Chiptuning Fabie RS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
« Bez nadpisu
no najeto mam ted 54000 km a troufnu si říct, že poctivejch. po roce a půl ježdění to tak odpovídá. spojka je zatím OK, ale uvidíme jak se to projeví až budu mít naježdíno tak 80000. Ale příští rok auto stejně plánuju prodat a koupit něco lepšího takže to mi ani tak moc netíží. Olej mi to zatím moc nežere, pravidelně koukám na rysku a je to stále v normě. Na diagnostice jsem nebyl, možná že by zjistili nějaký nemilý věci. Podvozek je standardní. Už v základu je o něco tužší než normální fabia, ale extra tvrdej taky není. Když jedu v zatáčkách na limitu tak už je to znát, auto se už docela dost kroutí, ale když se podívám na to kolik jedu tak myslím že s normální fábií už bych byl na poli. -
"-- skrytý --" 09.10.06 19:52
« Bez nadpisu
v inom fore som cital, ze niekto chipol octaviu II 1,9 tdi na 110 kw a ze mu to zacalo papat na pat tisic km pol litra oleja, takze tam smerovala moja otazka.
Inak, mam fabiu 1,4 16V 74kw, neupravovanu, najazdene necelych 60 000 km a ta si veselo cucka, uz 2 litre za poslednu vymenu oleja, bol som s tym v servise a tam mi znamy automechanik povedal, ze tieto stokonovky su nevydarene-je to pri nich uplne normalne ze si cucnu. -
« ChipTuning??????????????????????????????…
ChipTuning?? Nikdy!! Ve fabrice na tom motoru dělalo hodně inženýru a ví jak to udělat určitě si jsou vědomi toho že by se z toho dalo vymáčknout víc ale určitě ví proč to naladily tak jak to naladily... Takže nedoporučuju už kvůli životnosti motoru... 8) -
"-- skrytý --" 09.10.06 16:19
« Re:
Základním problémem chiptuningu pro samotný motor je především výrazný nárůst otáček turba (běžně o třetinu, tj. z nějakých 200 na 300 tis. ot/min) a zvýšené tepelné namáhání motoru, včetně s tím souvisejících nároků na "zacházení" (dochlazovat!), mazání (lepší olej, ale to tu už bylo řečeno) a chlazení (hlídat teplotu).
Pokud jde o spojku a převodovku a hnací hřídele, resp. systém pohonu, tak to je otázka primárně konstrukčního dimenzování, s nímž lze málo co dělat, hlavně co se týče oné převodovky a systému pohonu.
A nakonec jízdní vlastnosti: tady bych to viděl spíše jako otázku svědomí toho, kdo výrazně upraví motor (zvýší jeho výkon) bez odpovídajících úprav podvozku, tedy pokud zrovna netunil původně silně podmotorovaný typ vozu, jenž byl stavěn na nějaký úplně jiný motor. -
"-- skrytý --" 09.10.06 12:12
« Re:
huml76: čistě teoreticky mě napadá, že by mohlo ještě dojít ke zvýšení teplot spalování a tím třeba prasknutí těsnění pod hlavou nebo hlavy. Což by třeba u superprasáckýho čiptuningu (např. trvale chudá směs u benzinu) mohlo být. I když většina prasat dělá opak - tzn. zkreslená lambda, teplota a tlak vzduchu směrem do obohacení směsi. Ale to asi neměl tazatel na mysli... -
« Re: Chiptuning Fabie RS
taky bych doporučil firmu Cimbu. Slyšel jsem na ní už hodně pozitivních ohlasů. Jinak vlastním taky Fabii RS, načipovanou na 170 koní a nemůžu si jí vynachválit. Jediný co mě vadí je ten traktorovej zvuk jinak samá pozitiva. Jezdím zhruba za 6 litrů a nejedno BMW si dám k snídani. Jinak to auto jsem koupil před půl rokem a v tu dobu bylo rok a půl staré a čipované už bylo. -
« Chiptuning Fabie RS
Zdravím všechny milovníky všeho, co má 4 kola.
Obracím se na vás s dotazem, zda nemáte někdo zkušenosti s chipováním Fabie RS. Rád bych autu nechal zvýšit výkon na 150-160 koní... Zajímala by mě orientační cena a odkaz na specializovanou firmu by byl jen plus. Díky, ať vám to jezdí...
Emisí bych se nebál,chiptuning v podstatě provozujou i fabriky,viz právě různý výkonový varianty identickejch TDI-ček u VW