Ztráta vody - Honda 1.5 16V r.1993

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit


  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.10.2006  09:52

    Ztráta vody - Honda 1.5 16V r.1993

    Zdravíčko, potřeboval bych poradit. Koupil jsem Hondu Civic,1.5,16V,r.v.1993,LPG,najeto okolo230tis.km. Jede hezky, svižně, ale krátce po koupi jsem si všimnul, že mizí voda v expanzní nádržce.Bál jsem se, aby nebyla prasklá hlava, nebo minimálně těsnění pod hlavou, ale nakonec jsem vsadil na chladič a voda se uklidnila. Starý chladič vzlínal, nekapal, ale za jízdy prosakovala voda a odpařovala se,čehož si normálně nešlo všimnout, až po vymontování chladiče bylo vidět, že to má skutečně za sebou. Následně jsem jel do Chorvatska, najel cca 1700 km bez problémů, akorád voda sedla asi o 1- max. 2 cm, usadila se ze 3/4 nádržky na polovině. Teď, asi 3 týdny po návratu sedla z půlky asi o 1-1,5 cm níž, stále se zatím drží nad minimem. Nádržka v Hondě je maličká, každý sebemenší úbytek vody je hned vidět. Chtěl jsem se optat, zda-li je možné, že by si auto stále hledalo svou hladinu??? U jiných aut jsem se s tímto nesetkal, voda vždy držela tak, jak jsem ji nalil, i když byla např. i nad maximem. Pokud uniká, tak musí strašlivě pomaličku. Vyřešil by něco přípravek pro utěsnění chlad. soustavy? Popř. jaký ??? Uvažuji, že bych do soustavy něco takového aplikoval, ale nevím, jaký koupit a bojím se, aby to spíš neucpávalo chladič a "nezašpinilo" chlad. kapalinu. Když kouknu na měrku oleje a víčko, tak nikde není žádný bílý šlem, olej čistý, bez známek prosakování vody do motor. prostoru. Nemáte s tím, přátelé, nějaké zkušenosti? Děkuji za jakoukoliv radu, je to fajn auto a plánuju si jej nějakou dobu určitě ponechat.
    Mitsi, děkuji za odpověď, ale s těma hadičkama na tom ještě tak špatně nejsem, díky bohu, víš co, já to hlídám, bez vody bych svého plechového miláčka nenechal. Pod minimem nejsem a hadičky (horní i spodní) jsou ve vodě. S tou vodní pumpou to vezmu v úvahu, akorád mi vadí, že není nikde vidět, že by k úniku docházelo...stopy po fridexu na spojích hadic a pod.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.10.2006  09:54

    Bez nadpisu

    Především si všimni, že u Hondy (a dalších Japonců) je ta "nádržka", resp. celý chlad. okruh, konstruovaný úplně jinak, než u evropských vozů: prostě není "průchozí" součástí chlad. systému!!! Ona vlastně funguje na principu spojených nádob a slouží pouze k "zachycování přebytečné" chlad. kapaliny při ohřívání motoru a "doplňování chybějící" při jeho chladnutí. Z toho vyplývá, že hladina kolísá neustále - v závislosti na teplotě, ale rozhodně nesmí kapaliny postupně ubývat! Pokud už "dále neubývá", tedy jak popisuješ, zůstává na nějaké minimální úrovni, znamená to jediné: propojení spojených nádob se přirušilo tím, že hadička (její spodní konec) jdoucí do nádobky se ocitla nad úrovní hladiny kapaliny v nádobce. Jinými slovy: v chlad. okruhu Ti už zřejmě dávno chybí dost kapaliny, aniž bys to ovšem vůbec tušil.
    Jinak doporučuji kontrolu vodní pumpy: v případě nedostatku chlad. kapaliny většinou odejde její ucpávka.
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 16.10.2006  13:38

    Bez nadpisu

    kdyz sam tvrdis, ze si musel vymenit chladic, tezko muzes tvrdit, ze vsechny hadicky a hlavne svorky na nich jsou OK... spoustu z nich ani nevidis. pokud kapalina nenese zadne znamky foukleho tesneni pod hlavou muze to byt krome pumpy i vymenik topeni. byl li v cudu chladic, muze to same potkat stejne zarizeni v topeni. dostat se k nemu bude asi porod. kazdopadne bych zksil pred demontazi palubky a buhviceho jeste nechat zahraty auto pres hodinu nastartovany a sledoval bych jakoukoli kapicku. pokud tece topeni, neuvidis pravdepodobne nic..
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.10.2006  15:07

    Bez nadpisu

    Hm, díky za typ. Hele a co si myslíš o takových těch "věcičkách" nalévajících se či nasypávajících se do chladící soustavy pro utěsnění...? Nemáš zkušenosti a pomůže to vůbec ?
    Jinak, kamaráde, s tím topením nestraš, to by byl asi opravdu porod :?
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 16.10.2006  15:42

      « Re:

      Tyhle věcičky (na rozdíl od těch do oleje) opravdu fungují, bohužel však ne proti úniku chlad. kapaliny přes ucpávku vodní pumpy.
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 16.10.2006  15:53

    Bez nadpisu

    fungujou na maly trhlinky, ale casem to stejne povoli. pred prodejem bych to udelal, pokud s tim chces jezdit, objevi se to znovu v nevhodnou chvili...
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 16.10.2006  17:12

      « Re:

      Kdybych neviděl na vlastní oči, jak velkou trhlinu v plastovém boku chladiče to dokázalo snad během 15-20 minut zacelit, nebudu tomu věřit - a majitel s tím pak takhle údajně jezdil ještě několik let! Ale nejsem si jistý, zda je "přípravek jako přípravek", nebo ne...
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 20.10.2006  10:48

    Bez nadpisu

    tak jak jsi dopad???
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 20.10.2006  11:17

      « Re:

      Ahoj, dík za optání. Zatím vyčkávám. Úbytek je vidět vždy po delší době. S autem jezdí žena do práce, celkem cca. 20 km denně, občas se s tím jede i dál, aby se mu protáhly "nohy"...takže stále vyčkávám. Nejdřív nejspíš zkusím koupit nějakou tu "legrácku" na utěsnění systému a uvidíme, co se stane...je to zas pozorování na dny až týdny...když to nezabere, asi vrhnu...tedy vrhnu své soustředění...na ucpávku vodní pumpy. Mrzí mne, že mám s autem týhle špičkový značky takovýhle lapálie. Doma mám ještě babičku Sierru-absolutně bez problémové auto (2.3 D - taky jsem s ní byl v Chorvatsku) a Galanta 1.8 benzín, řízený katalizátor, ten s vodou taky nikdy neonemocněl, tak mne to u Hondy fakt mrzí.
      Takže, abych to schrnul, stále pozoruji a dělám "čárečky" fixou na nádobce, abych zmerčil případný "nový" úbytek.
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 20.10.2006  14:42

    Bez nadpisu

    z toho si nic nedelej. u takhle jetych aut se da predpokladat cokoli. buhvi kolik lidi se v tom vrtalo a co vsechno neni puvodni...
    se sierrou gratulace! tchan mel ten posledni model a teklo stresnim oknem a zadni naprava se dost podivne vlnila na nerovnostech... tak sla z domu.
    galanta bych se vzhledem k cene nahradnich dilu u mitsubishi zbavil rychle :)
    s vodou drzim palce a dej vedet.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 23.10.2006  11:49

      « Re:

      Ahojky "huml76",
      dík, že sis vzpomněl. Hele, s tou Sierrou mi taky zatýkalo šíbrem, ale stačilo těsnící gumu opakovaně promazat, nastříkat, silikonovým olejem, těsnění zbytnělo a těsnilo tak jak má. Předtím mi zateklo tím způsobem, že strašně lilo, bylo to v den koupi Sierry(jsem asi 6tý!!! majitel, ale fakt šlape OK), já jel do svahu a do auta doslova hrkla dešťová voda někde u předního sloupku. No koukal jsem na to jak...blbec, to víš, že jsem si říkal, tos teda koupil auto, hned první den ti do něj teče, ale doma jsem šíbr pročistil, promazal, nechal těsnění řádně nasát olejem a od té doby OK. Šíbr je vlastně ohraničený kanálky a ty vyúsťují do hadic, které odvedou vodu, která sem náhodou pronikne, protože je mi jasný, že auto nelze hermeticky uzavřít jako ponorku, pryč, myslím že sloupky a čůrá to dolů někde u kol ven z auta. Takže po promazání byl s šíbrem klid, ale máš pravdu, jestli to bylo jen střešní okno, tam je to horší, u šíbru má ta voda kudy utýct, u okna uteče asi rovnou do interiéru auta. Vím, že jsem tenkrát kvůli tomu ze zvědavosti sundával i celé čalounění, velké jak dvorek u malého RD, abych zjistil, že "pod" resp. do šíbru se stejně nekouknu, neboť je celý schován v jakési plech. vaně přibodované ke střeše, takže jsem si těch snad 100 vrutů našrouboval i s čalouněním nazpět >:-[] a nechal šíbr, šíbrem...
      Jinak auto šlape, jednou zazlobilo čerpadlo(2.3 D combi), za asi 3.000,-Kč ho známej vymontil, zrepasoval a namontil nazpět, následně jsem s autem odjel do Chorvatska a bez jediného problému jezdí doteď.
      Poslední dobou ji šetřím, je bohužel bílá, takže leze rez, ale na to, že je to rok 1988, vypadá stále dobře, kam se hrabou shnilé Felicie. Potřebuju ji kvůli svým dvoum velikým psům, když jedem na veterinu, dřív i po výstavách a tak pod.. Co se týká jízdních vlastností, tak na dnešní dobu je to lenoch a blbá je i vysoká pojistka, ale pro svou "věrnost" ji ještě z domu nepošlu, docela mi přirostla k srdci.
      Galant má ještě karbec(řízený karburátor) a je to znát hlavně v zimě, kdy sytič vypíná jak se mu zachce, takže musíš stát za studena víc na plynu, ale jinak je spolehlivej(1.8,benz. 66kw,rv1990),dobrá výbava a hafomísta, jak v obýváčku. Původně jsem chtěl zase Galanta, novějšího, ale nedařilo se mi sehnat cenově zajímavé auto a tak jsem nakonec šáhl po Hondě a její příběh už znáš.
      Dík za zájem a zatím čauvec.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.2006  21:04

    Bez nadpisu

    servus josef :))) myslim ze by som ti mohol pomoct lebo mam identicku skusenost...
    manzelke som kupil civic 1.5 16V, r. 92, zena na nom jazdi denne do prace asi 40 tam, 40 spat.... uz v bazare stal "bez vody" ale vzhladom k cene som to riskol a povedal som si ze bud novy chladic alebo tesnenie pod hlavou, vodna pumpa...
    takze nalial som vodu, kupil, dosiel domov, voda v pohode, druhy den v pohode, 3-4-5 ok. 6ty den prazdna nadrzka. tak som doplnil a po 4 dnoch zase prazdna...tak sa to zopakovalo parkrat, ale kedze ma to denne ranne kontrolovanie prestalo bavit, zacal som patrat po pricine. po patrani doslova s lupou som objavil prasklinu na vrchnom plaste chladica, tesne pod vstupom vrchnej hadice. voda tade presakovala. tak som objednal chladic (asi 3000sk aj s chladiacim okruhom na prevodovy olej automatu), vymenil, vyplachol som okruh cistou destilkou, nalial novu nemrznucu zmes. odvzdusnil (aspon som si teda dovtedy myslel) a jazdil dalej. pre istotu som este rano denne kontroloval. skoro ma slak trafil, ked o 2 dni voda znovu zmizla... doplnil som, o 2 dni zase (celkovo asi pol litra)... odvtedy uz je to OK. bolo to zle odvzdusnene. uz mam aj sposob ako to 100% odvzdusnit, pretoze som medzitym menil este termostat a na druhom aute menil zmes. takze odvzdusnit odporucam nasledovne. naliat plny chladic, nechat otvoreny, expanzku naplnit po MAX, zasrobovat, nastartovat a staaale za chodu motoru doplnat donho vodu (kurenie musi byt otvorene), az ked zapne a vypne ventilator, chladic zavriet. ked motor uplne vychladne, treba mat v expanzke hladinu mierne pod MAX, lebo s teplotou motora hladina klesa a stupa a ked je v nadobke malo, okruh prisaje vzduch a znovu sa zavzdusni, co sposobuje miznutie kvapaliny... ak by si potreboval nejaku konkretnu radu tak xpalo@zoznam.sk, vela zdaru
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 23.10.2006  16:26

      « Re:

      xpalo: Pokud jsi to musel jakkoli "odvzdušňovat", pak věz, že máš v prd.eli ten špunt na chladiči. A s tím "otevřením topení" je to taky blbost: "malý okruh", tedy okruh topení, je otevřený neustále, jelikož tam žádný ventil není!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.2006  10:54

    Bez nadpisu

    Ahojky, kamaráde " xpalo",
    Tvoje zpráva mne velice potěšila, neboť tvůj popis situace sedí přesně na mé auto. Voda mizela, vyměnil jsem chladič, vše se zdálo OK a za čas začala mizet zase. Chladič výměnu potřeboval, ten starý prosakoval, jak jsem psal, ale voda stejně zlobí a jakoby nepochopitelně mizí.
    Já nejsem až zase tak v autech kovaný a proto mi chladič sehnal i měnil kamarád automechanik a vím, že s odvzdušňováním si moc hlavu nelámal, za což se na něj nezlobím, protože jak známo, většina novějších aut se s tím popere...prostě nevyžaduje nějaké "kvalitní" odvzdušnění. Je to asi tak, protože stejný postup kdysi u Sierry byl bezproblémový. Co bylo na odvzdušňování prevít, byly škodovky, třeba moje "bývalá" Š-130...ale známe, viď, chladič vepředu, motor vzadu, hrůza to odvzdušňovat(ale jezdila hezky, pětikvalt, max. okolo 160/km/h!).
    Jak popisuješ svůj nový chladič, chápu-li to dobře, máš tam také dole jakoby 2x vývod navíc?! To jsme normálně propojili hadicí, protože nám to nikam nepasovalo, ale to je asi jak píšeš...jiný sehnat nešel, stál něco přes 3.000,-Kč.
    Takže Civici z toho "našeho" období budou asi potvůrky na odvzdušnění...
    No abych zbytečně nepovídal, moc Ti děkuji, děkuji i kamarádům za předešlé rady, ale vsázím na tvou radu, seslalo mi tě samo nebe, tvoje zkušenosti přesně souhlasí s mými.
    Takže, kámo, ještě jednou děkuji a hned jak mi manželka auto půjčí >:D , nejpozději o víkendu >:D , odvzdušním Hondici přesně podle tvé rady a dám vědět.
    Dík a čauvec.
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 23.10.2006  16:37

    Bez nadpisu

    presne tak... ovlada se jen klapka, ktera reguluje pruchod vzduchu pres vymenik. Aspon tak to mel muj letitej civic. meljsem to cely venku neb jsem menil ventilator... ale na citroenu cx musela kvuli stejne operaci jit ven pulka veci v motorovym prostoru...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.2006  16:38

    Bez nadpisu

    Kluci, já to stejně zkusím, jak radí xpalo a dám vědět, protože ať už je to jakkoliv, mám stejné příznaky "nemoci" chladící soustavy jako měl on u auta. Jestli mu jeho postup přivodil to, že už je auto OK a kapalina již vůbec nemizí, tak proč to nezkusit..?
    Já mám úplně nový chladič, tak snad je i onen "špunt" OK. O víkendu, až bude auťák v mé moci, to zkusím a uvidím. Tonoucí se stébla chytá. Sleduju snad denně po večerech hadice, motorový prostor, suchou beton. podlahu pod autem, ale nikde ani kapka, tak kam ta potvora voda vlastně mizí???
    Vím, že to může být 10 a jedna příčina, ale zkusím XPalův způsob a dám po vejkendu vědět.
    Chci se optat, v případě, že by to byla ucpávka vodní pumpy, musí se měnit celá pumpa, nebo to jde řešit jen přes tu ucpávku a je možný, že by to přes ní utíkalo a nebylo to poznat (někde vidět)?
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 23.10.2006  16:51

    Bez nadpisu

    problem je, ze pokud by to bylo zavzdusneny, po nekolika dolitich by se to ustalilo... mnohem lepsi je dle meho nazoru nechat to poradne prohrat... po nejaky jizde nevypinat motor a nechat to bezet. sledovat vsechny hadice, pustit si topeni na plno a cichat jestli necejtis charakteristickej smrad horky nemrznouci smesi... pokud to utika, utika to pod tlakem. tlak vytvoris pouze teplotou a pokud to utika v max teplotach, muze se to rychle vyparovat... otevrit motor, nechat to bezet a lizt pod auto a vsude mozne...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.2006  17:54

    Bez nadpisu

    mitsi, ano spunt na chladici bol zly, tiez som daval novy... co sa tyka otovreneho kurenia, na vsetkych civicoch to mam tak, ze tahlo na teplotu kurenia ide do motoroveho priestoru a taha za ventil ktory je v jednej z dvoch hadic iducich do interieru k radiatoru. ventil je na tej vstupnej, ktora ide niekde z okolia termostatu.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 25.10.2006  15:34

      « Re:

      xpalo: Ale tohle je řešení, které se nepoužívá už dobrých 20 let. Pokud to (ten ventil v malém okruhu) tam opravdu máš, tak prostě zírám, resp. se jen tiše divím...
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 23.10.2006  18:00

    Bez nadpisu

    problem s odvzdusnenim je ale v tom, ze to nemuze delat dlouhodobe... trikrat ano, ale system se sam odvzdusnuje, a docerpa si vodu a tim to konci. voda se neztraci do nekonecna...
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 25.10.2006  22:10

    Bez nadpisu

    ted me napadlo... preludka ho mela vlastne taky!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.2006  15:20

    Bez nadpisu

    mitsi, ja v tom vidim len vyhodu, ked chcem rychlejsie zohriat studeny motor, tak si nezapnem kurenie, tzn. ze neotvorim ten ventil a v radiatore nedochadza k vymene tepla. ale tam kde mas kurenie riesene len klapkou to asi neurobis nie? tam radiator kuri stale. teda ak sa nemylim :?: :-) dokonca aj na 97 civicu som to takto videl. ono je to tak, ze tento okruh neni maly. je to okruh kurenia. od toho je este mensi >:D , ktory je rieseny nejakou sluckou od termostatu k hlave, mam pocit... fakt si to teraz neviem vybavit presne, takze mozno trepem, ale s tym ventilom som si isty
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 26.10.2006  15:27

      « Re:

      Já v tom vidím pouze problém spolehlivosti, nazývající se "ucpávka ventilu". Ano, když tam ten ventil nemám, tak ohřívám celý objem malého okruhu, nicméně v létě přes něj díky zavřené klapce vůbec neženu vzduch a v zimě se mi ohřev kabiny hodí, resp. stejně bych chtěl spíš topit, než napřed ohřívat motor. Jinak novější Hondy už to mají řešeno "standardně".
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 26.10.2006  15:37

    Bez nadpisu

    presne... ty ventily se zadiraji, obaluji svinstvem a dela to neplechu. a pro automaticky klimy je to nepouzivany reseni, protoze ty slaby motorky to pak neutahnou a reakce je pomala...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.2006  09:14

    Bez nadpisu

    mozne to je, ale osobne som s tym este ziaden problem nemal. v principe mi je jedno ako to je urobene, pokial hondice funguju a fungovat budu ako maju >:D
    josef, daj vediet ci pomohlo alebo je aj iny problem
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.2006  10:26

    Bez nadpisu

    Ahojda, "XPALO",
    hele, o víkendu na to vlítnu, zkusím to odvzdušnit přesně tak, jak jsi popsal. Zapnu to již prodiskutovávané topení, nádržku naplním na rysku MAX, uzavřu, otevřu chladič, nastartuju, nechám běžet do sepnutí ventilátoru a mezi tím budu krmit chladič vodou event. Fridexem.
    Zatím mne auto ukolébává, protože včera jsem s ním najel cca. 120 km a vše se zdá OK, ale to už jsem zažil opakovaně a pak najednou ten nepochopitelnej úbytek.
    Koukal jsem, že tam je i odvzdušňovací ventil, na hadici, kousek vpravo za chladičem, ale nejde s ním hnout (je to tak, že?), asi je nějakej zarostlej, ale odvzdušním to přes ten chladič, jak píšeš...přeju si, aby to pomohlo.
    Snad už v pondělí dám vědět, jak to probíhalo, ale o tom, zda voda opět mizí, nebo už konečně ne, budu vědět stejně za delší dobu, dyť to znáš.
    Jinak díky moc za zájem...Tobě, i humlovi a mitsimu, člověk je rád, když se může s někým aspoň poradit a není na své starosti sám. Bydlím na vesnici a auto (auta) prostě k mému životu patří(v naší vísce není ani obchod, ani hospůdka ani doktor)...bez auta to nejde (do hospody stejně nechodím, resp. nejezdím), ale do práce jezdím denně 40 km tam a 40 km zpátky, manželka celkem 20 km, syn na učňák zatím kolmo a autobusem.
    Takže díky, kamarádi moji.
    >:D ...hergot, to jsem nějakej sentimentální při pátku...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.2006  09:33

    nevím...nevím...

    Ahoj, kluci,
    v sobotu jsem se vrhnul na "XPalovu" metodu odvzdušnění Civica. Nalil jsem vodu po rysku MAX do nádržky, tuto uzavřel, otevřel jsem chladič, byl plný, ale zalil jsem ho až po úplný okraj(až přetejkal), otevřel topení a nastartoval. Teplota pozvolna stoupala a voda se vzorově držela stále, celou dobu, na maximu, ani neklesala, ani nestoupala, ale jak nabírala teplem na objemu, pozvolna vytejkala z chladiče. Až když sepnul ventilátor, začala z chladiče mizet, tak jsem ji rychle dolil, pro jistotu jsem nechal ventilátor secvaknout ještě jednou, pak chladič "zašpuntoval" a motor vypnul. Voda byla prohřátá a byla na Maximu.
    Když však vychladla :idea: byla na stejném bodě, jako před odvzdušňováním...před dolitím po Max. T.j. asi týden stagnovala cca 2 cm nad ryskou min., a tam se i po vychladnutí zase vrátila! Teď se ptám, jestli to je OK?
    Nedalo mi to a vodu jsem opět dolil na Max a jel se projet, na nákup a tak... a po vychladnutí byla voda již asi 1 cm pod ryskou Max...tedy ubyla! Co si o tom myslet??? Mám čekat, kam až klesne? Předpokládám, že na tu svou hladinu, t.j. cca 2 cm nad Min. a tam snad bude stagnovat, jak to poslední dobou dělala. Je to tak OK??? A kam vlastně zase mizí??? Je jí tam po zahřátí moc a auto ji někudy "upouští"??? ???
    Asi mi nezbude nic jiného, než čekat, zřejmě se zase během týdne spadne na ty dva centimetry nad minimem a snad tu bude stagnovat...to by bylo asi OK, ne!? Jsem z toho zmatený. Jsem vadnej já a nebo chladící soustava mého auta...? :shock:
    XPalo, jak se ti drží hladina vody v nádobce u tvých Hond?
    Prostě mne překvapuje, že u mne má tendenci nebejt mírně pod Max, nebejt v půlce, ale spíš kousek nad Min(po vychladnutí).
    Co si o tom, kamarádi, myslíte???
    Počkám, co bude dál, když bude mizet...a nezastaví se, zkusím přípravek na utěsnění...pak uvidíme...
    Čau a předem dík za odpovědi 8)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 30.10.2006  11:28

      « Re: nevím...nevím...

      servus, nemam silu takto po ranu rozmyslat co si vlastne napisal :roll: ale odpoviem ti na otazku: hladinu v nadrzke udrzujem pri studenej kvapaline asi v strede medzi min a max. ked sa zohreje na prevadzkovu teplotu vystupa hladina asi 1-2cm nad MAX. po vychladnuti zasa klesne na stred medzi min a max. robi mi to takto na obidvoch 5G. na 6G to vystupa pri zohriati najviac na MAX, vyssie hladina nejde. spominam si ze som mal este jeden problem, a sice po vymene vicka na chladici mi ukvapavala voda z vrchnej hadice, tam kde je narazena na chladic. proste ked sa natlakoval system tak to tade pretlacalo, ale fakt len malinko. tak som to rozobral, vycistil, dal novu eskapasku a bolo...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.2006  11:51

    Bez nadpisu

    Ahoj, XPalo,
    hele, já to zkusím nechat bejt a uvidíme zda vůbec a jestli, tak kde, se voda ustálí. Třeba...třeba plaším zbytečně. Třeba se voda zastaví ty zmiňované 2 cm nad Min. a zde již (Kéž by!) zůstane.

    Ale vrtá mi hlavou, kam se nyní ztrácí? Je jí tam moc ? Kam ji to auto odpouští ? Je tam na to nějaký mechanizmus ? Když bych tedy hypoteticky vzal v úvahu, že je chladící systém OK.
    Vím, že se to nedá vůbec porovnávat, ale u starých Škodovek (Š-120 a pod.) vedla z expanzky hadička a tou odkapávala voda na zem, event. na plechy vedle motoru...
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 30.10.2006  11:57

      « Re:

      teoreticky moze byt, ze ti ju vytlaci cez vrchnak expanzky, ten az tak netesni, dokonca je tam tusim malinka dierka. dalsia cesta moze byt hadicka spajajuca chladic s nadobkou, skus ju na obidvoch koncoch pritiahnut eskapaskou alebo aspon drotikom
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 30.10.2006  12:14

        « Re: Re:

        Ta "expanzka" není expanzkou ve smyslu, v jakém ji používají např. evropští výrobci. Jedná se vlastně jen o "zásobní nádobku", která MUSÍ NETĚSNIT!!! Proto v žádném případě nesrovnávat s evropským řešením chlad. okruhu!
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 30.10.2006  12:37

    Bez nadpisu

    nekde to tece... ohrej to na maximum, nech to bezet, lehni pod auto a hledej kapicky... pokud nemas unik viditelnej v motorovym prostoru, pak je bud ve vymeniku topeni, coz tvrdim od zacatku, nebo mas foukly tesneni pod hlavou, coz by se ale projevovalo i jinak. natlakovat, a hledat, jina cesta neexistuje
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 30.10.2006  13:11

      « Re:

      Chlapi, sorry, že zabíhám do detailů či extrémů, ale jak by se okruh bránil, kdyby ho někdo nalil úplně plný, plnou "expanzku"? Přeci to je nějak pojištěný, nebo ne? Díval jsem se, že v závitu "expanzky" jsou dvě protilehlé dírky a pak ještě u hadice vedoucí vpravo od chladiče je zřejmě odvzdušňovací ventil, když to přeženu, tak to vypadá jak starý známý kovový ventilek ke kolům, akorát větší...
      Na to "topení" by mohla zabrat ta vodička na utěsnění soustavy, že jo...ale uvidím, jak jsem napsal...
      U té vodní pumpy, pokud by odešla ucpávka, musí se vyměnit za novou celá pumpa, nebo jde ucpávku nahradit novou, ještě nikdy jsem to nedělal?
      Je jasný, že se mi do žádných velkých operací zrovna dvakrát nechce, ale problém vyřešit budu muset... 8-s ...chjo ach
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 30.10.2006  13:41

        « Re: Re:

        Já už snad po sté opakuji, že ta nádobka má pouze držet určitou zásobu chlad. kapaliny, a to výhradně na principu spojených nádob: v případě rostoucí teploty v systému a tím i zvýšení objemu chlad. kapaliny ta přebytečná v rámci nějakých tlakových poměrů, které určuje ventil ve špuntu chladiče, prostě "přeteče" do oné nádobky, a při chladnutí je zase stejné množství "nasáto" do systému. V systému samotném je během provozu, tj. za tepla, naprosto minimální přetlak (na rozdíl od typicky evropských "silně přetlakových" systémů!) a ona nádobka je volně spojena s atmosférou, takže v ní žádné tlakové poměry nepanují!!! Vlastní přepad tam být může, ale nemusí. Nádobka se v zásadě plní na úroveň "MIN" zcela za studena (tj. např. za mrazu) a naopak za tepla by hladina neměla přesáhnout "MAX", a to jednoduše proto, aby zbytečně nevytékala ven z nádobky.
        Mohl bych podrobně popsat, jaké jsou výhody a nevýhody "silně přetlakového"/evropského systému, resp. "nízkotlakého"/japonského, ale to asi není účelem zdejší debaty. Jen pro pořádek dodám, že mně osobně je rozhodně sympatičtější ten druhý.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.2006  13:57

    Bez nadpisu

    Mitsi, nezlob se, já Ti rozumím a děkuji za fundovanou odpověď, navíc se díky Tobě dozvídám věci, které jsem neznal...ona asi (...asi bohužel) většina lidí=řidičů, vlastně nerozumí tomu, co se děje pod kapotou jejich plech. oře, hlavně, že jim to jezdí(...ono taky, kdo by se v těch moderních autech z normálních uživatelů asi vyznal, že)...ale prostě nedá mi to spát.
    :'-(
    Třeba moji ženu, tu to netrápí vůbec :P , tak doufám, že mi někde nezavaří :D
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 30.10.2006  14:30

      « Re:

      OK, já jen měl strach (na základě toho, co se tady dočítám), aby se to někdo nesnažil přebudovat na ten evropský...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.2006  15:43

    Bez nadpisu

    mitsi, neviem ci to vyznelo inak, ale tiez viem ako to funguje, ta nadrzka je v podstate len "prepad" a "zasobnik" do ktoreho sa prelieva "roztiahnuta" >:D kvapalina z chladica a ked sa "stahuje" zase nasava spat :)))))))))) takisto viem ze napr. peugeot alebo opel co som mal tlakoval podstatne viac, vratane expanzky, ako tlakuju tito japoncici :-)
    kazdopadne, ked uz si nacal tuto debatu, zaujimaly by ma vyhody a nevyhody, resp. rozdiely medzi euro a asia systemami...
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 30.10.2006  16:05

      « Re:

      Výhody evropského systému:
      - vyšší tlak umožňuje jít s pracovní teplotou nahoru, což zase klade menší nároky na regulační prvky (nemusejí být tak přesné) a na jejich umístění (např. spínač větráku chladiče může být v samotném chladiči, nikoli součástí funkcí ŘJ motoru).
      Nevýhody:
      - vyšší tlak klade větší nároky na hadice, spony, ucpávky atd. a na rovněž na těsnost celého systému, což se týká zj. chladiče; silně mu vadí tzv. "uvaření", které je často způsobeno třeba jen slabou pružinou ventilku špuntu expanzní nádobky.
      Výhody japonského:
      - "nízkotlakost" neklade nároky ani na těsnost, ani na neprodyšnost a upevnění hadic - ani rozpad spony nezpůsobují "vystřelení" hadice; i v případě "poruchy" v systému chlazení typu poškození ucpávky čerpadla, propáleného těsnění pod hlavou, prasklého chladiče, nefunkčního termostatu aj. lze obvykle dojet až do cíle.
      Nevýhody:
      - vysoké nároky na řídící elektroniku, resp. regulační schopnosti ve velmi přesně stanovených mezích; při překonávání velehor chlad. kapalina mnohem dříve vaří (sám jsem s tím byl ve 2775 m n.m.), ale bez škodlivých následků na funkčnost chlad. systému, resp. fungování motoru (na rozdíl od evropského systému, který - když se tzv. "uvaří", tak prostě - min. na určitou dobu - končí...).
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 30.10.2006  16:31

        « Re: Re:

        Mitsi, hele, z toho všeho, co tu padlo tedy vyplývá, že mi prostě ta voda někde unikat "MUSÍ"...tedy jaksi unikat "n e z d r a v ě", tak jak píše "huml76"...? Čekání na to, že si voda najde svou hladinu(třeba 2 cm nad ryskou Min. - jak jsem již pozoroval) je teda asi volovina? :?:
        Na to topení by pak mohla zabrat "ta vodička", ale jak jí nejlépe do systému dostat? Co už vím ....od Mitsiho..., tak přes "expanzku" těžko, u evropských to asi jinak nejde, ale tady bych si nepomohl, takže jedině přes chladič, ale ten je plnej...takže ubrat z něj vodu? nalít utěsňovač? dolít vodou? zapnout motor, ať to proplave systémem???
        Nebo je lepší ten sypký (suchý) přípravek? Nemáte zkušenosti? Nasypat do chladiče, zašpuntovat a proběhnout motor...?
        Už totiž vidím, jak vyčabrám všechno okolo chladiče...na zem, ten prášek by byl asi praktičtější, u evropských "expanzek" by to bylo snažší, nalít(tam bych se trefil >:D ), zavřít, projet...
        Co s rejžožroutkem, nemáte fígl? ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 30.10.2006  16:38

          « Re: Re: Re:

          Upustíš vodu z chladiče, naliješ to tam (doporučuji tekutou formu, nikoli prášek) a doplníš to, co jsi předtím vypustil. Do samotné nádobky pak pochopitelně nedáváš nic. Následně je třeba to projet, resp. zahřát na pracovní teplotu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.2006  16:35

    Bez nadpisu

    nie som zastanca sypania-liatia akychkolvek "utesnovacov" kamkolvek do auta... su to "ciganske" riesenia :(
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 30.10.2006  16:38

      « Re:

      jo,jo...taky to tak cítím...ale myslím že "humlík76" mne tak vystrašil, že představa, kdy vymontovávám celou přístrojovku a kdo ví, co ještě, abych zjistil, zda-li to není topením, mne děsí >:-[] >:-[] :shock:
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 30.10.2006  16:40

      « Re:

      xpalo: Já také ne, nicméně jestli něco funguje, tak je právě toto. A pak ještě prášková přísada proti "vnitřní otravě" akumulátorů.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 30.10.2006  16:47

        « Re: Re:

        Už jsem i našel nějakou tu "serepetičku"...SONAX-Kuhler Dichtung, 250 ml, na netu, ale asi vezmu za vděk, co budou mít v obchodě ve městě, ale ještě počkám, zajímá mne, jestli se voda dostane na onu "magickou" :roll: mez 2 cm nad ryskou Min. a co bude dál. :?: Na tomto bodě totiž asi 8-9 dnů stagnovala :!: , slezla sem z maxima, pak jsem zkusil to již diskutované odvzdušnění.
        Mně už z toho auta snad žloutne kůže a šikměj oči :D, ale jinak je to fajn auťák, olej z něj nekape, což jsem u předešlých jiných aut ještě nezažil, vypadá stále dobře(drobná rez lemy...klasika)a na svůj obsah dost slušně jede, navíc je na plyn...a šlape bez problémů.
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 01.11.2006  12:44

    Bez nadpisu

    strasit jsem te nechtel, jenom dle me zkusenosti tyhle veci dlouhodobe nefungujou. ale je pravda, ze jsem tim lepil opel, takze tam byly vetsi tlaky a casem to povolilo. taky jsem nepouzil nic kvalitniho. koupil jsem nejakej osklivej prasek na prvni benzince AGIP. takze pokud bude neco od sonaxu, treba to bude lepsi. drzim palce, ale je jasny, ze to nekde tece. nalej to do chladice, jed to projet, ale po prijezdu to nech poradne ohrat na minimalne dvoji sepnuti vetraku. je mozny ze ti to unika az pri nejvyssim tlaku v soustave a dokud to nezacne unikat, tak si ten pripravek nenajde tu dirku a tudiz nebude fungovat.
    To Mitsi: chapu tvuj popis, jen par veci se mi nezda. predne honda ma taky snimac vetraku na chladici... 2) voda se vari driv v japonskym systemu, protoze se nemuze ohrat na teplotu o moc presahujici 100C zatimco evropsky systemy jdou v pohode na 120C a se zvysujici se teplotou je chladici system efektivnejsi... pri prasklym tesneni pod hlavou dojedes i s evropskym systemem. evropskemu chladici vadi uvareni, protoze v te dobe jsou tam jiz podstatne vyssi tlaky.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 01.11.2006  12:54

      « Re:

      Spínač větráku v chladiči je u japonských vozů rovněž dávným přežitkem, pročež se opětovně divím, co že to ta Tvoje Honda má vlastně "s konstrukcí", resp. "za konstrukci"... >:D
      Japonskému systému příliš nevadí, že se chlad. kapalina vaří, jelikož vznikající plyny (a přetlak) pouze "probublávají" hadičkou v nádobce zásobní kapaliny. Naproti tomu JAKÉKOLI (u)vaření u evropského systému způsobí prudký nárůst tlaku v soustavě s tím, že v něm velmi rychle něco prdne: nejčastěji vyskočí nějaká hadice, ale viděl jsem i doslova rozervanou plastovou bočnici chladiče.
      K účinnosti: schválně si všimni, jak často a za jakých okolností spínají větráky na chladiči u japonských vozů a srovnej to s evropskými vozy. Možná zjistíš sám, že účinnost těch japonských je někde úplně jinde, a to třeba i jen s polovičním objemem chlad. kapaliny!!!
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 01.11.2006  13:02

    Bez nadpisu

    tak tady jde o fyziku, ucinejsi jsou proto, ze za vyssi teploty vody je rozdil mezi okolni teplotou a teplotou vody vyssi... honda civic GTI rv87 mela spinac na chladici... a novejsimu civicu jsem pomahal rovnez, kdyz jsem je videl varit na autobusovy zastavce, nefungoval jim vetrak, tak jsem jim to propojil na dojeti kancelarskou sponkou ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 01.11.2006  13:36

      « Re:

      Právě proto (aby nebyla potřeba sponka) by ten spínač neměl být v chladiči, resp. vůbec nikde, resp. měla by to řídit ŘJ motoru.
      K té účinnosti: Z čistě fyzikálního hlediska samozřejmě, ovšem v praxi je dost průšvih spoléhat se při vymezování regulace/regulačního rozsahu na to, že se mi voda začne vařit až vysoko nad 100 st. C, resp. šponovat ten regulační rozsah nad 100 st. C, a přitom spoléhat, že se mi podaří vždy a za všech okolností udržet tlak v systému. Ostatně věčně vařící škodovky řady 105/120/130 jsou toho názorným důkazem: Víčko expanzky nedržící tlak v systému způsobí vaření v motorovém prostoru, zatímco spínač na chladiči vpředu nespíná, jelikož teplota na něm ještě nedosáhla kritické meze. Tohle je přece přímo učebnicový příklad, nebo ne?!
      PS: Jen pro pořádek - bod vadu směsi etylenglykolu s vodou je i za "normálního" tlaku někde na úrovni 110 st. C.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.11.2006  13:21

    Bez nadpisu

    ...doufám, že narazím na něco kvalitního, v nejhorším si nechám Sonaxe poslat přes net, ale zas to poštovný 90,-Kč či kolik si to nenajedená pošta dneska žádá...
    Porovnával jsem nádobku s tou u mého Galanta a tam je jinčí, je tvaru spíše "evropského", ale rozdíl mezi Min a Max ryskou je velmi malý, teď nevím přesně, ale asi jen 2 cm, takže tam leješ vodu na Min a cvrkneš pár kapek na víc a jseš na Max, ale u Micáka voda nikdy neunikala...je fakt, že japonský auta, u Galanta to je dost markantní, chladí téměř pořád. Jakmile ho projedu a nechám stát s běžícím motorem, tak větrák běží "skoro" pořád, ale pravdou je, že teplota kapaliny se drží přesně na své teplotě a nekolísá. Třeba u Sierry nabo Partnera, kterým jezdím v práci, se ručička teploty vody hýbe podle toho, jak na to šlapu" a větrák se zapíná až bůhví kdy...to je asi ten rozdíl, z praxe, jak myslel Mitsi...?
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 01.11.2006  13:38

      « Re:

      Josef Heblák: Nikoli, myslel jsem pravý opak!!! Tedy pokud u toho Galanta zrovna nemáš permanentně puštěný kompresor klimy...
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 01.11.2006  13:47

        « Re: Re:

        Tak to jsem z toho jelen. Galant, ten můj, klimu nemá, víš, a aspoň co vzpomínám, nyní moc nejezdí, je na "odpočinku", právě často spínal větrák...v práci se u mne stavoval známej s Evem a u toho mi to přišlo podobné, jak u mého Galanta, třeba u Hondy, tak to tak často(oproti Galantu) neslyším...vrtuli..., hmmm, ale třeba mám nějaké vadné pozorovací schopnosti :*)
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 01.11.2006  14:00

          « Re: Re: Re:

          Zcela obecně musím konstatovat, že větráky na japonských vozech spínají méně často a běží kratší dobu, než u evropských aut. Na druhou stranu po nastartování studeného motoru a jeho ohřátí pouze volnoběhem sepnou poprvé dříve, než u srovnatelných (z hlediska motoru) evropských vozů, což je logické, neboť mají PODSTATNĚ menší objem náplně chlad. kapaliny. Pokud tomu takto není, je něco v nepořádku - svá pozorování beru z hlediska statistického počtu výskytu za statisticky významná.
          Ale vím, že u Hondy spínají častěji, než u Mitsubishi. Lancer EVO lze ovšem stěží do daného srovnání zařadit, jelikož je má motor z "poněkud jiného světa". ;-)
          PS: A to vůbec nehovořím o tom, že běžící japonské větráky téměř nejsou slyšet - opět na rozdíl od těch evropských!
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 01.11.2006  14:02

          « Re: Re: Re:

          no fakt, teď si to zase vybavuju, že se přijelo z práce a nechal se Galant stát u vrat, šla se otevřít vrata a micák spustil větrák, pak utichnul... najelo se na dvorek a auto zase spustilo, přitom v chlad. systému nic nezlobilo, v tomhle byl Galant spolehlivý,
          a to EVO VI také, jakmile zastavilo, chladilo a chladilo, nevím, jak za jízdy, ale když Mitsubishi zastavila, tak chladila...Honda ne e...
          ale máš pravdu, že EVO je asi těžko srovnatelné s čímkoliv >:D ...když mne v tom svezl po lese, tak jsem se nepo...jen proto, že jsem věřil v jeho řidičské schopnosti, řídit to já, tak se ovinu o prví stromek >:D ...nádherné auto, ale ne pro mne
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 01.11.2006  14:13

            « Re: Re: Re: Re:

            Můžeš si být jist tím, že běžnému japonskému vozu (tím nemyslím zrovna to EVO) stačí při běžné jízdě k uchlazení pouze nápor vzduchu, zatímco evropskému nikoli - tedy pokud zrovna nemrzne, jelikož za těchto podmínek mají Evropané pro změnu potíže s rychlostí náběhu provozní teploty...
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 01.11.2006  14:26

              « Re: Re: Re: Re: Re:

              ...hm, to jsou pak ty plachtičky na mřížce masky, před chladičem, že, v zimním období...u "evropanů"...je fakt, že srovnávat EVO s mým starým Galantem(řízený karburátor) asi není nejlepší nápad, je to jak oslík vs dostihový kůň, ale myslel jsem na ten chlad. systém... ale to se taky nedá....,jinak své zkušenosti s evrop. vozy odvozuju od Fordů, kde jsem měl 1.8 D Escort, 1990, hrůza! musel jsem se ho zbavit, v zimě nestartoval, tlaky v háji, a pak mám do dnes Sierru 2.3 D, kde opravdu ručička teploměru stoupá podle jejího momentálního výkonu, do červeného samozřejmě nejde. U Micáka či Civica ručičky vzorně drží a nebo výkyv není tak markantní a když auto šolíchám, tak zvlášť u Hondy ručička i klesá...ale je fakt, že já srovnávám asi dost stará auta...
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 01.11.2006  14:36

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                Pohyb těch ručiček ovšem jen velmi málo vypovídá o skutečném kolísání teplot, neboť jsou na nich (na těch ručkách) indukční bzrdy mající za účel jakékoli menší výchylky "vytlumit".
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  "-- skrytý --" 01.11.2006  14:52

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                  Mitsi, jen tak mimochodem, ty jsi neuvěřitelně "automobilově" vzdělanej člověk, klobouk dolů... :-! ...a to myslím fakt upřímně(ne jako Standa G. >:D )
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    "-- skrytý --" 01.11.2006  16:23

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                    Josef Heblák: Díky za uznání! To v každém případě potěší, třebaže tuším, že tím, co píšu, mnohem víc lidí na tomto fóru se.u, než těším...
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 01.11.2006  14:53

    Bez nadpisu

    mimochodem i moje moderni motorka honda ma spinac na chladici...
    ja si spis myslim, ze kazda znacka ma dost jinej chladici system... s medvedem, kdyz jedu, tak cim jedu rychlejc, tim vic se hreje voda a kdyz je venku 37, klima jede jak zbesila a jedu 150, je to skoro na 100C. opakem je bmw, kde ve vyssich otackach motoru dochazi k vybornymu chlazeni.. pri 250 je voda skoro v modrym...
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 01.11.2006  15:23

      « Re:

      Jinak kluci, všem moc děkuji...Mitsimu...Humlovi76 i XPalovi, aspoň už konečně vím, jak mi ten chladící systém v autě vlastně funguje, před touhle diskuzí jsem věděl, že nevím téměř nic...jinak s Hondou se stále prohání má drahá polovička, takže jen kontroluju pomalu mizející vodu, čekám , co bude "ty 2 cm nad Minimem" dělat kapalina dále a pak, bude-li a že asi bude, že, mizet dál, nakrmím autíčko nějakým tím Sonaxem a uvidíme...
      ...jinak se samozřejmě neloučím >:D , i když začátek textu tak mohl vyznít ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 01.11.2006  16:29

    Bez nadpisu

    doufam, mitsi, ze me mezi ne nepocitas. ja pouze diskutuju ( a to zejmena proto, abych si ledacos ujasnil, pripadne se podelil o zkusenosti) a ver mi, ze lidi, kteri se technikou zabyvaji a neco o ni vedi si vazim mnohem vic, nez slavnyho GTI z diskuse...kterej maxmalne zcela presne a neochvejne jedinej vi, jaky auto je hezky a jaky ne. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 01.11.2006  16:46

      « Re:

      Tebe logicky ne (mezi ně nepočítám).
      Ona cesta (k) poznání je povětšinou dosti trnitá a draze zaplacená - chybami se holt člověk učí (tohle je o mně!). A já se rád o vlastní chyby podělím, aby se jich někdo další mohl vyvarovat. I když chápu, že praktické zkušenosti jsou nesdělitelné a nepřenosné...
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 01.11.2006  17:31

    Bez nadpisu

    kup ten sonax, na nic necekej, ze se to nekde ustali je blbost.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 02.11.2006  15:24

      « Re:

      Kamaráde, je fakt, že na "TO" (...na to taky, ale mám na mysli Hondu >:D )pořád myslím, takže to tak asi udělám. Jde jen o to, že se s autem moc nevidíme >:D >:D , poněvadž s ním jezdí žena a já jsem do večera v práci (s P. Partnerem), takže na to dojde stejně až o víkendu, doufám, že seženu nějaký OK přípravek, Sonax jsem si našel zatím jen na netu.
      Jinak, hergot, nebejt týdle svízele, tak o autě ani nevím ;-) , Honda je láska...
      Doufám, že to ten přípravek zdárně chlad. soustavě " mého " >:D vozidla vysvětlí a vyspraví...
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 07.11.2006  14:17

        « Re: Re:

        Kamarádi, jen pro informaci :*) , ještě jsem to neudělal...problém nevyřešil...mám vcelku nečekané starosti v práci a něco málo i doma :-( , takže na auto nezbývá čas.
        No, žehrám na Mitsim popisovaný japonský chlad. systém, kterému skutečně závada "nevadí" a i s netěsností se dá v pohodě jezdit...i když z hlavy to nepouštím... u evropana by to bylo jednodušší, tam bych to párkrát uvařil a řešit by se to muselo, nejlépe okamžitě...japoneček mi dopřává čas...
        ...takže tak.
        ...až to spáchám, ozvu se...
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 07.11.2006  16:28

          « Re: Re: Re:

          Jezdit Ti to sice umožňuje, nicméně - pokud k tomu již nedošlo - tak v případě opravdového nedostatku chlad. kapaliny v systému dojde časem k poškození ucpávky vodní pumpy (je "mazána" právě a jen tou chlad. kapalinou), což je pak docela zbytečná investice do opravy...
          Jinak jsem měl o víkendu v prádle Hondu Civic 1,5 VTi z r.v. 1997 (made in Japan) a neměla ani spínač větráku v chladiči, ani ventil radiátorku topení, tedy měla naprosto standardní japonské řešení "bez" těchto dvou věcí. Tak opravdu nevím.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.11.2006  09:44

    Bez nadpisu

    Ahoj Mitsi, ano, tu ucpávku také stále vedu v patrnosti a také to topení, jak "říkal" (psal) Humlík76. Co je auto u nás, vodu hlídám a dolívám, takže na suchu není, ale je fakt, že kdoví, co s tím dělali Ti přede mnou a jak psal i XPalo, také jsem ji musel koupit bez vody. Skoro si připadám jak blbec, ale je fakt, že jsem auto řádně projel, teplota vody OK, do motoru jsem sice čuměl jak husa do flašky, ale ta voda mne jaksi u tohoto auta nenapadla a navíc, což mne neomlouvá, ale bylo to tak, jsem auto prohlížel venku, za krásného počasí >:-[] ...lilo jako kráva a nádobky jsou vždy tak nějak ušpiněné, takže se do nich nejlépe kouká když ten "zažloutlý" plast prosvítím baterkou...no, teď je nádobka jak čerstvý porcelánový hrneček, protože jsem ji kvůli mému špízování vody naleštil jak...no, víš co myslím(haf,haf)...no prostě já ji na suchu nenechám, ale nyní je to asi prd platný, to měli dělat ti přede mnou...
    Ale aspoň jsem na vodu v autě dnes před odjezdem do práce mrknul a válí se v pohodě někde v polovině...ta snad přestala ubývat! Nevím, možná si uniká po těch "mili-mikro-nano- >:D piko-litrech", potvůrka...
    No stejně, strašit mne to nepřestane, dokud s tím něco nepodniknu...
    Co se týká chladiče, tak na něm také žádný spínač nemám, co mé neodborné oči vidí, s tím topením nevím...není tam kloudně vidět .
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.11.2006  09:56

    Bez nadpisu

    josef, zene na tom civicku voda uz neubudla a to uz najazdila nejakych 12 tis. km za pol roka co auto ma. napriek tomu mi to neda a kazdy druhy den otvorim kapotu a hodim ocko na nadrzku ;-)
    kazdopadne som veeeeelmi zvedavy ako to s tebou dopadne :))))
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 08.11.2006  10:10

      « Re:

      Kamaráde, já taky...taky jsem zvědavej...autíčko si se mnou pěkně hraje :-)
      XPalo, ty máš s těma Hondama Civicama velké zkušenosti, prosím Tě, jde ti u nich plyn při sešlápnutí také z tuha...musíš víc sešlápnout???
      Vím, že jde třeba jen o zvyk a mně to ani nevadí, ale ze začátku mi to přišlo takové "tuhé".
      Porovnávám třeba s Galantem, kde by na plyn mohlo šlapat batole a zvládalo by to.
      Také mají prý japonská auta obecně řečeno "slabší" brzdy a je fakt, že ač mi Civic brzdí dobře, musím také pedál víc sešlápnout, oproti třebas i japonskému Galantovi(např.).
      Ale jde asi o zvyk, jak to máš, prosím tě, na Hondách ty ?
      Zajímalo by mne porovnání, u nás na vesnici nikdo jiný Hondu nemá...ještě, že je ten internet ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.11.2006  17:39

    Bez nadpisu

    ahoj, no ten plyn mi ide na vsetkych dost ztuha, akoze pedal kladie dost velky odpor, ale mne osobne to velmi vyhovuje, lebo ten motor citim aj v nohe :)))... posledne 2 tyzdne jazdim na oktafke a pripadam si ako v autoskole, plyn-pedal je absolutne bez odporu a ta sekundova opozdena reakcia ma privadza k sialenstvu :)) spojka makka jak hovenko, riadenie absolutne bez spetnej vazby, o podvozku radsej pomlcim ;-) hnusny interier, hluk a prejavy motora absolutne priserne, brzdy brzdia paradne, ale na moj vkus az prilis casto zasahuje ABS...
    brzdy su notoricky znama slabost hond, vynimka su uz len akord a civic poslednej gen. tam uz to je ok :-) ono to brzdi celkom dobre, brzdy sa daju velmi citlivo davkovat, len maju sklon k fadingu lebo sa velmi rychlo prehreju. dost sa da tento neduh eliminovat dobrym vyberom kotucov a platniciek :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.11.2006  08:57

    Re. X Palo

    Děkuji, kamaráde, utvrdil jsi mne v tom, že mé auto je OK. O těchto vlastnostech Hond jsem vždy jen tak někde něco zaslechl, nebo přečetl nějaký pidičlánek, ale takhle je fajn, ověřit si to u někoho, kdo ta auta přímo má a proto i dobře zná. Děkuju. Voda se stále drží někde okolo půlky...už jsem vycvičil i ženu a tak ji taky kontroluje >:D , zatím OK.
    S tou Octávií ti to věřím, jezdil jsem v předešlém zaměstnání cca. 4 roky s Fábiema v kombíku (1.4 a druhá 1.4 16 V) a to řízení bylo strašlivě lehounké a bez zpětné vazby, takže se mi stalo, že jsem při stání na křižovatce skroutil volant do leva a ani mi nedošlo, že vjedu už na chodník, to se mi nikdy s jinými auty nestalo...šel hrozně lehce(Fábie má i velký, což je fajn, rejd), takže jsem pak rychle točil zpátky...no stalo se mi to asi jen jednou, ale opravdu to točení malíčkem (dalo by se to snad i jazykem >:D ) je až nenormální. S tím plynem také jak píšeš, lehoulinký a počáteční nepříjemná prodleva po rychlém sešlápnutí akcelerace.
    Jde o zvyk, ale oproti Hondě je to fakt něco jinýho. Také jsem jezdil několik let s Filckou v kombíku, sice horší poježdění než Fábka, ale v poruchovosti prohrály Fábie na plné čáře. Obě auta zrovna nikdo nešetřil, to víš, firemní, ale Felicie snesla hodně, Fábie se furt sraly, věčně v servisu a to už od začátku. U jedné dokonce samovolně během jízdy na vteřinku vypínal motor a pak zase nakočil a ani v servisu si s tím nevěděli rady! Napojili to na počítač, něco vyměnili, ale ono to dělalo zase...ani nevím, jak to dopadlo, asi to to auto dělá do teď...
    Interiér Škodovek je dlouhodobě kapitola sama pro sebe...strohost, nuda, nevýraznost...asi v tom maj pracky Němci, je to škoda...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.11.2006  09:20

    Bez nadpisu

    neboj, ked je tak ako hovoris, uz by sa tratit nemala, bolo to nejak blbo zavzdusnene ;-) bud optimista...
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 10.11.2006  15:55

      « Re:

      XPalo, děkuji za optimismus ;-) , budu pravidelně informovat!
      Trošku odbočím---), nikde jsem se nedočetl, jak je to s pojistkama třeba v USA, velmi by mne totiž zajímalo, jak tam řeší povinné ručení, když tam má každý pětilitr a výš a nejlépe ještě dva tři v rodině ? U nás by tě placení pojistného sežralo, nevíte kluci, jak to tam je.......Mitsi, ty máš přehled, nevíš, jak to je ???? :?:
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 12.11.2006  18:04

        « Re: Re:

        Tak dalsi Civic prosel myma rukama, tentokrat 1,4 Aero z r. 2001.
        A MEL ten ventil na malem okruhu (topeni)! Docela jsem cumel, tohle jsem uz opravdu dlouho nevidel.
        Take jsem ovsem na Cicicu nevidel uplne v pr.eli predni tlumice po 85 tis. km - pricitam to neseriovym 16-ctkam, ktere jsou asi moc tezke a ty tlumice odrovnaly...
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 13.11.2006  11:44

      « Re: XPalo

      ...ahojda, zatím to vypadá, že to bude nakonec podle XPala ! Voda se usídlila po opakovaném dolití a před tím tedy i po řádném odvzdušnění, v polovině a nemizí !!! :shock:
      Je fakt, že manželka s tím denně najezdí cca 10 km do práce, 10 km z práce a někdy ještě nějaký ten nákup ve městě tedy + dalších 20 km celkem, takže žádné dlouhé trasy, ale voda drží...před tím mizela i na krátkých trasách, pomaličku, ale mizela...
      Nechci se předčasně radovat, ale zatím fakt dobrý...tak, že bych si už začal konečně užívat té pověstné spolehlivosti Hond ;-)
      Já už bych tolik chtěl... :*)
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 13.11.2006  13:41

        « Re: Re: XPalo

        neboj, odteraz uz budes len liat benzin a jazdit ... >:D odporucam kazdych 10tis. km menit olej (10W40) a pravidelne kontrolovat hladinu vody a oleja + vymenu filtrov podla predpisu. jo a dolezita vec su manzety na homokinetakoch. ak tie nebudes mat popraskane, tak preziju teba :-) tak isto vsetko ostatne.... good luck
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 13.11.2006  14:07

          « Re: Re: Re: XPalo

          ...díky. Vím, vím...10 W 40 papá i Galant...do Sierry i Š-130 jsem lil téměř cokoliv, Sierra - ta je vůbec nenáročná, zbaští jakýkoliv olej i naftu a jede stále OK (r.v.88, 2.3 D, Combi), ale Hondičku bych takhle "netrápil". Manžety mám, tedy aspoň doufám, OK...u Galanta mne jedna zlobila, praskla...spuchřela...možná tomu trochu pomohl i olej, který z Micáku uniká a cákal přímo na manžetu LP kola, z Hondy vůbec...Honda je moje první auto, pod kterým není po jízdě ani kapka oleje, u starých aut to člověk toleruje, takže by mne to nepřekvapilo, ale opravdu...Honda je v tomhle fakt skvělá ... bez kapičky.
          Stejně tu vodu budu hlídat, jinak jsem si napsal i kontakt na tebe (kdybych zapomněl) do diáře, takže kdyby mne začlo na Civicu něco zlobit, ozvu se...
          ... a sem také ;-) sem tam něco určitě písnu...
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 21.11.2006  12:16

    Bez nadpisu

    pepo, zadny zpravy posledni dobou. ber v uvahu, ze je zima a voda se dostane na vyssi teploty asi jen v zacpe...to by odpovidalo nejake mensi trhlince, ktera propousti pod vyssim tlakem a tedy vyssi teplotou.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.11.2006  12:33

    Bez nadpisu

    Ahoj, rád Tě "slyším", ano - zatím ticho po pěšině, auto šlape, voda nemizí, takže buď se auto po odvzdušnění a dolití vody umoudřilo, což i mně zní neuvěřitelně, ale ta situace zatím skutečně nastala a přetrvává už asi 3 týdny........a nebo je to jak píšeš ty...nevím, - jen jsem rád, že voda nezmizla...a nemizí.
    Uvidíme, co bude dál ;-) ... žena s ním zase tolik km nenajede, takže riziko nenadálé poruchy někde na trase Praha - Hodonín >:D nehrozí, ale to víš, že vodu raději často kontrolujeme. Člověk při tom alespoň očima přejede i jiné věcičky v motoru, což asi u starého autíčka neuškodí.
    Kdyby něco, určitě se ozvu a dík, že sis vzpomněl ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.2006  11:39

    voda drží

    Ahojda, zvláště pro XPala, Mitsiho, Humla 76 - voda stále drží, nemizí, začínám věřit, že je vše OK...OK...OK. Snad už by se to (-případná netěsnost, děravé topení či ucpávka vodní pumpy) za více jak měsíc projevilo, dřívějc byl vidět rapidní úbytek vody v chladící soustavě třeba i během jednoho týdne. Takže snad už bude klid :-)

    Jinak mi začala polehávat ručička teploměru vody, asi čidlo - odešlo do věčných lovišť...
    XPalo, prosím Tě, máš s jeho výměnou, event. cenou nějaké zkušenosti ??? Předem Ti děkuji za případné informace ;-)
    Myslím, že je to čidlo, protože ručička budíku leží a leží a leží...a když po dlóóóuhé době vstane, tak o 1-2 mm a pak sebou zase buchne, tudíž vylučuji např. vadný termostat.
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 04.12.2006  14:34

    Bez nadpisu

    tak gratulace. i kdyz pokud zustal termostat otevreny, mohlo by to souviset... nizsi teplota a tim padem nedostatecny tlak na pripadnou trhlinku... pro klid duse bych nastartoval studeny auto a sledoval pohmatem, zda jde teplejsi voda do chladice jiz od zacatku, nebo ne. :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.12.2006  09:18

    Bez nadpisu

    podla mna termostat. inak na tychto autach je "normalna" poloha rucicky teplomeru asi v 1/3 odspodu, pri totalnej zatazi moze vystupat tak maximalne! do 1/2, normalne by mala vystupat po cca 5 minutach chodu motora (zavisi na okolnej teplote) na tu 1/3 a tam drzat ako pribita, hybat sa za jazdy moze maximalne tak o 1-2 sirky rucicky :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.2006  11:45

    ...termostat

    Ahojda, kucí, v nejbližší době dojde k výměně termostatu, dám na vás, je fakt, že to čidlo je asi nakonec skutečně nepravděpodobné. (XPalo, kamaráde, děkuji za mejl ;-) ). Jeho výměnou skutečně neschudnu a nic neskazím.
    Hned po výměně dám vědět, cenu i výsledek a s tou vodou...jak píše "humlík" - hmmm, to mi zatrnulo, nestraš... ;-) .
    Na jaro plánuju výměnu ložisek " na zadku", řekl bych, že se tam jedno začíná ozývat, tak to chce vzít nejlépe obě, ať je klid. Jinak mne u mého Civica nic netrápí, což mne samozřejmě velmi těší.
    Kamarádův otec má "krátkýho" Civica cca 10 let a prý neví, co je závada, mění akorát olej a rozvoďák. Nedávno jej chtěl z jakéhosi rozmaru vyměnit za Golfika, ale nakonec to neudělal, a myslím, že to je jenom dobře a že je nakonec sám rád... 8)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 12.12.2006  13:11

      « Re: ...termostat

      ...jak jsem včera večer zkoušel otáčky při točení volantu na volnoběh u Galantu, zkusil jsem to samé u Civica a zkusil jsem ohmatat i ten chladič a opravdu hlavní podezření padá na termostat.
      Topení nijak ovlivněno nebylo, auto topí zdá se nezměněně, ale chladič začíná být vlažný, teplý, poměrně brzy, i když je jasné že nějaké teplo se na něj přenáší od motoru, hadice k němu vedoucí "teplaly" pozvolna směrem od bloku motoru a přenášely teplo na chladič, ale i tak bych řekl, že opravdu bude blbnout termostat a propouštět vlažnou vodu dřív, než by měl, do chladiče. Teplota lezla nahoru, dle budíku, strááášně pomalu. Za jízdy, páč se auto chladí, ručička někdy ani "nevstane", pokud jedu lážo-plážo a nespěchám.
      Jinak bych měl vysvětlit, proč jsem myslel i na čidlo. Napadlo mne to z toho důvodu, že když jsem jel letos na dovču, teplota byla během jízdy OK a najednou prudce klesla, ručička si sedla, takto ležele třeba hodinu a pak jak když do ní střelí, zase se probudila a vystoupala tam, kam patří. Tohle udělala několikrát po různých intervalech, na druhou stranu nikdy teplota nevystoupala směrem nahoru. Buď byla tam, kde má být a nebo šla podstatně níž. Takže jsem si říkal, že se asi zbláznilo čidlo, říkal jsem si, že tohle snad ani termostat nemůže dělat :shock: ...
      Ale jo, vsadím boty, že po výměně termostatu bude vše OK.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 22.12.2006  13:19

        « Re: Re: ...termostat

        ...okouknul jsem ceny a všude se to pohybuje okolo 700,-Kč - termostat na mého Civica, až "to" bude, dám vědět (...sem to ale lenoch loudavá ;-) ),
        kolega nedávno kupoval termostat do své Alfy Romeo a stál ho něco kolem 1.500,-Kč, jo a možná, že ho také ještě vozí v kufru ;-) ...
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 22.12.2006  15:34

          « Re: Re: Re: ...termostat

          Pokud jsi z Prahy, zkus firmu BM-Agency. Dokáží zázraky: sehnat nemožné za neskutečně přijatelnou cenu! (a to na zázraky nevěřím...)
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 02.03.2007  11:47

            « Re: Re: Re: Re: ...termostat

            Taky bych mohl konečně napsat, jak to dopadlo s mým Civicem. No ač jsem spíš životní skeptik a smolař >:D , tak s Hondičkou je vše OK. Termostat byl skutečně v háji, po vyjmutí z auta bylo hned patrné, že se rozhodl stávkovat - nedovíral.
            Jak psal "humlík", po jeho výměně jsem dostal strach, že voda začne ze soustavy zase "tajemně" mizet, protože v hadicích vzroste tlak, naštěstí se tak nestalo.
            Pro jistotu jsem auto odvzdušnil podle XPala a ta se nakonec zastavila asi 1 cm nad riskou minimum a zde již zůstává. Za provozu vystoupí téměř k risce maximum, nikdy ne nad ni a po úplném vychladnutí je opět 1 cm nad minimem. Líbila by se mi někde v půli, mezi max a min, ale poručit si nenechá a když se jí líbí tam kde je, tak to tak má být a je to OK ;-)
            Abych shrnul celé dlouhé vlákno, voda původně "neviditelně" mizela. Vyměnil se chladič, nejprve dobrý a potom zase začala mizet, odvzdušnil jsem a OK, ale poté zase odešel termostat. Po výměně termostatu již vše OK.
            Kluci..., XPalo,...nevíte, za co se vůbec Civic vepředu uvazuje za lano v případě nutnosti odtahu, tuhle jsem pod ním lozil (spíš lezl :-! ) a na nic jsem nepřišel, není zde žádné kovové oko ani díra pro našroubování případného kovového oka (které stejně v autě není). Třeba u Sierry je oko jak od traktoru, takže ho ani mé oko nepřehlédlo, ale u Hondy jsem nic nevyčmuchal... ???
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 02.03.2007  15:49

    Bez nadpisu

    jak je to na tomhle aute nevim. kdyz by chybelo oko, zajdi do AAA a s velkym zajmem si prohlidni podobny auto a oko si muzes vypujcit :D
    gratuluju, ze uz mas auto bez starosti!!! a jak ted bude topit! :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.2007  15:34

    Děkuji Xpalovi

    ...tak už to vím. Děkuji tímto Xpalovi :-) , který mi poradil. Pro všechny, kteří by řešili podobný problém ( za co zaháknout Civica v případě odtahu - naštěstí jsem to ještě nepotřeboval ;-) , pravděpodobně na tom budou všechny stejně - rok v. :1990-1995), lano se uvazuje za jeden (jsou na každé straně po jednom) z "plechů"- železný plát čtvercového tvaru s otvorem uprostřed, vepředu vespod jsou 2, vzadu jeden uprostřed.
    Jelikož jsem odkojenej na Sieře a většinu km najezdím s Peugeotem P., kde jsou klasická oka již z dálky vidtelná >:D , nebyl jsem si u Hondy jistej a nechtěl jsem riskovat, že při případném odtahu dovleču domů jenom nárazník a pod >:D .

    Xpalo, díky...
    Huml76: Ano, ano, topí fakt dobře, tedy i s tím špatným termostatem to ušlo, ale rozdíl je znát, to je fakt a rána jsou stále mrazivá, takže "jezdec" na ovládacím panýlku topení bude ještě nějaký ten pátek ponechán v pravé půli své drážky 8)
    Jo a dík za typ s těma AAAčkama, zasloužili by si to... >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…