Ztráta vody - Honda 1.5 16V r.1993

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.11.06  10:10

    « Re:

    Kamaráde, já taky...taky jsem zvědavej...autíčko si se mnou pěkně hraje :-)
    XPalo, ty máš s těma Hondama Civicama velké zkušenosti, prosím Tě, jde ti u nich plyn při sešlápnutí také z tuha...musíš víc sešlápnout???
    Vím, že jde třeba jen o zvyk a mně to ani nevadí, ale ze začátku mi to přišlo takové "tuhé".
    Porovnávám třeba s Galantem, kde by na plyn mohlo šlapat batole a zvládalo by to.
    Také mají prý japonská auta obecně řečeno "slabší" brzdy a je fakt, že ač mi Civic brzdí dobře, musím také pedál víc sešlápnout, oproti třebas i japonskému Galantovi(např.).
    Ale jde asi o zvyk, jak to máš, prosím tě, na Hondách ty ?
    Zajímalo by mne porovnání, u nás na vesnici nikdo jiný Hondu nemá...ještě, že je ten internet ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.11.06  09:56

    « Bez nadpisu

    josef, zene na tom civicku voda uz neubudla a to uz najazdila nejakych 12 tis. km za pol roka co auto ma. napriek tomu mi to neda a kazdy druhy den otvorim kapotu a hodim ocko na nadrzku ;-)
    kazdopadne som veeeeelmi zvedavy ako to s tebou dopadne :))))
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.11.06  09:44

    « Bez nadpisu

    Ahoj Mitsi, ano, tu ucpávku také stále vedu v patrnosti a také to topení, jak "říkal" (psal) Humlík76. Co je auto u nás, vodu hlídám a dolívám, takže na suchu není, ale je fakt, že kdoví, co s tím dělali Ti přede mnou a jak psal i XPalo, také jsem ji musel koupit bez vody. Skoro si připadám jak blbec, ale je fakt, že jsem auto řádně projel, teplota vody OK, do motoru jsem sice čuměl jak husa do flašky, ale ta voda mne jaksi u tohoto auta nenapadla a navíc, což mne neomlouvá, ale bylo to tak, jsem auto prohlížel venku, za krásného počasí >:-[] ...lilo jako kráva a nádobky jsou vždy tak nějak ušpiněné, takže se do nich nejlépe kouká když ten "zažloutlý" plast prosvítím baterkou...no, teď je nádobka jak čerstvý porcelánový hrneček, protože jsem ji kvůli mému špízování vody naleštil jak...no, víš co myslím(haf,haf)...no prostě já ji na suchu nenechám, ale nyní je to asi prd platný, to měli dělat ti přede mnou...
    Ale aspoň jsem na vodu v autě dnes před odjezdem do práce mrknul a válí se v pohodě někde v polovině...ta snad přestala ubývat! Nevím, možná si uniká po těch "mili-mikro-nano- >:D piko-litrech", potvůrka...
    No stejně, strašit mne to nepřestane, dokud s tím něco nepodniknu...
    Co se týká chladiče, tak na něm také žádný spínač nemám, co mé neodborné oči vidí, s tím topením nevím...není tam kloudně vidět .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.11.06  16:28

    « Re: Re: Re:

    Jezdit Ti to sice umožňuje, nicméně - pokud k tomu již nedošlo - tak v případě opravdového nedostatku chlad. kapaliny v systému dojde časem k poškození ucpávky vodní pumpy (je "mazána" právě a jen tou chlad. kapalinou), což je pak docela zbytečná investice do opravy...
    Jinak jsem měl o víkendu v prádle Hondu Civic 1,5 VTi z r.v. 1997 (made in Japan) a neměla ani spínač větráku v chladiči, ani ventil radiátorku topení, tedy měla naprosto standardní japonské řešení "bez" těchto dvou věcí. Tak opravdu nevím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.11.06  14:17

    « Re: Re:

    Kamarádi, jen pro informaci :*) , ještě jsem to neudělal...problém nevyřešil...mám vcelku nečekané starosti v práci a něco málo i doma :-( , takže na auto nezbývá čas.
    No, žehrám na Mitsim popisovaný japonský chlad. systém, kterému skutečně závada "nevadí" a i s netěsností se dá v pohodě jezdit...i když z hlavy to nepouštím... u evropana by to bylo jednodušší, tam bych to párkrát uvařil a řešit by se to muselo, nejlépe okamžitě...japoneček mi dopřává čas...
    ...takže tak.
    ...až to spáchám, ozvu se...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.11.06  15:24

    « Re:

    Kamaráde, je fakt, že na "TO" (...na to taky, ale mám na mysli Hondu >:D )pořád myslím, takže to tak asi udělám. Jde jen o to, že se s autem moc nevidíme >:D >:D , poněvadž s ním jezdí žena a já jsem do večera v práci (s P. Partnerem), takže na to dojde stejně až o víkendu, doufám, že seženu nějaký OK přípravek, Sonax jsem si našel zatím jen na netu.
    Jinak, hergot, nebejt týdle svízele, tak o autě ani nevím ;-) , Honda je láska...
    Doufám, že to ten přípravek zdárně chlad. soustavě " mého " >:D vozidla vysvětlí a vyspraví...
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 01.11.06  17:31

    « Bez nadpisu

    kup ten sonax, na nic necekej, ze se to nekde ustali je blbost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.11.06  16:46

    « Re:

    Tebe logicky ne (mezi ně nepočítám).
    Ona cesta (k) poznání je povětšinou dosti trnitá a draze zaplacená - chybami se holt člověk učí (tohle je o mně!). A já se rád o vlastní chyby podělím, aby se jich někdo další mohl vyvarovat. I když chápu, že praktické zkušenosti jsou nesdělitelné a nepřenosné...
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 01.11.06  16:29

    « Bez nadpisu

    doufam, mitsi, ze me mezi ne nepocitas. ja pouze diskutuju ( a to zejmena proto, abych si ledacos ujasnil, pripadne se podelil o zkusenosti) a ver mi, ze lidi, kteri se technikou zabyvaji a neco o ni vedi si vazim mnohem vic, nez slavnyho GTI z diskuse...kterej maxmalne zcela presne a neochvejne jedinej vi, jaky auto je hezky a jaky ne. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.11.06  16:23

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Josef Heblák: Díky za uznání! To v každém případě potěší, třebaže tuším, že tím, co píšu, mnohem víc lidí na tomto fóru se.u, než těším...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.11.06  15:23

    « Re:

    Jinak kluci, všem moc děkuji...Mitsimu...Humlovi76 i XPalovi, aspoň už konečně vím, jak mi ten chladící systém v autě vlastně funguje, před touhle diskuzí jsem věděl, že nevím téměř nic...jinak s Hondou se stále prohání má drahá polovička, takže jen kontroluju pomalu mizející vodu, čekám , co bude "ty 2 cm nad Minimem" dělat kapalina dále a pak, bude-li a že asi bude, že, mizet dál, nakrmím autíčko nějakým tím Sonaxem a uvidíme...
    ...jinak se samozřejmě neloučím >:D , i když začátek textu tak mohl vyznít ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 01.11.06  14:53

    « Bez nadpisu

    mimochodem i moje moderni motorka honda ma spinac na chladici...
    ja si spis myslim, ze kazda znacka ma dost jinej chladici system... s medvedem, kdyz jedu, tak cim jedu rychlejc, tim vic se hreje voda a kdyz je venku 37, klima jede jak zbesila a jedu 150, je to skoro na 100C. opakem je bmw, kde ve vyssich otackach motoru dochazi k vybornymu chlazeni.. pri 250 je voda skoro v modrym...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.11.06  14:52

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Mitsi, jen tak mimochodem, ty jsi neuvěřitelně "automobilově" vzdělanej člověk, klobouk dolů... :-! ...a to myslím fakt upřímně(ne jako Standa G. >:D )
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.11.06  14:36

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Pohyb těch ručiček ovšem jen velmi málo vypovídá o skutečném kolísání teplot, neboť jsou na nich (na těch ručkách) indukční bzrdy mající za účel jakékoli menší výchylky "vytlumit".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.11.06  14:26

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    ...hm, to jsou pak ty plachtičky na mřížce masky, před chladičem, že, v zimním období...u "evropanů"...je fakt, že srovnávat EVO s mým starým Galantem(řízený karburátor) asi není nejlepší nápad, je to jak oslík vs dostihový kůň, ale myslel jsem na ten chlad. systém... ale to se taky nedá....,jinak své zkušenosti s evrop. vozy odvozuju od Fordů, kde jsem měl 1.8 D Escort, 1990, hrůza! musel jsem se ho zbavit, v zimě nestartoval, tlaky v háji, a pak mám do dnes Sierru 2.3 D, kde opravdu ručička teploměru stoupá podle jejího momentálního výkonu, do červeného samozřejmě nejde. U Micáka či Civica ručičky vzorně drží a nebo výkyv není tak markantní a když auto šolíchám, tak zvlášť u Hondy ručička i klesá...ale je fakt, že já srovnávám asi dost stará auta...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.11.06  14:13

    « Re: Re: Re: Re:

    Můžeš si být jist tím, že běžnému japonskému vozu (tím nemyslím zrovna to EVO) stačí při běžné jízdě k uchlazení pouze nápor vzduchu, zatímco evropskému nikoli - tedy pokud zrovna nemrzne, jelikož za těchto podmínek mají Evropané pro změnu potíže s rychlostí náběhu provozní teploty...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.11.06  14:02

    « Re: Re: Re:

    no fakt, teď si to zase vybavuju, že se přijelo z práce a nechal se Galant stát u vrat, šla se otevřít vrata a micák spustil větrák, pak utichnul... najelo se na dvorek a auto zase spustilo, přitom v chlad. systému nic nezlobilo, v tomhle byl Galant spolehlivý,
    a to EVO VI také, jakmile zastavilo, chladilo a chladilo, nevím, jak za jízdy, ale když Mitsubishi zastavila, tak chladila...Honda ne e...
    ale máš pravdu, že EVO je asi těžko srovnatelné s čímkoliv >:D ...když mne v tom svezl po lese, tak jsem se nepo...jen proto, že jsem věřil v jeho řidičské schopnosti, řídit to já, tak se ovinu o prví stromek >:D ...nádherné auto, ale ne pro mne
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.11.06  14:00

    « Re: Re: Re:

    Zcela obecně musím konstatovat, že větráky na japonských vozech spínají méně často a běží kratší dobu, než u evropských aut. Na druhou stranu po nastartování studeného motoru a jeho ohřátí pouze volnoběhem sepnou poprvé dříve, než u srovnatelných (z hlediska motoru) evropských vozů, což je logické, neboť mají PODSTATNĚ menší objem náplně chlad. kapaliny. Pokud tomu takto není, je něco v nepořádku - svá pozorování beru z hlediska statistického počtu výskytu za statisticky významná.
    Ale vím, že u Hondy spínají častěji, než u Mitsubishi. Lancer EVO lze ovšem stěží do daného srovnání zařadit, jelikož je má motor z "poněkud jiného světa". ;-)
    PS: A to vůbec nehovořím o tom, že běžící japonské větráky téměř nejsou slyšet - opět na rozdíl od těch evropských!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.11.06  13:47

    « Re: Re:

    Tak to jsem z toho jelen. Galant, ten můj, klimu nemá, víš, a aspoň co vzpomínám, nyní moc nejezdí, je na "odpočinku", právě často spínal větrák...v práci se u mne stavoval známej s Evem a u toho mi to přišlo podobné, jak u mého Galanta, třeba u Hondy, tak to tak často(oproti Galantu) neslyším...vrtuli..., hmmm, ale třeba mám nějaké vadné pozorovací schopnosti :*)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.11.06  13:38

    « Re:

    Josef Heblák: Nikoli, myslel jsem pravý opak!!! Tedy pokud u toho Galanta zrovna nemáš permanentně puštěný kompresor klimy...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…