Ztráta vody - Honda 1.5 16V r.1993
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
"-- skrytý --" 01.11.06 15:23
« Re:
Jinak kluci, všem moc děkuji...Mitsimu...Humlovi76 i XPalovi, aspoň už konečně vím, jak mi ten chladící systém v autě vlastně funguje, před touhle diskuzí jsem věděl, že nevím téměř nic...jinak s Hondou se stále prohání má drahá polovička, takže jen kontroluju pomalu mizející vodu, čekám , co bude "ty 2 cm nad Minimem" dělat kapalina dále a pak, bude-li a že asi bude, že, mizet dál, nakrmím autíčko nějakým tím Sonaxem a uvidíme...
...jinak se samozřejmě neloučím >:D , i když začátek textu tak mohl vyznít ;-) -
Ted 01.11.06 14:53
« Bez nadpisu
mimochodem i moje moderni motorka honda ma spinac na chladici...
ja si spis myslim, ze kazda znacka ma dost jinej chladici system... s medvedem, kdyz jedu, tak cim jedu rychlejc, tim vic se hreje voda a kdyz je venku 37, klima jede jak zbesila a jedu 150, je to skoro na 100C. opakem je bmw, kde ve vyssich otackach motoru dochazi k vybornymu chlazeni.. pri 250 je voda skoro v modrym... -
"-- skrytý --" 01.11.06 14:26
« Re: Re: Re: Re: Re:
...hm, to jsou pak ty plachtičky na mřížce masky, před chladičem, že, v zimním období...u "evropanů"...je fakt, že srovnávat EVO s mým starým Galantem(řízený karburátor) asi není nejlepší nápad, je to jak oslík vs dostihový kůň, ale myslel jsem na ten chlad. systém... ale to se taky nedá....,jinak své zkušenosti s evrop. vozy odvozuju od Fordů, kde jsem měl 1.8 D Escort, 1990, hrůza! musel jsem se ho zbavit, v zimě nestartoval, tlaky v háji, a pak mám do dnes Sierru 2.3 D, kde opravdu ručička teploměru stoupá podle jejího momentálního výkonu, do červeného samozřejmě nejde. U Micáka či Civica ručičky vzorně drží a nebo výkyv není tak markantní a když auto šolíchám, tak zvlášť u Hondy ručička i klesá...ale je fakt, že já srovnávám asi dost stará auta... -
"-- skrytý --" 01.11.06 14:13
« Re: Re: Re: Re:
Můžeš si být jist tím, že běžnému japonskému vozu (tím nemyslím zrovna to EVO) stačí při běžné jízdě k uchlazení pouze nápor vzduchu, zatímco evropskému nikoli - tedy pokud zrovna nemrzne, jelikož za těchto podmínek mají Evropané pro změnu potíže s rychlostí náběhu provozní teploty... -
"-- skrytý --" 01.11.06 14:02
« Re: Re: Re:
no fakt, teď si to zase vybavuju, že se přijelo z práce a nechal se Galant stát u vrat, šla se otevřít vrata a micák spustil větrák, pak utichnul... najelo se na dvorek a auto zase spustilo, přitom v chlad. systému nic nezlobilo, v tomhle byl Galant spolehlivý,
a to EVO VI také, jakmile zastavilo, chladilo a chladilo, nevím, jak za jízdy, ale když Mitsubishi zastavila, tak chladila...Honda ne e...
ale máš pravdu, že EVO je asi těžko srovnatelné s čímkoliv >:D ...když mne v tom svezl po lese, tak jsem se nepo...jen proto, že jsem věřil v jeho řidičské schopnosti, řídit to já, tak se ovinu o prví stromek >:D ...nádherné auto, ale ne pro mne -
"-- skrytý --" 01.11.06 14:00
« Re: Re: Re:
Zcela obecně musím konstatovat, že větráky na japonských vozech spínají méně často a běží kratší dobu, než u evropských aut. Na druhou stranu po nastartování studeného motoru a jeho ohřátí pouze volnoběhem sepnou poprvé dříve, než u srovnatelných (z hlediska motoru) evropských vozů, což je logické, neboť mají PODSTATNĚ menší objem náplně chlad. kapaliny. Pokud tomu takto není, je něco v nepořádku - svá pozorování beru z hlediska statistického počtu výskytu za statisticky významná.
Ale vím, že u Hondy spínají častěji, než u Mitsubishi. Lancer EVO lze ovšem stěží do daného srovnání zařadit, jelikož je má motor z "poněkud jiného světa". ;-)
PS: A to vůbec nehovořím o tom, že běžící japonské větráky téměř nejsou slyšet - opět na rozdíl od těch evropských! -
"-- skrytý --" 01.11.06 13:47
« Re: Re:
Tak to jsem z toho jelen. Galant, ten můj, klimu nemá, víš, a aspoň co vzpomínám, nyní moc nejezdí, je na "odpočinku", právě často spínal větrák...v práci se u mne stavoval známej s Evem a u toho mi to přišlo podobné, jak u mého Galanta, třeba u Hondy, tak to tak často(oproti Galantu) neslyším...vrtuli..., hmmm, ale třeba mám nějaké vadné pozorovací schopnosti :*) -
"-- skrytý --" 01.11.06 13:36
« Re:
Právě proto (aby nebyla potřeba sponka) by ten spínač neměl být v chladiči, resp. vůbec nikde, resp. měla by to řídit ŘJ motoru.
K té účinnosti: Z čistě fyzikálního hlediska samozřejmě, ovšem v praxi je dost průšvih spoléhat se při vymezování regulace/regulačního rozsahu na to, že se mi voda začne vařit až vysoko nad 100 st. C, resp. šponovat ten regulační rozsah nad 100 st. C, a přitom spoléhat, že se mi podaří vždy a za všech okolností udržet tlak v systému. Ostatně věčně vařící škodovky řady 105/120/130 jsou toho názorným důkazem: Víčko expanzky nedržící tlak v systému způsobí vaření v motorovém prostoru, zatímco spínač na chladiči vpředu nespíná, jelikož teplota na něm ještě nedosáhla kritické meze. Tohle je přece přímo učebnicový příklad, nebo ne?!
PS: Jen pro pořádek - bod vadu směsi etylenglykolu s vodou je i za "normálního" tlaku někde na úrovni 110 st. C. -
"-- skrytý --" 01.11.06 13:21
« Bez nadpisu
...doufám, že narazím na něco kvalitního, v nejhorším si nechám Sonaxe poslat přes net, ale zas to poštovný 90,-Kč či kolik si to nenajedená pošta dneska žádá...
Porovnával jsem nádobku s tou u mého Galanta a tam je jinčí, je tvaru spíše "evropského", ale rozdíl mezi Min a Max ryskou je velmi malý, teď nevím přesně, ale asi jen 2 cm, takže tam leješ vodu na Min a cvrkneš pár kapek na víc a jseš na Max, ale u Micáka voda nikdy neunikala...je fakt, že japonský auta, u Galanta to je dost markantní, chladí téměř pořád. Jakmile ho projedu a nechám stát s běžícím motorem, tak větrák běží "skoro" pořád, ale pravdou je, že teplota kapaliny se drží přesně na své teplotě a nekolísá. Třeba u Sierry nabo Partnera, kterým jezdím v práci, se ručička teploty vody hýbe podle toho, jak na to šlapu" a větrák se zapíná až bůhví kdy...to je asi ten rozdíl, z praxe, jak myslel Mitsi...? -
Ted 01.11.06 13:02
« Bez nadpisu
tak tady jde o fyziku, ucinejsi jsou proto, ze za vyssi teploty vody je rozdil mezi okolni teplotou a teplotou vody vyssi... honda civic GTI rv87 mela spinac na chladici... a novejsimu civicu jsem pomahal rovnez, kdyz jsem je videl varit na autobusovy zastavce, nefungoval jim vetrak, tak jsem jim to propojil na dojeti kancelarskou sponkou ;-) -
"-- skrytý --" 01.11.06 12:54
« Re:
Spínač větráku v chladiči je u japonských vozů rovněž dávným přežitkem, pročež se opětovně divím, co že to ta Tvoje Honda má vlastně "s konstrukcí", resp. "za konstrukci"... >:D
Japonskému systému příliš nevadí, že se chlad. kapalina vaří, jelikož vznikající plyny (a přetlak) pouze "probublávají" hadičkou v nádobce zásobní kapaliny. Naproti tomu JAKÉKOLI (u)vaření u evropského systému způsobí prudký nárůst tlaku v soustavě s tím, že v něm velmi rychle něco prdne: nejčastěji vyskočí nějaká hadice, ale viděl jsem i doslova rozervanou plastovou bočnici chladiče.
K účinnosti: schválně si všimni, jak často a za jakých okolností spínají větráky na chladiči u japonských vozů a srovnej to s evropskými vozy. Možná zjistíš sám, že účinnost těch japonských je někde úplně jinde, a to třeba i jen s polovičním objemem chlad. kapaliny!!! -
Ted 01.11.06 12:44
« Bez nadpisu
strasit jsem te nechtel, jenom dle me zkusenosti tyhle veci dlouhodobe nefungujou. ale je pravda, ze jsem tim lepil opel, takze tam byly vetsi tlaky a casem to povolilo. taky jsem nepouzil nic kvalitniho. koupil jsem nejakej osklivej prasek na prvni benzince AGIP. takze pokud bude neco od sonaxu, treba to bude lepsi. drzim palce, ale je jasny, ze to nekde tece. nalej to do chladice, jed to projet, ale po prijezdu to nech poradne ohrat na minimalne dvoji sepnuti vetraku. je mozny ze ti to unika az pri nejvyssim tlaku v soustave a dokud to nezacne unikat, tak si ten pripravek nenajde tu dirku a tudiz nebude fungovat.
To Mitsi: chapu tvuj popis, jen par veci se mi nezda. predne honda ma taky snimac vetraku na chladici... 2) voda se vari driv v japonskym systemu, protoze se nemuze ohrat na teplotu o moc presahujici 100C zatimco evropsky systemy jdou v pohode na 120C a se zvysujici se teplotou je chladici system efektivnejsi... pri prasklym tesneni pod hlavou dojedes i s evropskym systemem. evropskemu chladici vadi uvareni, protoze v te dobe jsou tam jiz podstatne vyssi tlaky. -
"-- skrytý --" 30.10.06 16:47
« Re: Re:
Už jsem i našel nějakou tu "serepetičku"...SONAX-Kuhler Dichtung, 250 ml, na netu, ale asi vezmu za vděk, co budou mít v obchodě ve městě, ale ještě počkám, zajímá mne, jestli se voda dostane na onu "magickou" :roll: mez 2 cm nad ryskou Min. a co bude dál. :?: Na tomto bodě totiž asi 8-9 dnů stagnovala :!: , slezla sem z maxima, pak jsem zkusil to již diskutované odvzdušnění.
Mně už z toho auta snad žloutne kůže a šikměj oči :D, ale jinak je to fajn auťák, olej z něj nekape, což jsem u předešlých jiných aut ještě nezažil, vypadá stále dobře(drobná rez lemy...klasika)a na svůj obsah dost slušně jede, navíc je na plyn...a šlape bez problémů.