ochraný rám v běžném provozu
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Formule 1
-
"-- skrytý --" 01.09.06 09:28
« Bez nadpisu
Automobil s dodatečně montovanou klecí není způsobilý k provozu na pozemních komunikacích, neboť se jedná o zásah do nosné části vozu, který není přípustný. Klecová konstrukce může být pouze u automobilů, které jsou s ní schváleny výrobcem (např. Delta Integrale série Roland Holzer).
Jediná možnost by byla postavit auto na sportovní průkaz vozidla se SPZ, ale tam je potřeba absolvovat testování pověřenou zkušebnou FAS a to je velmi přísné. Kromě klece, která musí splňovat předpisy nebo mít certifikát (upevnění, zámky...) jsou nezbytně nutné další věci, jako např. bezpečnostní nádrž s palivovým systémem vedeným uvnitř vozu, nehořlavá pevná přepážka mezi prostorem pro posádku a nádrží, brzdový systém vedený vnitřkem vozu, centrální odpojovač elektriky dostupný z vnějšku vozu s řádným označením, automatický samohasicí systém + hasicí přístroj 5 kg v prostoru pro posádku, homologované sedačky certifikovaného výrobce, šesti- v některých speciálních případech stačí pouze čtyřbodové bezpečnostní pásy s homologací FIA, atd. Vůz nesmí být vybaven zámky tak, aby zabraňovaly otevření kabinových dveří, kapoty a víka zavazadlového prostoru zvenčí, takže ti to každej hned ukradne nebo alespoň vykrade. Krom toho jsou jmenované drobnosti docela drahé. Testování se musí každý rok opakovat a do sportovního průkazu se dává razítko, bez něhož neplatí.
No a nakonec, provoz těchto vozů je umožněn pouze pro účely konání automobilových soutěží nebo závodů, či pro seznamovací jízdy na ně. Ale policajt na ulici čerta starýho ví, kde a kdy se co koná. Navíc na ten sportovní průkaz koukají jak husa do flašky a prdlačku vědí, co s tím. Takže to většinou nebývá problém. -
kostey 31.08.06 15:48
« Re:
jo diky, ale dokonaly teprv bude. Az bude hotovy. A prave resim jesli by se to nedalo nejak udelat, abych s tim ramem na silnici mohl. Napadlo me to auto prihlasit tady ve Skotsku a pak v cechach bych byl s tim autem vlastne jako turista. Nebyla by vtom zadna levarna. A myslim ze by to slo... nebo ne? Je v tom ale trochu hacek :-) Cosworth tady spada do "insurance group 20" coz je ta nejdrazsi skupina. Patrej do ni vsechny auta typu ferrari, Zonda, a podobne, takze jen na "povinnym ruceni bych dal 100 000kc za rok a to je preci jen docela dost. No ale nejezdil bych snim v zime, tak uz to je jen 50.000kc a to uz neni zas tak moc. >:D (kdyz uvazim kolik stoji provoz takovyhleho auta) -
« Bez nadpisu
musis si precist prubeh testu a ne jen verdikt.Ja teda boural jen jednou a to sem neridil takze to tolik zhodnotit nemuzu,ale nastesti se nikomu nic nestalo az na pad drobnosti.
Ale jak to v poslednich dnech vypada vracim se do 4pytlovyho clia takze mam o par vrasek min.
jinak COSWORTHa ti musi zavidet snad kazdej...dokonaly auto -
JOB 29.08.06 21:26
« Bez nadpisu
Tak otom si můžu povídat asi jen s lidma co někdy bourali jak s velkým autem tak s malím.Já tuto zkušenost mám a proto malí auto nechci.Nikomu to nevnucuju kupte si každej co chcete ;-)
PS : Jen tak mimochodem ten počet hvězdiček v testech je zkreslenej neboť se tam porovnává bezpečnost řidiče a bezpečnost chodce a tudíš výsledný počet těchto hvězdiček je zkreslený. ;-) -
« Bez nadpisu
Ono to m§že byť s tými veľkými autami klamlivé, pretože vďaka oveľa väčšej hmotnosti majú aj oveľa väčšiu zotrvačnosť pri náraze, takže pri náraze na pevnú prekážku sa tak "rýchlo nezastavia". Trojkový bavor z 96 má podľa EUncap len jednu hviezdičku za bezpečnosť a trpaslík to nie je -
kostey 29.08.06 16:46
« Bez nadpisu
kluci reknete mi proc jsou v Cechach tak deb**ni zakony. Koukejte ja ted ziju ve Skotsku a kdyz se podivam na to jak to tu chodi, tak to je oproti Cecham propastnej rozdil. V cechach se napriklad neda prihlasit auto spravostranym rizenim. Tady prihlasit auto s levostranym jde uplne v pohode. Musite akorat vymenit svetla, by svitili tak jak maj svitit. Dovolej vam tady mit taky ochranej ram a podle toho jakej ho mate tak pak musite a nebo nemusite mit 5ti a vice bodove pasy a skorepinovy sedacky. Proc to tak nejde u nas?
Vlastnim Sierru Cosworth ktera ma ram a bude mit i skorepinovy sedacky a 6ti bodovy pasy (jeste neni hotova) bude to auto hlavne na okruhy a mozna se taky pustim do zavodu do vrchu (vsechno to bude mit homologaci) ale priznam se, ja stim asi nekdy na silnici pojedu. Policajti nemaj sanci, kdyz nezastavim... >:D >:D >:D -
"-- skrytý --" 27.08.06 10:49
« Re: V civilním voze se to dá řešit jinak
Pak bych měl jednu radu: jezdit vždy v plném obsazení vozu. Kluci od záchranky tvrdili, že pak jsou následky nehody pro všechny členy posádky menší, poněvadž při nárazu si těla vlastně tvoří jakési airbagy sama sobě... >:D -
"-- skrytý --" 26.08.06 20:51
« V civilním voze se to dá řešit jinak
A sice vyztužením nosných částí karoserie laminováním například kevlarem nebo carbonem. A pak doplnění vnitřku tlumícími materiály jako např. vypěňovaný PP trik je v tom udržet tělo co nejdále od nebezpečných částí jak vozidla tak okolí tak fungují i airbagy. Nebo si všimněte že čím novější vůz tím jaksi útulnější nebo jak to popsat sice máte všude placu dost ale je kolem vás těcno. -
"-- skrytý --" 26.08.06 20:48
« Re: cabrio
Mitsi: To je asi stejné, jako když si pan F.S. z Prahy zaletí do Dubaje na večeři, k jídlu si dá láhvinku vína za 150 tis a říká, jak to bylo levné. Někdo zase potřebuje ke svému uspokojení rám v kabině. Nicméně oba jsou zralí na Chocholouška,ten první možná víc ;-) -
"-- skrytý --" 24.08.06 23:05
« Re: Re: Je to malinko jinak...
Ještě by mne zajímalo, z jakého důvodu by někdo chtěl mít v civilním autě plnohodnotnou "klec" - že by opravdu "pro větší bezpečnost"? A jestli někdy v takovém soutěžním autě vůbec seděl (to ještě jde) nebo do něj alespoň lezl (docela akrobatický výkon)! Osobně bych se nechtěl v takovém autě někde vyklopit bez integrální přilby na hlavě a nepřikurtovaný alespoň pětiboďákem, samozřejmě k sedačce s nesklopným opěradlem... Ty trubky jsou totiž kolem těla všude nebezpečně blízko >:D -
"-- skrytý --" 24.08.06 21:40
« Je to malinko jinak...
S temi WRC (a vsemi souteznimi vozy) je to trosku jinak. V CR muze takove auto opravdu na cestu, ale jen pokud se ucastni souteze. Po silnicich se mezi RZtami pohybuje v beznem provozu, tento pohyb je ale umoznen jen diky vydane vyjimce ministerstva dopravy, ktera souteznim vozidlum na zaklade vydaneho sportovniho prukazu, umoznuje pohyb v beznem provozu - ale pouze v pripade, ze se ucastni souteze. Takove auto nema technicak, registracni znacku samozrejme mit musi (soucasti vyjimky je povoleni umisteni registracni znacky v predu ve forme nalepky, original pak musi byt pripevnen uvnitr vozu, za spolujezdcem na "polstru" zadnich dveri). Mimo souteze musi soutezaky na paletak. Cili rozdil oproti seriovce s ramem je propastny. -
"-- skrytý --" 24.08.06 20:33
« Re: hmmmm...
vazne uz sem na toto tema taky cetl jednu diskusi a v nejakem casopise se na to nekdo ptal a vzdy z toho vyslo ze klec si namontovat muzes...mimochodem WRC jsou auta take pro bezny provoz...to je jedna z podminek jejich startu...vzdyt oni jsou normalne na znackach a klece taky maji ;-)
A přitom se prodávaj normálně homologovaný.
Takovej sakra zjednodušenej rám jenom na B sloupku by při prevrácení,nebo bočnim nárazu určitě pomoh a na konstrukci by ani neměl mít přeci vliv.Jasný je že pokud neni ve vyhlášce mezírka žádná,tak se nedá svítit.