Co musím vyřídit když kupuji nové nebo mírně ojeté auto v D
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
"-- skrytý --" 17.10.06 15:57
« Re: Re: STK
To je právě ten problém. Je to to samý, jako kdyby ti to auto nechtěli zapsat v Ostravě, pačs ho koupil v Brně!
Podle Smlouvy o ES musí být zacházeno naprosto stejně se zbožím zakoupeným jak v tuzemsku, tak v jiným ČS, s výjimkou případů veřejného zájmu, který nelze chránit jinou cestou. Což není tento případ. "Jiný zacházení" spočívá jak ve faktických omezeních (zákazy dovozu atd), tak v byrokratických omezeních (povolení, STK, atd.).
Stejně tak není žádnej důvod proto, platit DPH ve státě dovozu! V zemi dovozu nevznikla žádná přidané hodnota, pač auto je dovezený individuálně, a proto není žádnej právní ani ekonomickej základ proto, aby se o DPH "obohatila" země dovozu.
Myslím, že je jen otázkou času, kdy to někdo zažaluje. -
Ricardo 17.10.06 15:47
« Re: STK
Dovozové STK u nových aut má jeden praktický dopad. I po 1. lednu 2006 se můžou prodávat nová auta s normou jen Euro III. Děje se tak na základě vyjímky, kterou vlastní výrobce/jeho zástupce v dané zemi. Je to logické - je třeba prodat skladové vozy a výběhové specifikace nebo vozy, které byly objednány do výroby před 1. lednem. Takové auto lze jako nové (nebo do stáří 6 měsíců) přihlásit prakticky jen v zemi, kde bylo zakoupeno. To brání indiviuálním dovozům - pokud osoba která auto registruje nedisponuje uvedenou vyjímkou. -
Ted 17.10.06 14:31
« Bez nadpisu
mozna specialni pripad, ale zcela realnej, navic tech odlisnosti je urcite mezi staty vic. a ja jsem za, aby je nekdo kontroloval. novy auto ma technickou po tusim peti? letech... takze by se tu moh pet let prohanet nekdo, kdo bude silne oslnovat protijedouci auta??
auta registrovana v cesku uz stk maji, tam neni co resit. a jak rikam, dvojka nikoho nezabije. navic je soucasti evidencka, kterou bys stejne musel mit... -
Lubos.1 17.10.06 14:15
« Bez nadpisu
Nieco podobne som riesil pred 2 rokmi - dovoz noveho auta z Rakuska. Islo do vyroby, cakal som 4 mesiace. Co sa tyka slovenskej prevoznej SPZ - ani som sa o to nepokusal, pretoze som mal vobec problem poistit auto, kym ho este nikto nevidel. Nakoniec sa mi to podarilo, ale iba jedna poistovna bola ochotna. Prevozna rakuska znacka (cela zelena) stala cca 300 EUR s tym, ze poistka platila 3 dni !!!
Samozrejme STK, vydanie slovenskeho technicaku, emisna (diesel), potom policia, znacky. Zaplatenie DPH na Slovensku a poplatok do nejakeho eko-fondu. Vsetko do 3 pracovnych dni. Keby som nemal znamych, tak to trva mesiac. Uz by som asi do toho nesiel, aj ked uspora bola znacna.
Ak by som sa o to znova pokusil, asi by som vyuzil nejaku firmu, napr. www.creditimport.sk (btw, pozna ich niekto?), ktori to kupia na seba a potom ti to predaju. Platis proviziu 5% bez DPH a prevoz. -
"-- skrytý --" 17.10.06 13:46
« Re:
Nemůžu to teď jako napotvoru najít. Mám to vytisknutý, ale to asi nepošlu. Našel jsem jen info o řízení týkající se Polska, ale je to nýmlich ten samej případ:
"Polské právo vyžaduje u dovezených ojetých vozidel před registrací zvláštní technickou kontrolu, avšak na stejná vozidla, která již byla v Polsku registrována (stejného stáří, značky či typu) tuto podmínku neuplatňuje. Komise zastává názor, že dokud se nebudou stejné podmínky uplatňovat na automobily ve stejné situaci, které byly registrovány v Polsku již dříve, jedná se o narušení volného pohybu zboží. Komise nezpochybňuje bezpečnost na silnicích a lepší ochranu životního prostředí, nicméně se domnívá, že polské orgány diskriminační opatření nezdůvodnily.
Komise Polsku zaslala odůvodněné stanovisko týkající se vytváření překážek při registraci dovezených ojetých vozidel." -
Ted 17.10.06 13:40
« Bez nadpisu
STK je myslim na miste z mnou zminenych duvodu...
a o rizeni kvuli STK, priznam se, nevim. vim, ze probiha kvuli omezovani na zaklade emisnich predpisu a stari, respektive evropsky homologace... ale co si budem povidat, s casem tech aut bez homologace vyrazne ubyva, takze to bude bezpredmetny... -
"-- skrytý --" 17.10.06 13:36
« Re:
Tady seš trochu na omylu. Lépe řečeno správně popisuješ současnej stav, ale ne ten žádoucí. Kvůli vyžadování STK u dovozu bylo s ČR zahájeno Komisí řízení, pač tím porušuje volnej pohyb zboží. Požadavky na auta sou v EU harmonizovaný, proto to nemá žádný logický opodstatnění. S dováženýma autama proto u nás musí nakládat úplně stejně, jako s autama kupovanýma u nás. Tak si nekoupíš nový auto v ČR a nendeš s ním na STK! Jde jen o byrokracii, aby se omezil dovoz.
Netýká se to ostatně jen ČR, podobný řízení bylo zahájený i s Luxem, Maďarskem a myslím Rakouskem. Že to ČR projede, je víc než jasný. Ledaže by zavedla STK i u aut kupovaných v ČR.
Stejný řízení Komise už drív s ČR zahájila ohladně zákazu dovozu aut starších 8 let, kde sme to taky projeli. -
Ted 17.10.06 13:28
« Bez nadpisu
hosi hosi :)
tak to shrnme: DPH u auta do 6mesicu stari nebo 6000km se plati vzemi, kde auto zaregistrujete. pokud ma auto nemecky znacky, muzete odjet na nich do CR a pak nekdo musi auto v D odhlasit a poslat vam papiry.
zluty pruh plati skutecne jen v schengenu...
technicka po dovozu bude vzdycky, protoze v ruznych statech jsou ruzny specifika... kdyz to prezenu, tak auto z UK ma rizeni napravo...
nekde nemusej mit rezervu apod...
a slovensky prevozni znacky vam nikdo neda, pokud to auto nebylo prihlaseny na slovensku... -
"-- skrytý --" 17.10.06 11:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dovoz
Ricardo: Jasně, že když KUPUJEŠ ojetý auto, je to se značkama stejný. Pač se mění majitel. Ale když už to auto bude i PŘEDTÍM moje?
Jinak to STK doufám do té doby zruší, u novýho/rok starýho auta je to nesmysl. Nebo se můžem těšit na pořádnou pokutu od EK. -
« Bez nadpisu
Pozor u tych nemeckych prevoziek, su ich dva druhy. So zltym a s cervenym pruhom. Ked som viezol naposledy auto, tak ma policajt nechcel so zltym pruzkom na SLovensko pustit, vraj "zakonna poistka plati pri tejto znacke len na uzemi Schengenu" - asi blbost, ale bolo to dost neprijemne...
(mmch. otocil som sa a isiel cez druhy prechod - tam so mnou policajt pre zmenu pokecal o aute >:D ) -
Ricardo 17.10.06 06:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dovoz
Odhlášení znamená že na příslušný úřad doneseš značky a techničák. Ad převozní značky: myslím že je to stejné jako u nového auta, určitě jsem viděl ojeté auto na značkách s tím oranžovým pruhem. Při dovozu ojetého auta musí projít tzv. dovozovým STK a emisní kontrolou (cca 2000 Kč), jinak nezle přihlásit. -
"-- skrytý --" 16.10.06 23:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dovoz
Ricardo: no, to asi jo, bylo by to snad nejdřív po roce. Jde mi o to, estli to musí absolvovat nějaký technický atp.? Vím, že EK teď za to vede proti ČR nějaký řízení, pač tím diskriminuje dovoz a naručuje volnej pohyb zboží. ALe kdoví, na jak dlouho to je.
Jinak se značkama, byla by cesta dojet do ČR, odšroubovat značky a dovézt nebo poslat je zpět? Nebo obecně u odhlášení musí být z nějakýho důvodu auto v dané zemi? Jinak s těma papírovýma a nepapírovýma převozníma značkama je to ten samej problém, ať de o dovoz čerstvě koupenýho auta (viz zde řešenej problém s Německem), nebo svýho v zahraničí registrovanýho? Mslel sem, že to bude jednodušší. :'-( -
"-- skrytý --" 16.10.06 23:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dovoz
neviem preco musi ist nove auto na Slovensku zase na STK, ale s Espacom sa ist muselo, az potom sa vobec boli ochotni uradnici bavit, darmo sa im mavalo novym nemeckym technicakom, komplet dokumentaciou, fakturou atd. samozrejme, ze este chceli aj prelozene COC do slovenciny, proste byrokraticka buzeracia. tiez vas potesi, ked nejaky * trapi surovy nezabehnuty dieselovy (alebo benzinovy) motor pri merani emisii na plne otacky na STK >:-[]
espace bola skladovka, posledne 3 ks v takej super cene, chceli iba 1000€ zalohu a hned posielali technicak, komplet dokumentaciu, servisku atd UPSkou a prichystali auto, pri Mondeu bola zaloha 2500€, zadavali do vyroby. priebezne informuju faxom(!) o stave objednavky.