ochraný rám v běžném provozu

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Formule 1

  • 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 21.09.06  18:42

    « Bez nadpisu

    tohle mi psal presne pred rokem jeden kamarad. Co si o tom myslite?
    Ja mam coswortha rok 1988 ale ctyrkolku v papirech ofigo!!!:))) Coswortha lze postavit ofigo na ceske doklady treba od 2.0 OHC nebo 2.0 DOHC. Je to pruda ale vazne to jde. Rozhodujici je zde karoserie. Pokud si tedy koupis kosika v anglii ctyrdveraka, lze ho postavit na ceske doklady od 2.0 OHC nebo 2.0 DOHC ctyr- nebo petidvirka. Na kombika ne! Musi to byt sedan 4dv nebo 5dv. Musis pozadat nejdrive Ford Motor Company (Vysehrad, Praha, napsal jsem adresu nekam do skladiste, i oteviraci hodiny...) o prestavbu karoserie (2000 korun) a ve stejny cas i o vymenu motoru (dalsich 2000 kacek). Pak musis na tzv. prestavbovou STK (2500 korun), kde krome bezne standardni STK prohlidky se zjisti i vazne zavady, a to: neshoda cisla VIN s TP a jiny typ motoru. Vystavi se prestavbovy protokol, kam se zapisou neshody zjistenych udaju auta s TP, t.j. jine cislo VIN, jiny typ motoru, jine udaje vykonu, spotreby, rozmeru pneumatik, jina svetla vyska, jina vaha, zde je dobre mit sebou original technicak (nemeckej, nebo v Tvem pripade anglickej) a podel toho trochu usnadnis praci mechaniku na STK. Pak na zjisteny typ motoru se vystavi emisni prukazka a musis absolvovat emise. To stoji tusim dalsich 1000 korun, ale zde si nejsem jistej. Prestavbove STK dostanes na mesic, emise radne uz na 2 roky. Pak musis napsat 2 doklady: 1: zadost o prestavbu, zde uvedes kdo jsi, co chces (z tohoto VINu na tento VIN), a za 2: navrh zmen v TP (zde uvedes to co chces mit skutecne napsano v TP, tj. vykonove parametry noveho motoru, parametry noveho auta - vyska, hmotnost, hlucnost, proste vse co bejva v TP, a dale velice uzitecne zde muzes pozadat i o zapis extra vybavy, pokud ma vozidlo homologovany ram, nezavisle topeni...atd atd...). Schvaleni prestavby trva do 10 dnu, hned jak podas zadosti, dostanes dalsi doklad pro razbu cisla VIN. S tim musis zpatky na misto STK, tam Ti do kastle vyrazi cislo VIN ceskeho TP. Dostanes protokol o razbe, zaplatis cca 500 korun. Po 10 dnech si prijdes pro schvaleni prestavby a zmen v TP, ukazes jim doklad o razbe, pak uz prijedes na jakykoliv magistrat, kde Ti podle schvalenych zmen pozmeni vsechny udaje v TP na nove, a to cele konci tim, ze dostanes novou nalepku STK na 2 roky ode dne prestavboveho STK. Pocitej jeste kolky sem tam, neco na benzin, a jsi na cca 10-11 tisicich... Ale mas ofigo coswortha:)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.09.06  11:17

    « Magic ma pravdu, ale...

    Ceska republika ted stoji pred nebezpecim udeleni sankci ze strany EU prave za to neuznavani technickych prohlidek z jinych statu (stim je komplementarne spojen zakaz dovozu automobilu starsich 5 (8) let). Viz [odkaz] Kazdopadne tedy bude bezpodminecne nutne, drive nebo pozdeji, tyto podminky sjednotit s ostatnimi clenskymi staty. A ze by byl vysledek horsi nez stavajici byroktaticky prizrak si nemyslim. Horsi uz to totiz byt nemuze. Jinak v cem Magic pravdu nema, je ten ram. Opravdu jsem videl oblouk nad sedackami legalne zapsany v technicaku. O tom, "kolik to stoji" nebo kdo je ci znamy uz ovsem informace nemam...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.06  16:55

    « Bez nadpisu

    Nedivil, protože to znám. Jiná jsou pravidla ve "staré patnáctce", která má spoustu výjimek a národních předpisů a jiná u nově přistoupivších zemí, které musí doslova papouškovat směrnice EU: Ale v tomto případě bych to viděl jako výhodu. Například do "staré" země (jako např. Německo) nelze přivézt nic, co nemá kat, kdežto k nám nyní ano (stačí se podívat, kolik němců prodává Deltu Integrale 16v jako "italienimport" když zjistí, že to v D prostě nepřihlásí).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.06  09:38

    « Re:

    Principiálně s Tebou sice souhlasím, ale možná by ses divil, co všechno obnáší dovoz (nikoli nového, ale jetého vozu zapsaného na stejného majitele) z Belgie do Rakouska (konkrétní případ, jehož detaily znám). A to se jedná o "staré" členské země EU.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.06  09:20

    « Bez nadpisu

    Mitsi: vynechme opuštění republiky - mně jde o to, že jestliže je auto jednou schválené pro provoz na pozemních komunikacích v jedné zemi EU (v tomto případě třeba s rámem), tak jsem přesvědčen o tom, že české úřady NESMÍ vyžadovat zásah do konstrukční části vozu s odvoláním na nesoulad předpisů, protože legislativa EU je v tomto případě přeci nadřazena národní legislativě. To se samozřejmě netýká poplatků, daní a podobných věcí, o kterých tu píšeš, které jsou plně v národní kompetenci. Týká se to schválení k provozu. Podle mě je to stejné, jako při dovozu - on vlastně vůz dováží z jedné země EU do druhé.
    V té souvislosti ještě zmínka o nutnosti projít naší STK - pravděpodobně bude naše republika sankcionována za to, že neuznává platnou TK v jiné zemi EU, což je v rozporu s volným pohybem zboží po Unii.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.06  08:41

    « Re:

    kostey: Možná jsem se nepřesně vyjádřil -
    - V ČR ze zákona není možné mít auto s českými RZ pojištěné (pouze) v zahraničí (ovšem není Ti bráněno v tom mít třeba 10 pojistek - ale nač to...?).
    - Ve Francii Ti však "svoje/jejich" pojištění ve vztahu k autu na českých RZ klidně sjednají. To však neznamená, že se Ty tímto způsobem nedopouštíš porušování českých zákonů, tedy pokud zrovna nechceš mít několik pojistek (viz shora).
    - Žádná pojišťovna v ČR Ti nesjedná pojištění ve vztahu k autu na "jiných" (než českých) číslech.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.06  08:35

    « Re:

    Magic: Směšuješ dvě věci -
    - to, zda se vůbec můžeš dočasně (nepř. v rámci dovolené) pohybovat v cizině (to upravuje převážně EHK OSN) nebo v zemích EU (upravuje EK) s vozidlem schváleným z hlediska technické způsobilosti k provozu v ČR, byť třeba neodpovídající technickým požadavkům dané země, a
    - to, co všechno musíš učinit, pokud se někam jinam (a to i v rámci EU) přestěhuješ, byť i jen dočasně.
    A v tom druhém případě si musíš nejen změnit např. zdravotní a sociální pojištění, budeš platit jiné přímé daně (podle sazeb v té které zemi), jinou DPH, a pokud jsi zapsaným/evidovaným držitelem motorového vozidla ("silničního kolového vozidla"), jež chceš v tom svém novém působišti provozovat, budeš ho muset do 3 měsíců od přesídlení "legalizovat" v místě nového bydliště a přitom splnit všechny podmínky (a nejsou to jen ty čistě "technické", ale třeba i úhrada silniční daně, "daně z luxusu"/pokud tam takové jsou, atd. atd.), jež daná země pro tyto případy stanovila. Přitom obvykle přinejmenším v rámci EU prostoru platí, že právě do těch 3 měsíců se poskytují rezidentům EU značné úlevy a po marném uplynutí této lhůty to už buď nejde vůbec, nebo jen za krajně nevýhodných podmínek.
    Jinými slovy, je úplně jedno, zda během těch 3 měsíců vozidlo danou zemi opustí nebo ne - klíčové je pouze to, zda jsi ho jako jeho držitel v řádné lhůtě v dané zemi legalizoval! Jinak přestupuješ zákon přinejmenším tím, že na rozdíl od "místňáků" např. neplatíš silniční daň, event. další poplatky související s provozováním vozidla, nezaplatil jsi jednorázovou daň při dovozu (pozor - tohle není o clech, která v EU samozřejmě nejsou) apod.
  • 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 14.09.06  17:57

    « Bez nadpisu

    Mitsi: takze myslis, ze zdejsi skotsky auto muzu pojistit normalne ceskou pojistovnou? Kamarad tu za staryho citroena AX s litrovym motorem plati asi 400liber rocne (16.000kc) na povinnym ruceni.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.09.06  17:41

    « Bez nadpisu

    Mitsi: "Pokud se přestěhuješ (byť jen dočasně), musíš v dané zemi max. do 3 měsíců své auto přihlásit, tedy pokud s ním chceš v dané zemi jezdit. A v rámci onoho přihlašování podstoupíš všechny procedury, které by měly vést ke zjištění nesouladu s technickými podmínkami provozu na... (atd."
    Jenže to auto už je jednou přihlášený a schválený k provozu na pozemních komunikací v zemi EU. To podle mne znamená, že za současného stavu tě NESMÍ nikdo nutit měnit konstrukční části vozidla, i když nejsou v souladu s našimi předpisy, protože schválení v jiné zemi EU platí v každé jednotlivé zemi EU stejně, jako schválení vlastní. Dokonce i ta nutnost absolvovat TK je vlastně v roporu se směrnicemi EU (má-li auto platnou STK z jiné země EU). Nebo ne? Ve Švajcu je to samozřejmě jiný - nejsou v EU.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.09.06  17:08

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    Policie na to i v zahraničí asi obvykle kašle, ale finančáky (a pojišťováky) to zajímá náramně! Např. v ČR nesmíš mít na auto pod českými značkami pojištění sjednané v zahranicí, byť např. ve Francii takovou pojistku uzavřeš bez problémů...
  • « 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 14.09.06  16:07

    « Re: Re: Re: Re:

    no kluci koukejte, ja uz ziju rok a pul ve skotsku. Mam tu cesky auto (XR4i) a policajti me uz parkrat stavili. V cervnu jsem dostal 3 body do ridicaku (imaginarni, platici jen v GB protoze v cechach bodovej system jeste nebyl a mimochodem jsem v tom byl fakt nevine) Jde o to ze podle hoho co tu pisete tak bych tady treba měl platit TAXu. (takova ta kulata znamka, kterou mivaj nalepenou na prednim okne) Protoze tu mam docasne bydliste (policajti ho znaj) a s autem jezdim do CR tak jednou za pul roku. Policajti to ale vubec neresej. Kdyz me zastavej kouknou do pocitace zeptaj se me kde pracuju, zkontrolujou jestli maj na me dobrou adresu a pak me s usmevem pustej... Vubec jim to nevadi. + kdyz chteli videt certifikat MOT (technicka) a ja jim dal malej technicak tak to se jim vubec nelibilo. Ze tam neni zadny datum a ze to mi neuznaj. tak jsem jim ukazal ruzovou karticku od emisi a na to mi odpovedeli neco ve smyslu "jo tohle nam staci"...
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 14.09.06  16:04

    « Re: Re: Re: Re:

    V Rakusku je prave na toto zvlastny zakon. Hovori o jednom mesiaci po prekroceni hranic dotycnym vozislom (samozrejme za prepokladu, ze tam mas trvaly pobyt) musis prihlasit auto v Rakusku, prejst vsetkymi procedurami, zaplatit poistne + cestnu dan a zadovazit si znacky. Ak vsak co i len jeden den pred tymto terminom opustis s autom hranice statu, lehota zacina plynut znova.
    Ja som este problemy nemal, ale znamy tento zakon na hraniciach pouzil a rakusky policajt ho pustil (sice mozno ani nevedel, o co sa jedna).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.09.06  15:25

    « Re: Re: Re:

    Nikoli! Pokud se přestěhuješ (byť jen dočasně), musíš v dané zemi max. do 3 měsíců své auto přihlásit, tedy pokud s ním chceš v dané zemi jezdit. A v rámci onoho přihlašování podstoupíš všechny procedury, které by měly vést ke zjištění nesouladu s technickými podmínkami provozu na... (atd. - vždyť to znáš) a k požadavku na uvedení do souladu...
    Jinak to reguluje jedna menzin. úmluva z konce 50. let, která vznikla na půdě EHK OSN a která byla přejata do právních norem EU (už proto, že všechny členské země EU jsou, resp. už dávno před EU/ES byly členy EHK OSN!!!).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.09.06  15:17

    « Re: Re:

    Ale pokud se sem přestěhuješ jen přechodně, jsi povinen odstranit konstrukční prvek z vozu, který byl v jiné zemi EU takto schválen k provozu na pozemních komunikacích? Podle mne nikoliv. Dokonce naopak - nesmíš, ne? Určitě je nějaká maximální lhůta, po jakou se smíš pohybovat po zemi EU bez jakéhokoliv vlivu na to čím jezdíš (podle mně to budou taky 3 měsíce) a pokud za tu dobu opustíš tu zemi na hodinu, tak lhůta plyne zase znovu, ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.09.06  13:55

    « Re:

    Primárně nejde o to, jestli jsi mezitím "opustil území" nebo ne, ale jaký je Tvůj status: jestliže se někam přestěhuješ (a stačí i jen přechodně) a do 3 měsíců nezlegalizuješ související formality, můžeš mít problém. Samozřejmě je otázkou, nakolik to tady koho zajímá, ale např. Švýcaři si právě tohle hlídají velmi důsledně.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.09.06  13:50

    « Bez nadpisu

    otázkou je, kdo ti ty 3 měsíce změří. Když budeš tvrdit, že jsi mezitím opustil území republiky...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.09.06  07:49

    « Re: Re:

    Můžeš, ale jen po dobu max. 3 měsíců!
  • « 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 12.09.06  15:53

    « Re:

    pokud svoji kosinu postavim na britsky papiry (vsechno oficialne, legalne vcetne rámu) a budu teda moci jezdit legalne po GB s ramem uvnitr, mohu prejet hranice a jezdit s takovym autem v jinych zemich? (CR) Budu tam jako turista, jak moc se na me budou vztahovat cesky zakony?
    Musi se prece najit skulinka v zakone, nejak to prece jit musi. Vsechno se da nejak "vochcat" a nerikejte mi ze tohle nepujde...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.09.06  12:03

    « Bez nadpisu

    Nejsi sám, komu ta logika trochu utíká. Mně taky. Ale zase na druhý straně chápu úmysl zákonodárce. Všichni víme, jak se v týhle zemi získavají doklady a málokdy je to bez nějakého ústupku za úplatek. Takže i to schválení by za chvíli bylo na prodej. A umíš si představit ty vymaštěný tuningáře, co by pak s těma křápama dělali? Jaký zvěrstva by páchali?
    Podle mě úmyslem zákonodárce bylo omezit právě tyhle skopový hlavy a bohužel to trochu odnesli i ti, kteří auta skutečně ladí k lepší funkčnosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 10.09.06  21:50

    « Re: Re:

    no asi se svitit fakt neda, legalne to nepujde, ale to to tak strasne vadi, kdyz budu mit v aute navarenejch par trubek? to budu jako vic ohrozovat ostatni auta, protoze moje auto bude tvrdsi a tak se to jine auto v pripade nehody o mne vic rozbije? To je prece blbost!!! existuje rozumne vysvetleni proc by to melo vadit? Nebavim se o podomacku navarenejch trubkach od nejakyho Pepika od vedle, ale o profi (homologovanejch) ramech...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…