jak se zachovat v pripade nevyhnutelneho narazu?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.10.06  16:55

    « Re: Re: Re: Re: crash testy

    Myslim, ze dost dobre ta dokaze zabit aj zranenie sposobene nejakou deformovanou / odtrhnutou castou auta, ci uz tvojeho, alebo cudzieho.
    O tom myslim, ze niet pochyb. Reagoval som ale na magica, lebo z jeho prispevku vyznelo, ze pretazenie nieje rozhodujuce...
    magic:
    Pánové, nenechte s tím zrychlením a hodnotou G zmýlit na zcestí. Soutěžní auta mají deformační zóny minimální, protože tam se naopak staví všechno na maximální tuhost a pevnost. Zpevňuje se úplně všechno - počínaje převařováním nosníků, přes tuhou příčnou příčku až po zvyšování počtu svarů na každém karosářském dílu. soutěžní auta mají deformační zóny podstatně menší než jejich sériové předlohy a přesto jsou nesrovnatelně bezpečnější!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.10.06  16:27

    « Re: Re: Re: crash testy

    Myslim, ze dost dobre ta dokaze zabit aj zranenie sposobene nejakou deformovanou / odtrhnutou castou auta, ci uz tvojeho, alebo cudzieho.
    Alebo ked vypadnes von a niekto ta prevalcuje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.10.06  12:32

    « Re: Re: crash testy

    Opat opakujem, je to zrychlenie co zabija, alebo inak povedane sily ktore posobia na vnutorne organy. Oporucam spytat sa patologa.
    Mne sa napr. zabil znami pri zrazke s vlakom. Mal len par zlomenin na strane zrazky. Ale mal napr. z toh zrychlenia (myslim, ze priemerne zrychlenie bolo 40G) mal natrhnute srdce, pomliazdeny mozog, utrhnutu slezinu, proste jeho vnutorne organy boli na maderu. Cize opat, su to sily (zrychlenie) posobiace na cloveka ktore zbijaju.
  • « 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 06.10.06  11:52

    « Re: Re: crash testy

    Magic: jo upravit podle soutezackych predpisu, ale stim te pak zas nenechaj jezdit normalne po silnici...
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 06.10.06  11:13

    « Bez nadpisu

    Pucmeloud: Tak, tak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.10.06  10:55

    « Re:

    Mezek: do Sabeltu nebo recara s "usima" se ti nevejde hlava s cerstve vyfoukanou trvalou >:D . Ne ted vazne, jako standartni vybava by to bylo skoro neprodejne, ale je skoda, ze to zutomobilky nenabizeji jako volitelnou vybavu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.10.06  10:52

    « Re: Re: crash testy

    magic: mnoha dospelakum by asi 5 bodove fixni pasy nevonely a pritom deti do sedacek poutame podobnym systemem a mame z toho dobry pocit, ze je to bezpecne >:D
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 06.10.06  10:49

    « Bez nadpisu

    Řekl bych to ještě jinak - u soutěžáků je rám, na který je přidělaná karoserie /pokud se budeme bavit o speciálech/.
    Na 4,5,6-ti bodových pásech by nebylo nic nepohodlné - kdyby bylo auto přizpůsobeno na "míru, tělo".
    A aby jsme nějak neodrazovali od používání pásů - jednak se dnes používá "měkkčí" materiál, který umožňuje větší prověšení pásů /proto to chce airbag/ a taky se nesmí zapomenout na předpínače s omezovači tahu. A pořád je x krát násobně větší šance na přežití než bez pásů.
    Za daleko horší bych považoval, že ani dnes není konstrukce sedadel taková, aby pomohla mírnit působení setrvačnosti v šikmém nebo bočním směru. Na straně dveří se to sice snaží "zachránit" airbagama, ale na straně k prostředku vozu nic není. Boční vedení je u některých sedadel "dostatečné" k alespoň nějaké opoře, ale většina stojí za prd a v oblasti hlavy není nikde nic.
  • « 00 Reagovat !

    foto dcgsd

    dcgsd 06.10.06  10:21

    « Re: Re: crash testy

    Magic: Soutezni auta jsou bezpecnejsi i proto, ze maji optimalizovane prvky jako pneu, podvozek.. a tim umozni zmirnit nasledky chyb ridice napriklad vetsim zpomalenim. Dale jsou ridici trenovani jak po fyzicke strance tak po stance pripravy na naraz. Trenovany a prpraveny clovek udajne prezije u nekterych casti tela az dvojnasobne pretizeni proti netrenovanemu. Upnuti do sedacek je opravdu u soutezaku jasnym plusem. Vyztuhy vsak ne. Pretizeni je opravdu to co zabiji at uz primo "rozmaznutim" mozku nebo nasledne diky utrhanym organum ci podlitinam na mozku. I jeden z navigatoru udajne zemrel pri velice malem pretizeni jen proto, ze naraz prisel prave ve chvily kdy jeho srdce bylo plne krve ale svalstvo srdce povolene. Srdce se mu roztrhlo a nasledovala smrt. Odhad pretizeni byl jenom polovina hodnoty udavane pro 50ti procentni umrtnost "bezneho" cloveka.
    Ochrany ram u soutezaku je ale jenom uvnitr prostoru kabiny a ma zajistit i pri velke deformazi karoserie "zivotni" prostor".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.10.06  09:28

    « Re: crash testy

    Pánové, nenechte s tím zrychlením a hodnotou G zmýlit na zcestí. Soutěžní auta mají deformační zóny minimální, protože tam se naopak staví všechno na maximální tuhost a pevnost. Zpevňuje se úplně všechno - počínaje převařováním nosníků, přes tuhou příčnou příčku až po zvyšování počtu svarů na každém karosářském dílu. soutěžní auta mají deformační zóny podstatně menší než jejich sériové předlohy a přesto jsou nesrovnatelně bezpečnější!
    Jedním ze základních prvků "nebezpečnosti" u sériových automobilů jsou samonavíjecí pásy. Tělo je bezvládně vrženo vpřed a poté zastaveno - tam je hlavní zdroj vnitřních zranění. Jenže statické šestibodové pásy nejsou nepohodlnějším způsobem cestování (vzpoměňme na doby, kdy byly statické pásy běžnou součástí auta - nikdo je nepoužíval, protože se musely pořád přenastavovat). Dále jsou na většině aut problematická sedadla, neboť rotace po nárazu způsobuje vychylování hlavy a tím poškození páteře. V bočním směru - obzvláště v oblasti krční páteře - nemají většinou sedadla nic (s výjimkou některých modelů s výbavou Recaro). O přilbách ani nemluvě - nárazy spánkem do sloupku nebo přímo do kotevního úchytu pásu není u sériovek nic výjimečného. Dalším faktorem je zcela tuhá bezpečnostní klec, vevařená do skeletu karoserie, která jej zpevní asi 6x oproti běžnému sériovému vozu. Přitom nárůst hmotnosti nepřesáhne 30 kg a cena se pohybuje od 10.000 Kč. Jenže není to právě pohodlný způsob cestování na dovolenou...
    Takže když to shrnu - nejnebezpečnější na autě je jeho luxus. Kdo chce bezpečné auto - ať si ho nechá upravit dle soutěžáckých předpisů. Je to nejlacinější a přitom nejúčinnější způsob, jak zajistit bezpečnost posádky. Jen se z toho téměř nedá vystoupit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.10.06  08:50

    « crash testy

    Mozno to uz mnohi poznaju a videli, ale an youtube je mnozstvo crashtestov:
    [odkaz]%20test
    Je tam toho fakt pozehnane.
  • « 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 06.10.06  08:12

    « Re: Proč ABS

    ...protože pomáhá začátečníkům a nezkušeným brzdit a zároveň ovládat auto /přitom to je zbytečné, protože daná skupina řidičů stejně jenom šlápne na brzdu a zavře oči/. Člověk, který celý život jezdí bez ABS dokáže brzdný účinek nohou regulovat a v krizi i pustit. Ten, který je zvyklý na ABS je v krizovce s autem bez ABS s prominutím v *.
    Já osobně třeba na sněhu si dovolím jezdit o něco rychleji než ostatní, co ABS mají. Jednak mám skvělý trénink /bydlení na horách, silnice jenom plužené/, druhak jsem se naučil používat brzdného účinku motoru s citlivým dávkováním plynu a brzdy používám jen minimálně a většinou jenom k řízení auta. A samozřejmě jezdím s velkou dávkou předvídatelnosti.
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 06.10.06  08:06

    « Bez nadpisu

    Změnou brzdové soustavy se nic nevyřeší - limitujícím faktorem zůstanou pneumatiky, respektive jejich součinitel tření. Dnešní brzdy jsou pro dané auto akorát, problém je spíše v rychlosti a razanci "nástupu" brzd.
    POL: Pokud budeme brát airbag z prvotního určení, tak ano, je určen primárně k zadržení dopředného posunu těla a tím zabránění nárazu do palubky nebo volantu. Ale sekundárně, společně s předpínači pásů s omezovačem tahu, pomáhají tlumit ono "tvrdé" zastavení těla v okamžiku nárazu.
  • « 00 Reagovat !

    foto dcgsd

    dcgsd 06.10.06  07:02

    « Re: Re:

    Kostey: Ahoj, neni moc dobry napad menit rozlozeni brzdneho ucinku mezi napravy zmenou brzdne soustavy navic pokud nejses schopen posoudit ani realny vysledek. Preci jenom vetsi prumer kotuce a vic pistku neni vzdy vyhra. Minimalne "brzdna sila" by mela zustat zachovana i po vymene kortoucu ale asi ji dost tezko urcis bez specialnich meraku. Pokud si pri tom jeste odmontujes ABS da se ocekavat ze vytvoris kombinaci pripominajici pri brzdeni nerizenou strelu. Muze se stat ze bude prebrzdenej zadek a auto pri brzdeni predcasne neovladatelne nebo prebrzdeny predek se stejnym vysledkem. Bonusem bude prodlouzeni brzdne drahy treba i na dvojnasobek. Podle meho je u brzd vetsinou problem spis tepelne namahani nez nedostatek brzdneho ucinku. Jo a troufam si tvrdit ze ABS u sierry s tlakovym zasobnikem je dodnes jedno z nelepsich reseni. Skoda jen, ze je jen trikanalove.
  • « 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 05.10.06  23:43

    « Re:

    shi: ja netvrdim ze ABS je vsemocny a je mi jasny ze se lip zabrzdi v hromade snehu nez na extremne klouzavim povrchu. Dobre s tim kamenovanim sem to asi trochu prehnal. uznavam splet sem se. Promin beny_ ;-)
    + jeste doplnim ze ja moc zastancem ABS nejsem. V cosworthu ho mam, ale pujde pryc. Dam tam radsi poradny 330mm kotouce se sestipistkovejma trmenama. Tomu budu verit vic. Do takovejhle aut to ABS davat je skoro hrich. taktez klima...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.10.06  23:28

    « Bez nadpisu

    V malé rychlosti bourat zadkem - proč ne. Ovšem při větší ryclosti by se ti mohlo vymstít to, že auto je ze zadu tvrdé (nejsou tam měkké deformační zóny jako v předu) a přetížení bude obrovské - nešťastná konstrukce sedačky nebo nesprávně nastavená opěrka hlavy ti taky může zlomit vaz.
    Ale to je skutečně spíš teoretický problém ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.10.06  23:23

    « brzdit, brzdit!

    když už nic jiného, tak aspoň snížím do nárazu rychlost, a to je zásadní věc. jestli pak bude čas to někam uřídit, tak fajn. zásadu nebrzdit bych snad uplatnil jen v případě, že je za mnou 30t kamion, nebo opravdu v malých rychlostech, kdy se mi snad manévrováním podaří zachránit i plechy. co se týká směru nárazu, asi by bylo ideální se před nárazem otočit o 180° a vletět třeba do stromu zadkem, pokud teda jedu sám. ale jak toho dosáhnout, to opravdu netuším.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.10.06  22:43

    « Bez nadpisu

    kostey: Opět budeme za pravdu kamenovat jen proto, že se nám pravda nehodí?
    ABS vítám, ale před realitou zavírat oči nebudu. Navíc jsem si osobně vyzkoušel, že jsem nebyl schopný s ABS zabrzdit na povrchu, který jsem směrem vzhůru bez problémů vyjel. Nakonec jsem autem musel zajet do hromady sněhu abych zpomalil a zastavil - velmi příjemný zážitek. V autě bez ABS jsem na stejném místě o 30 minut dříve brzdil do zastavení naprosto bez problémů. ABS, stejně jako každý jiný systém, má své klady a své zápory.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.10.06  22:06

    « Proč ABS

    Popíšu případ, kterej se mi stal tenhle tejden.
    Jel jsem po mokrý dálnici, zužovala se do jednoho pruhu. V relativní pohodě jsem z levýho pruhu začal přejíždět do pravýho, okem hlídal náklaďák, abych mu neudělal myšku a podcenil rychlost zpomalování Octavie přede mnou. Když jsem se vzpamatoval, tak ta Octavia stála a já na ní najížděl dost rychle. Intenzívní brždění nestačilo. Reflexivně (= na toto řešení situace jsem se mentálně připravoval) jsem strhnul volant opět doleva a zastavil tak v polovině Octavie. Náklaďák stihnul zastavit těsně za jejím nárazníkem.
    Poučení?
    - bez ABS by bylo auto neovladatelné. Takovej frajer, abych místo reflexivního brždění a strhnutí volantu vědomě mačkal uvolňoval brzdu, nejsem. A myslím si, že moc lidí taky ne.
    - osvědčilo se, že jsem přemýšlel o řešení situace dopředu a když krizovka nastala, tak to tělo zmáklo samo, bez mozku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.06  22:02

    « Re: Re: Re:

    kostey: to ze se leknou kdyz jim zacne cukat ABS me neprekvapuje. Minimalne u zenskych bych to ocekaval jako nejpravdepodobnejsi reakci...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…