Co musím vyřídit když kupuji nové nebo mírně ojeté auto v D
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
- Co musím vyřídit když kupuji nové nebo mírně ojeté auto v D 08.10.2006 11:09
-
Bez nadpisu 09.10.2006 16:45
Ted
-
Re: 16.10.2006 18:28
-
Re: Re: dovoz 16.10.2006 19:01
Ricardo
-
Re: Re: Re: dovoz 16.10.2006 19:27
-
Re: Re: Re: Re: dovoz 16.10.2006 20:00
Ricardo
-
Re: Re: Re: Re: Re: dovoz 16.10.2006 20:10
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: dovoz 16.10.2006 21:52
Ricardo
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dovoz 16.10.2006 22:26
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dovoz 16.10.2006 23:00
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: dovoz 16.10.2006 21:52
Ricardo
-
Re: Re: Re: Re: Re: dovoz 16.10.2006 20:10
-
Re: Re: Re: Re: dovoz 16.10.2006 20:00
Ricardo
-
Re: Re: Re: dovoz 16.10.2006 19:27
-
Re: Re: dovoz 16.10.2006 19:01
Ricardo
-
Re: 16.10.2006 18:28
- Bez nadpisu 17.10.2006 09:10
- Bez nadpisu 17.10.2006 13:28 Ted
- Bez nadpisu 17.10.2006 13:40 Ted
- Bez nadpisu 17.10.2006 14:05 Ted
- Bez nadpisu 17.10.2006 14:13 Ted
- Bez nadpisu 17.10.2006 14:15 Lubos.1
- Bez nadpisu 17.10.2006 14:31 Ted
- Bez nadpisu 17.10.2006 14:33 Ted
- Bez nadpisu 17.10.2006 16:17 Ted
- Bez nadpisu 17.10.2006 16:28 Ted
- Bez nadpisu 17.10.2006 18:50
- Bez nadpisu 18.10.2006 08:03
- Bez nadpisu 18.10.2006 20:09 Ted
-
Ted 09.10.2006 16:45
Bez nadpisu
za auto mladsi 6 mesicu, nebo za auto, ktere ma najeto min nez 6000 km
se v ramci EU neplati DPH v zemi kde auto kupujes, ale az po dovozu v CR. spousta prodejcu s tim ale dela problem... takze ja bych auto do 6 mesicu stari nekoupil a na smlouvu ti radi napisou vic nez 6000km...:)-
"-- skrytý --" 16.10.2006 18:28
« Re:
Ahoj znalci, mam mam na Vas otazku:
Uvazujem nad kupou NOVEHO auta v Nemecku a zaujima ma, ci sa da vybavit prevozna znacka aj na Slovensku a zaroven aj poistka. Nemci mi poslu original technicky preukaz, takze poistka by sa vybavit dala, otazka je, ci ma na nu pustia cez hranice a samozrejme aj s prevoznou slovenskou znackou.-
Ricardo 16.10.2006 19:01
« Re: Re: dovoz
Dá se vybavit dočasná značka v zemi nákupu, která platí obvykle jeden měsíc a má mezinárodní pojistku. Pozná se podle oranžového pruhu s vyznačným datem platnosti. Během této lhůty můžeš auto standardně pojistit a přihlásit v místě svého bydliště (nebo kdekoliv jinde). Problém zmiňovaný Humlem 76 se týká jen nákupů prováděných firmou. Soukromá osoba jakožto neplátce DPH může zaplatit (a je to pro ni jednodušší) cenu na místě i s DPH (což se např. v Německu vyplatí, v Rakousku už méně a v Beneluxu vůbec).
Co se týká dovozu samotného - při překračování hranice musí mít vozidlo (nové i ojeté) buď přidělené pojištěné SPZ nebo musí být veženo na přívěsu s kompletní dokumentací. Tzn. "velký techničák" z dané země pokud bylo přihlášeno nebo Certificate Of Conformity - čestné prohlášení prodejce/importéra, že vůz odpovídá evropské homologaci. Celník může kontrolovat (a u nových nebo zánovních aut to dělá prakticky vždy) zda se shoduje VIN ve vozidle a v dokladech. Výhodou je mít u sebe kupní smlouvu, kde je člověk převážející auto uveden jako kupující nebo zástupce kupujícího, ale v praxi jsem se nesetkal s tím že by to vyžadovali.
Zde vycházím z vlastních zkušeností ;-)-
"-- skrytý --" 16.10.2006 19:27
« Re: Re: Re: dovoz
kupujem ho na firmu, zial, DPH musim platit na Slovensku 8-s ja viem, ze existuje docasna znacka v krajine nakupu, ale ja chcem slovensku prevoznu, je lacnejsia a hlavne poistka nepomerne, nemam dovod co i len na chvilku poistovat cez nemecku poistovnu, ked si auto necham a aj tak ho na Slovensku poistim. Tyzdenne poistne v Nemecku s ich prevozkou ma vyjde ako to iste na Slovensku na rok. Otazka je, ci to ide. Logicky by malo, kedze budem pytat prevozku na konkretne auto a poistovat tiez konkretne, lenze ktovie, ci nase Kocurkovo s tymto pocita. Na voziku sa mi to neoplati, neveziem ho na kseft, aby som ho priniesol na Slovensko ako nove 0 km, ale pre seba, takze by sa mi cesta vozikom predrazila. Hlavne mi pripada logicke, ze by sa to dalo vybavit u nas, ked mi nemecky predajca posiela technicak dopredu. Len chcem vediet, ci to uz niekto takto riesil, ci to ide.-
Ricardo 16.10.2006 20:00
« Re: Re: Re: Re: dovoz
Aha, to trochu komplikuje situaci.
1) značky - převozní existují zelené papírové (platí pouze v daném státě) a plechové s oranžovým pásem (mezinárodní).
2) techničák - pokud ti prodejce předá techničák (tzn. zaplatil jsi už za auto?) tak můžeš sjednat pojistku a tím pádem i auto registrovat, což ovšem poněkud koliduje s dalším bodem.
3) když kupuješ auto jako plátce DPH, zaplatíš cenu bez DPH. Prodejci doložíš, že jsi plátce DPH na území EU pomocí úředně přeloženého výpisu z obch.rejstříku a osvědčení o registraci plátce. Ve smlouvě bude zaneseno, že vůz je prodán bez DPH a kupující ho zaplatí z uvedené ceny ve své zemi. Může se stát že prodávající si vezme zálohu na DPH, kterou po přihlášení vrátí. DPH se platí při registraci a počítá se z kupní ceny (jestli je to před nebo po reg. a jak se přepočítávají € nevím).
Jinak stojí za zvážení dvě věci - jestli se vyplatí dovážet auto když je ti krátkodobá pojistka v D moc drahá a jestli se ti vyplatí vést auto po vlastní ose (pokud teda nepojedeš jednu cestu autobusem ;-) )-
"-- skrytý --" 16.10.2006 20:10
« Re: Re: Re: Re: Re: dovoz
aby som nevyzeral ako Zulukafer, vysvetlim. Kolega kupoval pred 3 mesiacmi NOVE auto v Nemecku. Poslal zalohu, auto mu pripravili a UPS-kou poslali technicak. Kedze nevedel, co s tym, bral to ako prejav dovery ( >:D ) a viezol som ho po auto. Ked ho chcel doplatit, tak Nemci cumeli ako puci, ze sme neprisli s vozikom, podla mna cumeli aj koli tomu, ze predpokladali, ze ked poslali technicak, my prideme s vlastnymi znackami a poistkou - tot si myslim, nie som presvedceny. Takze sme boli na urade pre znacky a poistku a vyslo to celkom dost. DPH kolega samozrejme platil az na Slovensku. Kedze sa rozhodujem o kupu auta aj ja, chcem trochu usetrit a kedze to bude od toho isteho predajcu, takisto mi posle technicak. Ci sa mi zda poistka v Nemecku pridraha? Ale samozrejme, naco platit za nieco, ked mozno nemusim?-
Ricardo 16.10.2006 21:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: dovoz
Hm.. u německých obchodníků platí pěkně mu zpívají když ptáčka chytají. Já bych asi preferoval variantu nechat si přidělit německou značku jet tam, podepsat smlouvu, zaplatit a hned odjet. Tak jak to udělal ten - odzkouseny zpusob - to vypadá taky dobře. Nicméně (nevím jak dobře znáš toho prodejce nebo jak to máš domluvený) bych automaticky nepředpokládal že podruhé vytvoří stejné podmínky :!: Toť má zkušenost.-
"-- skrytý --" 16.10.2006 22:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dovoz
Ricardo nesouhlasím s tebou v bodě platby DPH u neplátce - fyz.osoby nepodnikající. Pokud by jsi uhradil DPH v D, tak potom musíš zaplatit DPH v CZ a v D si nárokovat odpočet. DPH ze zákona platíme na přijatém plnění všichni - i když nám FÚ říká eufemisticky "neplátci" 8-s 8-s
Máme sice jednotný trh EU, ale mírně upravený národní legislativou. Český Zákon o DPH říká zjednodušeně toliko, že za nové vozidlo se DPH platí v CZ a hotovodvacet. Pro účely tohoto zákona se za nové vozidlo považuje do 6 měsíců od data první registrace nebo s méně než 6000km ujetými. Takže nejlepší je koupit v cizině auto bez DPH (osobně nevím jak to funguje v D, mám osobní zkušenost s DK) a DPH uhradit u nás.
Ono totiž pro registraci a přidělení RZ po tobě chce MÚ i doklad o zaplacení DPH na FÚ.
Pokud máš jinou zkušenost, rád se poučím.-
Ricardo 16.10.2006 22:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dovoz
Osobní zkušenost mám vždycky jen s dovozem nového jako plátce... Z Rakouska vždy OK, navíc tam je ještě ta příjemná věc že kromě DPH se odečte nova daň 9%. Z Německa to bylo vždycky na dlouhý lokte, spousta papírování, zálohy, dokládání různých prkotin... Že když např. Slovák u nás koupí auto a přihlásí ho doma tak pak musí doma zaplatit DPH to jsem opravdu nevěděl - byrokratická část prodeje jde vždy mimo mě. Pokud to tak opravdu je tak bych si jako soukromá osoba nové auto v zahraničí asi nikdy nekoupil.
Pak je tu ještě otázka jestli se dovoz u nového auta (0 km, nikdy neregistrované) z Německa vyplatí. To musí být dobré zvýhodnění nebo se musí jednat o auto na které se u nás dlouho čeká. -
"-- skrytý --" 16.10.2006 22:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dovoz
Doplňující související dotaz: jak se realizuje "dovoz", pokud auto budu jako majitel používat nějaký čas v zahraničí (kde ho koupím jako nové) a poté budu chtít, stále jako majitel, dovézt do ČR?
Dík za info.-
-
"-- skrytý --" 16.10.2006 23:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dovoz
Ricardo: no, to asi jo, bylo by to snad nejdřív po roce. Jde mi o to, estli to musí absolvovat nějaký technický atp.? Vím, že EK teď za to vede proti ČR nějaký řízení, pač tím diskriminuje dovoz a naručuje volnej pohyb zboží. ALe kdoví, na jak dlouho to je.
Jinak se značkama, byla by cesta dojet do ČR, odšroubovat značky a dovézt nebo poslat je zpět? Nebo obecně u odhlášení musí být z nějakýho důvodu auto v dané zemi? Jinak s těma papírovýma a nepapírovýma převozníma značkama je to ten samej problém, ať de o dovoz čerstvě koupenýho auta (viz zde řešenej problém s Německem), nebo svýho v zahraničí registrovanýho? Mslel sem, že to bude jednodušší. :'-(-
Ricardo 17.10.2006 06:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dovoz
Odhlášení znamená že na příslušný úřad doneseš značky a techničák. Ad převozní značky: myslím že je to stejné jako u nového auta, určitě jsem viděl ojeté auto na značkách s tím oranžovým pruhem. Při dovozu ojetého auta musí projít tzv. dovozovým STK a emisní kontrolou (cca 2000 Kč), jinak nezle přihlásit.-
"-- skrytý --" 17.10.2006 11:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dovoz
Ricardo: Jasně, že když KUPUJEŠ ojetý auto, je to se značkama stejný. Pač se mění majitel. Ale když už to auto bude i PŘEDTÍM moje?
Jinak to STK doufám do té doby zruší, u novýho/rok starýho auta je to nesmysl. Nebo se můžem těšit na pořádnou pokutu od EK.
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 16.10.2006 23:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dovoz
nemyslim, ze pri aute za 26.500 € by mali spievat ;) je to seriozny obchodnik a predava NOVE auto, takze predpokladam, ze ten technicak poslu znova. keby aj nie, co neverim, ale ide o princip, ci je to mozne, skutocne este nikto neskusal prevozne znacky - myslim tie plechove, nie zeleny papier v okne - kupit u nas (CZ/SK) a tak doviezt auto? mne to pripada logicke, ked sme kupovali nove auto na SK, tiez sme nejaky dobry tyzden jazdili s plechovymi prevozkami, co nam dali v autosalone, kym nevybavili formality. takisto ked som kamoske prihlasoval jedno jazdene dovezene auto tak mi snazivy uradnik na okresnom urade ponukol prevozne znacky aby som mohol ist s bezznackovym autom na STK. idem sa zajtra opytat na urad, prepokladam, ze mi povedia ze sa to da, ale predsa len, prax je prax, co ked na mna nemecky/cesky/rakusky colnik bude cumiet ako puk a nepusti ma?
Pak je tu ještě otázka jestli se dovoz u nového auta (0 km, nikdy neregistrované) z Německa vyplatí. To musí být dobré zvýhodnění nebo se musí jednat o auto na které se u nás dlouho čeká.
Urcite oplati, jedna sa o Mondeo ST, pozri si kolko stoji na Slovensku, ked to prepocitas, tych 26500€ je s DPH, ked dam dole 16% nemeckej a priratam 19% slovenskej, stale je to moooc velky rozdiel. To prve auto, co kupoval kolega bol R Espace 3.0 dci Dynamique s nejakym Sport packetom a 3 rocnou zarukou, tak bola uspora oproti SK cene cca 700 tisic korun...-
Ricardo 16.10.2006 23:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dovoz
Ale pokud budeš mít techničák tak můžeš auto přihlásit hned na normální značky a je hotovo. Pak je jenom v D připevníš při převzetí na auto a jedeš. Do smlouvy se napíše že vozidlo odjede po vlastní ose s novými SK značkami a není co řešit. CZ celníci problémy nedělají a pokud auto nevezeš na přívěsu tak nikdo neřeší kdes ho koupil, projedeš jako normální turista. Ta úspora je teda zásadní, taková auta beztak bývají v CZ a SK spíš jenom položka v ceníku než součást reálné nabídky.-
"-- skrytý --" 16.10.2006 23:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dovoz
nemozes. nemam totiz SK ale D technicak, sice prazdny, ale nemecky. bez toho, aby som nedoniesol auto a vsetky tie byrokraticke kraviny (STK atd) mi okresny urad nevyda slovensky technicak a tym padom nedaju policajti znacky.
co sa tyka toho mondea, poslal som slovenskemu predajcovi ponuku nemeckeho, ze ked dosiahnu cenu nemca, nemam dovod to kupit v D, ale kupim na SK, odpisali mi, ze ich nakup bez DPH sa ani nahodou neblizi sume aku mi dal nemec uz s DPH a pogratulovali k dobremu vyberu 8)-
Ricardo 16.10.2006 23:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dovoz
No tak to už jsou detaily slovenského systému, zkusil bych se asi zeptat někoho kdo se přihlašováním aut živí (jestli to na SK takhle funguje). Jo ta cena dost dobrá... 40% má normálně snad jen ten největší šmelinář. Takový nákup se povede jednou za hodně dlouho. Oni kdyby to dovezli na kšeft tak se ho nejspíš ani za 850tis (CZK) rychle nezbaví. Štastná ruka při výběru.-
"-- skrytý --" 16.10.2006 23:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dovoz
neviem preco musi ist nove auto na Slovensku zase na STK, ale s Espacom sa ist muselo, az potom sa vobec boli ochotni uradnici bavit, darmo sa im mavalo novym nemeckym technicakom, komplet dokumentaciou, fakturou atd. samozrejme, ze este chceli aj prelozene COC do slovenciny, proste byrokraticka buzeracia. tiez vas potesi, ked nejaky * trapi surovy nezabehnuty dieselovy (alebo benzinovy) motor pri merani emisii na plne otacky na STK >:-[]
espace bola skladovka, posledne 3 ks v takej super cene, chceli iba 1000€ zalohu a hned posielali technicak, komplet dokumentaciu, servisku atd UPSkou a prichystali auto, pri Mondeu bola zaloha 2500€, zadavali do vyroby. priebezne informuju faxom(!) o stave objednavky.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bez nadpisu
Pozor u tych nemeckych prevoziek, su ich dva druhy. So zltym a s cervenym pruhom. Ked som viezol naposledy auto, tak ma policajt nechcel so zltym pruzkom na SLovensko pustit, vraj "zakonna poistka plati pri tejto znacke len na uzemi Schengenu" - asi blbost, ale bolo to dost neprijemne...
(mmch. otocil som sa a isiel cez druhy prechod - tam so mnou policajt pre zmenu pokecal o aute >:D ) -
Ted 17.10.2006 13:28
Bez nadpisu
hosi hosi :)
tak to shrnme: DPH u auta do 6mesicu stari nebo 6000km se plati vzemi, kde auto zaregistrujete. pokud ma auto nemecky znacky, muzete odjet na nich do CR a pak nekdo musi auto v D odhlasit a poslat vam papiry.
zluty pruh plati skutecne jen v schengenu...
technicka po dovozu bude vzdycky, protoze v ruznych statech jsou ruzny specifika... kdyz to prezenu, tak auto z UK ma rizeni napravo...
nekde nemusej mit rezervu apod...
a slovensky prevozni znacky vam nikdo neda, pokud to auto nebylo prihlaseny na slovensku...-
"-- skrytý --" 17.10.2006 13:36
« Re:
Tady seš trochu na omylu. Lépe řečeno správně popisuješ současnej stav, ale ne ten žádoucí. Kvůli vyžadování STK u dovozu bylo s ČR zahájeno Komisí řízení, pač tím porušuje volnej pohyb zboží. Požadavky na auta sou v EU harmonizovaný, proto to nemá žádný logický opodstatnění. S dováženýma autama proto u nás musí nakládat úplně stejně, jako s autama kupovanýma u nás. Tak si nekoupíš nový auto v ČR a nendeš s ním na STK! Jde jen o byrokracii, aby se omezil dovoz.
Netýká se to ostatně jen ČR, podobný řízení bylo zahájený i s Luxem, Maďarskem a myslím Rakouskem. Že to ČR projede, je víc než jasný. Ledaže by zavedla STK i u aut kupovaných v ČR.
Stejný řízení Komise už drív s ČR zahájila ohladně zákazu dovozu aut starších 8 let, kde sme to taky projeli.
-
-
Ted 17.10.2006 13:40
Bez nadpisu
STK je myslim na miste z mnou zminenych duvodu...
a o rizeni kvuli STK, priznam se, nevim. vim, ze probiha kvuli omezovani na zaklade emisnich predpisu a stari, respektive evropsky homologace... ale co si budem povidat, s casem tech aut bez homologace vyrazne ubyva, takze to bude bezpredmetny...-
"-- skrytý --" 17.10.2006 13:46
« Re:
Nemůžu to teď jako napotvoru najít. Mám to vytisknutý, ale to asi nepošlu. Našel jsem jen info o řízení týkající se Polska, ale je to nýmlich ten samej případ:
"Polské právo vyžaduje u dovezených ojetých vozidel před registrací zvláštní technickou kontrolu, avšak na stejná vozidla, která již byla v Polsku registrována (stejného stáří, značky či typu) tuto podmínku neuplatňuje. Komise zastává názor, že dokud se nebudou stejné podmínky uplatňovat na automobily ve stejné situaci, které byly registrovány v Polsku již dříve, jedná se o narušení volného pohybu zboží. Komise nezpochybňuje bezpečnost na silnicích a lepší ochranu životního prostředí, nicméně se domnívá, že polské orgány diskriminační opatření nezdůvodnily.
Komise Polsku zaslala odůvodněné stanovisko týkající se vytváření překážek při registraci dovezených ojetých vozidel." -
Ricardo 17.10.2006 15:47
« Re: STK
Dovozové STK u nových aut má jeden praktický dopad. I po 1. lednu 2006 se můžou prodávat nová auta s normou jen Euro III. Děje se tak na základě vyjímky, kterou vlastní výrobce/jeho zástupce v dané zemi. Je to logické - je třeba prodat skladové vozy a výběhové specifikace nebo vozy, které byly objednány do výroby před 1. lednem. Takové auto lze jako nové (nebo do stáří 6 měsíců) přihlásit prakticky jen v zemi, kde bylo zakoupeno. To brání indiviuálním dovozům - pokud osoba která auto registruje nedisponuje uvedenou vyjímkou.-
"-- skrytý --" 17.10.2006 15:57
« Re: Re: STK
To je právě ten problém. Je to to samý, jako kdyby ti to auto nechtěli zapsat v Ostravě, pačs ho koupil v Brně!
Podle Smlouvy o ES musí být zacházeno naprosto stejně se zbožím zakoupeným jak v tuzemsku, tak v jiným ČS, s výjimkou případů veřejného zájmu, který nelze chránit jinou cestou. Což není tento případ. "Jiný zacházení" spočívá jak ve faktických omezeních (zákazy dovozu atd), tak v byrokratických omezeních (povolení, STK, atd.).
Stejně tak není žádnej důvod proto, platit DPH ve státě dovozu! V zemi dovozu nevznikla žádná přidané hodnota, pač auto je dovezený individuálně, a proto není žádnej právní ani ekonomickej základ proto, aby se o DPH "obohatila" země dovozu.
Myslím, že je jen otázkou času, kdy to někdo zažaluje.
-
-
-
Ted 17.10.2006 14:05
Bez nadpisu
ja nevim... mnoho povyku pro nic... trvalo to 30 minut a stalo 2tisice... -
Ted 17.10.2006 14:13
Bez nadpisu
stejne bys v urcitym momente musel nechat zkontrolovat, zda ma auto veskery nalezitosti pro provoz v CR. (svetla, rezervu, volant nalevo.... )kdo by to delal?? V UK jsou i auta s levostranym rizenim, ale svetla maj vymeneny... kdo to zkontroluje??? -
Lubos.1 17.10.2006 14:15
Bez nadpisu
Nieco podobne som riesil pred 2 rokmi - dovoz noveho auta z Rakuska. Islo do vyroby, cakal som 4 mesiace. Co sa tyka slovenskej prevoznej SPZ - ani som sa o to nepokusal, pretoze som mal vobec problem poistit auto, kym ho este nikto nevidel. Nakoniec sa mi to podarilo, ale iba jedna poistovna bola ochotna. Prevozna rakuska znacka (cela zelena) stala cca 300 EUR s tym, ze poistka platila 3 dni !!!
Samozrejme STK, vydanie slovenskeho technicaku, emisna (diesel), potom policia, znacky. Zaplatenie DPH na Slovensku a poplatok do nejakeho eko-fondu. Vsetko do 3 pracovnych dni. Keby som nemal znamych, tak to trva mesiac. Uz by som asi do toho nesiel, aj ked uspora bola znacna.
Ak by som sa o to znova pokusil, asi by som vyuzil nejaku firmu, napr. www.creditimport.sk (btw, pozna ich niekto?), ktori to kupia na seba a potom ti to predaju. Platis proviziu 5% bez DPH a prevoz. -
Ted 17.10.2006 14:31
Bez nadpisu
mozna specialni pripad, ale zcela realnej, navic tech odlisnosti je urcite mezi staty vic. a ja jsem za, aby je nekdo kontroloval. novy auto ma technickou po tusim peti? letech... takze by se tu moh pet let prohanet nekdo, kdo bude silne oslnovat protijedouci auta??
auta registrovana v cesku uz stk maji, tam neni co resit. a jak rikam, dvojka nikoho nezabije. navic je soucasti evidencka, kterou bys stejne musel mit... -
Ted 17.10.2006 16:17
Bez nadpisu
ferine, to je norma platna v cele EU, takze nic specialniho pro CR/SR... u novejch aut se neplati DPH v zemi prodeje, ale v zemi registrace.-
"-- skrytý --" 17.10.2006 16:22
« Re:
Já sem netvrdil, že to DPH platí jen v ČR. Ale příde mi to stejně nelogický. Proč zrovna jen u aut? Je to zboží jako každý jiný. Stát registrace si to DPH ničím "nezasloužil", na jeho území nedošlo ani k aktu prodeje, ani k zušlechtění, většinou ani k výrobě. Proti směrnicím/nařízením můžeš klidně podat žalobu na neplatnost. Nedivil bych se, když by nějakýmu Dánovi vadilo, že nebude platit lucemburských 15 %, ale svých o pár procentních bodů víc.
-
-
-
Ricardo 17.10.2006 16:58
« Re: DPH
Jednak auto je zboží podléhající regulaci. I když ne úplně státní. Zájmem
EU je, aby se na jejím území prodávala auta splňující určité požadavky (hlavně na emise a bezpečnost, dále pak hluk, recyklaci...). Dále je tu dlouhodobá tendence v zájmu občanů tyto požadavky postupně zpířňovat. Toho lze dosáhnou jen v součinnosti s automobilkami. Jen firmy s dostatečným know-how a finančním zajištěním mohou garantovat že jejich budoucí výrobky budou splňovat přísnější normy. Zájmem automobilek tak je vyrábět auta s dostatečným ziskem aby mohly financovat vývoj nových technolgií.
Otázka DPH je pak věc domluvy států. Vlastně se tak chrání před tím aby se auta nakupovala jen v zemích s nejnižším DPH a ekol.daněmi. Jinak by v Dánsku, Holandsku nebo Rakousku nikdo auta nekupoval (neplatil z nich DPH).
I tak si není na co stěžovat - při dovozu se neplatí clo, homologace platí v celé EU, lze dovézt prakitcky cokoliv, můžou se dovážet bouraná auta... Kdo prostě nechce podstoupit všechny procedury může auto koupit doma. Nikdo ho to v zahraničí kupovat nenutí ;-)-
"-- skrytý --" 17.10.2006 17:06
« Re: Re: DPH
Víš moc dobře, že cena není jen otázkou DPH.
Navíc to je snad veskrze pozitivní jev, že by se nakupovalo tam, kde to stojí nejmíň. K tomu ostatně celej slavnej společnej trh od počátku směřoval. Akorát by to nutilo státy s vysokýma daněma je snižovat. Daňová konkurence je v podstatě to samý jako cenová.
Navíc, proč by placení DPH mělo vadit zrovna u aut?? A ne u služeb, rohlíků, atd.ˇ
Sám říkáš, že "homologace platí v celé EU". Proč teda ta další STK při dovozu??
Nemáme si na co stěžovat?? To trochu zavání argmentací "usek sem ti ruku? Tak si nestěžuj, máš eště druhou!" ;-)
Nákup v zahr, má probíhat úplně stejně jako doma. Jediný dodatečný náklady mají být opodstatněný transakční náklady spojený s převodem peněz, dopravou, tlumočením atd. V podstatě to samý, jako kdybys z prahy vyrazil kupovat do Brna.-
Ricardo 17.10.2006 17:30
« Re: Re: Re: DPH
Dnes už nefunguje koncepce volného trhu, státy si vyhrazují právo ve vlastním zájmu (třeba auta, paliva) nebo zájmu občanů (tabák, alkoho) provádět různé zásahy, které omezují volnou konkurenci. Taky nemůžeš dovézt do DE jen tak kamion českých cigaret... Myslím že tato debata je bezepředmětná v momentě kdy existují v některých zemích různé ekologické daně a poplatky na auta (co já vím v Rakousku 9%, v Holandsku €3000 na diesely). Výrobci aut jenom svojí cenovou politikou reflektují různou míru zdanění aut v různých zemích aby všude stály podobně. Pokud by s v tomto státy EU sjednotily, může se uvažovat o tom co tě tak vytáčí. Ale přesto - proč by se jakýkoliv stát dobrovolně připavoval o tak vysoké příjmy jako je DPH z aut. Na jednom kuse je to v řádu desítek nebo stovek tisíc... u nás se prodá (de facto přihlásí) za rok necelých 150 tis. nových aut a to je pomalu nejmíň v celé EU. V DE a IT se to pohybuje kolem dvou milionu. To jsou příjmy, ktrých se nikdo dobrovolně nevzdá.
Pokud nechceš za žádnou cenu kupovat auto/platit z něj DPH u nás, máš stále možnost si ho koupit a zaregestrovat kdekoliv jinde v EU. Myslím že díky členství máme v této oblasti opravdu dost možností, takže head up ;-) !-
"-- skrytý --" 17.10.2006 17:37
« Re: Re: Re: Re: DPH
Myslím, že nemáš pravdu.
1) K volnému trhu naopak čím dál tím víc směřuje harmonizace DPH a ostatních nepřímých daní. Výjimky musí být podloženy čím dál vážnějšími důvody.
Argumentem s Itálií jen podporuješ to, co jsem uvedl o DPH. Že nechápu, proč by mělo být placeno u nás.
2) Právě, že takovou možnost nemáš. Pokud se nevystěhuješ. V ČR totiž bohužel možnost jezdit s cizí značkou nemáš. :'-( Odporuje to jak legislativě, tak tomu, že všechyn český pojišťovny tě, z mně neznámých důvodů, odmítají pojistit. Jinde v Evropě to možný je.
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 18.10.2006 08:03
Bez nadpisu
Co sa tyka slovenskej prevoznej SPZ - ani som sa o to nepokusal, pretoze som mal vobec problem poistit auto, kym ho este nikto nevidel. Nakoniec sa mi to podarilo, ale iba jedna poistovna bola ochotna.
Lubos, dneska ziadna poistovna auto fyzicky nevidi a poisti ho, vid prave toto obdobie, ked sa zacnu predhanat s cenami PZP, takisto ked som kupoval akekolvek auto, najprv potrebovali zandari poistku, kym mi dali znacky, vzdy to riesil jeden telefonat mojmu poistovakovi, v zivote to auto ani nevidel. Takze si mal slovensku poistku a napriek tomu platil aj rakusku? Alebo ako tomu mam rozumiet? A to ze slovenske prevozky nedavaju, no neviem, ponukali mi ich bezne..-
Lubos.1 18.10.2006 09:26
« Re:
No bolo to pred 2 rokmi, teraz je to uz bezne. Ked som chcel zaplatit DPH, nikto mi na danovom urade (v Ziline) nevedel povedat, ako sa to riesi. Vraj som bol u nich prvy, kto si doviezol nove auto zvonku po vstupe do EU :shock:
Na prevozky som sa nepytal. Nechapem co riesis, zober prevozku z Nemecka, pri cene auta sa par 100 EUR strati a mas po problemoch.
Problemy zacnu ked budes prihlasovat auto doma. Preklady, STK, slovensky TP atd. Na vsetko maju pani uradnici cas, dovtedy musis mat auto niekde schovane... je to otrava.
-
-
Ted 18.10.2006 20:09
Bez nadpisu
uz to tady zaznelo nekolikrat.
slovensky prevozni znacky ti nikdo neda na auto, ktery nebylo registrovany na slovensku
Děkuji za pomoc