Octavia 1,8 Turbo na LPG ?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.11.06  21:01

    « Re:

    Co se týče 1,8T na LPG, už jsem na servise viděl pár aut s tímhle motorem, na opravu motoru. Když jsem se tomu podivoval, co že to a proč, motorář odvětil, že tenhle motor už je tak víc než dost tepelně zatížen, a to LPG tomu jen dodá, takže vyfouklé těsnění, nebo i prasklá hlava na tom není vůbc nic zvláštního. Toť k samotné 1,8T.
    A co se týče toho zmíněného Scorpia na LPG, svého času pamatuji na jiného renomovaného motoráře, který měl v inzerci " vykupuji hlavy Ford xy (označení motoru 2,9) " s obrovským dodatkem velkým písmem NEJETÉ NA PLYN. Vzhledem k tomu, jak dlouho se motorařině věnoval a jak, nemám sebemenší důvod nevěřit, že si to jen tak vycucal z prstu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.11.06  21:31

    « Bez nadpisu

    Vždycky jsem pobavenej, jaká vlna odporu se zvedne pokaždé, když se na jakémkoliv automobilovém fóru někdo ozve s tím, že chce překopat nějaké to lepší auto na LPG >:D Už jsem to psal na jednom serveru, tak se jen velmi krátce zopakuju: téměř 2 roky jsem působil v autobranži na severu Itálie a doslova jsem čuměl, co špičkových a drahých aut jezdí v Itálii na LPG...a nebyly to žádný starý střepy, byly to nejnovější Porsche Cayenne Turbo, nový čtyřlitrový Jaguáry, sedmičkový BMW, Mercedesy ML, luxusní Volva s SAABy, prostě hodně drahý káry. Technologie vstřikování LPG už je dnes tak vymakaná, že nelze mluvit o nějakém plynu do kamen a podobně. Italové, ať jsou jací jsou, to zatím mají zmáklý nejlíp, mají i speciální přípravky, který lijou do motoru při nové výměně oleje, je to taková zelená sračka, vypadá to jak starej komunistickej zelenej jar na nádobí a maže to excelentně motory, co baštěj LPG. Viděl jsem tak dokonce Opla Astru z roku 2002, motor 2,2 16V co měl namotaných poctivých cca 370.000 km na LPG - podotýkám, že to auto na LPG pořád spolehlivě jezdí a na provozní náklady se ani neptejte, Italové mají jeden z nejdražších benzínů v celé slavné EU. Celé je to o jedné jediné věci, a to o ekonomice a penězích. V Praze jezdí jedno Porsche Cayenne na LPG, majitel za klasickej benzín dá tuším při cestě Praha - Brno něco kolem 2.700 Kč, na LPG ho to prý stojí plus mínus polovinu, a s tím, jakej má ten jeho německej tank spotřebu, se mu to vrátí zpět během pár měsíců, viděl bych to tak do půl roku ;-) Změnil jsem na LPG názor, protože na něj jezdí třetina Itálie, v Holandsku je to ropa už půjde jen a jen nahoru...tak uvidíme. Teďka už Taliáni vymýšlejí systémy na CNG, až dojde LPG :-! Jsou to kluci šikovní >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.06  14:07

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    2 Howard: Špatnými zkušenostmi s nafťáky jsem myslel s ojetinami. Pokud máš funglovku, tak to by muselo být hodně špatný, kdy jsi nebyl spokojen.
    2 nosal: Nemám Oktávku, tak ti neodpovím. Ale já kryt na Feldě 1,6 mám. Vstřiky se vešli v pohodě pod něj. Můžu se ti mrknou u kamaráda co má Oktávku krátkou 1,8T r.v. 2001 nebo 2002 (teď nevím přesně), ale má tam Landi Renzo za 45 tis. (už pár let).
    Dnes jsem byl ráno doštelovat plyn. To pípání při přepínání na plyn (automaticky se to nepřeplo, až pak po ručním) bylo způsobeno jednak tou nastavenou teplotou, ale pak i prodlevou. Teď mi to na zimu nastavili z 20s na minutu. A schválně jsem to stopoval a po minutě to přepne (teď už bez pípání) na plyn.
    Jak jsi psal o tom vstřiku kapalného plynu, tak mě bylo na dílně řečeno, že toto Tartarini nedodává, jedině u CNG. Vstřikování kapalného plynu dělá Vialle, Landi Renzo a vesměs jen Holanďani. Je to o dost dražší a poznáš to podle toho, že mají čerpadla na nádrži a nemají klasický reduktor, ale tzv. "ježka" (snad jsem si to dobře zapamatoval).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.11.06  12:08

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Nafťáky neznám až na Feldu 1,9D, ale to takovej lenochod.
    Jinak ještě k plynu. Když mi tam ten plyn namontovali, tak už se na motor nedal připevnit ten plastovej kryt na kterým je napsaný 20V TURBO - máš to taky tak? A co rezervní kolo, vozíš? A ještě jeden dotaz - nesouvisí to s plynem - máš dole pod motorem nějaký ochranný kryt - myslím tím ten velký kus plastu (nebo plechu) a ne ten kousek plastu ve předu co tam mám já.
  • « 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 14.11.06  16:04

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    @residents: Sice je to trochu offtopic, ale proc naftaka nikdy vice??? To ja pul roku mam sveho prvniho naftaka a jsem spokojeny (jako jsem ostatne byl i s predeslymi benziny ;)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.11.06  16:00

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    Mě to právě zaskočilo, protože když jsem jezdil v létě, tak to během chvilky od rozjetí přeplo na plyn a ani jsem o tom nevěděl - jen problikly všechny zelené ledky s červenou a změnili se na zelené. Pískání bylo až když došel plyn. Jak se ochladilo tak mě šokovalo pískání po ujetí cca 200 km a teď s dalším ochlazování i dřív. Přitom při dočerpání jsem bral ještě skoro půlku nádrže. Po nastavení tlaku reduktoru a teploty to je dobrý. Podotýkám, že dřív jsem LPG nikdy neměl a valil nafťáka (nikdy více).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.11.06  13:43

    « Re: Re: Re: Re:

    Asi tak nějak to bude. Mě se to přepne do benzínu a píská, když mám nálo plynu (svítí červená) a na dálnici to "vosolím". Jinak bez závad.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.11.06  12:47

    « Re: Re: Re:

    Tak to mám taky sekvenční Tartarini Etagas, jen jsem myslel, že to vždy jede na plynou fázi. :*) Teprve poslední týdny s ochlazení jsem začal nad tím přemýšlet. Jak se ochladilo, tak mě to po po pár stech metrech začne přepínat na plyn, ale začne to i pískat, že došel plyn. Několikrát to ručně přepnu a pak naskočí. V servise mě bylo řečeno, že to může být právě tím, že se tlak v nádrži vyhodnotí jako nedostatečný - kapalná fáze a vyhodnotí to jako, že došel. Tak mi změnili nastavení jednotky z 20C na 50C na zimní provoz. Uvidím, jestli se to změní.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.11.06  12:15

    « Re: Re:

    Výrobce je Tartarini, jsou tam 4 vstřiky hned vedle benzínových. Plynové vstřiky jsou řízeny a časovány přesně podle benzínových, takže při přechodu na benzín je připojují benzínové vstřiky jeden po druhém (sekvenčně), takže to nezacuká. Jinak prý budou dodávat software, který při prudké akceleraci přepne do benzínu (po dobu akcelerace) a potom to samo vrátí na plyn. A to už potom musí být pěknej mazec.
    Co se týče startů - startuješ vždy na benzín a po zahřátí motoru na 40 stupňů to samo přepne na plyn. Když je motor teplý, stejně startuješ na benzín a po 30 sekundách to máš v plynu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.11.06  10:58

    « Re:

    2 michalro: ...vstřikování kapalného LPG
    To mě zaujalo. Zatím vím jen o vstřikování plynné fáze plynu, což je poznat teď jak se ochladilo, že to déle trvá než to přepne. Pokud by to vstřikovalo kapalný LPG, tak to pak musí mít minimální prodlevu po startu.Teda nepočítám zahřátí reduktoru.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.11.06  08:49

    « Bez nadpisu

    Mám Octávku 1,8 T 4x4 na LPG r.v. 2003 combi. Samozřejmě sekvenční vstřikování plynu. Cena přestavby byla 35 tis. Vzhledem k tomu, že s tím neplánuji závodit, ale dojíždět každý den do práce, tak se to vyplatí. Spotřebu mám 9,5 litru plynu, když to přepočítám na benzín /28 Kč a plynu/13,50 Kč - tak to vychází na spotřebu 4,5 litru benzínu na 100 km. A teď mi řekněte, kdo jezdí z autem, které má výkon 110 kW za 4,5 litrů benzínu. Co se týče výkonu (spíš krouťáku), je to troch kafíčkovější, ale zatlačí slušně. Výhoda sekvence je v tom, že z plynu na benzín přejdete plynuje (sekvenčně) bez zacukání, pouze stisknutím tlačítka a pak tam máte to původní letadlo. Takže pokud se při jízdě rozhodnete, že budete závodit, tak můžete.
    Co vy na to?
  • « 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 06.10.06  15:25

    « Re: Re:

    Howard: Me vubec nevadi kdyz si nekdo prestavi auto na plyn. Akorat nemam rad kdyz se ten plyn cpe do aut kterych po republice jezdi uz jen par a daji se povazovat za sberatelske kousky. takovehle auta by se meli udrzovat v originalnim stavu, garazovat je a davat jim maximalni peci.
    Ja zatim vlastnil same benzinove auta. Jezdil jsem hodne i v dieslech ale auto s plynem jsem jeste neridil a tak to nemuzu posuzovat. Nebo teda nechci nadavat na neco o cem toho moc nevim a vcem jsem zatim nejel.
    Ale pri predstave ze bych svoji kosinu prestavel na plyn protoze bych nechtel platit 30litru benzinu kazdech 100km to me jímá hruza. Pokud je pravda jak psal michalro ze s tim kapalnym plynem to dokonce zvysuje vykon. tak to je dalsi argument ve prospech plynu o kterym jsem nevedel.
  • « 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 06.10.06  14:53

    « Re:

    a povez mi jak to mas s vykonem a kroutakem oproti benzinovejm 1.8T?
    nebo spis jake to bylo kdyz sis ho vyzved po splynovani? Jak to jelo oproti standartu?
  • « 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 06.10.06  11:46

    « Re:

    @kostey: Nejak te nechapu (stejne jako 7 tvych pratel ;)
    Lepsi by bylo, kdybys napsal, co presne ti na plynu vadi (ja nemit ropaka, mozna bych o nem taky uvazoval - ekologie a ekonomie)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.10.06  12:19

    « Bez nadpisu

    Máš pravdu. Já si tam dal ten plyn proto, že jsem měl zbytečných 43.000,-. A to že teď jezdím za polovinu mně vůbec nezajímá >:D
  • 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 04.10.06  23:05

    « Bez nadpisu

    sice to je trochu off topic ale ja ten plyn rad nemam. Chapu kdyz si ho da nekdo do feliny. proste potrebuje snizit naklady na dopravu z mista A do mista B. Ale davat to do turbo motoru?
    Na jednom nasem klubovym srazu, kterej jsme meli spolecne se Scorpio klubem se nahodne v kempu ukazal chlapek se scorpiem 2.9 Cosworth. Dali jsme se snim do reci, rikali jsme mu ze tam prave mame sraz... Pak jsme se zacali bavit o jeho aute a jen co otevrel kapotu tak rekl ze to nechal prestavet na plyn. To bych vam pral videt co se pak stalo. Jen co rekl slovo plyn tak se vsichni (asi 8lidi) bez jakykoliv domluvy otocili a naraz zmizeli pryc.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.10.06  12:26

    « Bez nadpisu

    Já mám 1.8T na LPG. Jezdím na to 1.5 roku a v pohodě. Mám v tom níže jmenovaný systém vstřikování. Teď už se dělá i vstřikování kapalného LPG, tento typ dokonce o něco zvětšuje výkon motoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.09.06  23:03

    « Re: Re: Octavia 1,8 Turbo na LPG ?

    Ty seš ale trouba. Na plyn jsem viděl daleko lepší auta než Oktávku. Jinak zrovna tuto Oktávku 1,8 T má kamarád s plynem. Najeto přes 70 tis. a max. spokojenost. Zařízení Landi Renzo Omegas (sekvenční - jak jinak, že), což je to nejlepší co v plynu je.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.09.06  20:13

    « Re: Octavia 1,8 Turbo na LPG ?

    NO myslim že si nekupuju auto co ma 110kW abych to sprasil na LPG...touj nazor---> plyn patří do sporáku :-)
  • 00 Reagovat !

    foto pepor01

    pepor01 24.09.06  19:59

    « Octavia 1,8 Turbo na LPG ?

    Cawte chcem sa spytat, ci sa to da, a ci s tym ma niekto skusenosti? Ako reaguje turbo na plyn?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…