minut zacelit, nebudu tomu věřit - a majitel s tím pak takhle údajně jezdil ještě několik let! Ale nejsem si jistý, zda je "přípravek jako přípravek", nebo ne... -
"-- skrytý --" 16.10.06 15:07
« Bez nadpisu
Hm, díky za typ. Hele a co si myslíš o takových těch "věcičkách" nalévajících se či nasypávajících se do chladící soustavy pro utěsnění...? Nemáš zkušenosti a pomůže to vůbec ?
Jinak, kamaráde, s tím topením nestraš, to by byl asi opravdu porod :? -
Ted 16.10.06 13:38
« Bez nadpisu
kdyz sam tvrdis, ze si musel vymenit chladic, tezko muzes tvrdit, ze vsechny hadicky a hlavne svorky na nich jsou OK... spoustu z nich ani nevidis. pokud kapalina nenese zadne znamky foukleho tesneni pod hlavou muze to byt krome pumpy i vymenik topeni. byl li v cudu chladic, muze to same potkat stejne zarizeni v topeni. dostat se k nemu bude asi porod. kazdopadne bych zksil pred demontazi palubky a buhviceho jeste nechat zahraty auto pres hodinu nastartovany a sledoval bych jakoukoli kapicku. pokud tece topeni, neuvidis pravdepodobne nic.. -
"-- skrytý --" 16.10.06 09:54
« Bez nadpisu
Především si všimni, že u Hondy (a dalších Japonců) je ta "nádržka", resp. celý chlad. okruh, konstruovaný úplně jinak, než u evropských vozů: prostě není "průchozí" součástí chlad. systému!!! Ona vlastně funguje na principu spojených nádob a slouží pouze k "zachycování přebytečné" chlad. kapaliny při ohřívání motoru a "doplňování chybějící" při jeho chladnutí. Z toho vyplývá, že hladina kolísá neustále - v závislosti na teplotě, ale rozhodně nesmí kapaliny postupně ubývat! Pokud už "dále neubývá", tedy jak popisuješ, zůstává na nějaké minimální úrovni, znamená to jediné: propojení spojených nádob se přirušilo tím, že hadička (její spodní konec) jdoucí do nádobky se ocitla nad úrovní hladiny kapaliny v nádobce. Jinými slovy: v chlad. okruhu Ti už zřejmě dávno chybí dost kapaliny, aniž bys to ovšem vůbec tušil.
Jinak doporučuji kontrolu vodní pumpy: v případě nedostatku chlad. kapaliny většinou odejde její ucpávka. -
"-- skrytý --" 14.10.06 09:52
« Ztráta vody - Honda 1.5 16V r.1993
Zdravíčko, potřeboval bych poradit. Koupil jsem Hondu Civic,1.5,16V,r.v.1993,LPG,najeto okolo230tis.km. Jede hezky, svižně, ale krátce po koupi jsem si všimnul, že mizí voda v expanzní nádržce.Bál jsem se, aby nebyla prasklá hlava, nebo minimálně těsnění pod hlavou, ale nakonec jsem vsadil na chladič a voda se uklidnila. Starý chladič vzlínal, nekapal, ale za jízdy prosakovala voda a odpařovala se,čehož si normálně nešlo všimnout, až po vymontování chladiče bylo vidět, že to má skutečně za sebou. Následně jsem jel do Chorvatska, najel cca 1700 km bez problémů, akorád voda sedla asi o 1- max. 2 cm, usadila se ze 3/4 nádržky na polovině. Teď, asi 3 týdny po návratu sedla z půlky asi o 1-1,5 cm níž, stále se zatím drží nad minimem. Nádržka v Hondě je maličká, každý sebemenší úbytek vody je hned vidět. Chtěl jsem se optat, zda-li je možné, že by si auto stále hledalo svou hladinu??? U jiných aut jsem se s tímto nesetkal, voda vždy držela tak, jak jsem ji nalil, i když byla např. i nad maximem. Pokud uniká, tak musí strašlivě pomaličku. Vyřešil by něco přípravek pro utěsnění chlad. soustavy? Popř. jaký ??? Uvažuji, že bych do soustavy něco takového aplikoval, ale nevím, jaký koupit a bojím se, aby to spíš neucpávalo chladič a "nezašpinilo" chlad. kapalinu. Když kouknu na měrku oleje a víčko, tak nikde není žádný bílý šlem, olej čistý, bez známek prosakování vody do motor. prostoru. Nemáte s tím, přátelé, nějaké zkušenosti? Děkuji za jakoukoliv radu, je to fajn auto a plánuju si jej nějakou dobu určitě ponechat.
Mitsi, děkuji za odpověď, ale s těma hadičkama na tom ještě tak špatně nejsem, díky bohu, víš co, já to hlídám, bez vody bych svého plechového miláčka nenechal. Pod minimem nejsem a hadičky (horní i spodní) jsou ve vodě. S tou vodní pumpou to vezmu v úvahu, akorád mi vadí, že není nikde vidět, že by k úniku docházelo...stopy po fridexu na spojích hadic a pod.
Takže, abych to schrnul, stále pozoruji a dělám "čárečky" fixou na nádobce, abych zmerčil případný "nový" úbytek.