Ztráta vody - Honda 1.5 16V r.1993

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.06  11:39

    « voda drží

    Ahojda, zvláště pro XPala, Mitsiho, Humla 76 - voda stále drží, nemizí, začínám věřit, že je vše OK...OK...OK. Snad už by se to (-případná netěsnost, děravé topení či ucpávka vodní pumpy) za více jak měsíc projevilo, dřívějc byl vidět rapidní úbytek vody v chladící soustavě třeba i během jednoho týdne. Takže snad už bude klid :-)

    Jinak mi začala polehávat ručička teploměru vody, asi čidlo - odešlo do věčných lovišť...
    XPalo, prosím Tě, máš s jeho výměnou, event. cenou nějaké zkušenosti ??? Předem Ti děkuji za případné informace ;-)
    Myslím, že je to čidlo, protože ručička budíku leží a leží a leží...a když po dlóóóuhé době vstane, tak o 1-2 mm a pak sebou zase buchne, tudíž vylučuji např. vadný termostat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.11.06  12:33

    « Bez nadpisu

    Ahoj, rád Tě "slyším", ano - zatím ticho po pěšině, auto šlape, voda nemizí, takže buď se auto po odvzdušnění a dolití vody umoudřilo, což i mně zní neuvěřitelně, ale ta situace zatím skutečně nastala a přetrvává už asi 3 týdny........a nebo je to jak píšeš ty...nevím, - jen jsem rád, že voda nezmizla...a nemizí.
    Uvidíme, co bude dál ;-) ... žena s ním zase tolik km nenajede, takže riziko nenadálé poruchy někde na trase Praha - Hodonín >:D nehrozí, ale to víš, že vodu raději často kontrolujeme. Člověk při tom alespoň očima přejede i jiné věcičky v motoru, což asi u starého autíčka neuškodí.
    Kdyby něco, určitě se ozvu a dík, že sis vzpomněl ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 21.11.06  12:16

    « Bez nadpisu

    pepo, zadny zpravy posledni dobou. ber v uvahu, ze je zima a voda se dostane na vyssi teploty asi jen v zacpe...to by odpovidalo nejake mensi trhlince, ktera propousti pod vyssim tlakem a tedy vyssi teplotou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.11.06  14:07

    « Re: Re: Re: XPalo

    ...díky. Vím, vím...10 W 40 papá i Galant...do Sierry i Š-130 jsem lil téměř cokoliv, Sierra - ta je vůbec nenáročná, zbaští jakýkoliv olej i naftu a jede stále OK (r.v.88, 2.3 D, Combi), ale Hondičku bych takhle "netrápil". Manžety mám, tedy aspoň doufám, OK...u Galanta mne jedna zlobila, praskla...spuchřela...možná tomu trochu pomohl i olej, který z Micáku uniká a cákal přímo na manžetu LP kola, z Hondy vůbec...Honda je moje první auto, pod kterým není po jízdě ani kapka oleje, u starých aut to člověk toleruje, takže by mne to nepřekvapilo, ale opravdu...Honda je v tomhle fakt skvělá ... bez kapičky.
    Stejně tu vodu budu hlídat, jinak jsem si napsal i kontakt na tebe (kdybych zapomněl) do diáře, takže kdyby mne začlo na Civicu něco zlobit, ozvu se...
    ... a sem také ;-) sem tam něco určitě písnu...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.11.06  13:41

    « Re: Re: XPalo

    neboj, odteraz uz budes len liat benzin a jazdit ... >:D odporucam kazdych 10tis. km menit olej (10W40) a pravidelne kontrolovat hladinu vody a oleja + vymenu filtrov podla predpisu. jo a dolezita vec su manzety na homokinetakoch. ak tie nebudes mat popraskane, tak preziju teba :-) tak isto vsetko ostatne.... good luck
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.11.06  11:44

    « Re: XPalo

    ...ahojda, zatím to vypadá, že to bude nakonec podle XPala ! Voda se usídlila po opakovaném dolití a před tím tedy i po řádném odvzdušnění, v polovině a nemizí !!! :shock:
    Je fakt, že manželka s tím denně najezdí cca 10 km do práce, 10 km z práce a někdy ještě nějaký ten nákup ve městě tedy + dalších 20 km celkem, takže žádné dlouhé trasy, ale voda drží...před tím mizela i na krátkých trasách, pomaličku, ale mizela...
    Nechci se předčasně radovat, ale zatím fakt dobrý...tak, že bych si už začal konečně užívat té pověstné spolehlivosti Hond ;-)
    Já už bych tolik chtěl... :*)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.11.06  18:04

    « Re: Re:

    Tak dalsi Civic prosel myma rukama, tentokrat 1,4 Aero z r. 2001.
    A MEL ten ventil na malem okruhu (topeni)! Docela jsem cumel, tohle jsem uz opravdu dlouho nevidel.
    Take jsem ovsem na Cicicu nevidel uplne v pr.eli predni tlumice po 85 tis. km - pricitam to neseriovym 16-ctkam, ktere jsou asi moc tezke a ty tlumice odrovnaly...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.11.06  15:55

    « Re:

    XPalo, děkuji za optimismus ;-) , budu pravidelně informovat!
    Trošku odbočím---), nikde jsem se nedočetl, jak je to s pojistkama třeba v USA, velmi by mne totiž zajímalo, jak tam řeší povinné ručení, když tam má každý pětilitr a výš a nejlépe ještě dva tři v rodině ? U nás by tě placení pojistného sežralo, nevíte kluci, jak to tam je.......Mitsi, ty máš přehled, nevíš, jak to je ???? :?:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.11.06  09:20

    « Bez nadpisu

    neboj, ked je tak ako hovoris, uz by sa tratit nemala, bolo to nejak blbo zavzdusnene ;-) bud optimista...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.11.06  08:57

    « Re. X Palo

    Děkuji, kamaráde, utvrdil jsi mne v tom, že mé auto je OK. O těchto vlastnostech Hond jsem vždy jen tak někde něco zaslechl, nebo přečetl nějaký pidičlánek, ale takhle je fajn, ověřit si to u někoho, kdo ta auta přímo má a proto i dobře zná. Děkuju. Voda se stále drží někde okolo půlky...už jsem vycvičil i ženu a tak ji taky kontroluje >:D , zatím OK.
    S tou Octávií ti to věřím, jezdil jsem v předešlém zaměstnání cca. 4 roky s Fábiema v kombíku (1.4 a druhá 1.4 16 V) a to řízení bylo strašlivě lehounké a bez zpětné vazby, takže se mi stalo, že jsem při stání na křižovatce skroutil volant do leva a ani mi nedošlo, že vjedu už na chodník, to se mi nikdy s jinými auty nestalo...šel hrozně lehce(Fábie má i velký, což je fajn, rejd), takže jsem pak rychle točil zpátky...no stalo se mi to asi jen jednou, ale opravdu to točení malíčkem (dalo by se to snad i jazykem >:D ) je až nenormální. S tím plynem také jak píšeš, lehoulinký a počáteční nepříjemná prodleva po rychlém sešlápnutí akcelerace.
    Jde o zvyk, ale oproti Hondě je to fakt něco jinýho. Také jsem jezdil několik let s Filckou v kombíku, sice horší poježdění než Fábka, ale v poruchovosti prohrály Fábie na plné čáře. Obě auta zrovna nikdo nešetřil, to víš, firemní, ale Felicie snesla hodně, Fábie se furt sraly, věčně v servisu a to už od začátku. U jedné dokonce samovolně během jízdy na vteřinku vypínal motor a pak zase nakočil a ani v servisu si s tím nevěděli rady! Napojili to na počítač, něco vyměnili, ale ono to dělalo zase...ani nevím, jak to dopadlo, asi to to auto dělá do teď...
    Interiér Škodovek je dlouhodobě kapitola sama pro sebe...strohost, nuda, nevýraznost...asi v tom maj pracky Němci, je to škoda...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.11.06  17:39

    « Bez nadpisu

    ahoj, no ten plyn mi ide na vsetkych dost ztuha, akoze pedal kladie dost velky odpor, ale mne osobne to velmi vyhovuje, lebo ten motor citim aj v nohe :)))... posledne 2 tyzdne jazdim na oktafke a pripadam si ako v autoskole, plyn-pedal je absolutne bez odporu a ta sekundova opozdena reakcia ma privadza k sialenstvu :)) spojka makka jak hovenko, riadenie absolutne bez spetnej vazby, o podvozku radsej pomlcim ;-) hnusny interier, hluk a prejavy motora absolutne priserne, brzdy brzdia paradne, ale na moj vkus az prilis casto zasahuje ABS...
    brzdy su notoricky znama slabost hond, vynimka su uz len akord a civic poslednej gen. tam uz to je ok :-) ono to brzdi celkom dobre, brzdy sa daju velmi citlivo davkovat, len maju sklon k fadingu lebo sa velmi rychlo prehreju. dost sa da tento neduh eliminovat dobrym vyberom kotucov a platniciek :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.11.06  10:10

    « Re:

    Kamaráde, já taky...taky jsem zvědavej...autíčko si se mnou pěkně hraje :-)
    XPalo, ty máš s těma Hondama Civicama velké zkušenosti, prosím Tě, jde ti u nich plyn při sešlápnutí také z tuha...musíš víc sešlápnout???
    Vím, že jde třeba jen o zvyk a mně to ani nevadí, ale ze začátku mi to přišlo takové "tuhé".
    Porovnávám třeba s Galantem, kde by na plyn mohlo šlapat batole a zvládalo by to.
    Také mají prý japonská auta obecně řečeno "slabší" brzdy a je fakt, že ač mi Civic brzdí dobře, musím také pedál víc sešlápnout, oproti třebas i japonskému Galantovi(např.).
    Ale jde asi o zvyk, jak to máš, prosím tě, na Hondách ty ?
    Zajímalo by mne porovnání, u nás na vesnici nikdo jiný Hondu nemá...ještě, že je ten internet ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.11.06  09:56

    « Bez nadpisu

    josef, zene na tom civicku voda uz neubudla a to uz najazdila nejakych 12 tis. km za pol roka co auto ma. napriek tomu mi to neda a kazdy druhy den otvorim kapotu a hodim ocko na nadrzku ;-)
    kazdopadne som veeeeelmi zvedavy ako to s tebou dopadne :))))
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.11.06  09:44

    « Bez nadpisu

    Ahoj Mitsi, ano, tu ucpávku také stále vedu v patrnosti a také to topení, jak "říkal" (psal) Humlík76. Co je auto u nás, vodu hlídám a dolívám, takže na suchu není, ale je fakt, že kdoví, co s tím dělali Ti přede mnou a jak psal i XPalo, také jsem ji musel koupit bez vody. Skoro si připadám jak blbec, ale je fakt, že jsem auto řádně projel, teplota vody OK, do motoru jsem sice čuměl jak husa do flašky, ale ta voda mne jaksi u tohoto auta nenapadla a navíc, což mne neomlouvá, ale bylo to tak, jsem auto prohlížel venku, za krásného počasí >:-[] ...lilo jako kráva a nádobky jsou vždy tak nějak ušpiněné, takže se do nich nejlépe kouká když ten "zažloutlý" plast prosvítím baterkou...no, teď je nádobka jak čerstvý porcelánový hrneček, protože jsem ji kvůli mému špízování vody naleštil jak...no, víš co myslím(haf,haf)...no prostě já ji na suchu nenechám, ale nyní je to asi prd platný, to měli dělat ti přede mnou...
    Ale aspoň jsem na vodu v autě dnes před odjezdem do práce mrknul a válí se v pohodě někde v polovině...ta snad přestala ubývat! Nevím, možná si uniká po těch "mili-mikro-nano- >:D piko-litrech", potvůrka...
    No stejně, strašit mne to nepřestane, dokud s tím něco nepodniknu...
    Co se týká chladiče, tak na něm také žádný spínač nemám, co mé neodborné oči vidí, s tím topením nevím...není tam kloudně vidět .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.11.06  16:28

    « Re: Re: Re:

    Jezdit Ti to sice umožňuje, nicméně - pokud k tomu již nedošlo - tak v případě opravdového nedostatku chlad. kapaliny v systému dojde časem k poškození ucpávky vodní pumpy (je "mazána" právě a jen tou chlad. kapalinou), což je pak docela zbytečná investice do opravy...
    Jinak jsem měl o víkendu v prádle Hondu Civic 1,5 VTi z r.v. 1997 (made in Japan) a neměla ani spínač větráku v chladiči, ani ventil radiátorku topení, tedy měla naprosto standardní japonské řešení "bez" těchto dvou věcí. Tak opravdu nevím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.11.06  14:17

    « Re: Re:

    Kamarádi, jen pro informaci :*) , ještě jsem to neudělal...problém nevyřešil...mám vcelku nečekané starosti v práci a něco málo i doma :-( , takže na auto nezbývá čas.
    No, žehrám na Mitsim popisovaný japonský chlad. systém, kterému skutečně závada "nevadí" a i s netěsností se dá v pohodě jezdit...i když z hlavy to nepouštím... u evropana by to bylo jednodušší, tam bych to párkrát uvařil a řešit by se to muselo, nejlépe okamžitě...japoneček mi dopřává čas...
    ...takže tak.
    ...až to spáchám, ozvu se...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.11.06  15:24

    « Re:

    Kamaráde, je fakt, že na "TO" (...na to taky, ale mám na mysli Hondu >:D )pořád myslím, takže to tak asi udělám. Jde jen o to, že se s autem moc nevidíme >:D >:D , poněvadž s ním jezdí žena a já jsem do večera v práci (s P. Partnerem), takže na to dojde stejně až o víkendu, doufám, že seženu nějaký OK přípravek, Sonax jsem si našel zatím jen na netu.
    Jinak, hergot, nebejt týdle svízele, tak o autě ani nevím ;-) , Honda je láska...
    Doufám, že to ten přípravek zdárně chlad. soustavě " mého " >:D vozidla vysvětlí a vyspraví...
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 01.11.06  17:31

    « Bez nadpisu

    kup ten sonax, na nic necekej, ze se to nekde ustali je blbost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.11.06  16:46

    « Re:

    Tebe logicky ne (mezi ně nepočítám).
    Ona cesta (k) poznání je povětšinou dosti trnitá a draze zaplacená - chybami se holt člověk učí (tohle je o mně!). A já se rád o vlastní chyby podělím, aby se jich někdo další mohl vyvarovat. I když chápu, že praktické zkušenosti jsou nesdělitelné a nepřenosné...
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 01.11.06  16:29

    « Bez nadpisu

    doufam, mitsi, ze me mezi ne nepocitas. ja pouze diskutuju ( a to zejmena proto, abych si ledacos ujasnil, pripadne se podelil o zkusenosti) a ver mi, ze lidi, kteri se technikou zabyvaji a neco o ni vedi si vazim mnohem vic, nez slavnyho GTI z diskuse...kterej maxmalne zcela presne a neochvejne jedinej vi, jaky auto je hezky a jaky ne. ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…