FORD MONDEO COMBI 2.0 TDCI vs SKODA OCTAVIA KOMBI 1.9 TDI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
- FORD MONDEO COMBI 2.0 TDCI vs SKODA OCTAVIA KOMBI 1.9 TDI 01.10.2006 20:01
- Bez nadpisu 01.10.2006 21:22
- Octavia 1.9TDi x Mondeo 01.10.2006 21:27
- Bez nadpisu 01.10.2006 22:15
- TDCi 01.10.2006 23:00
- Bez nadpisu 02.10.2006 12:03
- Bez nadpisu 02.10.2006 18:26
- Bez nadpisu 03.10.2006 10:49
- TDCi 03.10.2006 11:11
- Bez nadpisu 03.10.2006 11:43 zmulin
- Bez nadpisu 03.10.2006 12:14 pavelll1
- Bez nadpisu 03.10.2006 14:30
- Bez nadpisu 03.10.2006 15:16
- Rozdeleni do trid 03.10.2006 15:32
- Hazeni do jednoho pytle 03.10.2006 16:13
- Bez nadpisu 04.10.2006 10:01
- Bez nadpisu 04.10.2006 13:37
- Bez nadpisu 05.10.2006 10:36
- Bez nadpisu 05.10.2006 13:01
- Bez nadpisu 05.10.2006 13:50
- Bez nadpisu 05.10.2006 14:12
- Bez nadpisu 05.10.2006 14:34
-
FORD MONDEO COMBI 2.0 TDCI vs SKODA OCTAVIA KOMBI 1.9 TDI
Nazdar všichni, mám dotaz chci kupovat auto do 250 000.- rozhoduji se mezi OCTAVIA KOMBI 1.9TDI a FORD MONDEO COMBI 2.0 TDCI jde mi hlavně o servis co se týče poruchovosti kolik co stoji a s čím mám případně počítat, díky za názory...... -
Octavia 1.9TDi x Mondeo
Zdravím ! Nevím jestli jsem tak úplně ten pravej, ale dosud jsem měl Octavii combi (1.9 TDi, 66 kW - asi s chipem, jezdila líp než 81 kW, r.v. 2001), najeto 105.000 km, byl jsem druhej majitel a najel přes 20 t. km., ale měl jsem i služ. Oktávku a s tou jsem najel ještě víc. Pak jsem se stal hrdým otcem dvojčátek, nyní 5ti měsíčních a ještě před tím koupil Mondeo combi 2.0 TDCi (96kW, r.v. 2004). Je to ale mimo fin. limit (asi o 150 t.kč), mám to totiž v kuži s barevnou navigací, nezávislým topením, a spoustou výbavy, která v Oktávce není ani za "vlastní ledvinu", ani za peníze. Teď to nejdůležitější : koupil jsem to proto, že je to daleko bezpečnější auto než Oktávka I (ale i II) - kvůli dětem :P >:D . Je otázkou jestli jít do dýzlu, jezdil jsem také ve služebním Mondeu 1.8 16V benzín a jezdilo to velmi slušně a hlavně : nepotřebovalo to žádný servis a nekrade se to !!! Jinak : servis na Mondeo je levný (srovnatelný s Oktávkou), jízda o třídu jinde (rozvor : 2,75 m !!! - pro zaryté škodovkáře), kufr srovnatelný. Je otázkou jestli v daném finančním limitu nejít do 1.8 (92 kW) nebo 2.0 benzínu bez starostí s dýzlem (záleží na nájezdu km). Já jsem vzal dýzl, protože je už novější a doufám, že problémy TDCi mě už nepotkají.... Jízdní vlastnosti a sama jízda je o několik tříd jinde než s Oktávkou - stačí si to projet v pár zatáčkách :-! ... asi tak. -
TDCi
Slyšel jsem, že je velmi citlivé na kvalitu nafty. Chtělo by to tankovat u Shell. Odnese to čerpadlo a vstřikovací trysky. Kdybych auto do 250tis. kombi tak bych si vzal Octavii Combi 1.6/74(75)kW. Pojede to do 8l na 100km a přužnost to bude mít taky solidní. Když už naftu, tak 81kW verzi, ale chtělo by to znalce co pozná jestli turbo a vstřikov. systém není načatý na rozbití. Vzal bych střední výbavu tak od r.2003. Jestli na Mondeo budou ceny náhr. dílů srovnatelný - no to nevím, to by ho měl asi každý. Těch škodovek je víc a sehnat třeba volant s funkčním airbagem na Mondeo? Toť můj názor.-
-
"-- skrytý --" 02.10.2006 08:11
« Re: Re: TDCi
Za ty peníze bych vzal určitě Mondeo. Většinou lepší výbava, víc místa, cena servisu i náhradních dílů je určitě srovnatelná se Škodou. Osobně bych vzal benzín 1,8 nebo 2,0 a TDCI možná až od r.2003-4. U Škodovky bych vzal 1,9TDI 66kW a případně čip.
-
-
-
"-- skrytý --" 02.10.2006 12:03
Bez nadpisu
No v Německu jsou 85 kW-atová Mondea r.v. 2004 od těch 250.000,-!!96 kW tak o 30.000,- kč více. Sehnat náhradní díly na Mondeo není vůbec žádný problém. Mondeo je velmi rozšířené auto. Nafták bych určitě vzal až od toho roku 2003 +, sice většina aut která jsou na prodej, už jsou po opravě nebo byly v pohodě od prvopočátku, ale stejně je to velká sázka do loterie. U Octavie je velmi důležité znát původ auta, protože se moooc kradou. -
Bez nadpisu
Ve skutecnosti je ohledne dostupnosti nahradnich dilu Mondeo vyhodnejsi nez Octavia, protoze svet jaksi neni jen ta nase kotlinka a ten parchant Ford prodava tech aut radove vice nez nase "giganticka" Skodovka. >:D
Jinak vyhodou Mondea je, ze ma opravdu kvalitni a neznicitelne benziny coz se o Octaviich zrovna rici neda.-
"-- skrytý --" 03.10.2006 10:14
« Re:
to Dusan: Octavia zase měla zase méně poruchové naftové motory. A motor 1,6MPI je taky naprosto v pořádku. Takže u Octavie se dá taky vybrat. Tady bych výhodu Mondea asi nehledal.
Ta je spíš v tom, že je mnohem prostornější a se srovnatelnou výbavou za stejnou, ne-li lepší, cenu než Octavia. A ceny náhradních dílu taky nejsou tak dramatické a dají se sehnat opravdu všude.
-
"-- skrytý --" 03.10.2006 11:11
TDCi
Zdravím, jestli se jedná o mondeo 2000-02 tak si s tím TDCi nejsem úplně jistý protože ještě v roce 2001 se běžně do mondeí dávaly motory TDDi (cca 85 kW)!!! Jinak co se týče poruchovosti TDDi je náchylné na turba, ale jasou to standartní garetty a s trochou snahy se dají sehnat nové tak za 12 - 15 tis. Kč. Co se týče TDCi jsou to super motory jen jsou náchylné na kvalitu nafty, takže se vyhnout tankování někde v JZD atd...protože sice ušetříte 1 Kč na litru ale vstřiky a čerpadlo je opravdu poněkud dražší... Jinak bych ale určitě volil mondeo, protože co se komfortu a hlavně s procentem ukradených vozů s Octavií nesrovnatelné... -
Bez nadpisu
pavelll tak mi povedz v com je Mondeo v porovnani s O2
o triedu nizsie? konkretne fakty, to som teda zvedavy...
No na jednu vec som prisiel Mondeo je fakt v porovnani s O2
o triedu vyzsie s cenou.
Musim priznat, ze som priaznivcom Skoda, ale ak mi povies
v com je lepsie tak to uznam zas netvrdim, ze skoda je naj.
auto na svete. A frazy typu "Jednoznacne Mondeo O1 a O2
je o tridu nize".Tak s toho fakt vyplyva, preco je lepsie.
A na to, ze sa viac kradnu poviem len tolko, keby bolo v CZ
alebo v SK 300 000 aut Ford Mondeo tak by sa kradli tolko
ako Oktavie. Na druhej strane asi su to fakt dobre auta (Oktavie)
no kto by kradol zle auto nie?hm ale nie to uz je zart :D-
"-- skrytý --" 03.10.2006 14:44
« Re:
I když osobně mám taky OII, tak PavelIII to asi nemyslel ve zlém.
Mondeo je střední třída, OII je nižší střední. Mondeo má větší rozvor a je o trochu delší. Proto si i já myslím, že je výhodnější koupit ojeté Mondeo než ojetou OI, za vyšší nebo i stejnou cenu.
-
-
Bez nadpisu
CreedSVK:
Ford Mondeo V
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry:
a) délka (mm): 4731
b) šířka (mm): 1812
c) výška (mm): 1429
d) rozvor (mm): 2754
e) rozchod vpředu (mm): 1522
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Škoda Octavia II
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry:
a) délka (mm): 4572
b) šířka (mm): 1769
c) výška (mm): 1468
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1539
f) rozchod vzadu (mm): 1528
Stačí takto? Nebo chceš ještě porovnání vnitřních rozměrů?
Ty máš snad i povlečení škoda ne? >:D
Porovnávej cenu Octavie s Focusem, ne s Mondeem.
To je jako porovnavat cenu Octavie a Pasata.
Pokud vím, tak Octavie má podvozek z Golfa a odtud to je.
Octavia - nižší střední třída.
Mondeo - střední třída.
Focus a Golf - nižší střední třída. -
"-- skrytý --" 03.10.2006 15:32
Rozdeleni do trid
Hi,
to dali007: Myslim, ze ses dostal do pozice Dona Quijota. Skodovka a jeji priznivci usilovne a sverepe posouvaji Fabii, Octavii a Superba o tridu vys. Auta stale rostou skoro ve vsech rozmerech, ale kdo ma rozum a zacne podvozkem, tak preci nehodi podvozek Golfa do stejne kategorie jako Passat, atp.
Me se jeden prodejce Skoda taky snazil vysvetlit, ze Fabie je stejna trida jako Focus (ktereho jsem mel drive). Ony ty rozdily mezi tridami jsou totiz male a nejednoznacne. A pokud je to auto ve sve tride nejdelsi, tak je logicke, ze s nejkratsim autem o tridu vys je si hodne blizke.
Kdyz budu chtit najit duvody pro zarazeni Octavie do stredni, tak jich najdu hodne, pokud ne, najdu i hodne protiargmentu....(napr. malo aut ve stredni zacina 1.4 motorem....). Ale nechci s tebou roztacet ten vetrny mlyn... At si mysli svoje. Je pravdou, ze kdyz vedle sebe stoji na parkovisti, zas tak rozdilna nejsou. Je to o egu, jesitnosti, rozumu a dalsich vecech....
Mam mondeo a necpu se o tridu vys. Ten povyk skodovkaru je mozna o traumatu z auta, ktere vypada jako stredni, ale neni stredni. Oni to vedi, citi, ale nechteji si priznat, ze za ty prachy maji "jen" nizsi stredni....-
"-- skrytý --" 03.10.2006 15:50
« Re: Rozdeleni do trid
to Maverick: Neházej všechny škodovkáře do jednoho pytle. Mám škodovku, rozhodně z toho nemám trauma a vím, že je to nižší střední třída.
Taky tady nikdo netvrdí, že sis koupil velké Mondeo aby sis kompenzoval něco jiného. Ješitové se najdou mezi majiteli jiných značek.
-
-
"-- skrytý --" 03.10.2006 16:13
Hazeni do jednoho pytle
Hi,
to martinV: promin. V kazde mnozine jsou vyjimky, o nich (tobe) jsem nepsal, jen o tech "zlych":-)
BTW: Nez jsem koupil mondeo, mel jsem misto nej vyhlidlou OII kombi, s DSG, elegance vybava, barva bezova sahara. Pak jsem se svezl s 2.2TDCi a smiril se i s MT.
A kompenzace nedostatku? Asi no, mam jen 176 cm, tak mi mondeo doda neco odvahy:-)-
zmulin 03.10.2006 16:41
« Re: Hazeni do jednoho pytle
Přiznám se že i já mám sklony házet všechny do jednoho pytle a je mi jasný,že u "Oktávkářů" za to můžou ty blbci co si myslej že na rozdíl od jejich minulýho Favorita je to už skoro závoďák a když to zaparkujou a jdou do knajpy tak vyprávěj jak to jezdí za 3 litry :roll:
Jinak z technologickýho hlediska bych klidně O II se staršim Mondeem srovnával.
-
-
Bez nadpisu
dali007:
Tie rozmery si napisal pekne, ale myslim si, ze nie vzdy
ide o rozmery, jasne ze Mondeo je vecsie ale zas v OII je
viac miesta pre vodica.
Ty máš snad i povlečení škoda ne? no bohuzial nemam, ale
mozno by som si ho kupil >:D
Aby sme to vratili na pravu mieru, momentalne skodu,
nevlastnim mal som kopu aut a momentalne sa chystam do
skody >:D (niesom nejaky zarity fanatik vozov skoda).
to all:
To, ze pavelll napisal, ze OII je o triedu nizsie s Mondeom som
pochopil co sa tyka spracovania, vybavy,motoroch a tak.
O triedach som vobec nechcel hovorit ci je to nizsia, vysia,
stredna.Len som udal udaj co sa tyka novych aut, ze Mondeo
je drahsie ako OII.
maverick:
Ide tu o peniaze proste mondeo je drahsie ako OII
tak neviem preco to stale porovnavat.Mozno je lepsie, neviem
ja som v tom aute nesiel, tak isto netvrdim, ze je zle.
Kazdemu vyhovuje ine auto, kazdy ma rad iny luxus, niekto
ma rad sedacky s Golfu GTi niekto z A6 a tak, niekomu sa nepaci
interier Hondy niekomu ano.
martinV:
plny suhlas !!!
zmulin:
to som mal presne namysli z technologickýho hlediska bych
klidně O II se staršim Mondeem srovnával.
Nechcel som hovorit o triedach, asi moja chyba zle som to
pochopil no aspon sa to vydiskutovalo a som zas o nieco mudrejsi.-
Jozef0351 04.10.2006 11:16
« Re:
jasne ze Mondeo je vecsie ale zas v OII je
viac miesta pre vodica.
Tak to hádam iba ak je ten vodič v kufri. >:D >:D >:D Čo sa týka veľkosti tak limitujúcim faktorom je podvozok a nie nafúknuté plechy. A v tom Oktávia ďaleko zaostáva aj za nižšou strednou triedou. Je porovnaťeľný s Cliom ktoré nie je ani nižšia stredná trieda. čo sa ale Škodovke musí uznať je že v nižšej strednej triede má asi najbohatšiu voliteľnú výbavu a dizajnom interiéru tiež patrí k tomu lepšiemu v triede. Uznanie si zaslúžia aj dizajnéri lebo na pohľad naozaj vyzerá ako väčšie auto. A najviac si zaslúži pochvalu marketing lebo dokáže veľa ľudí presvedčiť že si kupujú auto strednej triedy. Tento "problém" je ale len v "Československu" kde to bude vždy najpredávanejšia značka. V Taliansku je to istotne Fiat, v Španielsku Seat, vo Francúzsku PSA a R atď. Problém Škodovky je asi samotný VW že nemôže spraviť plnohodnotné auto strednej triedy. Je možné že to by asi naozaj moc konkurovala Passatu. A preto sa snaží u nás marketingovo tlačiť Oktáviu tam kam nepatrí.V Nemecku nikto nebude zákazníka presviedčať že O je väčšie auto ako Golf alebo Jetta.
Čo sa týka ceny tak to nie je tiež také jednoznačné. Moje Mondeo stálo 730 tis. 1,8 125 PS, automatická klíma, elektrika okná + zrkadlá, vyhrievané sedadlá, tempomat, rádio s cd s ovl. na volante, ESP, predné, bočné + hlavové airbagy vpredu aj vzadu, metalíza atď všetky bežné veci. Skúste mi ponúknuť lacnejšiu porovnateľnú alternatívu od Škodovky. Samozrejme to je akciový model ale Škodovku ani v akcii za porovnateľnú cenu nekúpite nie to ešte podstatne lacnejšie.Oktávia je skoro najdrahšie auto nižšej strednej triedy.
Octavia zase měla zase méně poruchové naftové motory
Neviem ako si na to prišiel. Nepoznám nikoho kto by pri TDI nemal problém s váhou vzduchu a väčšina Oktávii čo poznám má problémy aj so samotným turbom. To je ale asi problém turbodiesla (nie TDI) ako takého. Tam sú si všetky diesle viacmenej rovné.
A čo sa týka otázky, tak jednoznačne by som volil Mondeo. Podstatne väčšie, ako ojazdené podstatne lacnejšie, môj subjektívny názor je že aj bezpečnejšie a pohodlnejšie a neporovnateľne menej sa u nás kradne.-
"-- skrytý --" 04.10.2006 11:39
« Re: Re:
to Josef: Srovnávat prostor pro řidiče OII a Clia je už taky trochu moc. V Cliu jsem jel a vím o čem mluvím.
Golf je menší auto než OII.
OI s 1,9TDI 66 kW nemá problémy s turbem. Váha vzduchu je v porovnání se vstřiky a čerpadlem u Mondea zanedbatelná položka - proto jsem napsal méně poruchové - ne naprosto bezporuchové.
OII s porovnatelnou výbavou , motorem 1,6MPI (bez ESP, hlav.airbagů a vykř.sedaček) mě stála 510 tis.. Nemluvě o tom, že když třeba za 4 roky budu prodávat OII tak jí prodám skoro za stejnou cenu jako ty Mondeo.
To, že se Fordy skoro nekradou vykládej mému kolegovi, kterému ukradli Focuse. Určitě to rád uslyší.-
Jozef0351 04.10.2006 13:03
« Re: Re: Re:
martinV: Neporovnával som priestor pre vodiča s Cliom ale s Mondeom. V Mondeu je podstatne viac miesta ako v Oktávii. Len som napísal že nové Clio má porovnateľńe veľký podvozok s novou Oktáviou. Golf je menší ako Oktávia, ale len o kufor. Podvozok a vnútorný priestor je ten istý. Sú to autá postavené na rovnakom základe s množstvom spoločných dielov. Neviem ako je to so 66 kw motorom ale silnejšie verzie majú časté problémi s turbom. Ale celkovo asi všetky diesle majú svoje problémy.
S tou cenou si len potvrdil čo som napísal. 510 tis. Kč je 680 tis. Sk. Keď si dopočítaš chýbajúcu výbavu tak sa dostaneš cca. na porovnateľnú cenu. Navyše tá 1,6 MPI je dosť zastaralý motor a s 1,8 v Mondeu ťažko porovnateľný.Netvrdím že do Oktávie nestačí a keby som si mal kúpiť Oktáviu tak by som nad tým motorom rozmýšľal ako nad dostačujúcou ekonomckou alternatívou. Na Slovesku stojí Oktávia v porovnateľnej výbave 750 tis. Sk 1,6 MPI a 800 tis. Sk 1,6 FSI.
S ďalším predajom nemáš pravdu. Oktáviu aj v slabšej výbave u nás predáš asi drahšie ako Mondeo. To je jedna z mála nesporných výhod Škodoviek.
Čo sa týka krádeží, tak aspoň u nás sú smradi schopní ukradnúť čokoľvek. Kamarátovi ukradli nedávno 6 ročnú Alhambru. Berú to údajne hlavne na súčiastky. Ale predsa len Škodovka aj percentuálne k množstvu koľko ich u nás jazdí bezkonkurenčne oproti iným značkám v počte krádeži vedie.-
"-- skrytý --" 04.10.2006 14:23
« Re: Re: Re: Re:
to Josef : S tím Cliem jsem Ti tedy špatně rozuměl. Ale i tak je v OII mnohem více místa i přes podobný rozvor.
Samozřejmě vím že Golf má stejný podvozek aspoustu dílů,nejsem trotl. Jo jinak v Golfu je víc místa pro nohy řidiče protože nemá tak širokou konzoli. Jenom to byla narážka jak jsi psal, že OII není větší než Golf.. Prostě je a s tím nic neuděláme i když jenom na délku(o kufr).
S tou cenou jsem zapoměl na SK. Tak to máš výborný auto za super cenu.
Motor 1,6MPI je většinou naprosto bezproblémový. Asi právě proto , že už je tak starý a tím pádem asi i vychytaný.(Doufám >:D )
A pro OII a pro mě naprosto dostačující. Vzhledem k velikosti Mondea a OII bych řekl, že 1,8 resp.1,6 jsou co do výkonu na váhu srovnatelné.
S krádežemi máš pravdu, jen jsem chtěl napsat, že se krade i to co není Škodovka nebo VW .
-
-
-
-
« Re:
Najezdil jsem opravdu dost v Octávii Combi I, znám dobře Octávii II, a mám už druhé Mondeo Combi..... Všechna ta auta měla čtyři kola, volant, kufr , sedačky .............:-)) A přesto : když jsem uvažoval jít z Mondea na jiné, tak jsem si po prvním usednutí do nové Octávie II uvědomil, jak daleko to auto má do rozměrů Mondea. Říct, že má Octavia II víc místa pro řidiče může jen opravdový znalec :-)) a to nemluvím o celkovém pocitu z jízdy, stabilitě při vyšších a vysokých rychlostech a pod. Výbavou je asi Octávie lepší, i zpracování a design je možná lepší, ale pokud jde o cestování ( a to by u auta jít jaksi mělo ), pak je Mondeo nekompromisně pohodlnější. Na druhou stranu první bolesti aut s TDCi ( do r.v. 2003 ) , a to nejen se vstřikovači, by mě daly jasnou odpověď na uvedenou otázku : pokud bych chtěl "domů" ekonomicky jistější auto, pak bych volil Octávii. Pokud bych preferoval prostor a jízdní vlastnosti, pak je ten rozdíl třídy ve prospěch Mondea je obrovský................
-
-
Bez nadpisu
Tak je rozhodnuto na 99% beru mondeo combi tdci. prochazel jsem bazary jen tak okrajove zminim ford mondeo combi r.v. 2003 tdci 85kw nalitano 140 000 tazny klima vse v el. cena 240 000kc s porovnanim oktavie combi 1.9 tdi 81kw r.v. 2002 a stejna vybava cena 260 000 kc ale prostor 100% mondeo sedel sem ve predu a za mnou bylo misto pro 2 a pul metrovyho borca a kamos sedel na miste spolujezdce 190 cm a 100 kilo:) a pak si sedl dozadu a rikal ze super, a to si vpredu posunul sedacku hodne do zadu, jinak mam strach akorad z tech oprav ale na 99% vyhralo mondeo, a dik za nazory-
« Re:
Pokud jsi se nezmýlil, tak 85 kw motor není ten TDCi 96 Kw, o kterém se tady vedou ty nekonečné diskuze, POkud já vím, tak 85 KW motor nemá problémy............. A s tím místem je to opravdu jednoznačné, v Octávii jsem pořád posouval sedadla podle toho, kdo seděl vpředu nebo vzadu...........I když O II je na tom o něco lépe, tak kdo nezkusil, nepochopí :-)
-
-
Bez nadpisu
Dovoluji so připojit komentář k tomuto tématu. Před třemi měsíci jsem si pořídil mondeo 2002 TDCi 96kw. Jsem s tím maximálně spokojený. Doporučil bych nekupovat 85 ale silnější verzi. A pokud by bylo možnost koupit 6ti rychlostní tak hurá do ní - já to tak bohužel nudělal. Jinak ve srovníání s octávii I není moc o čem mluivit a co srovnávat. Prostor, výbava, komfort. Mondeo je po všech stránká lepší - snad až na o trochu vetší spotřebu. Já jezdím 6.5 a moje slečna jede pod 6 litrů/100. -
"-- skrytý --" 05.10.2006 13:01
Bez nadpisu
for masy: doufám, že ti autíčko bude dobře sloužit, ale tři měsíce je dost krátká doba na jakékoli hodnocení. Já bych rozhodně do 2002 TDCi nechodil. Není to 100% a může se to hodně prodražit. Každý má na to, ale jiný názor... Jinak 85kW-tová verze taky není špatná. To spíš 66kW-tová je nedostatečná. Ještě jsem prohlížel Autoscout24 a našel tam nádherné Mondeo r.v. 2003/7 po faceliftu 85kW - 133.000 natočeno, parkovací asistent, ESP, vyhřívání sedaček za nádhernou cenu 6.400 EUR. >:D >:D >:D -
Bez nadpisu
mal som 1,6MPI OI a teraz to iste OII. Rozdiel znacny. V prospech OII vo vsetkom: hlavne ovela vacsi priestor vzadu, lepsie spracovanie a hlavne ovela lepsia stabilita vo vacsich rychlostiach a mansia citlivost na bocny vietor. V tomto smere OI je hodne slaba. OII je u v urcitom smere zrovnatelna s Mondeom (kvalita podvozka, prakticka vyuzitelnost priestoru) OII nema zly podvozok, Mondeo je vsak pri minimalne rovnakej stabilite (ak nie vacsej) komfortnejsie. Proste podvozok Mondea je este o nieco lepsi ako ma OII. OI sa na Mondeo teda nijako nechyta. Preto pri zrovnani OI a Mondeo by pre mna na 100% vyslo lepsie Mondeo. Sam si to uz asi pochopil. Pochopim este uvahy ci si kupit OII alebo Mondeo, ale tu rec o tom neni. OII a OI su proste hodne ine auta (v prospech OII). -
"-- skrytý --" 05.10.2006 14:12
Bez nadpisu
for masy: do roku 2003 měli TDCi velké problémy s kvalitou nafty. Velmi důležité je tankovat kvalitní značkovou naftu. Odchází čerpadlo a vstřikovací soustava. Je toho tady napsáno hodně hl TDCi 2,2. Oprava i za 100.000,- kč-
« Re:
Jo o tom jsem dosti četl než jsem auto pořídil. Zatím jezdím jenom na Shell power diesel, tak by to snad mělo být v pohodě. Při výměně oleje přidávám ochranu právě pro problematické vstřiky. Uvidíme. Nemáš náhodou zkušenost s čipováním TDCi motorů?-
"-- skrytý --" 05.10.2006 14:32
« Re: Re:
Problém je spíš v tom, že u ojetiny si bohužel nemůžeš být nikdy jistý jak s tím jezdil předchozí majitel a co do toho tankoval. Tak asi proto si někdo rozmyslí zda koupit nebo nekoupit problémovější motor. Třebá já osobně bych ho taky raději nekoupil a šel by radši do benzínu. Sice nikde není dáno, že se nepokazí i ten benzín, ale asi je to méně pravděpodobné.
-
-