ochraný rám v běžném provozu
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Formule 1
-
"-- skrytý --" 27.08.06 10:49
« Re: V civilním voze se to dá řešit jinak
Pak bych měl jednu radu: jezdit vždy v plném obsazení vozu. Kluci od záchranky tvrdili, že pak jsou následky nehody pro všechny členy posádky menší, poněvadž při nárazu si těla vlastně tvoří jakési airbagy sama sobě... >:D -
"-- skrytý --" 26.08.06 20:51
« V civilním voze se to dá řešit jinak
A sice vyztužením nosných částí karoserie laminováním například kevlarem nebo carbonem. A pak doplnění vnitřku tlumícími materiály jako např. vypěňovaný PP trik je v tom udržet tělo co nejdále od nebezpečných částí jak vozidla tak okolí tak fungují i airbagy. Nebo si všimněte že čím novější vůz tím jaksi útulnější nebo jak to popsat sice máte všude placu dost ale je kolem vás těcno. -
"-- skrytý --" 26.08.06 20:48
« Re: cabrio
Mitsi: To je asi stejné, jako když si pan F.S. z Prahy zaletí do Dubaje na večeři, k jídlu si dá láhvinku vína za 150 tis a říká, jak to bylo levné. Někdo zase potřebuje ke svému uspokojení rám v kabině. Nicméně oba jsou zralí na Chocholouška,ten první možná víc ;-) -
"-- skrytý --" 24.08.06 23:05
« Re: Re: Je to malinko jinak...
Ještě by mne zajímalo, z jakého důvodu by někdo chtěl mít v civilním autě plnohodnotnou "klec" - že by opravdu "pro větší bezpečnost"? A jestli někdy v takovém soutěžním autě vůbec seděl (to ještě jde) nebo do něj alespoň lezl (docela akrobatický výkon)! Osobně bych se nechtěl v takovém autě někde vyklopit bez integrální přilby na hlavě a nepřikurtovaný alespoň pětiboďákem, samozřejmě k sedačce s nesklopným opěradlem... Ty trubky jsou totiž kolem těla všude nebezpečně blízko >:D -
"-- skrytý --" 24.08.06 21:40
« Je to malinko jinak...
S temi WRC (a vsemi souteznimi vozy) je to trosku jinak. V CR muze takove auto opravdu na cestu, ale jen pokud se ucastni souteze. Po silnicich se mezi RZtami pohybuje v beznem provozu, tento pohyb je ale umoznen jen diky vydane vyjimce ministerstva dopravy, ktera souteznim vozidlum na zaklade vydaneho sportovniho prukazu, umoznuje pohyb v beznem provozu - ale pouze v pripade, ze se ucastni souteze. Takove auto nema technicak, registracni znacku samozrejme mit musi (soucasti vyjimky je povoleni umisteni registracni znacky v predu ve forme nalepky, original pak musi byt pripevnen uvnitr vozu, za spolujezdcem na "polstru" zadnich dveri). Mimo souteze musi soutezaky na paletak. Cili rozdil oproti seriovce s ramem je propastny. -
"-- skrytý --" 24.08.06 20:33
« Re: hmmmm...
vazne uz sem na toto tema taky cetl jednu diskusi a v nejakem casopise se na to nekdo ptal a vzdy z toho vyslo ze klec si namontovat muzes...mimochodem WRC jsou auta take pro bezny provoz...to je jedna z podminek jejich startu...vzdyt oni jsou normalne na znackach a klece taky maji ;-) -
"-- skrytý --" 24.08.06 15:32
« Hmmm....
Ochrany ram je mozne mit i v civilnim aute. Je potreba jej nechat zapsat do technicaku. Napr. Kopelent ho ma vsazeny do jedne sve polo-civilni felicie. Sice jen jednoduchy oblouk u B sloupku, ale je tam. O tom, ze by do civilniho auta s ramem MUSELA byt montovana sedacka a x bodove pasy neni nikde ani slovo. Je to stejna blbost, jako rict, ze pokud si tam namontujes ram, pak MUSIS jezdit v posirackach s ISO 6940.... Spravne bylo receno, ze homologace pro provoz na PK a homologace FIA jsou dve rozdilne veci. -
"-- skrytý --" 24.08.06 12:57
« Re:
Nemůžeš! Mj. proto, že takový rám je použitelný i pro soutěže pouze v kombinaci se speciálními sedačkami a s min. 4-bodovými (ale spíše ještě s více - než 4 - bodovými) bezp. pásy a s helmami, a to ještě pouze pro řidiče a spolujezdce vpředu.
Prostě v autě pro běžný provoz taková věc nemá co dělat.