jak se zachovat v pripade nevyhnutelneho narazu?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit

  • 00 Reagovat !

    foto JOB

    JOB 04.10.06  15:58

    « Bez nadpisu

    Kluci mě se tahle debata zdá o ničem. Na tohle není návod , protože řešit takovej problém je individualní. Stejně 80% lidí dupne na brzdu a čeká,což je asi nejhorší řešení.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.06  15:17

    « Re: Re: Re: Re:

    A jsme opět u osudu! Vždyť jsem to vždycky říkal...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.06  15:00

    « soutezak

    Dodnes si pamatuju slova jednoho soutezaka, ktery rikaval:
    Na silnici kde (a kam) nevidis za horizont nebo zatacku si predstav kamion (traktor) na storc ....
    predvidat, predvidat, predvidat ....
    ale tezko rict jednoznacne jak se zachovat, kdyz jedu a par metru predemnou se borec sehne pro upadly cd a vjede mi do pruhu
    pak uz jen zbyva aby muj strazny andel nezaspal :-(
    ridim se tim, hlavne na okresnich silnickach a funguje to :D
  • « 00 Reagovat !

    foto 1zdavu

    1zdavu 04.10.06  13:56

    « Re: Re: Re:

    No krasne teorie.
    Zial ja som bural. Na okreske a nebolo mi jasne ako to, ze som sa mu v takej "dialke" nedokazal ako tak vyhnut. Asi preto ze ak dvaja valia 90km/h proti sebe, tak to je 25m/s (dvadsatpat metrov za sekundu). T.j. ak sa nieco udeje na mokru/lade ak su auta 50m od seba, tak urobite prd. Okrem instinktu. Lebo za 1 sekundu su auta v sebe (reakcna doba, vyhodnotenie situacie, ukon atd.). A to pri predpisanej rychlosti, nie tak ako sa jazdi t.j. este o nieco rychlejsie.
    Cize vsetko je to skor o reflexe a stasti. Dovtedy som si myslel ze som dobry vodic (rocny najazd mam cca 40-50000km), a ze ked ten oproti chaosi, tak to nejak uhram. Hovbeles. Ak ten oproti lieta po vozovke ako spinave pradlo, tak sa pri tych rychlostiach a vzdialenosti nestihnete ani pomodlit. Bez srandy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.06  13:42

    « Re: Re: Re:

    K tomu "výkonnému motoru": auto bez výkonu má jen půlku aktivní bezpečnosti! Což není pravda úplně doslova, jelikož aktivní bezpečnost není pouze o brzdách (jedna půlka) a akcelaraci (druhá půlka), ale přesto to platí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.06  13:37

    « Re: Re:

    "Nejlepsi ochrana je prevence- predvidat, premyslet a mit auto v dobrem stavu"
    No a ještě sedět správně a držet volant oběma rukama - střídám se s řidičem co je stejně vysoký, jenom má delší ruce i nohy, rozdíl je sice nepatrný a při běžné jízdě nepostřehnutelný, ale bohužel existuje - ve výsledku jsem měl pedály i volant dál od těla, než by bylo optimální. Já vůl ... A průser samozřejmě nastal na rovném prázdném přehledném úseku, kde jsem měl hezkou silnici jen pro sebe a nejbližší očekávaný problém byl na míle daleko.
  • 00 Reagovat !

    foto Tommy100

    Tommy100 04.10.06  13:29

    « Bez nadpisu

    Co se stane když v plné rychlosti strhnu ruční brzdu???Dostanu se do smyku,nebo to ani nepoznám?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.06  13:18

    « Bez nadpisu

    TomKQT:
    Nieje problem T 815 si krasne hupne a nic viac.
    >:D >:D >:D >:D >:D >:D
    Berte to z rezervou. Zatial sa mi nic takeho kritickeho nepritrafilo. Z toho mala vacsinou brzdim a taham na krajnicu a zatial uspesne. Raz som dobiehal k semaforom uz bez rych. stupna kuknem do spetaka a tam auto ktore urcite nedobadi. Sakra co stim? tak som pustil brzdu a zastal az za semaforom. Typek jeden blby si spokojne telefonoval a vobec mu nebolo cudne, ze druhe auto v poradi stiji tesne pred semaforom.
    Kedysi som vozil kus trupky v aute na takychto * skoda ze ju uz nemam, asi by prisiel o spetak.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.06  13:11

    « Bez nadpisu

    Často tu čítávám, že ze skoro všeho se dá dostat se silným autem šlápnutím na plyn, takže to zkus aplikovat i v téhle situaci, třeba to protijedoucí auto přeskočíš ...
    Jinak já se podepisuju pod příspěvek Krkovičky (s tou částí ohledně opatrného přejíždění horizontu).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.06  13:01

    « Re: Re:

    Krkovicka: Naprostý souhlas!!!
    A ještě dodatek: V zásadě existují pouze dva typy reakce v krizové situaci - "strnulost" (jinak také "králičí syndrom") a "instinktivní akce" (zajímavé na ní je především to, že obvykle bývá správná). A to je každému z nás jaksi vrozeno, tj. "králík se nepředělá na mistra akce", ani kdyby trénoval sebevíc. Jinými slovy: Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.06  10:44

    « Re:

    Jo praxe a zkusenosti se ti hodi, ale ne na to abysis v pul sekunde rozmyslel jestli to ted pustis do pole nebo to zkusis ubrzdit. Zkusenost se ti hodi kdyz mas cas vyhodnotit situaci pred sebou nebo kdyz umis auto ovladat v nestandartni situaci. Vic ani prd. Kdyz se po prejeti horizontu proti tobe ocitne auto, tak slapnes na brzdu a strhnes volant tak aby to neschytalo tve telo (opet opakuji-pokud ho drzis)
    Zkuseny ridic se pozna tak, ze pred horizontem premysli nad tim, ze se to muze stat a uz se na to pripravi (ruce na volant, noha v rezimu rychleho pouziti, eventuelne lehke zpomaleni a presun vic doprava)
    Protijedouci auto ho sice taky prekvapi, ale je v pohotovosti, coz muze znamenat par desitek metru k dobru.
    Nejlepsi ochrana je prevence- predvidat, premyslet a mit auto v dobrem stavu.
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 04.10.06  10:31

    « Bez nadpisu

    Vidíš, dokázal jsi vyhodnotit, že v protisměru je volno a tak jsi to tam poslal :-)
    Samozřejmě to teď bude znít jako sebechvála a většina i tak zareaguje, ale z mých vlastních zkušeností vím, jak dokážou "trénovaní" řidiči reagovat. Několikráte jsem psal o své řidičské praxi... Když budu brát jenom minulý prodloužený víkend, kdy jsem s rodinou absolvoval "dovolenou" v Beskydech /cesta Liberec-Jičín-H.Králové-Olomouc-Val.Mez.… a zpět, s cestou po okolí/, tak kdybych nedokázal rychle a promyšleně reagovat, byli by jsme nespočetněkrát mrtví. Jízda po našich silnicích by se dala propagovat jako velice adrenalinová "zábava" /předjíždění v těch nejnesmyslnějších místech, myšky.../.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.10.06  10:11

    « Bez nadpisu

    S chladnou hlavou, co nejvíce snížit rychlost, najít skulinku, pomodlit se >:D , pokud se to dá stihnout.
    Teď vážně - chce to vyhodnotit situaci, pokud je čas a podle toho se zachovat. Většina lidí bude reflexivně stát na brzdě a čekat. Bohužel asi ani nevyužije možností ABS udělat nějaký pokus o vyhýbací manévr.
    Sám jsem na sněhu řešil situaci stojícího náklaďáku za horizontem, kdy jsem se k němu blížil ze zadu. Bylo mi jasný i když jsem jel pomalu, že to neubrzdím (ať žije ABS). Tak jsem vjel do proti směru a zastavil tak uprostřed jeho délky, přičemž proti jelo auto, stihl jsem tam šoupnout zpátečku a ještě zacouvat zpět za náklaďák. Upozorňuji, že šlo o rychlosti kolem 30 km/h a v tom místě za náklaďákem to klouzalo jak svi... .
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 04.10.06  10:04

    « Bez nadpisu

    Nesouhlasím - člověk s pořádnou praxí dokáže hodně. Jen musí být na jízdu soustředěný. V krizové situaci, když se nepanikaří, dokáže mozek pracovat velice rychle.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.06  09:59

    « Bez nadpisu

    V meznich situacich za tebe rozhoduje instinkt. Ver mi, ze nemas moc casu na rozmyslenou, proste brzdis, zapiras se o volant (pokud ho vubec drzis tak,ze se muzes zaprit), a snazis se vyhnout narazu na stranu ridice.
    Premyslet jestli to pustit do stromu nebo do potijedouciho auta je blbost, protoze za tu dobu nez vyhodnotis obe varianty (tloustka stromu,hloubka prikopy, velikost protijedoucich aut, rychlost) tak uz budete davno v sobe nebo to stacis ubrzdit. Takze predvidej a kdyz tusis maler, chyt obema rukama volant a zpomal, to je tak jediny co muzes vymyslet.
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 04.10.06  09:32

    « Bez nadpisu

    Je jedno, jestli je vpředu 1,5m nebo 5m. Záleží na tuhosti...
    Nejlepší je /pokud opravdu není kam uhnout/ brzdit, co to dá a pak si "vyhodnotit", jestli je lepší třeba v 50km/h to napasovat do stromu, nebo riskovat čelní srážku, kde se rychlosti sčítají. Když se ale nezazmatkuje, tak se většinou nějaká ta skulina najde a skončí to maximálně s odřeným lakem nebo menším bouchancem.
    A hlavně to chce kupovat "pevná" a bezpečná auta ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.10.06  09:15

    « Na motorce.....

    ....... kamos v tehle situaci z motky vyskocil nahoru a zrejme si zachranil zivot, mel jen par odrenin a zlomenou klicni kost. Sam si casto rikam co bych udelal, jestli by se to dalo vubec stihnout, nekam se s moto vejit apod......2auta: Pro nekoho nehezky dlouhy cumak P407 by mi mozna trochu helpnul...... :?, zalezelo by, co by jelo proti........
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.10.06  08:44

    « Bez nadpisu

    Hlavně se nepo**** .Ne,ted vážně.Tyhle situace můžou bejt různý,nemusí bejt ani silnice se stromama okolo,stačí,když bude nějaký hovado předjíždět přes horizont a neuděláš nic.A ta situace jak popisuješ je ve finále stejně něco podobnýho.Myslim,že 99% řidičů se zachová naprosto instinktivně a to tak,že šlápne brzdu a bude se modlit a ani nepomyslí na nějaký vymejšlení alternativního řešení,možná tak někdo se zkušenostmi ze závodů.Přijde mi to jako celkem zbytečný téma.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.10.06  07:38

    « Bez nadpisu

    V tehle situaci nevim co bych delal...kdyby byly vsude okolo stromy,
    asi bych zacal brzdit a doufal bych ze preziju celni naraz..fakt nevim..
    tady by se mi asi ten SAAB fakt hodil...
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.10.06  01:40

    « jak se zachovat v pripade nevyhnutelneho narazu?

    zajimalo by me co je nejlepsi udelat kdyz jedu po uzky silnici, kolem plno stromu, proti mne zacne predjizdet auto. narvat to do nej je blbost, kdyz uhnu potkam strom....
    popripade jak se zachovat v dalsich meznich situacich...?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…