Serpentiny - automaticka prevodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
Arnold Hackel 21.08.06 17:26
« Re: Detail
jednak se to vztahovalo k motoru a údajným obavám o jeho ničení při brzdění motorem a jednak již existují i automaty, které při přechodu na "manuální" režim nezasahují do řazení ani při dosažení maxima otáček (což většina automatů udělá a převezme kontrolu nad řazením). PS: To víš... Od dob 3st.+OD už doba pokročila... -
Arnold Hackel 21.08.06 17:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Serpentiny - automaticka prevodovka
Michale, panebože... Nechtěj po mě abych ti jako školáčkovi vysvětloval že se vstřikování paliva při brzdění motorem vypojuje... U karburátorů to prostě neexistovalo, takže při brzdění motorem byla stále dodávána volnoběžná dodávka paliva... Tak jak motor točí koly- tak i kola můžou točit motorem, což je to co se děje při brzdění motorem... Nejspíš proto ten motor slyšíš... V tomto režimu není vstřikovacím zařízením dodáváno žádné palivo- protože by prostě bylo zbytečné. Motor se točí a normálně se maže olejem. Jestli máš v autě palubní počítač- tak si jej přepni na okamžitou spotřebu a podívej se na ty hodnoty při brzdění motorem... Nebo se přeptej svého automechanika- možná ti to vysvětlí lépe než já... -
"-- skrytý --" 21.08.06 17:07
« Re: Re: Re: Re: Serpentiny - automaticka prevodovka
Tomu prostě nevěřím. Brzdná síla se odvíjí od síly motoru (čím silnější motor, tím silnější brzdný účinek).
Přece když jedu bez plynu, tak motor je pořád slyšet (tj. dochází ke spalovaníá paliva)
Vypínání válců se dělá u některých pokročilých V8 a V12, ale v žádným případě ne kdejakém při ubrání plynu.
A jak se podle tebe jezdilo bez plynu dřív, když nebylo elektronické vstřikování?
:shock: -
Arnold Hackel 21.08.06 16:43
« Re: Re: Re: Serpentiny - automaticka prevodovka
Michal12: to jsou věci, co? Představ si že motor se může točit i bez paliva... A dělá to tak vždy, když odděláš nohu z plynu při otáčkách vyšších než cca 1200... Pod těmito otáčkami se pak vstřikování opět uvede do činnosti aby motor nezhasl.
Jenyk: ano některé "inteligentní" automaty opravdu rozpoznají potřebu brzdění motorem a snaží se pomáhat. To souhlasí -
"-- skrytý --" 21.08.06 16:20
« Re: Re: Serpentiny - automaticka prevodovka
Jak bez vstřikování paliva? Jak nulová spotřeba?To jako chceš říct, že ten motor běží na sucho (nebo je jako vlastně shaslej)? :roll:
:!:
Se prober, motor přece pořád běží a žere palivo!!!!!!
RE: brzdění motorem rozhodně nijak motoru neškodí. Pokud jej během toho brzdění nepřetočíč za červené pole otáčkoměru- tak se nemůže nic stát. Motor se stále točí jenom bez vstřikování paliva. Navíc: při brzdění motorem máš opravdu nulovou spotřebu a motor i trochu vychládne -
Arnold Hackel 21.08.06 15:20
« Re:
K tomu snad jediné: s každou automatickou převodovkou, ať již klasickou, automatizovanou či CVT, jde brzdit motorem. Jenom je prostě k tomu potřeba přesunout volič, případně využít možnosti manuální předvolby rychlostního stupně... Každý inteligentní člověk může využívat motoru nejenom k tomu aby zrychloval, ale také poměrně účinně brzdil- zejména při dlouhých sjezdech... Takže je jen na libosti uživatele, jestli bude stát na brzdě během celého klesání, nebo nechá motor aby s tím brzděním rozumně a účinně pomáhal. -
"-- skrytý --" 21.08.06 14:58
« Bez nadpisu
Motorom sa s tym da brzdit iba ak manualne radis rychlosti, ale ak je to v automatickom rezime tak nie, kedze ta prevodovka si drzi otacky podla situacie a potreby, takze nebude zbytocne drzat zly prevodovy stupen dolu kopcom ale proste bude drzat minimalne otacky pri prudkom schadzani kopca, takze brzdit jedine brzdami 8) -
"-- skrytý --" 21.08.06 10:54
« Bez nadpisu
Cau Bukshi.
V prvom rade prosim ta nedavaj na odbornikov co za pojmom speedgear hladaju automatizovanu/robotizovanu prevodovku. Samozrejme je to CVT prevodovka aku mame tusim len my dvaja (Punto speedgear) ;-) a s ktorou neni problem jazdit serpentiny, kedze ona ti drzi otacky a nie rychlostny stupen. Cize dolu kopcom v pohode len na brzde, hlavne nerad neutral, znicis prevodovku, normalne na D a na brzde, speedgear ti nebude ani drzat vysoke otacky ako to zvyknu robievat klasicke automaty, takze uplna pohodicka...brzdy na punte sa mi teda este ani naznakom neprehriali a to som jazdil s nim uz vselico.
Uzi si dovolenku -
« Re: EHM
Napíšu to co se týká klasických automatů (HDM), ted pomiˇmne že se jedná o robotizovanou převodovku.
Idioty, co u HDM vyřazujou z kopce na neutrál by měli už konečně pověsit za flígr an nejbližší plot, bylo tu (a nejen tu) už asi 999x řečeno že se to nedělá, ničí se tím převodovka, pálí se lamely!!!!!!!!!
Při jízdě z velkých serpentim, se jaksi v návodu k inkrimonvanému vozidlu (pokud ho ovšem máte) píše, že j vhodné toto sjíždět s navoleným stupněm, kdy brdzí vůz motorem, neb nechtějte vidět dole ty brzdy, když např. pojedete na D, na které daný vůz motorem nebrdzí. Takže přečíst si v návodu co a jak, u mě je to např. stupeň 3 či při extrémních klesáních L. Na tyto oba to brzdí motorem, motor se tím jinak neničí, to by to výrobce jaksi nedporučoval a ani by tam tyto volby nedával, stačilo by vám P,R,N,D jako v autobuse, jenže ten má jaksi motorovou brzdu či retardér, že :D -
« Bez nadpisu
přesně jak píšou ostatní - zařaď D jako dopředu a občas dobrzdi. Škoda destiček.
A taky bych si zkontroloval bod varu brzdový kapaliny (mění se po dvou letech) - nebylo by úplně příjemný zjistit cestou dolů těmi serpentýnami, že brzdy jaksi nebrzdí. ;) pokud tedy, ehm, nemáš rád ruskou ruletu... -
"-- skrytý --" 21.08.06 10:06
« Re: Re: Serpentiny - automaticka prevodovka
Název fóra nesedí, mě by se ptát na robotizovanou převodovku. Bylo by to jasnější.
K předcházejícím příspěvkům ještě doplním, že brzdami by se mělo vždy zabrzdit rychleji až před zatáčkou, nestát na nich celou dobu. Musí mít mezi zabrzděními čas na ochlazení. -
Arnold Hackel 21.08.06 08:56
« Re: Serpentiny - automaticka prevodovka
brzdění motorem rozhodně nijak motoru neškodí. Pokud jej během toho brzdění nepřetočíč za červené pole otáčkoměru- tak se nemůže nic stát. Motor se stále točí jenom bez vstřikování paliva. Navíc: při brzdění motorem máš opravdu nulovou spotřebu a motor i trochu vychládne. Na dlouhých sjezdech je brzdění motorem mnohem efektivnější a brzdy je dobré trochu pošetřit... Ty se na rozdíl od motoru opotřebovávají velice rychle... -
"-- skrytý --" 21.08.06 08:43
« Bez nadpisu
Rozhodně obojí. Tedy i motor (ne na extrémně nízký stupeň, nemám ale zkušenosti s automaty) a dobrzďovat brzdami. Ale dát neutrál a brzdit jen pomocí brzd, to by mohlo dopadnou špatně ;-)
Navíc při brždění motorem máš nulovou spotřebu, takže ještě ušetříš ;-) -
« Serpentiny - automaticka prevodovka
Caute ludkovia, mam taku otazocku :-) onedlho pojdeme na dovolenku a cestou pojdeme cez serpentiny a chcel by som sa vas spytat na vas nazor. Co je podla vas vyhodnejsie ked sa ide dole z kopca? Brzdit brzdami alebo podradit a nechat trapit motor? Ked si spocitam kolko stoja brzdove dosticky a kolko motor, tak mi vychadzaju tie brzdy ;) ale pocul som, ze sa mozu dost prehriat a potom sa s nimi uz zabrzdit moc ani neda :P
Tak co vy na to?
Samozřejmě netýká se starých aut.