ochraný rám v běžném provozu

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Formule 1

  • « 00 Reagovat !

    foto zmulin

    zmulin 04.09.06  15:33

    « Re:

    Pokud se to bere takhle,tak by v podstatě byly zakázaný i rozpěry mezi tlumičema,páč to je podobnej zásah do konstrukce,ne?!
    A přitom se prodávaj normálně homologovaný.
    Takovej sakra zjednodušenej rám jenom na B sloupku by při prevrácení,nebo bočnim nárazu určitě pomoh a na konstrukci by ani neměl mít přeci vliv.Jasný je že pokud neni ve vyhlášce mezírka žádná,tak se nedá svítit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.09.06  13:18

    « pro magica

    ani seznamovaci jizdy ... viz web FASu
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.09.06  09:28

    « Bez nadpisu

    Automobil s dodatečně montovanou klecí není způsobilý k provozu na pozemních komunikacích, neboť se jedná o zásah do nosné části vozu, který není přípustný. Klecová konstrukce může být pouze u automobilů, které jsou s ní schváleny výrobcem (např. Delta Integrale série Roland Holzer).
    Jediná možnost by byla postavit auto na sportovní průkaz vozidla se SPZ, ale tam je potřeba absolvovat testování pověřenou zkušebnou FAS a to je velmi přísné. Kromě klece, která musí splňovat předpisy nebo mít certifikát (upevnění, zámky...) jsou nezbytně nutné další věci, jako např. bezpečnostní nádrž s palivovým systémem vedeným uvnitř vozu, nehořlavá pevná přepážka mezi prostorem pro posádku a nádrží, brzdový systém vedený vnitřkem vozu, centrální odpojovač elektriky dostupný z vnějšku vozu s řádným označením, automatický samohasicí systém + hasicí přístroj 5 kg v prostoru pro posádku, homologované sedačky certifikovaného výrobce, šesti- v některých speciálních případech stačí pouze čtyřbodové bezpečnostní pásy s homologací FIA, atd. Vůz nesmí být vybaven zámky tak, aby zabraňovaly otevření kabinových dveří, kapoty a víka zavazadlového prostoru zvenčí, takže ti to každej hned ukradne nebo alespoň vykrade. Krom toho jsou jmenované drobnosti docela drahé. Testování se musí každý rok opakovat a do sportovního průkazu se dává razítko, bez něhož neplatí.
    No a nakonec, provoz těchto vozů je umožněn pouze pro účely konání automobilových soutěží nebo závodů, či pro seznamovací jízdy na ně. Ale policajt na ulici čerta starýho ví, kde a kdy se co koná. Navíc na ten sportovní průkaz koukají jak husa do flašky a prdlačku vědí, co s tím. Takže to většinou nebývá problém.
  • « 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 31.08.06  15:48

    « Re:

    jo diky, ale dokonaly teprv bude. Az bude hotovy. A prave resim jesli by se to nedalo nejak udelat, abych s tim ramem na silnici mohl. Napadlo me to auto prihlasit tady ve Skotsku a pak v cechach bych byl s tim autem vlastne jako turista. Nebyla by vtom zadna levarna. A myslim ze by to slo... nebo ne? Je v tom ale trochu hacek :-) Cosworth tady spada do "insurance group 20" coz je ta nejdrazsi skupina. Patrej do ni vsechny auta typu ferrari, Zonda, a podobne, takze jen na "povinnym ruceni bych dal 100 000kc za rok a to je preci jen docela dost. No ale nejezdil bych snim v zime, tak uz to je jen 50.000kc a to uz neni zas tak moc. >:D (kdyz uvazim kolik stoji provoz takovyhleho auta)
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.08.06  11:16

    « Bez nadpisu

    musis si precist prubeh testu a ne jen verdikt.Ja teda boural jen jednou a to sem neridil takze to tolik zhodnotit nemuzu,ale nastesti se nikomu nic nestalo az na pad drobnosti.
    Ale jak to v poslednich dnech vypada vracim se do 4pytlovyho clia takze mam o par vrasek min.
    jinak COSWORTHa ti musi zavidet snad kazdej...dokonaly auto
  • 00 Reagovat !

    foto JOB

    JOB 29.08.06  21:26

    « Bez nadpisu

    Tak otom si můžu povídat asi jen s lidma co někdy bourali jak s velkým autem tak s malím.Já tuto zkušenost mám a proto malí auto nechci.Nikomu to nevnucuju kupte si každej co chcete ;-)
    PS : Jen tak mimochodem ten počet hvězdiček v testech je zkreslenej neboť se tam porovnává bezpečnost řidiče a bezpečnost chodce a tudíš výsledný počet těchto hvězdiček je zkreslený. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.08.06  18:04

    « Bez nadpisu

    Ono to m§že byť s tými veľkými autami klamlivé, pretože vďaka oveľa väčšej hmotnosti majú aj oveľa väčšiu zotrvačnosť pri náraze, takže pri náraze na pevnú prekážku sa tak "rýchlo nezastavia". Trojkový bavor z 96 má podľa EUncap len jednu hviezdičku za bezpečnosť a trpaslík to nie je
  • « 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 29.08.06  16:46

    « Bez nadpisu

    kluci reknete mi proc jsou v Cechach tak deb**ni zakony. Koukejte ja ted ziju ve Skotsku a kdyz se podivam na to jak to tu chodi, tak to je oproti Cecham propastnej rozdil. V cechach se napriklad neda prihlasit auto spravostranym rizenim. Tady prihlasit auto s levostranym jde uplne v pohode. Musite akorat vymenit svetla, by svitili tak jak maj svitit. Dovolej vam tady mit taky ochranej ram a podle toho jakej ho mate tak pak musite a nebo nemusite mit 5ti a vice bodove pasy a skorepinovy sedacky. Proc to tak nejde u nas?
    Vlastnim Sierru Cosworth ktera ma ram a bude mit i skorepinovy sedacky a 6ti bodovy pasy (jeste neni hotova) bude to auto hlavne na okruhy a mozna se taky pustim do zavodu do vrchu (vsechno to bude mit homologaci) ale priznam se, ja stim asi nekdy na silnici pojedu. Policajti nemaj sanci, kdyz nezastavim... >:D >:D >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.08.06  13:13

    « jiri mudra

    tak ja jezdim na preskacku v renault safrane 2.5 se dvema abg a v cliu se 4 abg a bezpecnejsi uz jen podle testu ncap je clio,,asi na urovni golfu 4...neni to jen o velikosti auta.
    Ale v garazi stoji lancia integrale a v te o bezpecnosti mluvit nemuzu...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.08.06  13:03

    « Bez nadpisu

    JM - potom ale další otázku je, zda ten pocit bezpečnosti je opravdu jen tvůj pocit vytvořený tím, že to auto je větší a máš kolem sebe tak nějak více místa. Pocit ti totiž život nezachrání ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto JOB

    JOB 27.08.06  12:52

    « Bez nadpisu

    Dawe: Pořád se cejtím bezpečněji ve starejch autech např. Volvo,Saab,Omega atd... než v novejch např. Fabie,Punto,Corsa atd....
    Je to taky o velikosti vozu. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.08.06  10:49

    « Re: V civilním voze se to dá řešit jinak

    Pak bych měl jednu radu: jezdit vždy v plném obsazení vozu. Kluci od záchranky tvrdili, že pak jsou následky nehody pro všechny členy posádky menší, poněvadž při nárazu si těla vlastně tvoří jakési airbagy sama sobě... >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.08.06  20:51

    « V civilním voze se to dá řešit jinak

    A sice vyztužením nosných částí karoserie laminováním například kevlarem nebo carbonem. A pak doplnění vnitřku tlumícími materiály jako např. vypěňovaný PP trik je v tom udržet tělo co nejdále od nebezpečných částí jak vozidla tak okolí tak fungují i airbagy. Nebo si všimněte že čím novější vůz tím jaksi útulnější nebo jak to popsat sice máte všude placu dost ale je kolem vás těcno.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.08.06  20:48

    « Re: cabrio

    Mitsi: To je asi stejné, jako když si pan F.S. z Prahy zaletí do Dubaje na večeři, k jídlu si dá láhvinku vína za 150 tis a říká, jak to bylo levné. Někdo zase potřebuje ke svému uspokojení rám v kabině. Nicméně oba jsou zralí na Chocholouška,ten první možná víc ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.08.06  16:03

    « cabrio

    prodavam opla kadeta cabrio nema nekdo zajem super stav
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.08.06  14:23

    « Bez nadpisu

    ano pouze pro vlastni bezpecnost, necitim se v rychlejsim aute starsim 10 let bezpecne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.08.06  23:05

    « Re: Re: Je to malinko jinak...

    Ještě by mne zajímalo, z jakého důvodu by někdo chtěl mít v civilním autě plnohodnotnou "klec" - že by opravdu "pro větší bezpečnost"? A jestli někdy v takovém soutěžním autě vůbec seděl (to ještě jde) nebo do něj alespoň lezl (docela akrobatický výkon)! Osobně bych se nechtěl v takovém autě někde vyklopit bez integrální přilby na hlavě a nepřikurtovaný alespoň pětiboďákem, samozřejmě k sedačce s nesklopným opěradlem... Ty trubky jsou totiž kolem těla všude nebezpečně blízko >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.08.06  21:57

    « Re: Je to malinko jinak...

    dobre ta cast s WRC a ostatnimi rallyovymi vozi byla spekulace ale honza koubek i jirka cervenka ten ram povolili >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.08.06  21:40

    « Je to malinko jinak...

    S temi WRC (a vsemi souteznimi vozy) je to trosku jinak. V CR muze takove auto opravdu na cestu, ale jen pokud se ucastni souteze. Po silnicich se mezi RZtami pohybuje v beznem provozu, tento pohyb je ale umoznen jen diky vydane vyjimce ministerstva dopravy, ktera souteznim vozidlum na zaklade vydaneho sportovniho prukazu, umoznuje pohyb v beznem provozu - ale pouze v pripade, ze se ucastni souteze. Takove auto nema technicak, registracni znacku samozrejme mit musi (soucasti vyjimky je povoleni umisteni registracni znacky v predu ve forme nalepky, original pak musi byt pripevnen uvnitr vozu, za spolujezdcem na "polstru" zadnich dveri). Mimo souteze musi soutezaky na paletak. Cili rozdil oproti seriovce s ramem je propastny.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.08.06  20:33

    « Re: hmmmm...

    vazne uz sem na toto tema taky cetl jednu diskusi a v nejakem casopise se na to nekdo ptal a vzdy z toho vyslo ze klec si namontovat muzes...mimochodem WRC jsou auta take pro bezny provoz...to je jedna z podminek jejich startu...vzdyt oni jsou normalne na znackach a klece taky maji ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…