Co musím vyřídit když kupuji nové nebo mírně ojeté auto v D

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.06  21:45

    « Re:

    blbost. ponukali mi ich na okresnom urade prave na DOVEZENE auto, aby som si pobehal na nom vsetky formality, kym este STK dovozy riesila mne najblizsia STK vo Zvolene, takze tazko len na auto registrovane na SK.
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 18.10.06  20:09

    « Bez nadpisu

    uz to tady zaznelo nekolikrat.
    slovensky prevozni znacky ti nikdo neda na auto, ktery nebylo registrovany na slovensku
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.06  19:19

    « Re: Re:

    tak co riesis..peniaze nerastu na strome a za usetrene sa da aspon zabavit >:D mna zaujima princip, ci to ide alebo nie. a doklady vybavim za jeden den aj s prekladom, to nie je problem
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 18.10.06  09:26

    « Re:

    No bolo to pred 2 rokmi, teraz je to uz bezne. Ked som chcel zaplatit DPH, nikto mi na danovom urade (v Ziline) nevedel povedat, ako sa to riesi. Vraj som bol u nich prvy, kto si doviezol nove auto zvonku po vstupe do EU :shock:
    Na prevozky som sa nepytal. Nechapem co riesis, zober prevozku z Nemecka, pri cene auta sa par 100 EUR strati a mas po problemoch.
    Problemy zacnu ked budes prihlasovat auto doma. Preklady, STK, slovensky TP atd. Na vsetko maju pani uradnici cas, dovtedy musis mat auto niekde schovane... je to otrava.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.06  08:03

    « Bez nadpisu

    Co sa tyka slovenskej prevoznej SPZ - ani som sa o to nepokusal, pretoze som mal vobec problem poistit auto, kym ho este nikto nevidel. Nakoniec sa mi to podarilo, ale iba jedna poistovna bola ochotna.
    Lubos, dneska ziadna poistovna auto fyzicky nevidi a poisti ho, vid prave toto obdobie, ked sa zacnu predhanat s cenami PZP, takisto ked som kupoval akekolvek auto, najprv potrebovali zandari poistku, kym mi dali znacky, vzdy to riesil jeden telefonat mojmu poistovakovi, v zivote to auto ani nevidel. Takze si mal slovensku poistku a napriek tomu platil aj rakusku? Alebo ako tomu mam rozumiet? A to ze slovenske prevozky nedavaju, no neviem, ponukali mi ich bezne..
  • « 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 17.10.06  19:06

    « Re:

    Jojo díky, už pádím... hlavně to tady nějak rozvíjejte :!: ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.10.06  18:50

    « Bez nadpisu

    Tak štastnou cestu! 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 17.10.06  18:06

    « Re: Re: Re: Re: Re: DPH

    Ty to přece ani pojistit u nás nemusíš :-) Bohužel musím tuto zajímavou diskuzi z mé strany přerušit, jedu do pátku pryč. Tak to tady mezitím nějak dořeště ;)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.10.06  17:37

    « Re: Re: Re: Re: DPH

    Myslím, že nemáš pravdu.
    1) K volnému trhu naopak čím dál tím víc směřuje harmonizace DPH a ostatních nepřímých daní. Výjimky musí být podloženy čím dál vážnějšími důvody.
    Argumentem s Itálií jen podporuješ to, co jsem uvedl o DPH. Že nechápu, proč by mělo být placeno u nás.
    2) Právě, že takovou možnost nemáš. Pokud se nevystěhuješ. V ČR totiž bohužel možnost jezdit s cizí značkou nemáš. :'-( Odporuje to jak legislativě, tak tomu, že všechyn český pojišťovny tě, z mně neznámých důvodů, odmítají pojistit. Jinde v Evropě to možný je.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 17.10.06  17:30

    « Re: Re: Re: DPH

    Dnes už nefunguje koncepce volného trhu, státy si vyhrazují právo ve vlastním zájmu (třeba auta, paliva) nebo zájmu občanů (tabák, alkoho) provádět různé zásahy, které omezují volnou konkurenci. Taky nemůžeš dovézt do DE jen tak kamion českých cigaret... Myslím že tato debata je bezepředmětná v momentě kdy existují v některých zemích různé ekologické daně a poplatky na auta (co já vím v Rakousku 9%, v Holandsku €3000 na diesely). Výrobci aut jenom svojí cenovou politikou reflektují různou míru zdanění aut v různých zemích aby všude stály podobně. Pokud by s v tomto státy EU sjednotily, může se uvažovat o tom co tě tak vytáčí. Ale přesto - proč by se jakýkoliv stát dobrovolně připavoval o tak vysoké příjmy jako je DPH z aut. Na jednom kuse je to v řádu desítek nebo stovek tisíc... u nás se prodá (de facto přihlásí) za rok necelých 150 tis. nových aut a to je pomalu nejmíň v celé EU. V DE a IT se to pohybuje kolem dvou milionu. To jsou příjmy, ktrých se nikdo dobrovolně nevzdá.
    Pokud nechceš za žádnou cenu kupovat auto/platit z něj DPH u nás, máš stále možnost si ho koupit a zaregestrovat kdekoliv jinde v EU. Myslím že díky členství máme v této oblasti opravdu dost možností, takže head up ;-) !
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.10.06  17:06

    « Re: Re: DPH

    Víš moc dobře, že cena není jen otázkou DPH.
    Navíc to je snad veskrze pozitivní jev, že by se nakupovalo tam, kde to stojí nejmíň. K tomu ostatně celej slavnej společnej trh od počátku směřoval. Akorát by to nutilo státy s vysokýma daněma je snižovat. Daňová konkurence je v podstatě to samý jako cenová.
    Navíc, proč by placení DPH mělo vadit zrovna u aut?? A ne u služeb, rohlíků, atd.ˇ
    Sám říkáš, že "homologace platí v celé EU". Proč teda ta další STK při dovozu??
    Nemáme si na co stěžovat?? To trochu zavání argmentací "usek sem ti ruku? Tak si nestěžuj, máš eště druhou!" ;-)
    Nákup v zahr, má probíhat úplně stejně jako doma. Jediný dodatečný náklady mají být opodstatněný transakční náklady spojený s převodem peněz, dopravou, tlumočením atd. V podstatě to samý, jako kdybys z prahy vyrazil kupovat do Brna.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 17.10.06  16:58

    « Re: DPH

    Jednak auto je zboží podléhající regulaci. I když ne úplně státní. Zájmem
    EU je, aby se na jejím území prodávala auta splňující určité požadavky (hlavně na emise a bezpečnost, dále pak hluk, recyklaci...). Dále je tu dlouhodobá tendence v zájmu občanů tyto požadavky postupně zpířňovat. Toho lze dosáhnou jen v součinnosti s automobilkami. Jen firmy s dostatečným know-how a finančním zajištěním mohou garantovat že jejich budoucí výrobky budou splňovat přísnější normy. Zájmem automobilek tak je vyrábět auta s dostatečným ziskem aby mohly financovat vývoj nových technolgií.
    Otázka DPH je pak věc domluvy států. Vlastně se tak chrání před tím aby se auta nakupovala jen v zemích s nejnižším DPH a ekol.daněmi. Jinak by v Dánsku, Holandsku nebo Rakousku nikdo auta nekupoval (neplatil z nich DPH).
    I tak si není na co stěžovat - při dovozu se neplatí clo, homologace platí v celé EU, lze dovézt prakitcky cokoliv, můžou se dovážet bouraná auta... Kdo prostě nechce podstoupit všechny procedury může auto koupit doma. Nikdo ho to v zahraničí kupovat nenutí ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 17.10.06  16:28

    « Bez nadpisu

    to je ale diskuze do bruselu a v nasem podani je k smichu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.10.06  16:22

    « Re:

    Já sem netvrdil, že to DPH platí jen v ČR. Ale příde mi to stejně nelogický. Proč zrovna jen u aut? Je to zboží jako každý jiný. Stát registrace si to DPH ničím "nezasloužil", na jeho území nedošlo ani k aktu prodeje, ani k zušlechtění, většinou ani k výrobě. Proti směrnicím/nařízením můžeš klidně podat žalobu na neplatnost. Nedivil bych se, když by nějakýmu Dánovi vadilo, že nebude platit lucemburských 15 %, ale svých o pár procentních bodů víc.
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 17.10.06  16:17

    « Bez nadpisu

    ferine, to je norma platna v cele EU, takze nic specialniho pro CR/SR... u novejch aut se neplati DPH v zemi prodeje, ale v zemi registrace.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.10.06  15:57

    « Re: Re: STK

    To je právě ten problém. Je to to samý, jako kdyby ti to auto nechtěli zapsat v Ostravě, pačs ho koupil v Brně!
    Podle Smlouvy o ES musí být zacházeno naprosto stejně se zbožím zakoupeným jak v tuzemsku, tak v jiným ČS, s výjimkou případů veřejného zájmu, který nelze chránit jinou cestou. Což není tento případ. "Jiný zacházení" spočívá jak ve faktických omezeních (zákazy dovozu atd), tak v byrokratických omezeních (povolení, STK, atd.).
    Stejně tak není žádnej důvod proto, platit DPH ve státě dovozu! V zemi dovozu nevznikla žádná přidané hodnota, pač auto je dovezený individuálně, a proto není žádnej právní ani ekonomickej základ proto, aby se o DPH "obohatila" země dovozu.
    Myslím, že je jen otázkou času, kdy to někdo zažaluje.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 17.10.06  15:47

    « Re: STK

    Dovozové STK u nových aut má jeden praktický dopad. I po 1. lednu 2006 se můžou prodávat nová auta s normou jen Euro III. Děje se tak na základě vyjímky, kterou vlastní výrobce/jeho zástupce v dané zemi. Je to logické - je třeba prodat skladové vozy a výběhové specifikace nebo vozy, které byly objednány do výroby před 1. lednem. Takové auto lze jako nové (nebo do stáří 6 měsíců) přihlásit prakticky jen v zemi, kde bylo zakoupeno. To brání indiviuálním dovozům - pokud osoba která auto registruje nedisponuje uvedenou vyjímkou.
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 17.10.06  14:33

    « Bez nadpisu

    spis me sere to schvalovani dovozu.... na to maj 30 pracovnich dni a uprime netusim, co s tim delaj... a co by jako meli proverovat... auto ma technickou a emise, prihlasit a je to... 30 dni na orazitkovani papiru je hnus.
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 17.10.06  14:31

    « Bez nadpisu

    mozna specialni pripad, ale zcela realnej, navic tech odlisnosti je urcite mezi staty vic. a ja jsem za, aby je nekdo kontroloval. novy auto ma technickou po tusim peti? letech... takze by se tu moh pet let prohanet nekdo, kdo bude silne oslnovat protijedouci auta??
    auta registrovana v cesku uz stk maji, tam neni co resit. a jak rikam, dvojka nikoho nezabije. navic je soucasti evidencka, kterou bys stejne musel mit...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.10.06  14:15

    « Re:

    Proč by to měl někdo kontrolovat??? To je snad tvoje odpovědnost. K tomu snad slouží evropská homologace, navíc sou předpisy harmonizovaný. VB je trochu speciální případ.
    Při koupi v ČR taky nejdeš s autem na STK.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…