Ztráta vody - Honda 1.5 16V r.1993

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  11:51

    « Bez nadpisu

    Ahoj, XPalo,
    hele, já to zkusím nechat bejt a uvidíme zda vůbec a jestli, tak kde, se voda ustálí. Třeba...třeba plaším zbytečně. Třeba se voda zastaví ty zmiňované 2 cm nad Min. a zde již (Kéž by!) zůstane.

    Ale vrtá mi hlavou, kam se nyní ztrácí? Je jí tam moc ? Kam ji to auto odpouští ? Je tam na to nějaký mechanizmus ? Když bych tedy hypoteticky vzal v úvahu, že je chladící systém OK.
    Vím, že se to nedá vůbec porovnávat, ale u starých Škodovek (Š-120 a pod.) vedla z expanzky hadička a tou odkapávala voda na zem, event. na plechy vedle motoru...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  11:28

    « Re: nevím...nevím...

    servus, nemam silu takto po ranu rozmyslat co si vlastne napisal :roll: ale odpoviem ti na otazku: hladinu v nadrzke udrzujem pri studenej kvapaline asi v strede medzi min a max. ked sa zohreje na prevadzkovu teplotu vystupa hladina asi 1-2cm nad MAX. po vychladnuti zasa klesne na stred medzi min a max. robi mi to takto na obidvoch 5G. na 6G to vystupa pri zohriati najviac na MAX, vyssie hladina nejde. spominam si ze som mal este jeden problem, a sice po vymene vicka na chladici mi ukvapavala voda z vrchnej hadice, tam kde je narazena na chladic. proste ked sa natlakoval system tak to tade pretlacalo, ale fakt len malinko. tak som to rozobral, vycistil, dal novu eskapasku a bolo...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  09:33

    « nevím...nevím...

    Ahoj, kluci,
    v sobotu jsem se vrhnul na "XPalovu" metodu odvzdušnění Civica. Nalil jsem vodu po rysku MAX do nádržky, tuto uzavřel, otevřel jsem chladič, byl plný, ale zalil jsem ho až po úplný okraj(až přetejkal), otevřel topení a nastartoval. Teplota pozvolna stoupala a voda se vzorově držela stále, celou dobu, na maximu, ani neklesala, ani nestoupala, ale jak nabírala teplem na objemu, pozvolna vytejkala z chladiče. Až když sepnul ventilátor, začala z chladiče mizet, tak jsem ji rychle dolil, pro jistotu jsem nechal ventilátor secvaknout ještě jednou, pak chladič "zašpuntoval" a motor vypnul. Voda byla prohřátá a byla na Maximu.
    Když však vychladla :idea: byla na stejném bodě, jako před odvzdušňováním...před dolitím po Max. T.j. asi týden stagnovala cca 2 cm nad ryskou min., a tam se i po vychladnutí zase vrátila! Teď se ptám, jestli to je OK?
    Nedalo mi to a vodu jsem opět dolil na Max a jel se projet, na nákup a tak... a po vychladnutí byla voda již asi 1 cm pod ryskou Max...tedy ubyla! Co si o tom myslet??? Mám čekat, kam až klesne? Předpokládám, že na tu svou hladinu, t.j. cca 2 cm nad Min. a tam snad bude stagnovat, jak to poslední dobou dělala. Je to tak OK??? A kam vlastně zase mizí??? Je jí tam po zahřátí moc a auto ji někudy "upouští"??? ???
    Asi mi nezbude nic jiného, než čekat, zřejmě se zase během týdne spadne na ty dva centimetry nad minimem a snad tu bude stagnovat...to by bylo asi OK, ne!? Jsem z toho zmatený. Jsem vadnej já a nebo chladící soustava mého auta...? :shock:
    XPalo, jak se ti drží hladina vody v nádobce u tvých Hond?
    Prostě mne překvapuje, že u mne má tendenci nebejt mírně pod Max, nebejt v půlce, ale spíš kousek nad Min(po vychladnutí).
    Co si o tom, kamarádi, myslíte???
    Počkám, co bude dál, když bude mizet...a nezastaví se, zkusím přípravek na utěsnění...pak uvidíme...
    Čau a předem dík za odpovědi 8)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  10:26

    « Bez nadpisu

    Ahojda, "XPALO",
    hele, o víkendu na to vlítnu, zkusím to odvzdušnit přesně tak, jak jsi popsal. Zapnu to již prodiskutovávané topení, nádržku naplním na rysku MAX, uzavřu, otevřu chladič, nastartuju, nechám běžet do sepnutí ventilátoru a mezi tím budu krmit chladič vodou event. Fridexem.
    Zatím mne auto ukolébává, protože včera jsem s ním najel cca. 120 km a vše se zdá OK, ale to už jsem zažil opakovaně a pak najednou ten nepochopitelnej úbytek.
    Koukal jsem, že tam je i odvzdušňovací ventil, na hadici, kousek vpravo za chladičem, ale nejde s ním hnout (je to tak, že?), asi je nějakej zarostlej, ale odvzdušním to přes ten chladič, jak píšeš...přeju si, aby to pomohlo.
    Snad už v pondělí dám vědět, jak to probíhalo, ale o tom, zda voda opět mizí, nebo už konečně ne, budu vědět stejně za delší dobu, dyť to znáš.
    Jinak díky moc za zájem...Tobě, i humlovi a mitsimu, člověk je rád, když se může s někým aspoň poradit a není na své starosti sám. Bydlím na vesnici a auto (auta) prostě k mému životu patří(v naší vísce není ani obchod, ani hospůdka ani doktor)...bez auta to nejde (do hospody stejně nechodím, resp. nejezdím), ale do práce jezdím denně 40 km tam a 40 km zpátky, manželka celkem 20 km, syn na učňák zatím kolmo a autobusem.
    Takže díky, kamarádi moji.
    >:D ...hergot, to jsem nějakej sentimentální při pátku...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  09:14

    « Bez nadpisu

    mozne to je, ale osobne som s tym este ziaden problem nemal. v principe mi je jedno ako to je urobene, pokial hondice funguju a fungovat budu ako maju >:D
    josef, daj vediet ci pomohlo alebo je aj iny problem
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 26.10.06  15:37

    « Bez nadpisu

    presne... ty ventily se zadiraji, obaluji svinstvem a dela to neplechu. a pro automaticky klimy je to nepouzivany reseni, protoze ty slaby motorky to pak neutahnou a reakce je pomala...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.06  15:27

    « Re:

    Já v tom vidím pouze problém spolehlivosti, nazývající se "ucpávka ventilu". Ano, když tam ten ventil nemám, tak ohřívám celý objem malého okruhu, nicméně v létě přes něj díky zavřené klapce vůbec neženu vzduch a v zimě se mi ohřev kabiny hodí, resp. stejně bych chtěl spíš topit, než napřed ohřívat motor. Jinak novější Hondy už to mají řešeno "standardně".
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.06  15:20

    « Bez nadpisu

    mitsi, ja v tom vidim len vyhodu, ked chcem rychlejsie zohriat studeny motor, tak si nezapnem kurenie, tzn. ze neotvorim ten ventil a v radiatore nedochadza k vymene tepla. ale tam kde mas kurenie riesene len klapkou to asi neurobis nie? tam radiator kuri stale. teda ak sa nemylim :?: :-) dokonca aj na 97 civicu som to takto videl. ono je to tak, ze tento okruh neni maly. je to okruh kurenia. od toho je este mensi >:D , ktory je rieseny nejakou sluckou od termostatu k hlave, mam pocit... fakt si to teraz neviem vybavit presne, takze mozno trepem, ale s tym ventilom som si isty
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 25.10.06  22:10

    « Bez nadpisu

    ted me napadlo... preludka ho mela vlastne taky!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.06  15:34

    « Re:

    xpalo: Ale tohle je řešení, které se nepoužívá už dobrých 20 let. Pokud to (ten ventil v malém okruhu) tam opravdu máš, tak prostě zírám, resp. se jen tiše divím...
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 23.10.06  18:00

    « Bez nadpisu

    problem s odvzdusnenim je ale v tom, ze to nemuze delat dlouhodobe... trikrat ano, ale system se sam odvzdusnuje, a docerpa si vodu a tim to konci. voda se neztraci do nekonecna...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.06  17:54

    « Bez nadpisu

    mitsi, ano spunt na chladici bol zly, tiez som daval novy... co sa tyka otovreneho kurenia, na vsetkych civicoch to mam tak, ze tahlo na teplotu kurenia ide do motoroveho priestoru a taha za ventil ktory je v jednej z dvoch hadic iducich do interieru k radiatoru. ventil je na tej vstupnej, ktora ide niekde z okolia termostatu.
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 23.10.06  16:51

    « Bez nadpisu

    problem je, ze pokud by to bylo zavzdusneny, po nekolika dolitich by se to ustalilo... mnohem lepsi je dle meho nazoru nechat to poradne prohrat... po nejaky jizde nevypinat motor a nechat to bezet. sledovat vsechny hadice, pustit si topeni na plno a cichat jestli necejtis charakteristickej smrad horky nemrznouci smesi... pokud to utika, utika to pod tlakem. tlak vytvoris pouze teplotou a pokud to utika v max teplotach, muze se to rychle vyparovat... otevrit motor, nechat to bezet a lizt pod auto a vsude mozne...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.06  16:38

    « Bez nadpisu

    Kluci, já to stejně zkusím, jak radí xpalo a dám vědět, protože ať už je to jakkoliv, mám stejné příznaky "nemoci" chladící soustavy jako měl on u auta. Jestli mu jeho postup přivodil to, že už je auto OK a kapalina již vůbec nemizí, tak proč to nezkusit..?
    Já mám úplně nový chladič, tak snad je i onen "špunt" OK. O víkendu, až bude auťák v mé moci, to zkusím a uvidím. Tonoucí se stébla chytá. Sleduju snad denně po večerech hadice, motorový prostor, suchou beton. podlahu pod autem, ale nikde ani kapka, tak kam ta potvora voda vlastně mizí???
    Vím, že to může být 10 a jedna příčina, ale zkusím XPalův způsob a dám po vejkendu vědět.
    Chci se optat, v případě, že by to byla ucpávka vodní pumpy, musí se měnit celá pumpa, nebo to jde řešit jen přes tu ucpávku a je možný, že by to přes ní utíkalo a nebylo to poznat (někde vidět)?
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 23.10.06  16:37

    « Bez nadpisu

    presne tak... ovlada se jen klapka, ktera reguluje pruchod vzduchu pres vymenik. Aspon tak to mel muj letitej civic. meljsem to cely venku neb jsem menil ventilator... ale na citroenu cx musela kvuli stejne operaci jit ven pulka veci v motorovym prostoru...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.06  16:26

    « Re:

    xpalo: Pokud jsi to musel jakkoli "odvzdušňovat", pak věz, že máš v prd.eli ten špunt na chladiči. A s tím "otevřením topení" je to taky blbost: "malý okruh", tedy okruh topení, je otevřený neustále, jelikož tam žádný ventil není!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.06  11:49

    « Re:

    Ahojky "huml76",
    dík, že sis vzpomněl. Hele, s tou Sierrou mi taky zatýkalo šíbrem, ale stačilo těsnící gumu opakovaně promazat, nastříkat, silikonovým olejem, těsnění zbytnělo a těsnilo tak jak má. Předtím mi zateklo tím způsobem, že strašně lilo, bylo to v den koupi Sierry(jsem asi 6tý!!! majitel, ale fakt šlape OK), já jel do svahu a do auta doslova hrkla dešťová voda někde u předního sloupku. No koukal jsem na to jak...blbec, to víš, že jsem si říkal, tos teda koupil auto, hned první den ti do něj teče, ale doma jsem šíbr pročistil, promazal, nechal těsnění řádně nasát olejem a od té doby OK. Šíbr je vlastně ohraničený kanálky a ty vyúsťují do hadic, které odvedou vodu, která sem náhodou pronikne, protože je mi jasný, že auto nelze hermeticky uzavřít jako ponorku, pryč, myslím že sloupky a čůrá to dolů někde u kol ven z auta. Takže po promazání byl s šíbrem klid, ale máš pravdu, jestli to bylo jen střešní okno, tam je to horší, u šíbru má ta voda kudy utýct, u okna uteče asi rovnou do interiéru auta. Vím, že jsem tenkrát kvůli tomu ze zvědavosti sundával i celé čalounění, velké jak dvorek u malého RD, abych zjistil, že "pod" resp. do šíbru se stejně nekouknu, neboť je celý schován v jakési plech. vaně přibodované ke střeše, takže jsem si těch snad 100 vrutů našrouboval i s čalouněním nazpět >:-[] a nechal šíbr, šíbrem...
    Jinak auto šlape, jednou zazlobilo čerpadlo(2.3 D combi), za asi 3.000,-Kč ho známej vymontil, zrepasoval a namontil nazpět, následně jsem s autem odjel do Chorvatska a bez jediného problému jezdí doteď.
    Poslední dobou ji šetřím, je bohužel bílá, takže leze rez, ale na to, že je to rok 1988, vypadá stále dobře, kam se hrabou shnilé Felicie. Potřebuju ji kvůli svým dvoum velikým psům, když jedem na veterinu, dřív i po výstavách a tak pod.. Co se týká jízdních vlastností, tak na dnešní dobu je to lenoch a blbá je i vysoká pojistka, ale pro svou "věrnost" ji ještě z domu nepošlu, docela mi přirostla k srdci.
    Galant má ještě karbec(řízený karburátor) a je to znát hlavně v zimě, kdy sytič vypíná jak se mu zachce, takže musíš stát za studena víc na plynu, ale jinak je spolehlivej(1.8,benz. 66kw,rv1990),dobrá výbava a hafomísta, jak v obýváčku. Původně jsem chtěl zase Galanta, novějšího, ale nedařilo se mi sehnat cenově zajímavé auto a tak jsem nakonec šáhl po Hondě a její příběh už znáš.
    Dík za zájem a zatím čauvec.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.06  10:54

    « Bez nadpisu

    Ahojky, kamaráde " xpalo",
    Tvoje zpráva mne velice potěšila, neboť tvůj popis situace sedí přesně na mé auto. Voda mizela, vyměnil jsem chladič, vše se zdálo OK a za čas začala mizet zase. Chladič výměnu potřeboval, ten starý prosakoval, jak jsem psal, ale voda stejně zlobí a jakoby nepochopitelně mizí.
    Já nejsem až zase tak v autech kovaný a proto mi chladič sehnal i měnil kamarád automechanik a vím, že s odvzdušňováním si moc hlavu nelámal, za což se na něj nezlobím, protože jak známo, většina novějších aut se s tím popere...prostě nevyžaduje nějaké "kvalitní" odvzdušnění. Je to asi tak, protože stejný postup kdysi u Sierry byl bezproblémový. Co bylo na odvzdušňování prevít, byly škodovky, třeba moje "bývalá" Š-130...ale známe, viď, chladič vepředu, motor vzadu, hrůza to odvzdušňovat(ale jezdila hezky, pětikvalt, max. okolo 160/km/h!).
    Jak popisuješ svůj nový chladič, chápu-li to dobře, máš tam také dole jakoby 2x vývod navíc?! To jsme normálně propojili hadicí, protože nám to nikam nepasovalo, ale to je asi jak píšeš...jiný sehnat nešel, stál něco přes 3.000,-Kč.
    Takže Civici z toho "našeho" období budou asi potvůrky na odvzdušnění...
    No abych zbytečně nepovídal, moc Ti děkuji, děkuji i kamarádům za předešlé rady, ale vsázím na tvou radu, seslalo mi tě samo nebe, tvoje zkušenosti přesně souhlasí s mými.
    Takže, kámo, ještě jednou děkuji a hned jak mi manželka auto půjčí >:D , nejpozději o víkendu >:D , odvzdušním Hondici přesně podle tvé rady a dám vědět.
    Dík a čauvec.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.06  21:04

    « Bez nadpisu

    servus josef :))) myslim ze by som ti mohol pomoct lebo mam identicku skusenost...
    manzelke som kupil civic 1.5 16V, r. 92, zena na nom jazdi denne do prace asi 40 tam, 40 spat.... uz v bazare stal "bez vody" ale vzhladom k cene som to riskol a povedal som si ze bud novy chladic alebo tesnenie pod hlavou, vodna pumpa...
    takze nalial som vodu, kupil, dosiel domov, voda v pohode, druhy den v pohode, 3-4-5 ok. 6ty den prazdna nadrzka. tak som doplnil a po 4 dnoch zase prazdna...tak sa to zopakovalo parkrat, ale kedze ma to denne ranne kontrolovanie prestalo bavit, zacal som patrat po pricine. po patrani doslova s lupou som objavil prasklinu na vrchnom plaste chladica, tesne pod vstupom vrchnej hadice. voda tade presakovala. tak som objednal chladic (asi 3000sk aj s chladiacim okruhom na prevodovy olej automatu), vymenil, vyplachol som okruh cistou destilkou, nalial novu nemrznucu zmes. odvzdusnil (aspon som si teda dovtedy myslel) a jazdil dalej. pre istotu som este rano denne kontroloval. skoro ma slak trafil, ked o 2 dni voda znovu zmizla... doplnil som, o 2 dni zase (celkovo asi pol litra)... odvtedy uz je to OK. bolo to zle odvzdusnene. uz mam aj sposob ako to 100% odvzdusnit, pretoze som medzitym menil este termostat a na druhom aute menil zmes. takze odvzdusnit odporucam nasledovne. naliat plny chladic, nechat otvoreny, expanzku naplnit po MAX, zasrobovat, nastartovat a staaale za chodu motoru doplnat donho vodu (kurenie musi byt otvorene), az ked zapne a vypne ventilator, chladic zavriet. ked motor uplne vychladne, treba mat v expanzke hladinu mierne pod MAX, lebo s teplotou motora hladina klesa a stupa a ked je v nadobke malo, okruh prisaje vzduch a znovu sa zavzdusni, co sposobuje miznutie kvapaliny... ak by si potreboval nejaku konkretnu radu tak xpalo@zoznam.sk, vela zdaru
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 20.10.06  14:42

    « Bez nadpisu

    z toho si nic nedelej. u takhle jetych aut se da predpokladat cokoli. buhvi kolik lidi se v tom vrtalo a co vsechno neni puvodni...
    se sierrou gratulace! tchan mel ten posledni model a teklo stresnim oknem a zadni naprava se dost podivne vlnila na nerovnostech... tak sla z domu.
    galanta bych se vzhledem k cene nahradnich dilu u mitsubishi zbavil rychle :)
    s vodou drzim palce a dej vedet.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…