jak se zachovat v pripade nevyhnutelneho narazu?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit

  • 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 04.10.06  20:06

    « Bez nadpisu

    tady v GB je strasne moc kruhacu dvou a vic proudovejch (hodne mista vsude). navic tu docela castokrat prsi a kdyz se pozde v noci vracim z prace, nikde ani zivacka, tak zkousim kruhace projizdet pekne bokem. Chci jen rict ze si myslim ze to docela umim, takze s rizenim auta v nestandartni situaci mam docela zkusenosti. Jo az do nedavna jsem si myslel jak jsem dobrej, ale nedavno jsem to pekne pretocil. Stalo se to na kruhaci po kterym jsem jel poprve, je tam jemnejsi asfalt a byl spatne klopenej. Navic jsem byl utahanej, drzel jsem volant jednou rukou apodobne... Nestih jsem nijak zareagovat, nestih jsem rict ani "doprdele" a uz jsem byl na štorc. To se stalo normalne za dne v plnym provozu :-( Jen tim chci rict ze opravdu v meznich situacich hodne zalezi na tom jak je ridic soustredenej, jak moc je utahanej, jak drzi volant, v jakym stavu ma auto a pod...
    Takze jsem si zas uvedomil ze nejsem zas tak dobrej ridic jak jsem si o sobe myslel a ze se mam jeste hodne co ucit...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.06  19:10

    « Re:

    Jiri Mudra: Bohužel boural.
    1x blbě naložený přívěsný vozík, který na skákavém povrchu české dálnice rozhoupal záď auta;
    1x kanec skočil před auto a zastihl mě totálně nepřipraveného - volant jsem nejspíš držel jen jednou rukou a seděl jsem za volantem blbě, takže správná reakce sice asi byla, ale pomalá a málo účinná - vymstil se mi hlavně volant držený jen jednou rukou.
    Další dvě bouračky jsem zažil jako spolujezdec.

    Několik bouraček jsem odvrátil tím, že jsem byl připravený - většinou reakce na chybu někoho jiného (párkrát taky moje chyba/blbost).
  • 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 04.10.06  19:05

    « Bez nadpisu

    krkovicka: No podle me zas tak moc na tech najezdenejch km nezalezi. Napr muj Otec. Zivot stravil za volantem najeto ma kolem milionu km a boural jednou a to kdyz mu bylo snad 20let. Stejne ale o nem nemuzu rict ze je dobrej ridic. Pokud snim nahodou nekam jedu tak prave na nem pozoruju jak nepredvida (ale vubec) Jak pred horizontem si zacne hrat s radiem, nebo kdyz ve meste vjizdi do ulicky kde jsou zaparkovana auta tak debilne, ze se vedle sebe 2 auta neprojedou ze pokud by z te ulicky proti nemu neco vyjelo tak se nestihne ani leknout...
    A kdyz ja ho nekam vezu tak mi furt husti do hlavy abych si "nehral s meziplynama", ze mi to akorat zvysuje spotrebu...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.06  18:50

    « Bez nadpisu

    pro Jiriho Mudru
    Me ani neprijde, ze by tu nekdo rozdaval rozumy. Ono to ani nejde. Vetsina z nas, co uz jsme parkrat objeli zemekouli stejne vi, ze je to hodne o nahode a ze je to nekdy muze potkat taky. Ti, co to jeste nevi a mysli si, ze vyjezdenej ridic "zna figle" alespon pochopi, ze se vyplati jezdit s rozumnou hlavou a predvidat- to je tak jediny co se da poradit.
    Jezdeni autem muze byt nekdy relax nebo zabava, ale cim vic jezdis tim vic se bojis sednout do auta.Teda aspon ja..No a kdyz se bojis, tak si davas vic bacha na to co delas a hlavne na ostatni. Mozna jsem prehnane paranoidni, ale myslim, ze pul milionu km bez nehody mi to jenom potvrzuje.
    Takze budte ve strehu!
  • 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 04.10.06  18:42

    « Bez nadpisu

    to jestli tahle diskuze ma a nebo nema smysl si myslim ze je vyreseno: "jarmilky" se ted bude snazit vic predvidat a to znamena ze zas je o jednoho lepsiho ridice vic. Uz to, ze tahle diskuze dosahla tohodle, povazuju za prinos ;-)
    Pucmeloud: Jsem s tebou za jedno! Jako spolujezdec sednu do auta jen ve stavu nejvyssi nouze. (no i kdyz vlastne znam 2 lidi se kterejma se v aute ani na spolujezci nebojim at jedou jakkoliv)
  • 00 Reagovat !

    foto JOB

    JOB 04.10.06  18:32

    « Bez nadpisu

    shi: Ty jsi ještě neboural ,viď ? Neříkám že nemá smysl si říct jak se chovat před přechodem a před horizontem.Ale až nastane krizová situace tak stejně zvítězí reflex a ten je u každýho jinej,bohužel u většiny špatnej.
    Tak si tu hezky povídejte a doufám že si to všechno budete pamatovat a reagovat podle zdejších rad. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.10.06  17:26

    « Bez nadpisu

    Pro me osobne, urcite tahle diskuse ma smysl a hodnotim ji, jako jako
    přínosnou.Kdyz ctu prizpevky, vice si uvedomuju ze je treba predvidat..
    je to asi i tim ze jsem mlady a nemam tolik zkusenosti za volantem.
    Jezdil jsem jako prase, od urcite doby,co se prihodila jedna vec(sice ne me, ale to je vedlejsi), uz jezdim slusne, a nenapadlo by me ani ve snu jet jak hovado. naopak, tim ze se to tu rozebira, budu vic premejslet
    na ceste a predvidat co by se mohlo stat, a snazit se byt pripraven.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.10.06  17:21

    « Jsou chvile kdy se muzete jen divat

    takhle jsem boural jako cestujici. pres predek do autobusu. Nastesti jsme sedel vzadu a bylo to v Toyote pick up v zime na snehu. Rychlosti nic moc, ale ridic jel hodne blizko rozumnemu limitu danych podminek a kdyz se objevil autobus dostal "kralici syndrom" a uz jsme jeli trochu bokem. Stacilo by pridat plyn (bylo to 4x4) a spadli by jsme v nejhorsim na druhe strane do skarpy...........................
    A od te doby jediny s kym dobrovolne jezdim aniz bych kroutil volantem je moje zena po te co jsem si "zasvinil" mozek ethanolem >:D . Po vyse popsane zkusenosti jsem se zarekl, ze do auta jako spolujezdec sednu jen ve stavu nejvyssi nouze.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.06  16:47

    « Re: Re:

    Jo, OK, ale za prvotní bych spíše považoval naučit většinu řidičů lépe (či dokonce "vůbec") řídit - tedy pokud by to náhodou nešlo rovnou cestou onoho "psychoprogramování"!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.06  16:20

    « Re:

    No existuje cosi, ale uz neviem ako sa to presne vola, ako "psycho programovanie". T.j. ak si v duchu clovek nejaku situaciu nacvici tak potom uz v reale reaguje podstatne rychlejsie. Vraj to pouzivaju aj jazdci F1 (videl som to na Discovery >:D ). Takze do urcitej miery ma tato diskusia zmysel (aj ked asi len minimalny)...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.06  16:09

    « Bez nadpisu

    Mudra: Nesouhlasím - některé věci je dobré mít rozmyšlené předem, abys o nich nemusel přemýšlet až to budeš potřebovat.
    Jen tak namátkou:
    zvíře na cestě - vyhýbat nebo srazit ?
    řetězovka na dálnici - zůstat v autě nebo rychle utéct z auta ?
    náraz do auta z boku - na motor, na kabinu, nebo na kufr ?
    zablokovaní cesta - brzdit až do nárazu nebo skočit do pole ?
    blížím se k přechodu a vjeho blízkosti je chodec - brzdit, nebo zkontrolovat zpětné zrcátko ?
    ...
  • 00 Reagovat !

    foto JOB

    JOB 04.10.06  15:58

    « Bez nadpisu

    Kluci mě se tahle debata zdá o ničem. Na tohle není návod , protože řešit takovej problém je individualní. Stejně 80% lidí dupne na brzdu a čeká,což je asi nejhorší řešení.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.06  15:17

    « Re: Re: Re: Re:

    A jsme opět u osudu! Vždyť jsem to vždycky říkal...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.06  15:00

    « soutezak

    Dodnes si pamatuju slova jednoho soutezaka, ktery rikaval:
    Na silnici kde (a kam) nevidis za horizont nebo zatacku si predstav kamion (traktor) na storc ....
    predvidat, predvidat, predvidat ....
    ale tezko rict jednoznacne jak se zachovat, kdyz jedu a par metru predemnou se borec sehne pro upadly cd a vjede mi do pruhu
    pak uz jen zbyva aby muj strazny andel nezaspal :-(
    ridim se tim, hlavne na okresnich silnickach a funguje to :D
  • « 00 Reagovat !

    foto 1zdavu

    1zdavu 04.10.06  13:56

    « Re: Re: Re:

    No krasne teorie.
    Zial ja som bural. Na okreske a nebolo mi jasne ako to, ze som sa mu v takej "dialke" nedokazal ako tak vyhnut. Asi preto ze ak dvaja valia 90km/h proti sebe, tak to je 25m/s (dvadsatpat metrov za sekundu). T.j. ak sa nieco udeje na mokru/lade ak su auta 50m od seba, tak urobite prd. Okrem instinktu. Lebo za 1 sekundu su auta v sebe (reakcna doba, vyhodnotenie situacie, ukon atd.). A to pri predpisanej rychlosti, nie tak ako sa jazdi t.j. este o nieco rychlejsie.
    Cize vsetko je to skor o reflexe a stasti. Dovtedy som si myslel ze som dobry vodic (rocny najazd mam cca 40-50000km), a ze ked ten oproti chaosi, tak to nejak uhram. Hovbeles. Ak ten oproti lieta po vozovke ako spinave pradlo, tak sa pri tych rychlostiach a vzdialenosti nestihnete ani pomodlit. Bez srandy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.06  13:42

    « Re: Re: Re:

    K tomu "výkonnému motoru": auto bez výkonu má jen půlku aktivní bezpečnosti! Což není pravda úplně doslova, jelikož aktivní bezpečnost není pouze o brzdách (jedna půlka) a akcelaraci (druhá půlka), ale přesto to platí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.06  13:37

    « Re: Re:

    "Nejlepsi ochrana je prevence- predvidat, premyslet a mit auto v dobrem stavu"
    No a ještě sedět správně a držet volant oběma rukama - střídám se s řidičem co je stejně vysoký, jenom má delší ruce i nohy, rozdíl je sice nepatrný a při běžné jízdě nepostřehnutelný, ale bohužel existuje - ve výsledku jsem měl pedály i volant dál od těla, než by bylo optimální. Já vůl ... A průser samozřejmě nastal na rovném prázdném přehledném úseku, kde jsem měl hezkou silnici jen pro sebe a nejbližší očekávaný problém byl na míle daleko.
  • 00 Reagovat !

    foto Tommy100

    Tommy100 04.10.06  13:29

    « Bez nadpisu

    Co se stane když v plné rychlosti strhnu ruční brzdu???Dostanu se do smyku,nebo to ani nepoznám?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.06  13:18

    « Bez nadpisu

    TomKQT:
    Nieje problem T 815 si krasne hupne a nic viac.
    >:D >:D >:D >:D >:D >:D
    Berte to z rezervou. Zatial sa mi nic takeho kritickeho nepritrafilo. Z toho mala vacsinou brzdim a taham na krajnicu a zatial uspesne. Raz som dobiehal k semaforom uz bez rych. stupna kuknem do spetaka a tam auto ktore urcite nedobadi. Sakra co stim? tak som pustil brzdu a zastal az za semaforom. Typek jeden blby si spokojne telefonoval a vobec mu nebolo cudne, ze druhe auto v poradi stiji tesne pred semaforom.
    Kedysi som vozil kus trupky v aute na takychto * skoda ze ju uz nemam, asi by prisiel o spetak.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.06  13:11

    « Bez nadpisu

    Často tu čítávám, že ze skoro všeho se dá dostat se silným autem šlápnutím na plyn, takže to zkus aplikovat i v téhle situaci, třeba to protijedoucí auto přeskočíš ...
    Jinak já se podepisuju pod příspěvek Krkovičky (s tou částí ohledně opatrného přejíždění horizontu).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…