Chiptuning Fabie RS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
"-- skrytý --" 13.10.06 00:45
« Re: Re:
Pucmelounde:Zřejmě se vyznáš >:D >:D
Jestli je podle tebe Dieselpower špatný tuner,tak mi vysvětli proč na sprintech jejich auta získávají poháry????
Ještě sem neviděl,že by v kategorii diesel do objemu 2,5 vyhrálo auto vyladěné od těch profesionálních firem zabývajících se chiptuningem.
Nikomu to tu nevnucuju!Jenom vim ,jak jsou některý ty profesionální firmy ochotný ,když s tim jejich chipem nejsi spokojenej a chceš to trochu poupravit nebo vrátit origo soft!
Nebo si myslel ,že je tuning od Dieselpower finančně neúnosný?
Jestli ano,tak to neni pravda.Cena chipu se odvíjí podle toho jaký jsou požadavky na výkon a jestli se ladí na brzdě nebo ne.
Ale přibližná je cena u EDC15 cca 10tKč. -
« Re:
Dukes: to je argument k popuckani smichy.....ladi auta na rallye a jezdci jsou spokojeni. jedna ceska automobilka dodava vozy WRC a mnozi jezdci jsou s nimi psokojeni, jen ten rozdil mezi nima a modelem dostupnym beznemu cloveku je sakra propastny. A stejne to bude i s tim tuningem u Dieselpower -
"-- skrytý --" 12.10.06 21:59
« Bez nadpisu
Mě ty stránky fungujou [odkaz].Dopuruču… kouknout na forum,tam je spousta informací ohledně ladění dieslů.
Samozřejmě humle s tim softwarem máš pravdu.Většina firem má nakoupený upravený soft ze zahraničí a ten ti tam nahrajou.
Dieselpower dělá narozdíl od jiných firem chip na míru a samozřejmě lze auto odladit na brzdě.Neni to problém,jenom je to pak trochu dražší.
Nebudu komentovat výše uvedené firmy.
Pro informaci Dieselpower ladí i některé rallyové vozy TDi a jezdci jsou spokojeni :). -
« Re:
dík za spoustu informací.. co se týče Dieslpoweru, tak webovky mi taky neběhaly. Dokonce jsem objevil firmu Diesel-technik, a jeví se mi docela solidní... dokonce jsem jim už psal a dozvěděl jsem se, že RS se dá doladit do 160 koní bez vlivu na životnost. Výšší ladění už je drsnější. Co se týče Sportmotoru, to budou asi taky frajeři, ale zatím neznám nikoho, kdo by jim auto svěřil.... -
Ted 12.10.06 18:16
« Bez nadpisu
mne na tech strankach nefungoval jedinej odkaz, ale treba na nich nekdo zrovna delal. Nicmene na chiptuning v CR slycham dost stiznosti tak bych byl velmi opatrnej. Zadna z firem mi neni schopna rict, kde vzali data na remap a nikdo nedisponuje grafama z brzdy... tak jak to teda remapovali? ukradli data profi firme?odhadem??ze zkusenosti???
nechipoval bych nikde, kde neni soucasti mereni auta na brzde pred a po procedure. clovek mozna pozna rozdil v urcitejch otackach, ale tezko pozna zda se motor chova lip v celym spektru. -
"-- skrytý --" 12.10.06 17:17
« Re:
To huml76:Ano máš pravdu stránky jsou už trochu zastaralé a aktualizace už asi 3/4 roku nebyla :-( .
Ale nejsem si jistej co to má společnýho s tim jak kvalitně umí ladit TDi???
Spousta konkurenčních firem dohání výbornýma webovkama své mezery v ladění ;-) .
Reklama má obrovskou moc,vždyť si vzpoměň na reklamní kampaň na hypermarket Český sen >:D .
Spousta chiptuningových firem pořád vykřikuje jak jsou profesionální a nejlepší a co se týče výsledků,tak nic moc narozdíl od Dieselpower. 8) -
"-- skrytý --" 11.10.06 22:45
« Re:
magic: Nevíš, kde by se daly sehnat podrobnější informace o overboostu u někerých turbodieselů? Zajímá mne rozsah otáček a doba trvání, po kterou je tahle funkce možná a nemůžu to nikde sehnat.
Podle mne je to vlastně fabrický chiptuning - krátkodobé zvýšení plnicího tlaku a odpovídajícího množství paliva. Zajímá mne to hlavně u Fordových TDCi, kde se sice občas diskutuje o chiptuningu, ale nikdo pořádně neví, jestli ho ve formě overboostu už vlastně nemá, jestli chiptuning overboost zachová a jaké tlaky po kombinaci obojí by v motoru nastaly. -
"-- skrytý --" 11.10.06 22:09
« Bez nadpisu
Kdo tvrdí, že čipováním není co zkazit, nechť se obrátí na kohokoliv, kdo se zabývá diagnostikou mot. vozidel. Je to nesmysl. Průměrně každý měsíc u IHR řeší problém, který má příčinu v přepisu ECU. Je to jeden z nejrizikovějších zásahů do práce motoru. Naprosto největší množina úprav totiž spočívá ve zkreslení zpětné vazby (lambda versus l), teploty a tlaku vzduchu a dalších regulačních prvků. ŘJ potom reaguje tak, že často vykazuje závady, padá do nouzového režimu, atd. Často se stává, že ta lambda je pak natrvalo v háji.
Pokud má někdo snahu psát mapy bohatosti vstřiku a předstihu a nemá relevantní zpětnou vazbu (např. z brzdy), často se stává, že směsi jsou chudé nebo bohaté, přičemž v různých okamžicích se tyto hodnoty mohou střídat rychle za sebou. To se projevuje cukáním a nepravidelným chodem v některých otáčkách a skokovým nárůstem a poklesem momentu v úzkém rozmezí otáček.
U přeplňovaných motorů se nejčastěji jedná o "oblbnutí" tlaku vzduchu tak, aby se zajistil vyšší plnicí tlak. Ten má za následek vyšší tlaky ve spalovacím prostoru. Životnost ložisek se snižuje s kvadrátem síly. Navíc více vzduchu znamená otázku, zda stávající tlak v palivovém potrubí a standardní vstřikovače dimenzované pro nějaké tlaky jsou vůbec schopny efektivně palivo rozprášit. Často nejsou.
U naftových motorů, kde se úprava ECU provádí přeci jen častěji, se potom tvoří obrovské nánosy nespálených usazenin ve spalovacím prostoru, které mají za následek stírání olejového fitru, zhoršení vyplachování a růst spotřeby paliva při současném snižování výkonu. Často mechanická část vstřikování ani není schopna propustit potřebné množství paliva, navíc zpětná regulace bývá vyřazena (neboť by zjistila, že něco není v pořádku).
Drtivá většina motorů - zvláště benzinových - je dimenzována "na knop" - tedy snesou jen nepatrně vyšší zátěž než je ta sériová. U naftových motorů, kde se moment setrvačnosti tolik hlídat nemusí díky nižším otáčkách, je sice rozdíl možné zátěže z mechanického hlediska o něco větší, ale zejména vstřikovače a palivový systém často velké zvyšování výkonů nesnese. Důvodem je samozřejmě cena jednotlivých komponentů.
Některé motory jsou však naopak výrazně poddimenzovány s ohledem na spotřebu paliva, emisní normy a další ukazatele. To však nelze nikde vyčíst (díly často vypadají identicky a liší se materiálem, atd.), ale je potřeba mít je "v paži" díky dlouhodobým zkušenostem.
Proto bych důrazně varoval před firmami, které nabízejí tzv. čiptuning u dlouhého seznamu aut různých značek, typů a provedení. Raději bych volil "značkové" tunery, kteří se věnují buď motorům jedné značky, nebo jednomu druhu motorů. Dále je více než žádoucí před každým takovým zásahem ověřit funkčnost jednotlivých elektronických regulačních prvků prostřednictvím osciloskopické diagnostiky. Pouhý výpis z paměti závad (prováděný standardně ve většině servisů) NENÍ diagnostika!!! -
"-- skrytý --" 11.10.06 19:38
« Bez nadpisu
Ahoj,
Určitě se bych se chipu nebál,pokud je dobře udělaný neni problém.
Doporučuju úpravu nechat udělat u firmy Dieselpower,protože má asi největší zkušenosti s úpravavami TDi u nás.
Tady je graf jedné upravené fábky.[odkaz]
Pokud by si měl nějaký otázky nebo si chtěl objednat chip ,tak mi napiš,úzce spolupracuju s Dieselpower.
email:lobbistaVecerek@seznam.cz -
zmulin 11.10.06 12:57
« Bez nadpisu
Kámoš se známym měli identický Superby 1.9TDI,oba čiplý na těch 170Ps.Žádnej problém s tim nebyl,jenom slibovaný snížení spotřeby nepřišlo,protože jim to nedalo a jezdili rychlejc,tak se to vyrovnalo.Známej to nechal jinak v sériovce-to mělo trochu problém přenýst krouťák přes spojku-trochu se to chvělo.Kámoš tam narval 6-ti kvalt z Passata a to bylo fpoho.
Emisí bych se nebál,chiptuning v podstatě provozujou i fabriky,viz právě různý výkonový varianty identickejch TDI-ček u VW -
« Bez nadpisu
no najeto mam ted 54000 km a troufnu si říct, že poctivejch. po roce a půl ježdění to tak odpovídá. spojka je zatím OK, ale uvidíme jak se to projeví až budu mít naježdíno tak 80000. Ale příští rok auto stejně plánuju prodat a koupit něco lepšího takže to mi ani tak moc netíží. Olej mi to zatím moc nežere, pravidelně koukám na rysku a je to stále v normě. Na diagnostice jsem nebyl, možná že by zjistili nějaký nemilý věci. Podvozek je standardní. Už v základu je o něco tužší než normální fabia, ale extra tvrdej taky není. Když jedu v zatáčkách na limitu tak už je to znát, auto se už docela dost kroutí, ale když se podívám na to kolik jedu tak myslím že s normální fábií už bych byl na poli. -
"-- skrytý --" 09.10.06 19:52
« Bez nadpisu
v inom fore som cital, ze niekto chipol octaviu II 1,9 tdi na 110 kw a ze mu to zacalo papat na pat tisic km pol litra oleja, takze tam smerovala moja otazka.
Inak, mam fabiu 1,4 16V 74kw, neupravovanu, najazdene necelych 60 000 km a ta si veselo cucka, uz 2 litre za poslednu vymenu oleja, bol som s tym v servise a tam mi znamy automechanik povedal, ze tieto stokonovky su nevydarene-je to pri nich uplne normalne ze si cucnu.
Např. zmíněný Motordesign patří k těm poctivým, ale poněkud drahým (cca 1.000 Kč na hodinu).
Délka overboostu bývá nastavena tak, že jejím prodloužením se špička výkonové funkce - tedy max. výkon - nemění, pouze se více či méně výrazně mění průběh tý funkce.
Overboost ventil najdeš snadno, když budeš sledovat hadičku z Wastegate ventilu na turbu směrem ke komoře kompresoru. Doba napětí na něm je v servisním manuálu.