žere olej parchant
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
- žere olej parchant 24.08.2006 16:02
- Olej 24.08.2006 17:10
- Bez nadpisu 25.08.2006 07:04
- Neri 25.08.2006 08:13
- Bez nadpisu 25.08.2006 08:18
- olej 26.08.2006 14:51
- Bez nadpisu 31.08.2006 11:39
-
"-- skrytý --" 24.08.2006 16:02
žere olej parchant
Vážení, prosím o radu. Synátorovi na ceste odišiel nejaky ventil, ktorý reguluje tlak / zmiešavanie vzduchu. (RG ventil???) Keďže chcel dojsť po vlastnej osi do servisu, kde mu to aj vymenili, vraj musel sem tam auto poriadne vytočiť, lebo motor nemal žiadny výkon. (AUTO = Renault megane kombi 2001 / 1,9 dCi). Potom sme aj menili olej (Castrol Magnatec plná syntetika), filter ale odvtedy pozorujem vačšiu spotrebu motorového oleja. Cesta do Chorvátska a späť - cca 2300 km - 1 liter oleja :-( Prosím, pokiaľ mi niekto môžete poradiť, čo sa mohlo stať? Prasknutý piestný krúžok, odišli ložiská na kľuke...??? Pokiaľ sa niekto z Vás s niečím podobným stretol, poraďte, nech nemusím 10x cvakať v "značkovom servise" za diagnostiku. :) -
-
"-- skrytý --" 24.08.2006 23:57
« Re: Olej
Má najazdených nejakých 140 000 kilákov... ale predtým ten parchant olej nežral... no je celkom možné aj to, že som si to nevšímal, až teraz. A dá sa tomu pomôcť - nejaká "revolučná" prísada do oleja z reklám a ponúk, alebo radšej to nechať tak a radšej to ešte viac neposerenkať :-) Ozaj, zapečený znamená, že... ??? Synátor tvrdí, že teplotu motora sledoval, ta bola v norme, len v každom ministúpaní a pri rozbiehaní musel naložiť plný kotol (maximum otáčok motora), aby sa vôbec rozbehol... :-( Asi tak...
-
-
"-- skrytý --" 25.08.2006 07:04
Bez nadpisu
Niekto mal podobný problem zrovno na Renault fore sa o tom bavili. Ak si dobre pametám problém bol v tom že tam nalial kvalitnejši jemnejši olej, alebo niečo podobne a ten prechadzal cez medzeru valec piest, pokiaľ ten štandardný mal vačšiu viskozitu a motor ho toľko "nepapal". Vopred prosím o odpustenie ak som povedal blbosť, lebo som iba interpretoval to čo som sa tam dočítal a do problematiky sa celkom nerozumiem. -
"-- skrytý --" 26.08.2006 14:51
olej
Ďakujem vám všetkým za snahu pomôcť mi radou. Myslím, že každý máte kus pravdy. Bol tam menej kvalitný olej (predtým), dal som tam teraz plnu syntetiku Castrol Magnatec (Softec) 5W - 40, v HR boli horúčavy okolo 35 - 40, a asi som sa o to začal viac zaujímať a sledovať to a tak som teraz po... oné. Takže ho posledujem, parchanta, onedlho bude chladnejšie a pri nasledujúcej výmene oleja dostane niečo rovnako kvalitné, len hustejšie, nejakých 10W - 40 :-) Ešte raz ĎAKUJEM-
"-- skrytý --" 30.08.2006 18:57
« Re: olej
:idea: Ozaj, ešte som dostal info, že olej môže unikať okolo ventilov (že vraj častý prípad) a že treba vymeniť tesnenia - guferá? Viete na toto niekto zareagovať? Ďakujem. :shock:-
"-- skrytý --" 30.08.2006 20:51
« Re: Re: olej
Pokud v motoru olej ubývá a nikde neuniká (tj. např. ani do chladicího okruhu), pak ho motor "žere". A žere ho pouze dvěma způsoby/cestami: "horem", tedy přes ventilová vodítka kvůli již zmíněným (špatným) gufírkům na nich; a "spodem" - přes pístní kroužky. Další vysvětlování by bylo na dost dlouho, zvláště pak někomu, kdo ani nikdy neviděl rozebraný motor. Zde stačí snad jen informace, že každý mechanik či zkušenější řidič by měl poměrně snadno zjistit, kudy motor ten olej žere, tedy pokud už náhodou není natolik opotřebovaný, že "horem" i "spodem"... :'-(-
"-- skrytý --" 31.08.2006 07:52
« Re: Re: Re: olej
Pokud žere olej turbodiesel (na který se zrovna tazatel ptal), tak to nejsou jen ony dvě cesty/způsoby, ale taky klidně může turbo propouštět olej do sání. A je to mnohem pravděpodobnější, než kroužky.-
"-- skrytý --" 31.08.2006 09:29
« Re: Re: Re: Re: olej
Oddie, a aká je cesta napraviť to? samozrejme okrem výmeny celého turba :-)-
"-- skrytý --" 31.08.2006 09:43
« Re: Re: Re: Re: Re: olej
V první řadě je třeba zjistit, proč to vlastně žere. Jestli turbo propouští víc oleje, se zjistí celkem snadno - stačí rozebrat hadice sání a podívat se, jestli je tam olej - mastné to tam bude vždycky, a nesmí tam být oleje moc... Pokud by turbo víc propouštělo olej, jediné řešení je výměna nebo repase toho turba, obojí je relativně drahé.
Za další - gufera ventilů u takhle nového a málo jetého motoru by být ještě v háji neměly. Dtto kroužky. To je dost nepravděpodobné.
Co tam bylo předtím za olej? Vrátil bych tam ten, a sledoval to - jinak půl litru na 1000km ještě není žádná katastrofa, takže netřeba řešit to akutně.-
"-- skrytý --" 31.08.2006 10:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: olej
Pravda, jako příznivce benzínových agregátů mne takhle varianta ani netrkla. Samozřejmě jsou i "turbobenzíny", nicméně ty neumějí na přes ucpávky hřídele turbíny prosakující olej jezdit - na rozdíl od dieselového motoru. >:D
Že prý je docela sranda, když člověk zastaví před semaforem a motor jde najednou bez dotyku pedálu plynu do maxima otáček a nereaguje na nic - ani na vypnutí klíčku, a to až do té doby, než se "potká", sežere všechen motorový olej a event. se v důsledku toho i "kousne". Prý pomáhá pouze rychlá reakce řidiče - šup nějaký hadr do sání a dobře ucpat... >:D >:D >:D-
"-- skrytý --" 31.08.2006 10:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: olej
Spíš tam kopnout čtyřku nebo pětku, a udusit to přes brzdu. I když je to to v otáčkách, a třebas to zničí spojku, je to pořád míň škody... S tím hadrem do sání - většina lidí by se v tak krátké době do sání ani nedostala, jen u mého starého krámu to znamená odšroubovat spjovací pásky, natož pak u něčeho novějšího. Navíc neznalý člověk, když se to takhle rozeběhne, z toho auta uteče, a pod kapotu by se zblízka nepodíval ani za milión - víš jaký rachot vydává ten diesel běžící na prolínající olej, kdy nefunguje žádná omezující regulace? Všichni, co to zažili, mluví o otáčkoměru na dorazu, tedy podstatně víc než jsou přeběhové otáčky při měření emisí - a už tam je to doslova řev. Kdepak, když se to náhodou stane, tak udusit přes kvalt (a brzdu je při tom potřeba zašlápnout opravdu velkou silou...), pod kapotu nebudete mít odvahu kouknout, natož tam snad na něco šahat :-) Ale zas tak častý jev to není, osobně znám jen asi 3 případy (z toho jeden na dálnici, ten to v klidu udusil, nechal vychladnout, dolil další olej, a do servisu cca dalších 100km přijel...)-
"-- skrytý --" 31.08.2006 11:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: olej
eeee .. jako vypnutim klicku snad zastavim dodavku paliva a jiskry . tak proc by to melo dal skytat? :roll: .. olej snad nema samozapalny vlastnosti ... tohl eby slo u klasickyho dieslu .. ktery ma mechanicke cerpadlo a vstriky jsou rizeny jen tlakem paliva - viz tarat, liaz atd .. tam to asi fakt nicim nezastavis .. maximalne pres spojku nebo proste otevrit sklenicku, pres kterou jde nafta - nebo povolit filtry
ale benzin do otacek a nesel by zastavit .. to je jak v Kobre11 >:D-
"-- skrytý --" 31.08.2006 11:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: olej
Nebavíme se o benzínu, ale o naftě. A tam - i u moderního CR s elektronickými vstřiky, můžeš vypínat, co chceš - motor "jede" na motorový olej, který proudí do spal. prostoru přes ucpávky turba.
PS: Teť mne ovšem napadlo, že některé dnešní turbodiesely mají "klapku" v sání. Pak by podle toho, čím a jak je "řízena", k takovému jevu už vlastně nemuselo dojít...???
-
-
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 31.08.2006 11:39
Bez nadpisu
Ted resim to samy.Dopral jsem po koupi autu plnou syntetiku 5w40 a zere olej,ale jen kdyz tomu nandam,treba za 1500km po nemeckych dalnicich v rychlostech 160-180kmh sezral asi pul litru.Jinak tak 0,5l na 10000km.Budu davat hustsi olej.-
RobodCi 01.09.2006 22:02
« Re: Olej - interval...
Ak smiem moje info sú také, že tieto "veci" sa dejú ak sa nedodržujú intervaly výmen oleja, resp.dodržujú sa maximálky (napr. 1,5dCi 30tkm) ale povedzme pri väčšinou krátkych jazdách v meste, keď motor často nestihne ani dosiahnuť optim.teplotu - a ak je auto používané takto, mal by sa olej meniť aj o viac ak opolovicu skôr.
A práve mi napadla skúsenosť kolegu v servise v jednom meste, ktorým prechádzal a súrne tam niečo potreboval - dvaja mechanici ho ai nevideli a starší mladšieho zvozil, že do toho Mercedesa nalial všetok olej nový...! Že tam mal dať iba liter-dva a ostatné doliať starým..bŕŕŕ!!! A vskutku - už som počul aj o konkrétnych chalanoch zo servisov, ktorí predávajú olej za polovicu - takže asi "ušetrili"
Ak si kliknete www.tipcars.com a tam si vyhľadáte napr. Renault Mégane 1.9dCi tak sa dočítate o riskantnom intervale na výmenu oleja kde drobným mikročiastočkam "veľmi dobre chutia" panvičky turba - s následným "lokomotívovým efektom", ktorý je neklamným znakom toho, že sa turbo porúča do večných lovíšť... /ak by ste to teda nemali z tých guferiek - ale to by naraz veľmi nepravdepodobne odišli v takom počte aby "stačili zásobovať" motor na všetky štyri valce...
Ale tuším je o tom zmienka aj pri TDi z Passata so združenými vstrek.jednotkami čerpadlo tryska(PD) ktoré kvôli mazaniu "čerpadlotrysiek"mačkaných vačkovicou musia používať iný olej - ktorý síce vraj veľmi dobre vyhovuje tým združ.vstrek.jednotkám, ale už menej/či vôbec/turbám....
O tomto viem iba asi mesiac, ale akoby tušením mi bolo to že som sa aj pri prvom motore 1.5dCi v Cliu /tak i teraz v Mégane II/ rozhodol meniť si olej v rozmedzí 15-23tisíc km.
A ešte jeden postreh - prečo potom Renault v r. 2004 odrazu tomu istému motoru v Moduse(menšom a ľahšom od Méganu) v r.2004 skrátil interval výmeny oleja na 20tkm.... ? Náhoda, alebo....
-