Octavia 1,8 Turbo na LPG ?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 18.06.07 22:00
« 1,8T na LPG?
Já vím že Octavia 1,8 T je pružný auto, ale ještě jsem tady neviděl názor, kterej by poukazoval na pohodu když je to na LPG. Taky sem slyšel názor, že s LPG jsou v motoru ještě o něco vetší provozní teploty a motor to poškozuje.. A takový ty názory jako slyšel jsem a někdo říkal, prostě musí přece někdo existovat kdo podá stručný ale jasný názor ne? ;-\ -
"-- skrytý --" 29.12.06 23:54
« Re:
Já bych to neviděl tak černě. Slyšel jsem, že na tom motoru měl borec natočený 480 tis km a dřel to 200 km/h (potom se mu to teprve podělalo). Ale pokud ti to nežere olej, tak to turbo bude asi OK. Moje spotřeba na benzín byla tak 9,2L a na plyn asi 11L teď v zimě, jinak kolem 9,5L. Tak pevně věřím, že ještě nějakej ten kilometřík s těma našema koníkama ujedeme.
Jinak všem přeji do novýho roku vše nej... -
« Bez nadpisu
ja mam r. 1999, a s tymi kilometrami mas asi pravdu, kupoval som ho r. 2002 s udajom 80 tis. (poctivo najazdenych, dvakrat alebo trikrat)
takze asi z toho tie moje problemy
olej uz nezerie a tah ma poriadny ako vzdy
cakam kedy mi odide turbo, vtedy auto polejem benzinom a zapalim...
inac mam dlhodobo 8.1 L 90 % mesto(kosice), palubny pocitac dokonca trochu prehana, tankujem vzdy doplna -
"-- skrytý --" 26.12.06 23:10
« Re:
A po té výměně kroužků to olej už nežere?
Já jsem se na to ptal v servise a ti mi řekli, že je to normální (mám motor ARX), že u těchto motorů jsou povoleny i dlouhé intervaly výměny, takže je ten motor udělanej nějak volněji??? A kde to může žrát olej, tak je maximálně přes turbo. Já dělám výměny po 15 tis a leju tam 5W40.
Podle toho co píšeš (ty opravy spojky...) jsi buď narazil na kousek, který nemá 130 tis. km ale tak 330 tis. a nebo jsi měl holt smůlu a nebo stím někdo závodil. A který ročník auta máš? Já mám 2003. -
« Bez nadpisu
zralo asi liter na 5 tis. km,
narocne na udrzbu je v tom zmysle, ze som mal uz dvakrat menenu spojku, raz starter, a neskutocne vela inych nie prilis lacnych drobnosti
a viem ze sa to netyka tohto motora, ale vseobecne octavky maju napravy z blata, takze vymeny tlmicov, ulozenia, capov, brzd. kotucov to je nekonecny pribeh
a neviem sa toho auta zbavit
nekupite niekto? :D -
« Bez nadpisu
uplne normalne, ja nemam lpg ale pri 130 tis. km som musel menit piestne kruzky a neviem ake este veci lebo to uz tiez zralo olej, oprava stala asi 20 tis. !!! aj s kamaratskymi zlavami, ale auto potom islo ako nove
davaj si pozor, ten motor je prilis narocny na udrzbu... -
"-- skrytý --" 22.12.06 00:09
« Bez nadpisu
Hele lidi, přišel jsem na to, že mi moje Octavka 20V TURBO s plynem žere si 1/2 litru oleje na 5 tis km (má najeto celkem 120 tis km). Máte někdo podobné zkušenosti? Minulého majitele se mi nepodařilo vypátrat (LEASE PLAN), takže neznám historii. -
"-- skrytý --" 20.11.06 06:58
« Re: Re: Re: Re:
No nevím, chlapi, já bych to tam nelil. I když je pravda. že kdysi jsem podobný stačky lil do stařičké Škůdky 100 a ono to zabralo - jela o 20 rychleji >:D . Taky jsem do ní lil skoro stejně oleje jak benzínu a po aplikaci té chemie se to zlepšilo (dočasně). Od té doby co jezdím plyňáky jsem takové potřeby neměl. -
"-- skrytý --" 19.11.06 14:25
« Re: Re:
Nevím přesně, co to je, ale vyrábí to firma Bishops Original z Kanady a mají to patentovaný, přišli před lety na nějakou zvláští technologii, která dokáže ošetřit i motory, sedla a písty u motorů na LPG, no a mají i to (asi) aditivum do oleje u motorů na LPG. Kdyžtak koukni na www.bishopsoriginal.cz a zavolej si tam, třeba ti přesně řeknou, o co jde. Já si to od této firmy kupuju přímo v Itálii, takže to po občasném příjezdu do ČR neřeším, v Itálii to v přepočtu stojí asi 700 Kč. Jinak souhlas i s předchozím příspěvkem, jsou dva tábory, jedni jsou s LPG spokojeni a druzí mají zkušenosti špatné. Moje zkušenost je jednoznačně pozitivní, takže sám za sebe mohu říci, že LPG ano, ale nebudu nikoho přesvědčovat o opaku a hádat se na nějakých fórech o tom, jestli je to dobrý nebo na nic. Ať si každý jezdí na co chce a za kolik chce, je to každého věc. Čus 8) -
"-- skrytý --" 18.11.06 21:01
« Re:
Co se týče 1,8T na LPG, už jsem na servise viděl pár aut s tímhle motorem, na opravu motoru. Když jsem se tomu podivoval, co že to a proč, motorář odvětil, že tenhle motor už je tak víc než dost tepelně zatížen, a to LPG tomu jen dodá, takže vyfouklé těsnění, nebo i prasklá hlava na tom není vůbc nic zvláštního. Toť k samotné 1,8T.
A co se týče toho zmíněného Scorpia na LPG, svého času pamatuji na jiného renomovaného motoráře, který měl v inzerci " vykupuji hlavy Ford xy (označení motoru 2,9) " s obrovským dodatkem velkým písmem NEJETÉ NA PLYN. Vzhledem k tomu, jak dlouho se motorařině věnoval a jak, nemám sebemenší důvod nevěřit, že si to jen tak vycucal z prstu. -
"-- skrytý --" 17.11.06 21:31
« Bez nadpisu
Vždycky jsem pobavenej, jaká vlna odporu se zvedne pokaždé, když se na jakémkoliv automobilovém fóru někdo ozve s tím, že chce překopat nějaké to lepší auto na LPG >:D Už jsem to psal na jednom serveru, tak se jen velmi krátce zopakuju: téměř 2 roky jsem působil v autobranži na severu Itálie a doslova jsem čuměl, co špičkových a drahých aut jezdí v Itálii na LPG...a nebyly to žádný starý střepy, byly to nejnovější Porsche Cayenne Turbo, nový čtyřlitrový Jaguáry, sedmičkový BMW, Mercedesy ML, luxusní Volva s SAABy, prostě hodně drahý káry. Technologie vstřikování LPG už je dnes tak vymakaná, že nelze mluvit o nějakém plynu do kamen a podobně. Italové, ať jsou jací jsou, to zatím mají zmáklý nejlíp, mají i speciální přípravky, který lijou do motoru při nové výměně oleje, je to taková zelená sračka, vypadá to jak starej komunistickej zelenej jar na nádobí a maže to excelentně motory, co baštěj LPG. Viděl jsem tak dokonce Opla Astru z roku 2002, motor 2,2 16V co měl namotaných poctivých cca 370.000 km na LPG - podotýkám, že to auto na LPG pořád spolehlivě jezdí a na provozní náklady se ani neptejte, Italové mají jeden z nejdražších benzínů v celé slavné EU. Celé je to o jedné jediné věci, a to o ekonomice a penězích. V Praze jezdí jedno Porsche Cayenne na LPG, majitel za klasickej benzín dá tuším při cestě Praha - Brno něco kolem 2.700 Kč, na LPG ho to prý stojí plus mínus polovinu, a s tím, jakej má ten jeho německej tank spotřebu, se mu to vrátí zpět během pár měsíců, viděl bych to tak do půl roku ;-) Změnil jsem na LPG názor, protože na něj jezdí třetina Itálie, v Holandsku je to ropa už půjde jen a jen nahoru...tak uvidíme. Teďka už Taliáni vymýšlejí systémy na CNG, až dojde LPG :-! Jsou to kluci šikovní >:D -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
2 Howard: Špatnými zkušenostmi s nafťáky jsem myslel s ojetinami. Pokud máš funglovku, tak to by muselo být hodně špatný, kdy jsi nebyl spokojen.
2 nosal: Nemám Oktávku, tak ti neodpovím. Ale já kryt na Feldě 1,6 mám. Vstřiky se vešli v pohodě pod něj. Můžu se ti mrknou u kamaráda co má Oktávku krátkou 1,8T r.v. 2001 nebo 2002 (teď nevím přesně), ale má tam Landi Renzo za 45 tis. (už pár let).
Dnes jsem byl ráno doštelovat plyn. To pípání při přepínání na plyn (automaticky se to nepřeplo, až pak po ručním) bylo způsobeno jednak tou nastavenou teplotou, ale pak i prodlevou. Teď mi to na zimu nastavili z 20s na minutu. A schválně jsem to stopoval a po minutě to přepne (teď už bez pípání) na plyn.
Jak jsi psal o tom vstřiku kapalného plynu, tak mě bylo na dílně řečeno, že toto Tartarini nedodává, jedině u CNG. Vstřikování kapalného plynu dělá Vialle, Landi Renzo a vesměs jen Holanďani. Je to o dost dražší a poznáš to podle toho, že mají čerpadla na nádrži a nemají klasický reduktor, ale tzv. "ježka" (snad jsem si to dobře zapamatoval). -
"-- skrytý --" 15.11.06 12:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Nafťáky neznám až na Feldu 1,9D, ale to takovej lenochod.
Jinak ještě k plynu. Když mi tam ten plyn namontovali, tak už se na motor nedal připevnit ten plastovej kryt na kterým je napsaný 20V TURBO - máš to taky tak? A co rezervní kolo, vozíš? A ještě jeden dotaz - nesouvisí to s plynem - máš dole pod motorem nějaký ochranný kryt - myslím tím ten velký kus plastu (nebo plechu) a ne ten kousek plastu ve předu co tam mám já.